sininenuni

Vihkiryijy/-huopa: käytättekö?

35 viestiä aiheessa

^ Riippuu aivan työnlaadusta, onko kyseessä käsityöläinen/tekstiilitaiteilija jne. Ja toki kokokin vaikuttaa, mistään nenäliinasta ei omasta mielestäni kannata maltaita maksaa. Laadukkaasta taidetekstiilistä _voisin_ maksaa jotain 500-700e, ehkä jopa tonnin verran. Tiedän, että tämäkään ei todellisuudessa niin paljoa ole.

Meillä on siis tosiaan oli se huopa ja olimme tyytyväisiä (kaunis persoonallinen lisä), lupaan oikeasti yrittää postata niitä kuvia :girl_mad:!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuvia tulossa jossain vaiheessa myös täältä suunnalta tekemästäni vihkihuovasta... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tehhää ite ryijy. aika iso noin 130x180  koska ollaan luonnon läiheisii niin siihen tulee puita ja TIETENKIN vettä. vesi on ehdottomasti meijän elementti. ja joutsen pari. joutsenet siis yksiavioisuudenvuoksi 8). väri maailma on suoraan meidän kotoa.  Ollaan vähä kahen vaiheilla että tehäänkö sellanen pikkusen modernimpi vai sellanen valokuva versio... onneksi ei vielä oo kiire päättäää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee todennäköisesti Eliel Saarisen Ruusu-ryijy. Äitini teetti sen muutama vuosi sitten haaveenaan, että kaikki kolme tytärtä vihittäisiin sen päällä :) eli emme saa omaan kotiin ryijyä, sinänsä ihan kiva, sulhanen vihaa kyseisiä sisustuselementtejä ;)

eliel_saarinen_ruusu.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille toivonmukaan tulee vihkihuopa :) Riippuu vielä siitä, mitä sanoo sulhanen, mutta täytyy yrittää ylipuhua.. Olen joskus vuosia sitten jo ajatellut, että olisi ihana tehdä sitten aikanaan omiin häihin vihkiryijy, nyt olin jo unohtanut koko asian, mutta huomasin sitten täältä nämä keskustelut ja innostuin taas. Pohdin vähän tuota ryijyä kun en ole aiemmin tehnyt, ja meille on tulossa hevi-/rock-henkiset häät ja kotonakin sisustus on puna-mustaa, että miten osaisin tehdä mieleisen mallin ja ehdinkö tehdä (meillä on 1,5v poika ;)), mitä jos menee pieleen jne., mutta sitten luin tuosta vihkihuovasta, ja huovuttanut olen kyllä ennenkin ja hyvin on sujunut. Niinpä ajattelin, että jos sulho erittäin taitavana piirtäjänä haluaisi suunnitella kuvioita, ja minä sitten huovuttaisin. Olisi ihana lisä maistraattivihkimiseen, ja kotonakin seinällä muistuttaisi hääpäivästä :) Nyt vaan toivotaan, että sulho on myötämielinen ajatukselle :D Ryijyä hän tuskin huolisi meidän seinälle, mutta jospa se huopa kelpaisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka!

Rohkeasti vaan huovuttelemaan. Jos ei meinaa mitään tarkkoja kuvioita tehdä, niin työ ei käytännössä voi mennä pilalle, kunhan se on hyvin huovutettu ja siis oikein tiiviiksi :)

Hipsis: Saanko udella, että mitä äitinne teettämä ryijy maksoi? :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-su_vi- : Ryijyn teki äitini tuttava ja äitini osti vain materiaalit käsittääkseni Pirkanmaan käsi- ja taideteollisuus ry:n kautta. Eli työstä ei maksanut mittään, ryijy oli ilmeisesti palveluksen vastapalvelus :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihkiryijy olisi ihana omiin häihin, mutta luulenpa, että siihen ei saa riittämään rahoja. Eikä ole tarpeeksi omaa aikaa vaikka alkaisi väkertämään itse... Itse paikkaan se ei ehkä oikein sopisi, mutta olisi kaunis muisto häistä kotiseinällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen laittamassa vihkiryijyä tyttäreni häihin. Tilaisuus on ulkona San Diegon La Jollassa, Tyynen Valtameren rannalla 13.10.12. Tyttäreni, Kisu, innostui asiasta ja kaivoimme ullakolta keskeneräisen Mesiheinä ryijyn. Olin ostanut sen itseäni varten, mutta se oli vain jäänyt tekemättä vuosien varrella. Nyt se on jo melkein valmis ja sitten hääpari saa sen häälahjaksi koristamaan omaa kotiaan. Mimma

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli vihkiryijy. Ensimmäinen syy oli se, että ryijy oli musta-harmaa-valko-lila ja nämä värit olivat myös häidemme teemavärit. Tämä oli siis täysin sattumaa ja ehdottomasti tärkein syy :grin:

Jos värit eivät olisi sopineet, niin emme olisi käyttäneet.

Bonusta oli, että äiti ja isä ovat yhdessä tehneet ryijyn juuri mentyään naimisiin, yli 35-vuotta sitten. Ja meillä oli vihkiminen koulun "jumppasalissa", joten ryijy toi myös juhlavuutta. Oli erittäin kaunis lisä juhlaan ja tykkäsimme kovasti. Häitä valmistellessa äiti myös totesi, että hänestä tämä ele oli hyvin kaunis ja hän toivoo, että otan ryijyn perintönä sitten joskus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään