Guest Ki-vi

"Salaa" naimisiin menneet!!

166 viestiä aiheessa

Me mennään maistraatissa marraskuussa, paikalla on varmaan vanhemmat, muille ei kerrota. Samana päivänä lähetään reissuun ja sitä ennen laitetaan kutsut kaveribileisiin menemään. Kaverit saa kutsut sitten kun ollaan pallon toisella puolella. :)

Kamujen läsnäolo saadaan näppärästi varmistettua mun synttärikemuilla, siihen asti puhutaan että juhlitaan mun pyöreitä silloin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään täydessä hiljaisuudessa naimisiin 8.7. Kukaan sukulainen ei tiedä mitään, ainoastaan kolme ihmistä tietää koko häähommasta, kummaltakin yksi kaveri ja tietenkin esimies kun ollaan pyydetty vapaa päivä silloin.

Ajateltiin ihan kylmästi laittaa vihkimisen jälkeen yksi ja sama viesti kaikille mukaanlukien kummankin äidit. Ei tule sitten mitään kiukuttelua että joku saa erityiskohtelua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään silleen "salaa", että tietää vain vanhemmat ja parhaimmat kaverit. Paikalla ei ole ketään (toivottavasti).

Ja kohta sen sitten saa tietää kaikki... Tarkoitus järjestää jälkikäteen "kahvitilaisuus"!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pari yötä ja salainen vihkipäivä 1.5.2011 koittaa!

Asiasta tietää vain todistajat + minu pikkusisko.

Hienojen ajatusten ja pieleen menneitten toteutuksien jälkeen päädyimme ukon kanssa ottamhan valokuva sormuksista: oikein hieno minuutin sommitelma ja koristelu, pikainen napsaus ja kuva-liikkeessä muokkaus ja kuvasta tuli varsin nätti =) Nyt vihkipäivää edeltävänä perjantaina laitethan valokuvat postiin hienon kirjeen kanssa, jossa kerrothan uutinen niin saavat molempien vanhemmat tukehtua aamukahveihinsa maanantaina! =P

Kaikki muut kaverit, ystävät, sukulaiset saavat tietää sitten sitä mukaa kun uutisrummut sen heile asti suovat.

Onneksi on tuo ah, nii ihana naamakirja missä tieto levinnee suhtkoht nopiaa kun sukunimi muuttuu ja siviilisääty muuttuu =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me menemme mitä todennäköisimmin salaa naimisiin tämän kesän/alku syksyn aikana. Salaa sen takia, että edellisessä suhteessa hääni peruuntuivat miehen ilmoituksesta muutamaa päivää ennen h-hetkeä enkä halua enää ikinä kokea samaa. Tuntui enemmän kun nololta ilmoittaa sukulaisille, ettei juhlia olekaan tulossa. Lisäksi vanhempani järkyttyivät tilanteesta niin paljon, etteivät halua edes tietää seurustelustani, saati sitten tavata nykyistä miestäni. En pysty kuvittelemaan hääjuhlia, joissa vain toisen suku olisi paikalla, joten salahäät ovat ainoa vaihtoehto. Voihan hääjuhlat järjestää sitten jälkikäteenkin, jos vanhempani ja sukulaiseni ovat joskus valmiita tapaamaan mieheni. Kurja tilanne miehen kannalta, joka olisi alunperin halunnut juhlat. Kerroin kuitenkin tilanteestani heti tavattuamme ja siitä huolimatta mies päätti nyt kosia. Ilmeisesti yhteinen elämä avioliitossa kanssani oli juhlia tärkeämpää.

Lisättäköön väärin käsitysten välttämiseksi vielä, että omasta mielestäni salahäät ovat ihana hääparin oma intiimihetki, jollaiseksi oma vihkimisenikin on helppo kuvitella. Lähinnä häiden salailu harmittaa miehen takia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän on tarkoitus mennä salaa naimisiin. Siten, että paikalle joko tulee molempien kaksi läheisimpää ystävää tai sitten ainoastaan maistraatin henkilökunta. Ajattelimme käydä ottamassa aikaisemmin jo vihkikuvat, jotka sitten laitamme postitse siten että olisivat meidän vihkipäivänä ihmisille postin kautta tulleet. pinksmile.gif

Te, joilla on ollut muutama läheinen ystävä tms tilaisuudessa mukana, onko moni sukulainen/perheenjäsen/ystävä vetänyt poroja nokkaan, kun "he eivät päässeet mutta noi pääsi". Tämä itse vähän jännittää.

e. muoksittu kirjoitusvirhe pois.

Muokattu: , käyttäjä: julas

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mekin ollaan menossa naimisiin ihan kahden keskellä. Päätettiin vasta pari viikkoa sitten ja haluamme tehdä sen mahdollisimman nopeasti. Suunnittelemme ensi kuukaudeksi, saammeko helposti vihkimisajan maistraatista ensi kuukaudeksi? Jos ajalla tai päivällä ei ole väliä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me menemme mitä todennäköisimmin salaa naimisiin tämän kesän/alku syksyn aikana. Salaa sen takia, että edellisessä suhteessa hääni peruuntuivat miehen ilmoituksesta muutamaa päivää ennen h-hetkeä enkä halua enää ikinä kokea samaa. Tuntui enemmän kun nololta ilmoittaa sukulaisille, ettei juhlia olekaan tulossa. Lisäksi vanhempani järkyttyivät tilanteesta niin paljon, etteivät halua edes tietää seurustelustani, saati sitten tavata nykyistä miestäni. En pysty kuvittelemaan hääjuhlia, joissa vain toisen suku olisi paikalla, joten salahäät ovat ainoa vaihtoehto. Voihan hääjuhlat järjestää sitten jälkikäteenkin, jos vanhempani ja sukulaiseni ovat joskus valmiita tapaamaan mieheni. Kurja tilanne miehen kannalta, joka olisi alunperin halunnut juhlat. Kerroin kuitenkin tilanteestani heti tavattuamme ja siitä huolimatta mies päätti nyt kosia. Ilmeisesti yhteinen elämä avioliitossa kanssani oli juhlia tärkeämpää.

Lisättäköön väärin käsitysten välttämiseksi vielä, että omasta mielestäni salahäät ovat ihana hääparin oma intiimihetki, jollaiseksi oma vihkimisenikin on helppo kuvitella. Lähinnä häiden salailu harmittaa miehen takia.

Aika omituista käytöstä mielestäni vanhemmilatasi ja sukulaisilta jos eivät halua tutustua uuteen mieheesi, eihän se sinun vikasi ole, eikä ainakaan uuden miehesi vika, jos ex-poikaystäväsi perui häänne viimetipassa! :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme menossa salaa ensi talvena, tosin molempien vanhemmille varmaankin ilmoitetaan muttei muille, muut saavat sitten lukea seuraavan päivän lehdestä :) Pienimuotoiset juhlat pidetään todennäköisesti ensi kesänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te, joilla on ollut muutama läheinen ystävä tms tilaisuudessa mukana, onko moni sukulainen/perheenjäsen/ystävä vetänyt poroja nokkaan, kun "he eivät päässeet mutta noi pääsi". Tämä itse vähän jännittää.

Isovanhemmat ja kaverit ottivat naimisiinmeno tapamme hyvin, mutta molempien isät pettyivät aika pahasti. Täytyy sanoa, et koskihan se hieman, kun isä sanoi että olisitte sitten menneet kahdestaan, mutta kun oli muutama vieras. Ajan kanssa tämä varmasti "unohtuu" ja olen kovasti pyydellyt anteeksi ja koittanut muistaa sen mitä ennen häitä vannotin itselleni. Oma elämä, omat häät, oma tapa :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me menemme mitä todennäköisimmin salaa naimisiin tämän kesän/alku syksyn aikana. Salaa sen takia, että edellisessä suhteessa hääni peruuntuivat miehen ilmoituksesta muutamaa päivää ennen h-hetkeä enkä halua enää ikinä kokea samaa. Tuntui enemmän kun nololta ilmoittaa sukulaisille, ettei juhlia olekaan tulossa. Lisäksi vanhempani järkyttyivät tilanteesta niin paljon, etteivät halua edes tietää seurustelustani, saati sitten tavata nykyistä miestäni. En pysty kuvittelemaan hääjuhlia, joissa vain toisen suku olisi paikalla, joten salahäät ovat ainoa vaihtoehto. Voihan hääjuhlat järjestää sitten jälkikäteenkin, jos vanhempani ja sukulaiseni ovat joskus valmiita tapaamaan mieheni. Kurja tilanne miehen kannalta, joka olisi alunperin halunnut juhlat. Kerroin kuitenkin tilanteestani heti tavattuamme ja siitä huolimatta mies päätti nyt kosia. Ilmeisesti yhteinen elämä avioliitossa kanssani oli juhlia tärkeämpää.

Lisättäköön väärin käsitysten välttämiseksi vielä, että omasta mielestäni salahäät ovat ihana hääparin oma intiimihetki, jollaiseksi oma vihkimisenikin on helppo kuvitella. Lähinnä häiden salailu harmittaa miehen takia.

Aika omituista käytöstä mielestäni vanhemmilatasi ja sukulaisilta jos eivät halua tutustua uuteen mieheesi, eihän se sinun vikasi ole, eikä ainakaan uuden miehesi vika, jos ex-poikaystäväsi perui häänne viimetipassa! :girl_impossible:

Layne, vanhempani ja sukuni nyt ovatkin aika erikoisia. Kyseessä oli lähinnä epäluottamuslause minua kohtaan. Vanhempani eivät halunneet enää tutustua ihmiseen, joka kuitenkin häviää heidän elämästään jossain vaiheessa. Vanhempani viihtyvät siis pääasiassa kahdestaan eivätkä kaipaa elämäänsä muita ihmisiä.

Me nyt siis menimme naimisiin heinäkuussa aivan kahdestaan ja salaa. Sukulaisilta on tullut pääasiassa positiivista palautetta ja onnitteluja, vaikka toki mukaan mahtuu muutama ihmettelijäkin. Sukulaiset pääsevät kuitenkin osallistumaan juhlahumuun ensi viikonloppuna avioliittomme siunaustilaisuudessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Emme ole vielä naimisissa, mutta voisin hyvin kuvitella että menemme salaa naimisiin koska kumpikaan ei välitä isoista juhlista tai huomion keskipisteenä olemisesta. Naimisiinmenosta voisi kertoa vaikka lähettämällä hääkuvan postissa. Ja etualalle vaikka meidän (vielä syntymätön, mutta eipä tässä olla aikoihin menossa naimisiinkaan) lapsi pitämässä kylttiä: "Äiti ja isi meni naimisiin xx. xx. xxxx" :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Salaa naimisiin menijoiden kannattaa miettia sita, miten muut saattavat suhtautua. Tama siis vain siina tapauksessa, jos ollaan jarjestamassa haajuhlia, joihin pyydatte kaason, bestmanin jne. Olin itse kaasona haissa, joissa 'siviilivihkimisen' jalkeen paljastui, etta vihkija oli nayttelija ja pari oli ollut jo lahes vuoden naimisissa. Se tuntui hirvealta. Olin varannut kaason tehtavaan puolet lyhyesta kesalomastani (ja tietty polttareita jne. piti suunnitella jo paljon etukateenkin), ja olin satsannut asiaan paljon emotionaalisesti. Koko juttu valitettavasti tuntui silta, etta minun haluttiin suhtautuvan kaason tehtavaani tietylla tavalla, ja siksi minulle ei kerrottu homman oikeaa laitaa. Itse asiassa morsian sanoikin minulle haajuhlassa, etta jos olisin tiennyt, ei polttaritkaan olisi olleet samanlaiset. Tama oli siis (yksi?) selitys, miksi minulle ei kerrottu asiasta. Tuli siis 'hieman' petetty olo. Tahan lisattakoon, etta bestman tiesi asiasta, ja jalkeenpain olenkin ajatellut, ettei han ollut ehka juuri tasta syysta panostanut polttareihin niin paljon. Ihmiset ovat toki erilaisia, mutta minulle tuo ei ollut hauska vitsi, enka ymmarra oliko jutun salassa pitaminen vuoden ajan (jopa niin, etta oli valehdeltu esim. morsiamen aidille) todella vaivan arvoista? Olisin varmasti suhtautunut asiaan paljon kevyemmin, jos olisin ollut vain yksi vieraista. Kaasona ja siina tilanteessa, etta olin tosiaan kayttanyt lomapaiviani, jotka olisin voinut viettaa perheenikin seurassa (naen perhettani todella harvoin, koska asun ulkomailla) en kuitenkaan nahnyt asiassa mitaan hauskaa. Koko haajuhla meni minun osaltani pilalle, vaikka leikit ja muut hoidinkin kunnialla. Morsiamen seurassa juhlissa en pystynyt loukkantumiseltani olemaan enempaa kuin oli ohjelman kannalta valttamatonta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vihkiaika varattuna 11.11.11. klo 9-9.30. Tilaisuudesta tietää maistraatin lisäksi paikalle tulevat todistajat, jotka myös vihitään samalla keikalla. Todistamme siis toisemme ristiin. Ei bestmanejä eikä kaasoja eikä mitään muutakaan. Vielä ei ole päätetty sen tarkemmin, mitä tilaisuuden jälkeen. Sehän on nopeasti ohi. Minulla ja (tulevalla) aviomiehelläni on valokuvaus päivänvalon aikaan (joskus 10-14 välillä) ja sitten kai mennään neljästään lounaalle johonkin. Ehkä poksautetaan kuoharipullo ja kilistellään lasilliset.

Sitten vaihtoehdot ovatkin auki. Lähdetäänkö kaksistaan viettämään hotelliviikonloppua (tylsää??) vai saataisko mahdollisesti järkättyä lennot lämpimään seuraavalle päivälle (epätodennäköistä)? VAI laitetaanko vihkimisen jälkeen tekstiviesti"kutsuja" lähipiirille tyyliin "heippa, me mentiin naimisiin. Tule kanssamme juhlimaan XXXXX:iin alkaen klo XX". Emme siis tarjoaisi kenellekään mitään, mutta toisaalta, kellään ei olisi mitään lahjanostopaineitakaan. Ei niitä ehtisi kukaan miettiä, emmekä niitä odota.

Vai...hengaillaanko päivä keskenään jossain (=missä ja mitä ihmettä tehden?), ja marssitaan ykköset päällä alkuillasta anoppilaan. Ylläripylläri?! Vanhusreppanat lentäis kyllä prseelleen, mutta oishan sekin hauska näky :D Alkais anopilla kahvinkeitto ja hössötys heti kun järkytyksestä selviäis... :)

Jos jollakulla on heittää ideoita päivän viettämistä ajatellen, kaikki ajatukset on tervetulleita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on kaksi tytärtä. He ovat 12 ja 10 vuotiaat. En voi tietää, menevätkö he koskaa naimisiin tai rekisteröivätkö he joskus parisuhteensa (todennäköisyys ensimmäiseen on suurenpi :girl_wink: ) mutta sen tiedän, että minä ja mieheni (lasteni isä) haluamme olla paikalla jos näin tapahtuu. Samoin haluamme, että tyttäriemme puolisoiden vanhemmat ovat paikalla. Aivan sama, miten ja missä naimisiin menisivätkin, haluan olla paikalla. Piste. Vaikka häitä juhlittaisiinkin jälkeen päin, (vaikka vuosi vihkimisen jälkeen) haluaisimme olla itse hääpäivänäkin paikalla. Itsekästäkö? Ehkä, mutta tyttäreni ovat minun lapsiani ja haluan iloita näin suuresta asiasta heidän kanssaan.

Olen itse menossa naimisiin mieheni kanssa ensi keväänä, enkä voisi kuvitellakaan jättäväni vanhempiamme pois juhlasta. Me emme pidä isoja häitä, läsnä ovat vain me, vanhempamme, sisaruksemme perheineen ja lapsemme. Perheemme ei tiedä vielä, että kyseessä ovat häämme, vaan luulevat tulevansa juhlimaan meidän yhteisiä 40 vuotisjuhlia. Totuus paljastuu, kun pappi tulee paikalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hillankukka: meillä on sama päivä varattuna :) Mietin kanssa kovasti että mitä ihmettä sen jälkeen? Me pukeudutaan kuitenkin niin tuntuu tyhmältä laittautua vaan sitä hetkeä varten ja sitten tulla kotiin ja vaihtaa verkkarit :)

Kuvaus on ihan auki vielä. Yhdessä studiossa olis aikoja, mutta jostain syystä mulla on huono fiilis siitä enkä sinne haluaisi. Toinen kuvaaja taas ottaisi miljöökuvia, mutta missä.. marraskuun keleistä kun ei ikinä tiedä niin tarvisi olla joku sisäpaikka.

Me ollaan kerrottu nyt kahdelle ihmiselle jotak tulevat todistamaan ja halusin yhden ihmisen jakamaan mun kanssa tätä riemua ja hössöttämään.

kovasti mietin että miten asia kerrotaan ja nyt aikanai näitä sivuja selailtuani ajattelin laittaa kuvalliset kortit postiin perjantaina ja niillä ilmoittaa.

Meidän tarvitsee vielä keksiä jokin hyvä syy että saadaan lapset isovanhemmille hoitoon siksi päiväksi..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nyt ei varmaan tarvitse enää miettiä suunnitelmia kun ystävä pyysi mua juuri kaasoksi samalle päivälle ja vihkiminen on tuntia aikaisemmin :D

Vähän tarvii nyt kyllä sumplia kun en kuitenkaan halua meidän suunnitelmia paljastaa :) hyvällä syyllä voi pukeutua ja lapsenvahdin kysymiselle on syy..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

siis niiden vihkiminen on tuntia myöhemmin eikä aikaisemmin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

...

Muokattu: , käyttäjä: Jyrsis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös suunnitteella "salahäät", kaksi ystävääni tietää, koska tarkoitus on järjestää juhlat hääpäivänä kuitenki jollain verukkeella ja he eivät välttämättä pääsisi tulemaan "muuten-vaan-juhliin" lapsiensa vuoksi niin osaavat nyt sitten varautua lapsenvahdin hankintaan. Tarkoitus ottaa maistraattiin molempien äidit todistajiksi ja mennä siitä sitten syömään hyvin. Illalla sitten paljastaisimme juhlissa mitä nyt oikeastaan juhlitaan ja laitamme lähimmille sukulaisille viestillä tiedon. Odotettavissa palkokasveja sieraimissa, mutta se päivä on MEIDÄN ja menemme naimisiin TOISTEMME kanssa niin kuin itsestä tuntuu parhaimmalta.

Kakkua ei tule, häätanssi varmaankin. Myös jonkinlainen puku, muttei ainakaan mitään valkoista tai muutenkaan perinteistä vaan ehkä lyhyt musta.

Juhlat siis ovat ensi talvena, pikkumusta ei paljasta vieraille heti juhliin saavuttaessa tilaisuuden luonnetta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan menossa 3 viikon päästä naimisiin. Maistraattiin tulee vaan meidän pienet lapset. Vielä ei ole päätetty miten kerrotaan sukulaisille asiasta. Asia ei varmaan tule suurena yllätyksenä , sillä olen aina uteliaille sanonut että kun joskus mennään naimisiin me mennään maistraatissa kahdestaan. Meillä takana 10.5 vuotta yhteistä matkaa ja kaksi ihanaa lasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän piti alunperin mennä lomareissulla naimisiin, mutta tuossa maassa ei meitä laillisesti saada vihityksi, niin piipahdimme maistraatissa vihille, läsnä meidän lisäksi oli me, todistajat maistraatista ja meidän pienet lapset. Meille se seremonia sitten sormuksineen on kuitenkin lomareissulla kuukautta myöhemmin. Seremonia on rannalla ja paikalla on seremonian toimittaja, joka oikeasti maassa vihkii, meidän lapset ja paikallinen ystävä perheineen. Jälkeenpäin viivymme rannalla pikinik eväiden parissa. Ystävä näpsii toivottavasti kauniita kuvia, joista saamme paikallisessa korttipalvelussa ilmoituskortit suvulle. Osoitteet on palveluun jo syötetty ja kuva sinne vaan ja kortit matkaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tarkoitus mennä naimisiin salaa. Meille kummallekin oli selvää että naimisissa olo on se pääjuttu ja mistään suuresta prinsessajuhlasta emme kumpikaan olleet koskaan unelmoineet.

Myös pähkäilimme että jos suuremmat juhlat järjestäisimme niin vasta yli viiden vuoden jälkeen saisimme rhat säästettyä tuollaista juhlaa varten ja en ymmärrä miksi meidän pitäisi odottaa niin kauan että saisimme kestitä ystäviä ja sukulaisiamme.

No kerroimme sitten ohimennen vanhemmillemme meidän salasuunnitelmasta ja kummankin perheen puolelta tuli loukkaantuneita katseita ja kommentteja ja mun vanhemmat olivat kuulemma ja säästäneet meille sievoisen summan rahaa jolla juhlat saisi helposti järjestettyä. No mietiskelimme ja pohdiskelimme ja lopulta päätimme ettei ole reilua mennä salassa naimisiin ja ajatus hääjuhlasta alkoikin tuntua ihan siedettävältä :) Ja nyt meille on tulossa pienet häät syyskuussa :)

Niin sitä mielikin on muuttunut muutaman kuukauden aikana :D

Itse en kyllä henk.kohtaisesti tuomitse salaa naikkariin menijöitä, naimisiinmeno on kuitenkin parin henkilökohtainen päätös ja jos se halutaan tehdä kahdestaan ja tällä tiedolla halutaan yllättää läheiset niin kuka sen voi tuomita? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kyllä käytännössä mennään naimisiin salaa, koska kukaan vieraista ei tiedä päivää, jolloin meidät oikeasti vihitään. Kaikki tietävät kyllä, että naimisiin ollaan menossa ja kirkkoon on käynyt kutsu, mutta siunauksen muodossa. Saa nähdä, kuinka moni kuvittelee tulevansa kirkkoon vihkimiseen.

Meidät vihitään oikeasti vain päivää aiemmin kun juhlat on. Mä olisin ottanut mieluusti kokonaan pelkän maistraatin ja järkännyt bileet myöhemmin pelkille kavereille, mutta mies halusi kirkon ja sukujuhlat, joten näillä mennään, kompromissista toiseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me menimme tänäännaimisiin maistraatissa salaa. Miehen vanhmmat sai kuulla asiasta meidän tytöltä kun poikkesivat. Neiti 4 v. kailotti heti ovella että me oltiin naimisissa tänään ja nyt äiti on "Virtanen". Mun vanhemmat ja muut sukulaiset saavat huomenna viestin. .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään