pukeutuminen ja juhlat


Guest astahh

Recommended Posts

Olemme jo jonkin aikaa sitten päättäneet mennä naimisiin ensi kesäkuussa. Aluksi mietimme, että menemme naimisiin perin tunnelmallisesti juhlapaikalla..mutta sitten peruutinkin koko homman (siis paikan lähinnä rahan takia ja kun kumpikaan meistä ei ole oikein "juhlaihmisiä"). Nyt sompailemme yksinkertaisempaa kaavaa: vihkiminen maistraatissa ja sen jälkeen kuvaan ja vähän fiininpään ravintolaan (tai sen yläkerrassa on semmonen privaattitila jonka voi juhliin tai kokouksiin varata) syömään perheen ja parin lähimmän ystävän kanssa. Mutta mutta, miten pukeutua??! Ostin jo stressissäni ihanan hääpuvun, on kyllä hyvin yksinkertainen ja laahukseton mutta hääpuku kuitenkin. Voinko laittaa sen sekä maistraattiin ja ravintolaan? Onko kukaan pukuineen mennyt syömään tms..?? Vai menikö puku hukkaan..

Ajattelimme käyttää juhlarahat itsekkäästi matkaan, mitä mieltä olette siitä? Ajattelimme sitten juhlia isommalla porukalla vaikka 5-vuotishääpäivää.

Onko teillä ollut muuten polttareita kun menette siviilissä naimisiin? Mitenhän lie kaverit, jos ei ole juhlia niin kehtaavatkohan värkätä jotain  :)

Juhlat tai ei, stressiä pukkaa  :-?

Link to comment
Share on other sites

Meillä on idea sama ja lähes tulkoon samoista syistäkin... Mutta meillä on tarkoituksena viedä perhe syömään myöhemmin... Ja tässäkin tapauksessa aiomme pukeutua parhaimpiimme... Minulle ei tule kylläkään valkoista morsiuspukua, mutta kuitenkin juhlapuku....

Polttareita tuskin tulee, koska kavereilla ei ole tiedossa milloin aiomme naimisiin mennä, vaikka kyllä nuo minun kaverit ovat polttareita tai lähinnä tyttöjen iltaa suunnitelleet... sanoivat, että pidetään ne vaikka vuodenvaihteen aikoihin jos en kerran kerro tarkkaa aikaa... tai sitten vaikka jälkikäteen...

Kaverit ovat ottaneet ihan hyvin kun olemme kertoneet ettei hääjuhlaa ole tulossa, mutta minun sukunu... noh, iskeköön sensuuri....  Ja ehdottomasti ainahan kavereille voi jotain järkätä, tuskin kukaan pillastuu yhdessä olosta...

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli häät perhepiirissä, vihkiminen ulkona ja päivän viimeinen ohjelmanumero oli illallinen ravintolassa Helsingissä. Oltiin erkkerissä hieman pääsalista erillään, mutta kuitenkin periaatteessa samassa tilassa. Kun tuli aika lähteä naisten huoneeseen, kyllähän päät kääntyi ;D Mulla oli siis ihan normaali hääpuku, suht yksinkertainen ja laahukseton, mutta perinteinen hääpuku kuitenkin. Halusin pukeutua ehdottomasti niin; mun mielestä pieni vierasmäärä ei vaikuta häiden kulkuun mitenkään. Toki on eri asia, jos ei vaan halua pukeutua perinteiseen asuun. Mutta jos sulla on ihana puku jo kaapissa, pistä päälle vaan!

Siviilisti vihkiminen ei mun mielestä sinällään vaikuta polttarikysymykseen, vaan juhlattomuus. Meillä kun ei ollut edes parhaita kavereita häissä, niin ei myöskään ollut kaasoa tai bestmaniä. Mun työkaverit vei mut syömään, ja kaksi läheisintä ystävää vei toisena iltana syömään ja baariin pitkän kaavan mukaan. Molemmat jutut oli iloisia yllätyksiä (tiesin kyllä että nää pari kaveria järkkää jotain, oli lipsahtanut), enkä tosiaan "juhlattomana" olisi mitenkään enempää voinut odottaa :)

Syinä meidän valintaan oli osaksi se, että mä varsinkin kammosin ajatusta isojen juhlien keskipisteenä olosta. Haluttiin pitää juhlat intiimeinä ja panostaa itseemme. Vältimme paljon stressiä ja tietysti rahaakin säästyi, vaikka se ei ollut missään nimessä suurin syy häiden pienuuteen.

Link to comment
Share on other sites

Guest pioneer53

Sama fiilis meillä, että ei juhlia vaan omaan napaan nekin rahat. Tosin niitä rahojakaan ei ole, mutta ne mitä on niin mielummin itseemme kuin kova stressi ja vieraiden ruokkiminen. Polttareita ei ole enkä haluisikaan eikä ole mitään mielenkiintoa koko hommaan. Mutta mikäs siinä jos on hyvät ystävät, jotka jaksavat järjestää ja itsekin asiassa mukana.

Itse astelen juhlatamineissa maistraattiin, joka on hyvin koruton poliisilaitoksen ykis koppero. Siitä sitten kaupunkiin ja eräällä laivallakin olen samoissa releissä ainakin jonkin aikaa. Tulin siihen tulokseen, että kerrankin saan laittaa parempaa päälle niin miksi välittäisin muiden katseista vaikka astelenkin keskellä harmaata syyspäivää työmatkalaisten keskellä juhlavaatteissa.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Tottakai voit pukeutua hääpukuun. Aivan omasta valinnastahan se on kiinni. Ei tuohon ole eikettisääntöjä.

Itse olen joskus mennyt iltapukujuhlasta aivan tavalliseen yökerhoon jatkoille ja kyllä silloinkin tuli ihmetteleviä katseita, mutta myös ihailevia kommentteja.

Hääparihan erityisesti herättää huomiota ja ihailua, missä sitten liikkuukaan, joten ei välttämättä kannata ajatella, etä kaiki päiden kääntyminen olisi negatiivista. Ja aivan varmasti jokainen ymmärtää, että hääpäivänä haluaa näyttää morsiamelta!

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Kyllä mä pukeudun hääpukuun maistraattiin josta menemme perheen kanssa syömään, tosin en vielä tiedä mihin, kun mun sisko sanoi hoitavansa sen asian :)ja sit la pippalot, mutta te kaikki jotka mietitte voiko puvun laittaa ravintolaan, niin miksei, sehän on hei meidän juhla, meidän päivä..ja hei saapahan kaks päivää juhlia ja 2 kertaa käydä kampaajalla

Link to comment
Share on other sites

Mulla samat suunnitelmat kuin aloittajalla... Ajattelin kysyä maistraatista voinko vaihtaa siellä vasta puvun päälle ja sitten vihkimisessä ja sen jälkeen pidän kyllä puvun päällä... Siinä on laahuskin kyllä, pitää keksiä jotain millä pitää se edes vähän ylhäällä. Johonkin siis ajattelin syömään tai kahville vain vihkimisen jälkeen ja sitten kuvaamaan, että en kyllä pukua vaihda pois. Menomatkalla vaan ehkä mieluummin olisin muissa vaatteissa että olisi vihkimisessä puhdas kun metrolla mennään.

Tylsäähän se pelkässä vihkimisessä olisi pukua pitää, kallis hinta ja kaunis puku ja sitten päällä 10 minuuttia :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hääpuku huntuineen ja laahuksineen tulee tänne, miehelle saketti. Me mennään maistraattiin ilman omaisia (ei haluta sinne hössötystä, jännittää muutenkin), tämän jälkeen kuvaus ja sitten juhla läheisille (n.12hlö) ravintolan kabinetissa. Ei ole tullut mieleen kyseenalaistaa tuota asua :blink: Meidän ainoat (ja meille myös ainoat oikeat) juhlat.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

^ei kai vaan ensi keskiviikkona? :D koska me pukeudumme silloin ja tahdomme ja menemme hotelliin yöksi (äiti tulee koiravahdiksi - itseasiassa sulholta salaa on hotelli varattu, vähän ekstraa mun rakkaalle joka jaksaa mun kanssa) juurikin ensi viikon keskiviikkona :)

perjantaina viemme lähipiirin syömään, ja kyllä, pukeuduttava sinnekin on :)

***

ja nyt vasta luin ton sun laskurin. hei vaan ja onnea hääpäivänänne :D

Muokattu: , käyttäjä: ninnico
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...