Jump to content
Naimisiin.info

Pro-seremonioiden palvelut


Guest inkku74

Recommended Posts

Tuota asiaa kannattaisi varmaan ihan suoraan tiedustella Pro-seremonialta. Mutta ainakin nettisivut on also in english, joten luulisi, että sieltä joku englanninkielen taitoinenkin löytyy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei kaikille...

eri vaihtoehdot on mietinnässä, mutta tietääkö kukaan/onko kokemusta saako pro-seremonioilta puhujapalvelua myös englanniksi? eli löytyykö heiltä (pk-seudulla) joku joka puhuu englantia "tankeroa" sujuvammin, ja jolle ei nousisi tuskanhiki päälle pelkästä ajatuksesta?

sulho ja puolet vieraista kun on englantia äidinkielenään puhuvia.

Meitä on useampikin  :) mutta lähinnä minä hoidan englanninkieliset keikat. Niitä on ollut jo useampi, ja tulossa koko ajan lisää!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...

Sefina  :D

Jyväskylään saadaan varmasti puhuja, jos ei lähempää niin Tampereelta tai ainakin sitten täältä pääkaupunkiseudulta!! Otapa yhteyksiä vaan, [email protected] ja kerro hänelle enemmän juuri teidän toiveista!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Otin eilen Pro-seremonioiden Anneliin yhteyttä

ensi heinäkuussa järjestettävien häidemme tiimoilta.

Palvelu oli kyllä erinomaista ja nopeaa!

Eilisen aikana sain tehtyä varauksen ja

sovittua jo alustavasti vihkimisestämme.

Jatkoa seuranee sitten lähempänä kesää... ::)  

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kysympäs täällä kun en tohdi suoraan pro-seremonioilta asiaa tiedustella. Eli saakos juhlapuhujasta esittää toiveita (sukupuoli/ikäluokka) vai onko tämä vallan kornia? Katselimme puhujien kuvia sivuilta ja eräs näytti aivan meille sopivalta, tästä vain tuli hieman hullu olo, valita nyt ulkonäön perusteella...

Mutta onko ok toivoa nuorta naista/vanhempaa miestä jne. ?

Kiittää hän.

Link to comment
Share on other sites

Kysympäs täällä kun en tohdi suoraan pro-seremonioilta asiaa tiedustella. Eli saakos juhlapuhujasta esittää toiveita (sukupuoli/ikäluokka) vai onko tämä vallan kornia? Katselimme puhujien kuvia sivuilta ja eräs näytti aivan meille sopivalta, tästä vain tuli hieman hullu olo, valita nyt ulkonäön perusteella...

Mutta onko ok toivoa nuorta naista/vanhempaa miestä jne. ?

Kiittää hän.

Heippa! Meiltä on erittäin OK toivoa kyseisiä asioita, sukupuolta ja ikää. Itseasiassa TJ kyselee tätä jokatapauksessa tilaajalta. Yleensä olemme onnistuneet toiveet toteuttamaan. Myös on täysin OK toivoa toista puhujaa vielä jopa suunnittelutapaamisen jälkeen, mikäli eivät niin sanotusti kemiat natsaa.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vielä Deliriumille, tästä rohkaistuneena sainkin vihdoin otettua yhteyttä Pro-Seremonioihin. Nyt jännityksellä odotellaan :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Suurkiitos tästä ketjusta!

Olen aiemmin asioinut Pro-Seremonioiden kanssa vain siten, että tilasin sieltä lapsellemme nimiäistodistuksen (johon olen erittäin tyytyväinen).

Eilen otin ja kosaisin, ja nyt sitten suunnitellaan ja pähkäillään.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Olenko käsittänyt nyt aivan värrin, että tämä seremoniamestari "näyttelee" tuomaria tmv.? Onko pro-seremonian kautta käytettävissä ketään, jolla olisi oikea valta vihkiä avioliittoon? Mulle tää nyt vain on joku juttu että haluan lauantaiksi "oikean" vihkijän juhlapaikalle joka hallitsisi juhlallisen seremonian pitämisen niin että samalla laitettaisiin allekirjoitukset paperiin ja sormukset sormeen.

Kukas tämä hyvinkääläinen ihminen oli, joka suostuu tulemaan juhlapaikalle? Onko hänellä mitään tekemistä pro-seremonian kanssa? Saisikohan heidän kautta yleisesti ottaen kyseltyä tuomareiden yhteystietoja, jotka suostuvat tällaiseen? Luulen että tämä hyvinkääläinen ei kuitenkaan Espooseen asti tulisi.

Link to comment
Share on other sites

Pro-Seremonioiden edustajilla ei ole juridista oikeutta vihkiä ketään. He eivät myöskään "näyttele" tuomaria, vaan heidän kanssaan voi sopia seremonian, jossa joko kysytään tai ei kysytä ne "tahdotko" -kysymykset.

"Hyvinkääläinen ihminen" on luultavasti Hyvinkään maistraatin edustajalla, jolla on oikeus vihkiä. Kyselin itse vihkijää (ihan oikeaa siis) juhlapaikalle, niin Espoosta, Vantaalta, Helsingistä, Lohjalta ja Hyvinkäältä oltiin valmiita tulemaan.

Maistraateilla ei ole tekemistä Pro-Seremonioiden kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Morre oikein hyvin tuossa vastasikin. On erittäin valitettavaa, että Pro-Seremonian puhujilla ei ole valtaa vihkiä. Kuitenkin, toisinaan käy niin, että hääpari ei kertakaikkiaan onnistu saamaan vihkijää juhlapaikalle, tai vihkijästä voidaan antaa varmuus vasta niin viime tippaan, että pari ei uskalla odottaa. Silloin Pro-Seremonioiden puhuja on mitä mainioin valinta, ja uskaltaisin taata että kenestäkään vieraastakaan ei tunnu siltä että nyt näyteltiin jotain.. Kaikki mun asiakkaat on sanoneet, että tilaisuus nimenomaan aito, heidän on ollut mukava ja rento olla osana sitä. Lähes aina kuulee, että seremonia on ollut parille paljon maistraattivihkimistä enemmän se hetki kun kokivat että nyt olemme naimisissa. Puhe ja seremonia on asiakkaan näköinen ja oloinen viimeiseen asti, ei ole mitään pakkoja, vihkipari saa vaikuttaa aivan kaikkeen.

Maistraateilla ei tosiaan sinänsä ole mitään tekemistä Pro-Seremonioiden kanssa. Olisi mahtavaa, jos Pro- Seremonioiden puhujilla olisi vihkioikeus, mutta meillä ihan taatusti jokainen hurraa myös sinä päivänä kun alkaa löytyä enemmän Hyvinkään kaltaisia oikeasti palvelevia maistraatteja.

Link to comment
Share on other sites

Mustakin on todella valitettavaa, että Pro-seremonioiden puhujilla ei ole oikeaa vihkimisoikeutta.

Ja tästä minusta päästään taas tähän "uskonnolliseen tasa-arvoon", jota Suomessa niin kovasti kehutaan (tyhjät tynnyrit pitävät komeaa kolinaa ;) ). Tottahan meillä on tasa-arvoisempaa uskonnon suhteen kuin vaikkapa Afganistanissa, mutta jos yleistä eurooppalaista linjaa ajattelee, niin hohhoijaa :rolleyes:

Meillä siis esim. vihkimisen suhteen oikeus on joko valtion edustajilla (tuomarit ym.) tai kristillisen kirkon edustajilla (papit). Muut uskonnot haistakoot homeen.

Mutta oikeasti maistraatit ovat tainneet herätä tähän vihkimisten tarpeeseen. Tosiaan noista em. maistraateista oltiin tulossa ihan mielellään, mutta aikataulumme eivät natsanneet (omaa syytäni, koska olin niin myöhässä). Meillä on siis ihan oma seremonia.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Olisi kiva lukea lisää kokemuksia Pro-Seremonioista :) Meille se on toistaiseksi todella hyvä vaihtoehto, mutta toisaalta olemme miettineet myös ihan hääsuunnittelijan käyttöä juhlapäivänä. Tarvitsisimme siis sellaista henkilöä, joka pitelisi lankoja käsissään, ettei morsiamen tarvitsisi ja olisi vähän niinkuin juontaja/seremoniamestari ja pitäisi sen hienon puheen ja muutenkin pyörittelisi hommaa :) Emme oikein tiedä, kuinka laajoja tehtäviä Pro-Seremonioiden tyypit hoitavat ja siihen olisi kiva saada vastauksia edes vähäsen.

Link to comment
Share on other sites

Hei Eagle!

Tosissaan, Pro Seremonioiden puhujat eivät ole hääsuunnittelijoita siinä mielessä, että suunnittelija yleensä laittaa koristelut ja katsoo että keitraus sujuu etc etc, hän on käytännössä vastuussa aivan kaikesta. Myöskään eivät puhujat ole seremoniamestareita noin varsinaisesti, eli vastuussa koko illan ohjelmasta. Yleensä puhujan työ on pitää puhe, seremonia, joka laaditaan asiakkaan toiveiden mukaan. Meiltä saa toki monenmoista vinkkiä ja ideoita, mutta lähinnä seremonian toteutukseen ja musiikkiin liittyen.

Pyydettäessä voi puhuja kyllä toimia niin sanotusti seremoniamestarina eli jonkinlaisena juontajana, puhujan kanssa voi sopia mitä kaikkea tehtäviin kuuluu. Perussetti siis on: asiakkaan tapaaminen, tapaamisen pohjalta puheen kirjoittaminen (asiakas saa tarkastaa puheluonnoksen ja sitä muokataan täysin asiakkaan toiveiden mukaan) ja seremonian pitäminen, mutta itse olen esimerkiksi ollut niin joustava, että olen jäänyt paikalle seremoniamestarin ominaisuudessa ja jopa tehnyt ylimääräiset tunnit ihan ruokapalkalla. Olen siis juontanut tulevia ohjelmanumeroita, spiikannut että nyt saa mennä syömään/nyt on kahvi pöydässä, ja siinä sitten yleisesti toiminut esim linkkinä hääparin ja keittiön välillä jne. Tässä täytyy sitten vaan huomioida se, että jos on kaasoja ja muita vastuuhenkilöitä, että kukin tietää mitä juuri omiin tehtäviin kuuluu ja että puhujaa on tarpeeksi informoitu kaikista juhlan kulkuun liittyvistä asioista.

Mukavia suunnitteluhetkiä! Pron toimistolta vastataan mielellään kaikkiin kysymyksiin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Voisinpa kysellä tältäkin puolelta näistä pro-seremonioiden palveluista. Eli onko heillä vielä tätä vihkioikeutta?

Jos ei, niin käytännössä siis kävisimme esim. maistraatissa oikeasti vihkimässä ja sitten juhlapaikalle saisimme puhujan, joka voisi olla vähän kuin vihkiminen? Tässä vois kans varmaan vaihtaa sormukset? Mun mielestä ois kiva tuo, että myös vieraat allekirjoittasivat tuon todistuksen. Mietin vaan, että järjestyykö Oulun tienoilla näitä? Eli itse haluaisin vähän kuin "feikkivihkimisen", mutta ei ehkä ihan välttämättä juuri sellaista. Koska epäilen, ettei kaikkia kutsuta maistraattiin (eikä ne mahu) jos siellä käydään..et siellä käydään sit aika pienen porukan kesken.

Olen miettinyt tässä, että olisi kiva saada semmonen ammatitlainen puhumaan, kun en maistraatin vihkijälle varmaan keksi oikeen juuri mitään. En itse ainakaan pysty varmaan mitään valaa sanomaan, hyvä jos se "tahdon" onnistuu itse tilanteessa =D Miehestä en sitten tiedä. Ja lisäksi kun tuntuu olevan vähän jopa tylyä maistraatin toiminta, niin mietin että oisko helpompi tilata sellanen puhuja, joka on varmasti motivoitunut siihen hommaan..ja joka ehkä keksis hyvät puheet.

Tietysti riippuu sitten siitäkin, että jos pro-seremonioilla puhuja asuisi jossain 500km päässä ja siihen pitäisi vielä matkakulut maksaa, niin ehkä sittne pitänee yrittää käräjiltä/maistraatilta saada puhujaa :girl_smile:

Entä mites te olette ratkaisseet pukeutumisen? Itse kun haluan viimesen päälle rinsessamekon..ja mietin et haluaisin sen olevan oikeassa vihkimisessäkin ja sitten myös itse juhlapaikalla (meidän tapauksessa nämä varmasti tapahtuvat eri päivänä sitten)..joten onko hassua mennä rinsessamekossa maistraattiin sen muutaman minuutin kanssa. Ja sitten juhlapaikalle ivelä? :girl_smile: Mietin tuota maistraattireissua, et sen jälkeen vois periaattees käyd jossain syömässäkin..niin en tiedä sitten...ei ehkä raaskis häämekkoa siihen hommaan laittaa. Sotken kuitenki sen :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

vaniljakookos, varsinaisesti Oulun lähettyvillä meillä ei taida olla puhujia, joten tosiaan hieman lisäkustannusta tulisi noista matkoista. Parhaamme teemme, että puhuja löytyy- en tiedä montaakaan kertaa että olisimme joutuneet myymään eioota, ja lähdemme tarvittaessa pidemmällekin matkalle. 'Seremoniassa' voi tosiaan olla ihan just niitä aineksia mitä itse haluatte, joko vaihdetaan sormukset ja tahdon-kysymykset, tai sitten ei. Puhujan kanssa palaveeraatte toiveistanne. Ja kyllä, tällaisissa häissä voi olla juuri niin prinsessa kuin haluaa tai miten tahansa. Todellakin, kun maistraattiin ei edes useinkaan kaikki vieraat mahdu, on kiva, arvokasta ja juhlavaa, että hääjuhlassa on 'seremonia', ulkopuolinen puhuja ja tällainen virallisempi ohjelmaosuus. Kuitenkin, 'seremonia' on hyvin lämmin, kaikkea muuta kuin jäykkä, ja siitä tehdään aivan teidän näköisenne.

Varsinaista vihkioikeutta ei ole vielä näkösällä, ja sekös harmittaa kovasti.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei,

tämmönen asia tuli mieleen, että kuinka aikaisin ennen häitä teillä on ollut tämä alkutapaaminen?

Meille on varattuna puhuja 1.8. mutta tapaamista ei ole vielä ollut eikä edes sovittu.

Link to comment
Share on other sites

Domini, häiden ollessa kyseessä sanoisin, että olkaa vaan puhujaan päin yhteyksissä jo ihan pian ja tutkikaa kalentereitanne. Kyllä häiden kanssa on aika standardi, että tapaaminen järjestetään noin kuukausi aikaisemmin. Puhujallanne on valitettavasti varmaan tullut ns akuutteja keikkoja, eikä valitettavasti sitten vielä ole saanut aikaiseksi olla yhteyksissä.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Oih, löysimpä viimeinenkin ratkaisun omiin ideoihin ja pähkäilyihin. Ennen en olekkaan kuullut tällaisesta palvelusta. Hienolta kuulostaa.

Minua kiinnostaisikin tietää onko Joensuussapäin puhujia? Jos ei niin miten esim. kauempana asujat suorittavat tämän ensi tapaaminen ja asioista sopimisen? eivätkö he näe puhujaa aijemmin ja sopivatko he asioista vaan puhelimen välityksellä.. Vai maksetaanko puhujan matkakustannukset periaatteessa kahteen kertaan. Ensin tapaamisen ja sitten vihkimisen matkakulut.

sainkohan asiani esitettyä edes suht. selvästi :D

Link to comment
Share on other sites

Murr, nyt en osaakaan lonkalta sanoa, et miten Joensuu onnistuisi. Kysymystä vaan toimitusjohtajalle päin, niin hän selvittää tilanteen. Meillä on sielläpäin kaksikin puhujaa, mutta eivät ole kovin paljoa ehtineet keikkaa tehdä viime aikoin.

Mikäli meinaa tulla paljon matkakuluja ja ylimääräisiä tunteja, niin silloin suunnittelun voi hienosti kyllä hoitaa puhelimessa/sähköpostitse. Puhujallehan on persupalkkioon laskettu 8 tuntia töitä+ matkakorvaukset, ja ylimeneviltä tunneilta 10e tunti, eli myös matkoihin kuluvat ajat lasketaan työajaksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

En voi muuta kuin tulla vielä tännekin kehumaan! Häissämme oli aivan mahtava puhuja Pro-Seremonioiden kautta ja valmisteluista itse tilaisuuteen saakka kaikki meni aivan nappiin. :) Vieraamme kehuivat kovasti, että oli hienoa, kun puhuja selvästi tunsi pariskunnan entuudestaan - näinhän ei siis ollut, vaan puhujamme ammattitaidollaan ja yhden tapaamisen perusteella oli onnistunut luomaan sen vaikutelman (oli kyllä aivan mahtava nainen). Tämä sama tunnelma välittyi paitsi vieraillemme myös minulle ja puolisolleni - tilaisuus tuntui henkilökohtaiselta ja koskettavalta. Sitäkin täytyy kehua, miten joustavia Pro-seremonioiden puolesta oltiin - ymmärsivät ja täyttivät kaikki toiveemme. :-X

Muokattu: , käyttäjä: Lakme
Link to comment
Share on other sites

Mie laitoinkin jo joku päivä sitten viestiä Pro-Seremonioiden toimistoon, nyt kun ajankohta on jo tosi lähellä :) Vielä ei ole vastattu, mutta kovasti toivon että joku pääsisi tulemaan Keski-Suomeen :girl_smile: Ja nyt kun kuviot ovat jo selvemmät, niin ihan vaan tosiaan sen kynttiläseremoniaosuuden pitämään :-X

Muokattu: , käyttäjä: Eagle_87
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...