Erya

Siviilivihkimisen sisääntulo- ja poistumismusa??

101 viestiä aiheessa

Meille on tulossa myös Andrea Bocelli - vedos Con te partiro.

Aika uskomattomat fiilikset....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan vihdoin saatu päätettyä musiikit!

Sisääntulomusiikkina Pachelbelin Canon D (versio ei oo vielä ihan varma)

"Poistumismusiikki" (ei me hirveän kauaksi kävellä :girl_blum: ) Beatlesin All You Need Is Love, vieraista yksi laulaa ja toinen säestää kitaralla...siitä tulee varmaan hyvä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vihkiminen ulkona ja varmaan jonkinlaista äänentoistotekniikkaa täytyy harkita puhujallekin, joten kaipa tuon sitten samalla hankkii myös musalle.

Alustavana ajatuksena olisi ihan oikeasti toteuttaa se höpsö ja hupsu "sisääntulotanssi" "alttarille" astellessa. Siihen musaksi on kaavailtu The Beach boysien darlin´-biisiä, mikä sopisi aika hyvin pienimuotoiseen jammailuun.

Kun vihkiminen on suoritettu, olisi tarkotus kajahtaa samantien Beatlesien All you need is love. Sen alku on jotenkin niin herttaisen "julistava". Tulee heti sellainen voittajaolo ;) Sitten niiden alun love, love, loveeeee-laulujen jälkeen lähteä hitaasti kävelemään kun meidän päälle samalla heitetään jotain (ei ehkä riisiä, mutta jotain varmaan kumminkin) ja sukulaiskujan päässä odottaa onnittelumaljat, sukulaiset seuraa perässä ja onnittelut on pihalla ennen sisälle siirtymistä. All you need....saa rauhassa soida loppuun, useimmat varmaan ehtivät ottaa maljansa sen aikana ja sitten siihen päälle kippistykset ja onnittelut. :girl_blum:

No tää on vasta kaavailun asteella, mutta jotain musiikkia varmasti tullaan kuulemaan ennen ja jälkeen vihkimisen, mikäli kaikki vaan menee toivotulla tavalla. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sisääntulomusana pianolla soitettu Forrest Gump-elokuvan theme.Poistumismusaa ei tarvita

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ää, määkin haluan astella vihittäväksi Pachelbelin Kaanoniin. Vaikka ois kai se aika pölijää, kun kahestaan otetaan noin kolme askelta maistraatin pöydän ääreen... :girl_sigh:<_<

Edit. Muistin just, että määhän olinki jo ajat sitten suunnitellu sisääntuloon meille musiikiksi Himin In joy and Sorrow. Oon haaveillu, että sitten kun meen naimisiin, niin mun serkku vois soittaa akustisella kitaralla ja toinen laulais ton. Mutta mutta, eihän se nyt todellisuudessa meekään niin, kun vihkiydytään vain todistajien läsnäollessa, niin on jotenkin turhaa vetää mitään älyttömiä musasettejä pelkkään ovesta astumiseen... ehkä....

Muokattu: , käyttäjä: Mai2010

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee näillä näkymin "sisääntulo"musiikiksi kansanmusaa, Arto Järvelän Häämarssi. Saa nyt kattoa vielä, se on kauhian pitkä, eikä meillä oo varmaan niin pitkää matkaa käveltävänä. Meillä on kanssa vihkiminen juhlapaikalla, sään salliessa ulkona. Poistumismusasta ei olla vielä päästy selvyyteen. Ei oikeestaan tiedetä vielä tuleeko sitä ollenkaan, kun vihkimisen jälkeen alkaa varmaan välittömästi onnittelut ja maljojen nosto. Mut kattellaan :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee Ennio Morriconen The Good, The Bad & The Ugly -biisi. Käy hyvin järven rannalle, kun morsian saapuu veneellä ja sulho amerikanraudalla :)

Poistumismusaa ei olla vielä(kään) päätetty. Sen kuitenkin soittaa ja laulaa kaksi kaveriamme, jotka kyllä handlaavat minkä tahansa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sisääntulomusiikkina tulee olemaan Marc Anthonyn I need you. Ko. biisi sen takia että olimme viime kesänä yhtenä yönä ajelemassa autolla kun tuleva mieheni sen minulle CDltä soitti. Se on siis ns. meidän biisi ja sanat sopivat mielestäni loistavasti vihkitilaisuuden alkuun :) Poistumismusana tulee olemaan Vicky Rostin ja Pate Mustajärven Paras mulle :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee Ennio Morriconen The Good, The Bad & The Ugly -biisi. Käy hyvin järven rannalle, kun morsian saapuu veneellä ja sulho amerikanraudalla :)

Poistumismusaa ei olla vielä(kään) päätetty. Sen kuitenkin soittaa ja laulaa kaksi kaveriamme, jotka kyllä handlaavat minkä tahansa.

Poistumismusaksi valittiin Baddingin "Mun sormuksein" ja kun saavumme juhlapaikalle, kaverit soittavat biisin "Niin jykevää on rakkaus" :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin Prinsessa ruususen häämarssin soitettuna viuluilla poistumismusiikiksi (entree musiikkia en ole edes miettinyt kun en tiedä haluanko sellaista "tässä mä tulen"-hetkeä) mutta tuleekohan se kamalan kalliiksi? Ei ole lähipiirissä yhtäkään viulistia. Lisäksi kun haluaisin vielä hääbändinkin soittamaan pari kappaletta.

Tai sitten oon miettinyt laittaa tunnelman kevyeksi soittamalla Maija Vilkkumaan Mä Haluun Naimisiin ja/tai Semmareiden Hääkellot

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ratkaisin ongelmani. Onneksi siviilivihkiminen on niin ihanan lyhyt: sisääntulo juurikin se Prinsessa Ruusunen, miehelle yllätyksenä Walking in the Air kaavan välissä ja poistuminen Can't help falling in love with you. Löysin nimittäin viulu-duon jonka repertuaariin kuuluu nämä kaikki! :D:-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän sisääntulomusiikkimme oli Bachin Cello Suite No. 1 in G Major, BWV 1007: Prélude ja poistuimme saman herran Cello Suite No. 3 in C Major, BWV 1009: Bourrée tahtiin. Todella kauniita kappaleita, ja jos joku innostuu kyseisiin voin myös vinkata erinomaisen sellistin Tampereelta, joka soitti nämä häissämme upeasti! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei pitänyt edes tulla mitään musiikkia, mutta koska olimme vuokranneet äänentoistolaitteet, kaaso ja muut apurit totesivat että täytyyhän sitä musiikkia olla.

Siinä sitten häitä edeltävänä iltana käytiin levyvalikoimaamme läpi ja päädyimme seuraaviin:

Sisääntulomusana Twin Peaksin tunnusmusiikki eli Julee Cruisen "Falling" instrumentaalisena. Se on ihanan tunnelmallinen, sopi siihen, että vihkiminen on omenapuun katveessa. Itselle oli erityisen hienoa, kun tajusin tuomarin eteen tultaessa, että musiikki meni juuri siihen kohtaan, jossa lauletaan "the sky is still blue/the clouds come and go/yet something is different/are we falling in love?" <3

Poistumismusana, Enyan "Only If", pitäähän sitä jotain hääohjelmastereotypiaa olla :P Se oli sopivan ponnekas ja hilpeä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Auttakaahan, nyt lyö täydellisesti tyhjää :/ Eli meillä on siviilivihkiminen juhlapaikalla, pihalla ellei sada. "Sisääntullessa" ystäväni soittaa huilua, mutta voi olla etten kehtaa kasata hänelle kovin paljoa enempää soitettavaa.

Nyt mietin "poistumismusiikkia". Ongelma on, ettemme poistu minnekään, vaan vihkimisen jälkeen siirrymme onniteltavaksi vain saman pihan eri kohtaan (n. 10 metrin päähän), jonka jälkeen on onnittelut ja tervetuliaismaljojen jako. Laittaisitteko tähän kohti jonkinnäköistä musiikkia ja jos, niin millaista? Jokin räväkkä biisi äänentoistolaitteista soitettua (mitenhän sellaiset pihalle saisi..?), huilumusiikkia vai mitä ihmettä? Vai olisiko hiljaisuus onniteltavaksi siirryttäessä kuitenkin parempi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myöhäinen vastaus, mutta vastaan kuitenkin.

Eli me olemme viuluduon kanssa yleensä soittaneet joka tapauksessa jonkin poistumismusiikin, vaikka hääpari ei olisikaan poistunut minnekään. Se on kaunis ja selkeä lopetus seremonialle, sen jälkeen on selkeää että virallinen osuus on ohi ja sitten alkavat onnittelut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies päätti jo kauan ennen kihlausta että joko sisääntulo- tai poistumismusaksi soitetaan Ennio Morriconen The Ecstasy Of Gold. Toista kappaletta ei olla vielä päätetty.. On niin paljon hyviä biisejä... :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli "sisääntulobiisinä" Joe Cockerin You are so beautiful, koska sen mies laittoin soimaan mua kosiessaan <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tosi loistava live-musiikki vihkitilaisuudessa Tampereella Finlaysonin Palatsilla 12.3. eli 9 päivää sitten :) Konservatorion pianisti soitti sisääntullessa: Elgarin Salut D'amour, välisoittona Vvalse Lenten Merikannolta ja poistumisessa Pachelbelin. Toimi upeesti siviilitilaisuudessa ja toi juhlavan tunnelman.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen suunnitellut sisääntulokappaleeksi Come what may:ta Moulin Rougesta. Se on mahtava kappale, kyyneleet nousevat pintaan joka kuuntelukerrasta. Sitä paitsi siinä on niin paljon sanottavaa juuri meistä, tapasimme talvella ja menemme naimisiin keväällä: "Seasons may change, from winter to spring"..

Poistumiskappaleena ajattelin Romanssia, mahdollisesti tätieni laulamana ja viulun säestämänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ratkaisin asian näin:

Sisääntulomusana Prinsessa Ruusunen :-X

Seremonian päätyttyä esitetään Hymne à l'amour, me jäädään paikalleen seisomaan ja kuuntelemaan, ja esityksen päätyttyä porukat tulee onnittelemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myöhäinen vastaus, mutta vastaan kuitenkin.

Eli me olemme viuluduon kanssa yleensä soittaneet joka tapauksessa jonkin poistumismusiikin, vaikka hääpari ei olisikaan poistunut minnekään. Se on kaunis ja selkeä lopetus seremonialle, sen jälkeen on selkeää että virallinen osuus on ohi ja sitten alkavat onnittelut.

Kiitos vastauksesta :) Näillä näkymin vihkitilaisuuteen tulee ystäväni laulamana eräs kappale, ehkä sen voisikin sijoittaa aivan vihkimisen loppuun "välinumeron" sijasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin harkitsen tuota Walking in the airia joko sisään tai ulospäin. Mietin vaan, että onko se liian jouluinen, monethan yhdistävät sen siihen jouluiseen piirrettyyn... Toisaalta Sormusten Herra -leffojen Concerning Hobbits olisi myös ihana, jos saisi jonkun sitä soittamaan. Ja sitten taas joku marssikin voisi olla hieno sisäntulossa. Saas nähdä, paljonko musiikkia yhteen siviilivihkimiseen saa tungettua. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tällä hetkellä ajatuksena ensi kesän maistraattivihkimiseen sisääntulomusiikiksi George Bensonin esittämänä Nothing's gonna change my love for you ja seremonian loppumusiikkina The Scorpionsin You and I. Meille molemmille mieluisat ja meidän näköiset kappaleet. Aluksi hieman hempeämpää ja lopuksi rokahtavampaa.

Muokattu: , käyttäjä: Chilinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin sisääntulomusiikiksi Jeeves & Woosterin tunnarin ja poistumismusiikiksi saman sarjan Meanwhile in Berkeley Square. Löytyy Spotifyista. Sen tunnarin osaan soittaa pianolla nelikätisesti miehen kanssa. Meitä vaan tarvitaan jonkinverran siinä vihkimisessä muissa tehtävissä :girl_haha: Sarja on mun ehdoton suosikki ja siinä on hienoa 20-30-lukujen tyylistä musiikkia. Meillä on vihkiminen juhlapaikalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tähtien sodan Imperial March (Darth Vaderin teema) on ollut mulla pitkään haaveena sisääntulomusiikiksi. Sulhon kanssa on neuvottelut vähän vielä kesken... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään