Guest BellaCat

Hääjuhla kahdessa osassa

56 viestiä aiheessa

Mielipiteitä tänne ja sassiin  ;D Ollaan siis toukokuussa astumassa avioon "arkisesti" torstai-päivänä ja juhlien kulku olisi seuraavanlainen:vihkimiseen todistajiksi aivan lähin suku (=molempien äidit ja sisarukset) ja maistaraattikäynnin jälkeen syömään ja juhlimaan ravintolaan pitkän kaavan mukaan  :D Vihkimisestä parin päivän kuluttua sitten parhaille ystäville ihanat ja erittäin vapaamuotoiset hääjuhlat joissa kuitenkin tanssittaisiin häävalssi ja leikattaisiin hääkakku; muuten oltaisiin kuin ellun kanat  ;D Ei sillä etteikö sukulaisten kanssa voisi olla "ellun kanana" mutta kun jälkinmäinen osa juhlasta on tarkoitus järjestää kotona niin jo tila asettaa rajoituksensa. Ja on kyllä jo muutenkin jännittävänä hääpäivänä ihana mennä valmiiseen pöytään passattavaksi  :)

Äh, ajattelin säästyväni pahimmalta sressiltä kun järjestää pienehköt häät, tekemistä ja suunnittelemista (tietenkin etupäässä hauskaa sellaista) on tiedossa yllin kyllin  :)

Näin meillä! Eli kertokaapas mielipiteitä rakkaat kanssasisaret ja -veljet ja varsinkin vastailkaa jos on kokemusta vastaavasta  :D

EDIT: Tuo kaksiosainen hääjuhla jäi sitten suunnitelmaksi ja mukavaa meillä oli vaikka vaan yhtenä päivänä sitten juhlittiinkin; siis heti vihkimisen jälkeen. Hauskan kuuloisia suunnitelmia teillä kyllä on, tulee varmasti kivat juhlat, varsinkin kun saa monena päivän juhlia  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm, kun ei kerta vastauksia näy tarkennetaan kysymystä:mitä ylipäätään ajattelette kaksiosaisesta hääjuhlasta? Mietin jospa "kaveribileisiin" kutsutut tuntevat olevansa "alempaa kastia" kun eivät ole läsnä vihkimisessä...?Olen miettyinyt myös kaasoasiaa, olin hiljattain ystäväni kaasona ja arvatenkin hän odottaa nyt että pyytäisin häntä kaasoksi; en vaan ole ollenkaan varma edes siitä haluanko kaasoa koska häistä tulee sen verran pienet. Näihin jos jaksaisitte kommentoida/ottaa kantaa  :D Kiitokset!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tulemme todennäköisesti toimimaan vähän samantyyppisen kaavan mukaan. Tosin juhlaan kutsumme kavereiden lisäksi myös sukulaisia ja perheet, jotka ovat mukana myös itse vihkimisisessä. En kuitenkaan usko, että "pelkkiin" juhliin tulevat kokisivat olevansa toisen luokan kansalaisia. Juhlistattehan heidän kanssaan avioitumistanne. Mikä sen hienompaa. Voihin sitä aina näyttää vaikka valokuvia tai videopätkää vihkimisestä, jos haluatte vielä jakaa tärkeän hetken myös kavereiden kanssa.

Olen tältäkin palstalta pongannut useita pareja, jotka järjestevät kaveripippalot erikseen. Minun mielestä se on itseasiassa aika hyväkin idea. Se mahdollistaa paremmin juhlakansan huomioon ottamisen. Mahdollinen ohjelma ja juhlan kulku voi olla enemmän kavereille suunnattu kun ei tarvitse miettiä mummojen sydänkohtausta. Näin karkeasti sanottuna.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me juhlimme kolme päivää  :) Meidät vihitään perjantaina maistraatissa lähimpien (vanhemmat + sisarukset) läsnä ollessa. Vihkimisen jälkeen menemme johonkin. Lauantaina sitten pidetään kekkerit sukulaisille Furuvikin huvilalla. Siellä on ohjelmassa vähän perinteisempää häämeininkiä kakkuineen ja valsseineen.

Sunnuntaina kaverit tulee meille kotiin bileisiin. Ja maanantaina pitäisi jaksaa vielä lähteä häämatkalle :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onnea kovasti jo etukäteen oddsquadille ja sulholla, hauskan kuuloiset häät on teille tulossa ja taatusti ikimuistoiset juhlat saatte  :D Mukavaa että on muitakin jotka panostavat pienempiin juhliin joita vietetään useammassa erässä, mulle ainakin (sulhasestani puhumattakaan!) iskisi paniikki päälle jos joutuisi patsastelemaan monen kymmenen tai jopa sadan ihmisen edessä; yritys rentoutua ja nauttia omista häistään voisi jäädä haaveeksi. Kiitos vastauksista, entistä paremmalla mielellä suunnittelen nyt meidän häitä  :D  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvältä suunnitelmalta kuulostaa minusta ainakin. Me juhlitaan perjantaina aivan lähempien kanssa ja lauantaina sitten kotona "avoimet ovet" muille. Ei oikein ole nuo suuret ihmisjoukot ja keskipisteenä patsastelu meidän juttumme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvältähän tuo suunnitelma kuulostaa!

Meillä varmaan sitten pitkän ajan kuluttua on häät kahdessa osassa kans. Ekaks maistraattiin perjantaina, ja heti sen jälkeen ravintolaan tai muuta tarjoilua tai sitten vasta lauantaina vähän isommin, jos se käy järjestelyjen kans paremmin. Porukkaa kuitenkin tulossa kauempaakin ja tuskin perjantaiksi kaikki harvat  :) edes ehtisivät töiden jälkeen.

Ei missään tapauksessa isoja juhlia, en jaksa suurta ihmislaumaa, joista jokainen vuorollaan nykii helmasta ja kyselee kuulumisia (noh, menin tässä just naimisiin.. jos ei muuten tiedä mitä teen nykyisin tai ei edes tunne miestäni, niin turha odottaa kutsua).

yksi ajatus on kypsynyt päässä, että vihkimisestä voisi sitten joku kiltti tehdä kansio tyyppisen ratkaisun yön aikana, ja siinä olisi kuvia ja tekstejä vihkimisestä. Videolle itseäni en todellakaan halua, vieras ja pelottava ajatus  :P. ja muutamat näkemäni hääviedot ovat olleet niin kömpelöitä.. tosin onhan se eri asia kun itse on pääsosassa  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häät kolmessa osassa ;)

Ensin vihkiminen maistraatissa ihan muutaman todistajan kera, sitten alkoton tilaisuus lähisuvun kesken (syötiin, pidettiin puheita, jne.) ja sitten illalla pippalot kavereitten kesken. Meille ihan nappiratkaisu  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kaksiosaiset häät: ensin mentiin ihan kaksin naimisiin maistraatissa ja oltiin monta kuukautta ihan salassa naimisissa. Varsinainen hääjuhla vietettiin sitten kaiken suvun ja ystävien kera monta kuukautta myöhemmin ja koska mieheni on kristitty, alkoivat juhlat avioliittomme siunauksella ja jatkoimme sen perinteisen kaavan mukaan.

Mun mielestä parasta oli se, ettei karkaamisesta olisi ollut mitään hyötyä - naimisissahan sitä jo ollaan eikä karkuun pääse ;D - joten oltiin aika rentoina koko juhlien ajan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hienoa, tässäkin asiassa löytyy kanssasisaria. Me myös järjestämme kaksiosaisen hääjuhlan. Perjantaina marssimme maistraattin, jossa on vanhempiemme lisäksi paikalla kaaso, bestman ja seremonimestari. Launtaina juhlimme sitten suvun ja kavereiden voimin. Siviilivihkiminen on kyllä nostattunut niskakarvoja etenkin sulhon puolelta, kun hän on minun myötäni eronnut kirkosta. Vanhoillisille sukulaisille tämä taitaa olla kova pala purtavaksi.... mutta siis kaksiosaiset hääjuhlat ovat mielestäni mitä mainioin tapa, siinä yhdistyy intiimit juhlat ja isommat kekkerit samassa paketissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tavallaan kaksiosaiset häät, tai itseasiassa kolmeosaiset... ;D

Vihkiminen perjantai-iltapäivänä maistraatissa, paikalla lähimmät sukulaiset (=perheenjäsenet puoliskoineen). Sitten syömään ravintolan kabinettiin, johon mukaan tulee lisäksi muutama lähin ystävä. Tämä järjestely siksi, että Hgin maistraattiin ei mahdu kuin 10 ihmistä, eli juuri perheet.

Illalla on sitten noin 50 kaverille bileet baarissa, rokkia ja kakkua -periaatteella. Näihin juhliin eivät (toivottavasti ;)) vanhukset aio tulla...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei myöskään olla hiljaisia ja vaatimattomia naimisiinmenomme suhteen, vaikka meidät maistraatissa vihitäänkin: vihkiminen torstaina maistraatissa mukana vanhemmat, sisarukset, BM ja kaaso. Sitten tällä porukalla joko ulos syömään tai meille kotiin kakkukahveille, tai molemmat. Lisäksi luultavasti menemme tulevalle hääjuhlapaikallemme kuvauksiin vihkimispäivänä (se on luonnonkaunis paikka). Sitten viikon päästä lauantaina on isot hääjuhlat, jonne kutsuttu laajemmin sukua ja rutkasti kavereita.  Virallinen hääyö ja kalliimpi morsiuskimppu on maistraattivihkimispäivänä ja se päivä myös kaiverretaan sormuksiin. Hääjuhlissa tarkoitus on sitten juhlia hamaan yöhön asti ja sinne minulla on samoista kukkalajikkeista, mutta paremmin heitettävään muotoon tehty kimppu.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaksiosaiset häät kuulostavat erinomaisilta, itse kun en halua mitään prinsessameininkiä, todellakaan. Kuitenkin kavereiden kanssa olisi kiva juhlistaa tärkeää elämän etappia, samoin vanhemmat ja sisarukset toki olisi mukava jotenkin osallistaa vihkitilaisuuteen.

Mutta kun minä haluan sanoa papin edessä tahtovani, en maistraatissa. Kuinkahan se mahtaisi onnistua?

Pitäisin ranta/puutarhapippalot grillaillen papin kera,  jos vain Suomen kesäsäihin voisi luottaa. Mutta kun ei voi...  :-[

Suostuvatko papit vihkimään muualla kuin kirkossa, onko kellään tietoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille myös kaksiosaiset bileet! Torstaina vihkiminen, sen jälkeen syömään perheiden kanssa, ja illalla hotelliin pusuttelemaan. ;) Perjantaina järkkäillään, ja lauantaina pidetään sitten bileet kavereille ja lähimmille sukulaisille rennossa meiningissä. Kyllä niistä varmaankin tulee melkein kuin "tavalliset" häät, mutta ei mitään tiukkailua ohjelman tai muun sälän suhteen. Päivä välissä on kätevä järkkäilyä ajatellen, kun tehdään melkein kaikki itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on suunnitteilla peräti kolmen palan hääsetti. Perjantaina käydään maistraatissa, jonne mukaan halukkaat lähisukulaiset ym, sitten johonkin kahville/kuoharille tai jotain ja hääyö hotellissa.

Seuraavana päivänä lähisukulaisten kanssa (n. 15 hlöä) hääpäivälliset ravintolan kabinetissa. (Lauantaina siksi, että kauempaakin ehtivät mukaan.)

Kavereille (ehkä 50 henkeä) sitten rennot iltakemut kolmen viikon kuluttua. (Ehtii siinä sopeutumaan itse  ;D ja ei tarvitse hosua järjestelyissä.)

Olemme itse tyytyväisiä tähän ratkaisumalliin, ja vieraat saavat luvan olla tyytyväisiä meidän ratkaisuihimme. Kaasoa tai bestmania ei ilmeisesti ole tulossa - ei oikein tarvitakaan tällä systeemillä. Toki varmaankin pyydämme apua muutamilta kavereilta ja sukulaisilta, mutta pääsääntöisesti olemme itse vastuussa järjestelyistä. Iltakemuihin tosin hankimme "juontajat". Sitä paitsi siippa sanoi, ettei hänellä oikein ole bm-ehdokasta, ja mulla taas niitä hyviä kavereita on sen verran monta, että en osaa niistä oikein valita.

:-XMusta on tosi kiva juhlia kolmena päivänä. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään miun kotiseudulle maistraattiin, ja samana päivänä kutsutaan sukulaiset kakkukahville. Viikkoa myöhemmin järjestetään pääkaupunkiseudulla hilpeät bileet ystäville ja muille mukaville ihmisille. Miun isovanhemmat alkaa olla jo niin vanhoja etteivät pääse matkustamaan, minkä takia sukulaisjuhlat tuodaan maakuntaan.  (Eikä minuu myöskään hirveästi haittaa, että huonosti käyttäytyvät sukulaiset ja eri tavalla huonosti käyttäytyvät kaverit ovat turvallisesti eri paikoissa  ;D )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä seuraavanlainen suunnitelma: joulukuussa vihitään maistraatissa ihan vaan vanhempien ja todistajien läsnäollessa ja sitten maaliskuussa pidetään kirkko-hässäkkä suvuille ja kavereille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin tulee 2-osaiset pippalot.

Yksiosaiset, eli että olisi pe-maistraatin jälkeen alkanut juhlat hylättiin, koska ne on kuitenkin talvella, ihmisillä ei välttämättä ole pe mikään lomapäivä eikä töiden jälkeen jaksa silleen juhlia - kun on ensin ajanut vaikka Tampereelta Porvooseen juhlimaan..... Ei.

Pe siis maistraatti, sieltä syömään toivottavasti mun vanhemmille sillä maistraattipoppoolla (vanhemmat, mun veli, sulhon sisko, kaaso ja bm). Ja me 2 hotelliin yöksi, toivottavasti saunalliseen sviittiin :)

La iltapäivästä aloitetaan juhlat pitkän kaavan mukaan ruualla ja kaakulla, tanssilla ja muulla höystettynä.

Ei mitään pientä, isoa ja kunnolla biletetään. Kolmiosaiset kuulosti kans hyvältä, saisi kutsuttua kolmansiin kekkereihin kaikki kaverit ja työkaverit - nyt joutuu isojen sukujen takia karsimaan kavereita jonkin verran....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

::) Meilläkin on kaksi osaiset juhlat.Menimme maistraatissa vihille jo 8.10.04 ja nyt tulevana perjantaina on ne kunnon juhlat!  :-* Että kyllä se näinkin on ihan kivaa.Maistraatissa mulla oli normaalit vaatteet mutta nyt perjantaina on jo kunnon hääpuku!!!!! Ja hieno onkin. Mikä on muuten myynnissä tämän juhlan jälkeen.Sopii pienelle nais immeiselle! (kokoni 159/55) :-X :-X Ja onkin aika unelma puku :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olipa mukava löytää tämä ketju ja homata että muillakin on ollut häät useassa osassa (ja että se on ollut hyvä ratkaisu). Meille tulee 3-osaiset:

1) vihkiminen todistajien läsnäollessa

2) kahvittelut sukulaisille

3) bileet kavereille

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisi kiva kuulla kokemuksia, miten nämä kaksiosaiset (tai kolmiosaiset) juhlat meni ja minkälainen oli sukulaisten ja kavereiden vastaanotto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on siviilivihkiminen & siviilivihkimisen juhlistaminen pienessä tunnelmallisessa kahvilassa, jonka olemme varanneet launtai-illaksi. Läsnä lähisukulaisia ja läheisiä ystäviä.

Suunnitelmissa myöhemmin ystäville ja tuttaville bileet. Varataan esim. saunatilat (syötävää, juotavaa, musiikkia, halukkaille saunomista) ja saunatiloista siirrytään jatkoille.

Ei avioliiton siunausta.

Haluamme pienet "häät", jos häiksi meidän suunnitelmia voi edes kutsua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille myös tulossa 2-osaiset häät..

ensin maistraatissa vihkiminen keskellä viikkoa ja sitten viikonloppuna juhlat sukulaisille ja kavereille..

meillä piti olla häät nyt jo syksyllä mutta monien yhteen sattumien  

takia siirsimme ne ensi kevät-kesään..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meilläkin ajatuksena kahden päivän häät. aluksi ajattelimme että maistraattiin tulisi vain vanhemmat ja miehen lapset, mutta nyt näyttää siltä että mukaan tulevat myös sisarukset. maistraatin jälkeen menisimme sitten ravintolaan syömään. tämä siis pe ja la olisi "varsinainen" juhla sukulaisille ja kavereille (n. 40 hlöä). Miten olette ajatelleen hoitaa ensimmäisen päivän kustannukset? eli maksatteko myös ravintola tms. illan?  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä oli kaksiosaiset häät: ensin mentiin ihan kaksin naimisiin maistraatissa ja oltiin monta kuukautta ihan salassa naimisissa. Varsinainen hääjuhla vietettiin sitten kaiken suvun ja ystävien kera monta kuukautta myöhemmin ja koska mieheni on kristitty, alkoivat juhlat avioliittomme siunauksella ja jatkoimme sen perinteisen kaavan mukaan.

Mun mielestä parasta oli se, ettei karkaamisesta olisi ollut mitään hyötyä - naimisissahan sitä jo ollaan eikä karkuun pääse ;D - joten oltiin aika rentoina koko juhlien ajan.

Hei Hillanen ja muut 'kaksiosaisten häiden' juhlijat!  :)

Kertoisitteko, kävikö varsinaisessa hääjuhlassa ilmi, että olette olleet jo jonkin aikaa naimisissa? Pidittekö sormuksia ennen varsinaista hääjuhlaa? Huomaako avioliiton siunauksesta välttämättä, että pari on jo naimisissa (kun siihen käsittääkseni voi sisällyttää esim. sormusten vaihdon)? Mikä oli sukulaisten ja ystävien reaktio?  

Ajatuksissamme on mennä ihan kahdestaan maistraatissa naimisiin ja vuoden sisällä sitten pitää ihan perinteinen hääjuhla ja avioliiton siunaaminen kirkossa. Tuntisivatkohan ystävät ja sukulaiset itsensä huijatuiksi, jos sanoisimme olevamme kihloissa (jos joku sitä kysyisi sormuksen nähdessään), ja totuus paljastuisi sitten varsinaisessa hääjuhlassa? Haluaisimme ihan 'oikean' hääjuhlan, mutta käytännön syistä naimisiinmeno on suunnitelmissa jo aikaisemmin.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään