Jump to content
Naimisiin.info

Jyväskylä


Touko

Recommended Posts

Onko kellään tietoa/kokemuksia Jyväskylän maistraatista?

Millaiset tilat siellä on? Montako ihmistä mahtuu toimitusta todistamaan?

Entä palvelu? Suhtautuvatko suopeasti omiin lisäyksiin? Ovatko vihkijät mukavia?

Niin ja saako siellä maistraatin tiloissa kilistää kuohuviinillä vai pitääkö odottaa ravintolaan?

Entäs kuinka varhain tarvii varata?

Tämä nyt oli tallainen kyselyryöppy, kun ei ehdi itse vielä maistraattiin kyselemään. Pitää ensin hoitaa opiskelukiireet alta, ettei vajoa aivan haaveisiin  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jonkinasteiset hatarat tiedot, kyllä ;D

Tila on yllättävän viihtyisä, mutta pienehkö. Joku kymmenen henkeä mielestäni ihan maksimi. Viisitoista menee, jos ollaan hyviä tuttuja ;D

Palvelu oli ihanaa, tosin vielä parempaa ystäviemme häissä. Riippuu siis myös vähän, kuka vihkii ;)

Meidän vihkijämme lisäsi oma-aloitteisesti pari runonpätkää loppuun ja oli hankala pidätellä naurua, kun eivät olleet ihan meidäntyyppisiä lauseita ;D Mutta käsitykseni mukaan olisi saanut tuoda omaa musiikkia tai tekstejä, jos olisi halunnut. Ja vihkijät olivat mukavia kumpikin (kokemuksia siis kahdesta naisesta :)) Toinen ehkä kokeneempi, kun älysi sanoa, että nyt voitte suudella ja sitten kehoitti vieraita onnittelemaan ja otti vielä yhteiskuvan (Harmitti, ettei me oltu älytty  :-/)  :-*

Mutta päteviä kyllä kummatkin. Kuohuviinistä en tiedä, me kilisteltiin pihalla vasta :D

Me varattiin jo tammikuussa, mutta aikoja sai kyllä myöhemminkin. Tosin häät huhtikuussa, että helpompi toki saadakin.

Link to comment
Share on other sites

Me varattiin vihkiaika heinäkuussa ja naimisiin menemme joulukuussa. Ihan tyhjää oli vielä silloin koko loppuvuosi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hyvä, että ovat mukavia! Aikaa on 2005 toukokuuhun mutta pakko vähän miettiä tuotakin. Vasta kävin maistraatissa, mutta en alkanut omin päin kyselemään kaikkea vihkimiseen liittyvää, koska sulho olisi polttanut päreensä -taas  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mitenköhän Jyväskylässä suhtaudutaan pyyntöihin vihkimisestä virka-ajan ulkopuolella? Kun lauantai olisi vähän suunnitelmissa.

Link to comment
Share on other sites

Vastailenpa omiin kysymyksiini, kun asiat kerran ovat hieman selvinneet. Jospa olisi vaikka muille hyödyksi  :)

Maistraatista ainakin sähköpostilla minulle ilmoittivat mm.

Vihkimisiä ainoastaan virka-aikana

Tiloihin mahtuu 20 henkilö tilaisuutta todistamaan.

Omia lisäyksiä saa vihkitilaisuuteen tehdä, kunhan etukäteen niistä ilmoittaa, jotta voivat varata aikaa.

Erityisesti perjantai-iltapäivät suosittuja, joten aika  kannattaa varata ajoissa, jos tuohon ajankohtaan vihkimisensä haluaa.

Tiloissa on valmiina kynttilöitä ja kukka-asetelma.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei jos Saarijärvi ei ole tuhan kaukana niin sieltä olisivat suostuneet virka-ajan ulkopuolellakin vihkimään, tosin juhlapaikalle eivät olleet innoskkaita lähtemään. Kannattaa ainakin kysyä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

vai että tuon näköinen paikka. miten minä mielsin omissa kuvitelmissani sinne ulkoa tulevaa valoa ja vaaleampia sävyjä..  :-[ :-/ :'( nyt meni elämä sekaisin. ei tuo ruma ole, mutta haluanko naimisiin tuon näköisessä paikassa  ??? voivoivoi.. pitää mennä käymään paikan päällä. Pinnallisuus rulettaa taas   ::)

en osaa mieltää meitä tuon pöydän eteen "tuomiolle"!

Link to comment
Share on other sites

Juu, verhon takana on ikkuna. Meidän vihkipäivänä ei paljon aurinko paistellut, joten en osaa sanoa, miten valoisalta tuo tila aurinkoisena päivänä näyttää.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minä kävin tänään tuohon vihkihuoneeseen tutustumassa ja yllätyin positiivisesti. Tilat olivat yksinkertaiset, siistit ja tyylikkäät.

Itse vihkitilan lisäksi on pieni eteisaula, johon voi jättää takit, pukeutumishuone, jossa voi vaihtaa vaatteita ja wc käytössä.

Valo paistoi kauniisti huoneeseen vaalean verhon takaa ja minä olin aivan ihastuksissani   :-*

Niin, minä en kyllä tuohon tilaan ihan kahtakymmentä ihmistä tunkisi. 10-15 minusta ihan maksimi.

Link to comment
Share on other sites

Tila on yllättävän viihtyisä, mutta pienehkö. Joku kymmenen henkeä mielestäni ihan maksimi. Viisitoista menee, jos ollaan hyviä tuttuja ;D

Samaa mieltä minäkin ;)

Mutta minulla tosiaan pelkästään positiivinen fiilis siitä paikasta. Herkkä hetki ja kauniit puitteet  :-*:-X

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Onko kellään ajantasaista tietoa siitä, joko Jyväskylässä pääsisi maistraatin ulkopuolella vihille?

Hah, tuo kuulosti siltä kuin tahtoisin kadulla maistraatin edessä ;D Lähinnä tarkoitin juhlapaikkaa!  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 11 months later...

Nostan tätä. Eli minäkin kyselen, löytyykö siviilivihkijän juhlapaikalle virka-ajan ulkopuolella saaneita? Meillä ei vielä mitään kiirettä: päivä on vasta runsaan puolentoista vuoden kuluttua, mutta olisi lohduttavaa tietää, että edes joku Jyvässeudun siviilimorsian olisi onnistunut... :-/

Link to comment
Share on other sites

Jyväskylästä taitaa olla turha etsiä henkilöä joka vihkisi virka-ajan ulkopuolella. >:( Mutta me löysimme kovan etsinnän jälkeen Saarijärven maistraatista henkilön joka vihkii virka-ajan ulkopuolella (meidän tapauksessa lauantaina heinäkuussa) ja juhlapaikalla. Henkilö vaikutti hyvin mukavalta ja joustavalta. Itse saamme keksiä vihkitilaisuuteen lisäohjelmaa ja vihkijä on hyvin suostuvainen lausumaan esim. meidän haluamamme runon tms.  :-X

Jos haluaa mennä naimisiin virka-ajan ulkopuolella niin täytyy olla valmis maksamaan siitä 200€ + vihkijän matkakulut. Matkakulut puolittuvat jos vihkijällä on samalle päivälle muitakin virka-ajan ulkopuolella vihittäviä.

Me menemme naimisiin siis heinäkuussa ja varasimme vihkijän maaliskuun lopussa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meille tulee Jyväskylän maistraatista vihkijä juhlapaikalle lauantaina 10.6.2006. 200 € + matkakulut maksetaan.

Vihkijän saaminen virka-ajan ulkopuolella siis ainakin meillä onnistui.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meille luvattiin myös yrittää järjestää vihkimistä lauantaille. Päädyimme kuitenkin perjantaihin tuon ylimääräisen kustannuserän vuoksi. En siis tiedä olisiko välttämättä onnistunut, muttta boss lupasi kysellä alaisiltaan josko joku voisi kyseisenä päivänä tehdä töitä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Huh hyvä, että edes joku oli saanut Jyväskylästä siviilivihkijän juhlapaikalle :D

Rupesi jo tuossa vähän jännittämään kun tätä ketjua lueskelin. Onko tällä välin ilmestynyt enempää ihmisia Jyväskylän suunnalta ketkä ovat onnistuneet saamaan vihkijän virka-ajan ulkopuolella? Ja jos jollakin tästä on omakohtaisia kokemuksia niin voisiko kertoa, että kannattaako marssia suoraan paikan päälle kyselemään vai voiko asiaa tiedustella ihan meilitse?

Itse kanssa toivoisin, että ensi syksynä joku vihkijä voisi tuolta saapua juhlapaikalle asti vihkimään. Kaverin vihkitilaisuudessa olin maistraatissa kanssa mukana mutta jotenkin se paikka jätti itseni aika kylmäksi eli ei olisi ehkä hirveän kiva siellä mennä naimisiin :/

Link to comment
Share on other sites

Meille ainakin luvattiin 2007 loppukesäksi siviilivihkijä lauantaiksi hääpaikalle. Maksaahan se tietenkin, matkakulut ym. jos vihkijä tulee kaukaa, mutta ymmärrettävää.

Link to comment
Share on other sites

Prometium: Onko teillä minä päivänä se vihkiminen? Kävittekö ihan paikan päällä kysymässä/soititte/meilasitte?

Mietin, että heti kun varmistuu, että otetaan tuo yks paikka niin uskaltaa sitä päivääkin kysästä sitten tarkemmin. Vielä ei viitti kysästä kun ei ole ihan selvyyttä siitä päivästä.. (odottelen edelleen parin paikan vastausta ja hintatarjousta :) )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...