Jump to content
Naimisiin.info

Siviilivihkipaikka


hipsukka2007

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Voi Hipsukka-parka. :(

Onko mitään uutta? Ilmeisesti juhlapaikkanne yhteydessä ei ole mitään vihkimiseen soveltuvaa tilaa? Voisiko juhlapaikka toimia edes huonon sään vihkipaikkana, jos löytyisi ulkoa joku kiva paikka? Saako udella, mikä on juhlapaikkanne?

Heurekassa on isoja tiloja, esim Verne-teatteri olisi aika makee.. Mutta varmaan sikakallis. Sitten on kouluja, mahtaisikohan niistä saada auditoriota tai juhlasalia vuokralle? Vai onko liian arkista? Tikkurilan kirjastossa on myös muistaakseni joku sali. Tai sitten kirjaston portailla...

Ihan halvallahan ei varmaan mitään kivaa tilaa saa. Varmaan olet jo katsonut kaikki Vantaan kaupungin yms. sivut, joten tuskin minusta kauheasti hyötyä on. Kunhan nostelen ketjua, ettei tästä tulisi pelkkää monologia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Olen ajatellut, että meidät vihittäisiin ulkona, mutta on se paikan valinta kyllä älyttömän vaikeeta. Joskus pari vuotta sitten heitin ilmaan semmoisenkin ajatuksen, että haluaisin mennä naimisiin kukkaniityllä mutta en tiedä.

Nyt olen ajatellut, että hääpaikkana olisi minun lapsuudenkotini joka on maaseudulla. Pihalla on todella vanha suuri mänty, jonka alla olisi ihanaa sanoa tahdon. Toki tuo sää saattaa tuoda pientä jännitettä, joten pakko olisi olla myös varasuunnitelma. Hääpaikkana tuo kotipaikka olisi ihanteellinen, koska se ei maksaisi mitään, olisi kaunis ja sais pitää loppuillasta sit kunnon bileet  ::) . Nuoremmat vieraat sais sitten vaikka telttailla pellolla.

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan ajateltu, että vihkiminen tapahtuisi hääpaikalla ulkona. Meillä on häät 2.2.2008 joten toiveissa ois pikkupakkasta ja lunta  ;) Kiva oisi että vihkiminen tapahtuisi hämäränaikaan ja ympärillä olisi paljon ulkotulia. Pitää vaan kutsuissa ilmoittaa vieraille että varaavat lämmintä vaatetta mukaan, mutta onneksi siviilivihkiminen ei kestä montaa minuuttia niin ei tule liian kylmä. Tietysti on pidettävä myös säävaraus, että jos sattuu olemaan esim. 30 pakkasta niin voi sitten toimitus olla sisällä.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Vinkiksi niille jotka etsii hyvää vihkipaikkaa Vantaalla: Yrityspalvelukeskus Leija. Kuulostaa pahalta, mutta oli täydellinen meidän käyttöön! Me siis vuokrattiin tuolta semmonen todella siisti kokoustila pariksi tunniksi, ja vihkijä hoiti seremonian siellä. Meillä oli vieraita semmonen 65, ja kaikille oli istumapaikka. Vihkitilaisuuden jälkeen sirryttiin hääautolla varsinaiselle juhlapaikalle, vähän niinkun kirkkohäissäkin.

Rakennus sijaitsee lähellä Jumboa, ja on ulkoa tosi siistin näkönen. Parkkitilaa on kans reippaasti. Ovesta pääsee aulaan, ja heti aulan vierestä löytyy kokoustilat Forum 1 ja 2. Noi tilat saa helposti yhdistettyä. Paikka on mun mielestä yllättävän viihtyisä, isot ikkunat, puulattia jne. Musiikkilaitteet löytyy paikanpäältä. Siisteistä tuoleista me tehtiin penkkirivit niin, että ovelta saatiin käytävä tilan perälle. Vihkitoimituksesta saatiin sopivalla tavalla perinteistä kirkkovihkimistä muistuttava, isä saattoi mut musiikin soidessa "alttarille", siviilivihkijä piti noin 20 minuutin puheen, kaaso luki runon, poistuttiin mieheni kanssa musiikin soidessa, ja riisinheitto olis sitten hoidettu ulko-ovesta poistuttaessa ellei just sillon olis satanu aika reippaasti vettä.

Jos jotakuta kiinnostaa, mä voin laittaa privana vaikka pari valokuvaa paikasta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Nostaisin tätä kun itsellä on vielä täysin hakusessa vihkipaikka, hääpaikasta on jo useita vaihtoehtoja (häät siis vasta 2012, oon vähän yli-innokas ;) ). Eli olisi kellään suositella vihkipaikkaa Espoosta tai Helsingistä läheltä Espoota? Vieraita olisi luultavasti n. 100 ja tilaa tarvitsisi vain tunnin. Asun itse Helsingissä joten olen nojannut paljolti hakukoneisiin tässä, eli omat kokemukset olisi tosi arvostettuja :) Kaunis kokoustila, kiva juhlatila (jota saisi lyhyemmäksi aikaa) tai vaikka hieno ravintola tai hotellin tila olisivat kaikki vaihtoehtoja, ehdotuksia otetaan vastaan..?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...