Jump to content
Naimisiin.info

Seinäjoki


Poledra

Recommended Posts

meidät vihittiin Seinäjoen maistraatissa. Vihkiminen tapahtui jossain kokoushuoneessa, jossa oli semmonen "vihkitila". Meillä ei ollu todistajina ku kaaso ja bestman, joten tila siksi pieni. Paikalle tuli henkikirjoittaja. Kun varasin vihkiaikaa, sihteeri kysyi ketkä on todistajina eli onko "omat" vai tuleeko maistraatista. Lisäksi kysyi sormusten vaihdosta, jota meillä ei ollu.

Itse vihkiminen kesti noin puoli minuuttia, ku ei ollu siis sormusten vaihtoa. Mukavalta vaikutti myös se henkikirjoittaja. Meille jäi hyvä maku Seinäjoen maistraatista.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 1 year later...

Aika vähän näyttää kokemuksia olevan.

Itse aion pyytää käräjäoikeudesta vihkijän juhlapaikalle. Olen ollut siellä muutama vuosi sitten töissä joten joku tuttu tuomari saa kyllä uhrata pari minuuttia lauantaipäivästään kun muutenkin tekevät töitä viikonloppuisin :girl_haha:.

Ainakin virka-aikana on yksi tuomari lähtenyt juhlapaikalle, vai oliko että tyyliin perjantaina justiin virka-ajan ulkopuolella... en muista. Luulisi että joku suostuu, voihan se olla esim. notaarikin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 months later...
Guest Lumihiutale

Olen soitellut Seinäjoen maistraattiin muutamia kertoja kyselläkseni siviilivihkimisestä ja siellä ollaan oltu kohtuullisen nihkeitä. Nyt soitin edellisen kirjoittelijan innoittamana Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeuteen ja he olivat myöntyväisempiä. Meillä häät vasta talvella 2014, mutta soittelin, jotta voimme nyt vihkipaikkaa varatassamme olla varmoja siitä, että sitten myös saamme siviilivihkijän.

Käräjäoikeudesta sanottiin, että heillä on aina kerrallaan neljä notaaria, jotka vaihtuvat vuoden välein ja heidän kesken on siviilivihkijäpäivystyvuorot. Kuulemma jos muutamia kuukausia ennemmin soittaa, saa varattua vihkijän lauantaiksi juhlapaikalle (etenkin kun häämme ovat talvella, jolloin ei ole ruuhkaa).

Tämä oli ihana uutinen meille! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 years later...

Soitin juuri sekä Seinäjoen maistraattiin että käräjäoikeuteen, kun meillä tarkoitus suorittaa vihkiminen juhlapaikalla virka-ajan ulkopuolella. Maistraatti ilmoitti ykskantaan, että he ei lähde mihinkään vihkimään. Käräjäoikeudessa oltiin oikein ystävällisiä, otettiin varaus vastaan puolen vuoden päähän ja sanottiin, että aina täällä on kaikki saatu vihittyä, vaikka missä haluais vihkimisen tapahtuvan :) Eli vähän niinku oon palstoilla ymmärtänytkin, niin maistraatit on asian suhteen nihkeempiä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...