Jump to content
Naimisiin.info

Oulu


ipa79

Recommended Posts

Guest Vieras_Maikki_*

Voih! Nyt tarvisimme apua, sillä emme ole löytäneet vielä vihkijää kesäkuisiin häihimme Oulussa. Oulun maistraatin Eila on juuri lomalla häidemme aikaan ja tällä Päivillä ^ taas on jo suunniteltu menoja juuri sille viikonlopulle. Onko kellään kokemuksia Raahen maistraatin henkikirjoittajasta? Ajattelin yrittää vielä hänelle soittaa ennen kuin heitän toivoni..

Entäs tietääkö kukaan käräjäoikeuden tuomareita jotka ovat vihkineet myös virka-ajan ulkopuolella? Sihteerinainen käräjäoikeudesta sanoi vain tylysti ettei heillä kukaan ole kiinnostunut vihkimään sinä viikonloppuna :( Mutta jos jollekin tuomarille soittaisi ihan itse ja hieman suostuttelisi..

Link to comment
Share on other sites

Voih! Nyt tarvisimme apua, sillä emme ole löytäneet vielä vihkijää kesäkuisiin häihimme Oulussa. Oulun maistraatin Eila on juuri lomalla häidemme aikaan ja tällä Päivillä ^ taas on jo suunniteltu menoja juuri sille viikonlopulle. Onko kellään kokemuksia Raahen maistraatin henkikirjoittajasta? Ajattelin yrittää vielä hänelle soittaa ennen kuin heitän toivoni..

Raahen maistraatin henkikirjoittaja ei ainakaan vähän aikaa sitten vielä tiennyt jatkuuko hänellä työsuhde, mutta kannattaa kysyä, koska se mies on Oulusta.

Me emme saaneet juhlapaikalle ketään lomien vuoksi, mutta pidetään vihkiminen sitten edellisenä päivänä maistraatissa ja oma kaunis seremonia hääjuhlassa. Olen kyllä täysin tyytyväinen tähänkin ratkaisuun, koska meille tulee niin hieno seremonia! :-X

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_Maikki_*
Raahen maistraatin henkikirjoittaja ei ainakaan vähän aikaa sitten vielä tiennyt jatkuuko hänellä työsuhde, mutta kannattaa kysyä, koska se mies on Oulusta.

Me emme saaneet juhlapaikalle ketään lomien vuoksi, mutta pidetään vihkiminen sitten edellisenä päivänä maistraatissa ja oma kaunis seremonia hääjuhlassa. Olen kyllä täysin tyytyväinen tähänkin ratkaisuun, koska meille tulee niin hieno seremonia! :-X

Meilläkin on jo maistraatti varattu perjantaille, koska tilanne näyttää kuitenkin aika "pahalta". Yritän juuri soittaa tälle Raahen henkikirjoittajalle, mutta jos hän ei pääse niin eikun seremoniaa suunnittelemaan! Ideoita on jo jonkin verran, mutta se punainen lanka puuttuu vielä..

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_Maikki_*
Meilläkin on jo maistraatti varattu perjantaille, koska tilanne näyttää kuitenkin aika "pahalta". Yritän juuri soittaa tälle Raahen henkikirjoittajalle, mutta jos hän ei pääse niin eikun seremoniaa suunnittelemaan! Ideoita on jo jonkin verran, mutta se punainen lanka puuttuu vielä..

Löysimme vihkijän!! Yllättäen Kokkolan maistraatin päällikkö on innokas tulemaan Ouluun asti vihkimään meidät. Ainoa ongelma on, että hänellä on yksi vihkiminen klo 15 Kokkolassa, joten hän ehtii Ouluun vasta klo 18. Noh, muutimme hieman järjestelyjä niin että ruokailu onkin ennen vihkimistä ja kahvit vihkimisen jälkeen... Miltäs kuulostaa? Haluamme kuitenkin vihkimisen samalle päivälle, joten pakko tehdä noin.

Joten, muutkin jotka vielä etsitte vihkijää häihinne Oulun seudulla, soittakaa ihmeessä Jari Taipaleelle! Hänellä on ilmeisesti loma vasta elokuussa, joten varmasti ehtisi vihkimään esim. heinäkuussa. Sitä paitsi, hän kuulosti puhelimessa erittäin mukavalta ja oli heti innokas tulemaan tänne Ouluunkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Tuntuneepa aika inhottavalta, että pitäisi varalta olla se maistraatissakin oleva aika, jos ei pääsekään vihkijä paikalle (vaikka sairastuu).

Käräjäoikeudella on muuten nätti se vihkimistila, tai oli ainakin pari vuotta sitten. Oli muistakseni jokin valkoinen.. juttu..en muista enää mitä, kun katsahin vain kerran sisään :girl_haha: Mutta oli paljon näyttävämmän näköinen minusta kuin tuo maistraatin tila tuon kuvan perusteella. Kannattaa käydä tsekkaamassa. Se on ihan siinä oikeustalon sisäänkäyntiaulassa katutasossa, mutta tietysti pitää sopia etukäteen että näyttelevät. Itse mietin, et jos käymme edellisenä päivänä, niin oiskohan tuo käräjänsali nätimpi. Toisaalta vierastan ajatusta, että joku tapakriminaali saattaa yhtä aikaa olla aulassa kun minä hipsuttelen häihin. (Tiedän, hassu ajatus..mutten voi sille mitään.)

Toisaalta jotkut käräjäoikeuden työntekijät ovat vähän ärsyttäviä mielestäni, joten toisaalta mietityttää sekin homma. (Olen joskus ollut töissä siellä.) Ehkäpä se pitää oman mielenrauhan tähden tehdä niin, että käy vihkiytymässä virka-aikana ja tilaa jonkun puhujan tai keksii jonkun jutun. Mietin vaan, että maksaa sekin kun meikit varmaan pitää kahtena päivänä käydä teetättämässä (kunnon aineet :girl_haha: )..niin tiedä sitten. Toisaalta tuossa vois vihkipäivänä käydä napsasemassa ne valokuvat, niin ei tarttis juhlapäivänä sitä miettiä.

Mites, jos on ollut vihkijä juhlapaikalla, niin milloin ootte ottaneet kuvat? Siis jos ei hääporukasta joku ota sitä, vaan esim. valokuvaaja. Itse vierastan ajtausta, että juhlavieraat joutuis hirveesti oottelemaan.

Link to comment
Share on other sites

Mites, jos on ollut vihkijä juhlapaikalla, niin milloin ootte ottaneet kuvat? Siis jos ei hääporukasta joku ota sitä, vaan esim. valokuvaaja. Itse vierastan ajtausta, että juhlavieraat joutuis hirveesti oottelemaan.

Me otatimme kuvat ennen vihkimistä, samoin siellä juhlapaikalla, joten meidän ei tarvinnut ajella edestakaisin eikä vieraiden odotella. Oli tosi ihanteellinen ratkaisu, kun siinä vaiheessa meikki ja kampaus olivat parhaimmillaan ja puvutkin vielä ihan pakasta vedetyt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nyt laitoin sähköpostilla kyselyä Oulun maistraattiin ja kyselin mahdollisuudesta saada vihkijää 27.6. olevaan tilaisuuteemme. Saa nähdä, milloin vastaavat... Peukut pystyssä odottelen.

Muoks: Jos olisin lukenut tätä ketjua tarkemmin, olisin varmaan ollutkin tietoinen siitä, että maistraatista ei vielä sanota juuta eikä jaata. Päättävät tänäkin vuonna lomistaan vasta huhtikuun lopussa, ja sen jälkeen asiaa voi kysellä.

Hermostuttaa. Se, onko vihkiminen paikan päällä vai ei, vaikuttaa tilaisuuden luonteeseen ja aikatauluun ja ihan kaikkeen kutsukorteista alkaen. Mutta ei voi mitään.

Muokattu: , käyttäjä: Liisukka09
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rainbow: miksi olette sopineet ajan maistraattiin, jos teillä on vihkiminen maistraatin ulkopuolella? Onko vielä jotain sellaista paikan päällä hoidettavaa, jota en ole tajunnut...

Emme vielä tiedä kuka, mutta joku meidät tulee vihkimään kesäkuun lopussa juhlapaikalle, se on nyt luvattu maistraatista käsin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Vieras_tillukka_*

Minä varasin tänä aamuna vihkiajan Oulun maistraattiin huomiselle. :flirt:

Käytiin sormukset ostamassa tänään ja ne saadaan huomenna. Juhlat järjestetään sitte myöhemmin yksien toisten juhlien kanssa samalla. Tuolla naimisiin menolla oli kiire.

Minusta tulee sitte huomenna rouva ja sukunimikriisi nostaa jo päätään hieman. :girl_sigh: mut eiköhän siitä selvitä ajan kanssa.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Meilläkin on tulossa siviilivihkiminen Oulun maistraatin vaikutuspiirissä, juhlapaikka on varattu Oulunsalosta päin. Nyt pitäis vaan hankkia vihkijä jostakin kiven kolosta sinne paikan päälle - emme haluaisi maistraattivihkimistä. Toiveissa ois vielä, että saatais semmoinen vihkijä, joka vois puhua hiukan enemmänkin kuin vain sen pakollisen. Musiikkia meille todennäköisesti tulee joka tapauksessa vihkiseremonian väliin (kun ollaan koko suku semmosia pelimanneja), mutta on se aika lyhyt tuommosenaan tuo siviilivihkimisen kaava: -No tahotko? -Tahon! -Joo, tahon määki! -No selevä, olokaapa sitte naimisissa! :girl_haha:

Osaatteko suositella semmoista ystävällismielistä ja yhteistyökykyistä vihkijää, joka tulis hääpaikalle ja vois jopa pienen puheentyngän pitää...? Tosin sitten jos meidän pitää itse kirjoittaa hänelle se puhe valmiiksi, niin en tiiä mitä siitäkään tulee, kun en ole mikään ruuneperi. Mutta jospa perhepiiristä (ja naikkareista) löytyis sen verran ideoita, että saatais jotain hyviä ajatelmia kasaan. Lyhytkin puhe tekisi seremoniasta kuitenkin henkilökohtaisemman ja juhlavamman.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ehdottaako vihkijä virkansa puolesta tapaamista ennen tilaisuutta, vai pitäiskö mun itse olla yhteydessä maistraattiin ja kysellä jotain? En vaan jaksais ruveta säätämään, mutta jos ne sieltä suunnalta haluaa tavata tai olla yhteydessä, niin mikäs siinä. Aattelin, että ehkä sekin riittää, että ilmestytään paikalla vähän ennen sovittua vihkiaikaa... :huh: vai riittääkö??

Link to comment
Share on other sites

Ehdottaako vihkijä virkansa puolesta tapaamista ennen tilaisuutta, vai pitäiskö mun itse olla yhteydessä maistraattiin ja kysellä jotain? En vaan jaksais ruveta säätämään, mutta jos ne sieltä suunnalta haluaa tavata tai olla yhteydessä, niin mikäs siinä. Aattelin, että ehkä sekin riittää, että ilmestytään paikalla vähän ennen sovittua vihkiaikaa... :huh: vai riittääkö??

Ei tarvitse säätää yhtään, ellei halua. Vihkijä tuskin ottaa yhteyttä, eikä itsekään tarvitse muuta kuin mennä paikalle sovittuun aikaan. Siviilivihkimisessä paikan päällä vihkijä kysyy todistajien nimet (meillä ainakaan kenenkään ei tarvinnut edes henkkareita näyttää), lopullinen päätös sukunimen valinnasta ja onko sormusten pujottelua (sormus lisää lauseen tai pari vihkikaavaan).

Itse emme etukäteen ainakaan edes tienneet vihkijän nimeä, eli eipä otettu yhteyttä häneen missään vaiheessa.

Link to comment
Share on other sites

Tiedoksi vaan, että ensi kesän virka-aikana tapahtuvia vihkiaikoja voi jo varata Oulun maistraatista ja jos haluaa vihkijän juhlapaikalle, niin varauksia voi kuulemma alkaa tehdä huhtikuun lopullla.

Itse varasin perjantaina ajan vihkimisellemme ja sain tällaista infoa, ajattelin jakaa sen täällä, jos jotakuta asia kiinnostaa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hei nostelenpa tätä taas.

Onkos kellään kokemuksia Oulun maistraatin Mirja Bovellanista? Millainen tyyppi, suostuuko muuhun kuin peruskaavaan? Sain tänään siis tietää, että Mirja vihkii meidät, mutta olis kiva vähän etukäteen tietää, millaisesta henkilöstä on kyse, että osaa sitten suhtautua.

Link to comment
Share on other sites

vmh: On aika tiukka siitä, että kaavasta ei poiketa. Muuten tietysti saa musiikilla jne. tehdä tilaisuudesta omannäköisensä. Etkös saanut puhelinnumeroa? Mulle soitti kun jätin puhelinnumeron.

Olin sähköpostilla yhteydessä Päivi Riehkalaiseen, joka välitti viestini tälle Mirjalle, joka palaa kuulemma loppuviikosta töihin ja ottanee sitten yhteyttä meihinpäin.

Ajattelin vain kysyä etukäteen, jotta tietää suhtautua oikealla tavalla, jos on kovinkin tiukka täti! Mutta hyvä tietää, että on kaavassa pitäytyjä, niin voin yrittää kysyä joltakulta muulta joka vihkimisessä on läsnä, voisivatko he sitten lukea jonkin runon, jos vihkijä ei sitä tee. Ja musiikkiesitys meille toivottavasti on tulossa myös (yksi biisi, mies & kitara -menolla).

Link to comment
Share on other sites

Meidät vihki juuri tuo Bovellan. Mulle jäi hyvin lämminhenkinen ja mukava olo kyseisestä ihmisestä. Toisaalta ei kyllä ehoteltukaan mitään "ylimääräistä".

Ei oltu etukäteen yhteydessä. Ja ennen vihkimisen alkua hän selitti meille tilaisuuden kulun läpi ja kysyi tuleeko sormusten vaihtoa/sormuksen antoa. En muista kysyikö, että tuleeko mitään muuta (esim. laulua tms.) ei varmaan kysynyt. Että taitaa tosiaan olla kovin vahva kaavassa pitäytyjä.

Link to comment
Share on other sites

Meidät vihki juuri tuo Bovellan. Mulle jäi hyvin lämminhenkinen ja mukava olo kyseisestä ihmisestä. Toisaalta ei kyllä ehoteltukaan mitään "ylimääräistä".

Ei oltu etukäteen yhteydessä. Ja ennen vihkimisen alkua hän selitti meille tilaisuuden kulun läpi ja kysyi tuleeko sormusten vaihtoa/sormuksen antoa. En muista kysyikö, että tuleeko mitään muuta (esim. laulua tms.) ei varmaan kysynyt. Että taitaa tosiaan olla kovin vahva kaavassa pitäytyjä.

Kiitos Mai2010 kokemuksien jakamisesta!

Me ajateltiin olla etukäteen yhteydessä juuri siksi, kun me mahdollisesti tuo musiikkiesitys oltaisiin saamassa. Ettei sitten tule yllätyksenä kenellekään mikään vihkitilanteessa. Jään siis odottamaan Bovellanin yhteydenottoa.

Link to comment
Share on other sites

Guest kattinen

Miten täällä muut morsiamet, ketkä on menneet/menee maistraatissa vihille, oletteko olleet miten juhlallisesti pukeutuneet?

Itse en ole mitenkään sellainen laittautuva ihminen muutenkaan, ja tuntuu vielä hölmömmältä mitään valkoista kermakakkua alkaa päälle laittamaan jos vihkiminenkin tapahtuu jossain virastohuoneessa.. :girl_haha:

Toki siistit ja juhlavat vaatteet meille varmasti tulee, mutta en mitään järkyttävän hienoa ja kallista haluaisi, kun tilaisuus maistraatissa ja vieraatkin taitaa rajoittua siihen maksimissaan neljään henkilöön.. :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

vmh: On aika tiukka siitä, että kaavasta ei poiketa. Muuten tietysti saa musiikilla jne. tehdä tilaisuudesta omannäköisensä. Etkös saanut puhelinnumeroa? Mulle soitti kun jätin puhelinnumeron.

Olin sähköpostilla yhteydessä Päivi Riehkalaiseen, joka välitti viestini tälle Mirjalle, joka palaa kuulemma loppuviikosta töihin ja ottanee sitten yhteyttä meihinpäin.

Ajattelin vain kysyä etukäteen, jotta tietää suhtautua oikealla tavalla, jos on kovinkin tiukka täti! Mutta hyvä tietää, että on kaavassa pitäytyjä, niin voin yrittää kysyä joltakulta muulta joka vihkimisessä on läsnä, voisivatko he sitten lukea jonkin runon, jos vihkijä ei sitä tee. Ja musiikkiesitys meille toivottavasti on tulossa myös (yksi biisi, mies & kitara -menolla).

Hei vmh! Teillä ilmeisesti vihkiminen ohi, kerrotko kokemuksesi vihkijästä? Meillä ilmeisesti tulee sama ihminen. Suostuiko hän miten ylimääräisiin kuvioihin? En ole vielä ollut häneen itse yhteyksissä.

Link to comment
Share on other sites

Heippa!

Juu, vihkiminen on onnellisesti takanapäin :)

Mirja oli mielestäni mukava, mutta asiallinen. Hänelle sopi, että vihkimisen alussa veljeni vaimo luki erään tekstin meille. Hän itse haluaa pitäytyä kaavassa eli häntä ei saa puhumaan/lukemaan mitään ylimääräistä, mutta mikäli teillä on itsellänne joku ihminen, joka voi esittää jotain vihkitilaisuudessa niin se sopinee hänelle oikein hyvin.

Eli pelkkään kaavaan ei tarvitse tyytyä, mutta ylimääräisen joutuu "esittämään" joku muu paikalla oleva henkilö.

Muutoin siis kaikki oikein sujuvasti meni hänen kanssaan, tapasimme etukäteen ja kerroimme toiveistamme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...