Guest NamNam

Kuuluuko suudelma siviilivihkimiseen?

61 viestiä aiheessa

Kuuluuko (saako?) parin suudella siviilivihkimisessä? Jos niin missä vaiheessa? Muistan lukeneeni jostakin, että sormuksen antamisen jälkeen tai vaihtoehtoisesti aiemmassa vaiheessa kun julistetaan vihityiksi. En kuitenkaan löydä mistään varmistusta asialle. Sekoitanko kirkossa vihkimiseen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pussattiin sormusten vaihtamisen jälkeen. Sitten kun vihkijä julisti meidät aviopuolisoiksi, hän sanoi, että 'ja nyt saa virallisesti suudella'. Ja pussasimme uudelleen melko hilpeän tunnelman vallitessa ;D :-*

katti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mekin pussailtiin :D... juuri siinä sormuskohdassa ja sitten kun julistettiin aviopuolisoiksi. ;D

iiris :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei oikein tiedetty mitä ois tehty ja lopuks ihana vihkijä sanoikin, että suudelkaa nyt vaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vaihdettiin ihan pikainen pusu yleisön pyynnöstä lopuksi. Ei olla oikein julkisuutelijoita  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kylla me pussattiin oikein kunnolla. taisi siis mina pussasin miesta kaksi kertaa 'liian aikaisin'. Ja sitten aviopuolisoiksi julistamisen jalkeen suudeltiin oikein kunnolla!   :D:-* ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihkijä huomautti että ei se suudelmakaan nyt pahitteeksi olisi... joten käskystä suudeltiin!:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän vihkijä ei käskenyt erikseen pussata, mutta me pussattiin sitten ihan lopuksi käskemättä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kyllä meidän vihkijä (henkikirjoittaja) antoi luvan suudelmaan kun sormukset oli vaihdettu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Antoi luvan ;D

Mahtoi olla itse kehitellyt jonkun oman vihkikaavan, tai oli muuten vaan vitsikäs! Olen ollut parissa siviilivihkimisessä ja aika kuivakan rutinoituneet vihkijät ovat olleet, ei ole mitään suutelukehotusta kuulunut, ei Helsingissä eikä Espoossa....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vihkijä kehotti suutelemaan aviopuolisoiksi julistamisen jälkeen, kun itse ei älytty, heh. Muutenkin oli ihan tunnelmallinen - joskin tietty hyvin lyhyt - toimitus (Helsingin maistraatissa).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei mekään älytty. Tajuttiin se vasta myöhemmin.... :-[ ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, tuli varmaan maistraatissa tosi hyviä kuvia, kun me pussataan tosi epävarmoin ilmein...!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Totta kai saa/pitää :P suudella. :D En muista missä vaiheessa me suutelimme.  ??? Taisi olla heti aviopuolisoiksi julistamisen jälkeen.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä pyysin vihkijää sanomaan lopuksi (aviopariksi julistamisen jälkeen), että nyt saa suudella. Kirjoitin/kokosin itse vihkipuheen ja tämän kohdan olin nähnyt jollain toisella täällä naikkareissa. Se vapautti tunnelmaa ja vieraita ainakin hymyilytti. Eikä tullut pussattua 'väärässä' kohdassa, kun tiesimme odottaa kehoitusta. Pusun jälkeen vihkijä vielä esitteli meidät herra ja rouva K:na. Eipä tarvinnut vieraiden miettiä sukunimeänikään. Esittelyn jälkeen vieraat taputtivat meille. Vihkijä ja perheeni näyttivät esimerkkiä, kun olin etukäteen vihjannut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vihkijä sanoi vihkimisen jälkeen että nyt voitte suudella ja sitten tietysti suudeltiin. Kuvaaja ( 6-vuotias) ei ehtinyt mukaan joten suudeltiin sitten vielä lisää ;D.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ainakin suudeltiin aviopuolisoiksi julistamisen jälkeen..  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:-*Heti sormustenvaihdon jälkeen.. Ja myös aviopariksi julistamisen jälkeen :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä kai on tullut jo selväksi aiemmistakin vastauksista, mutta kyllä suudelma siis kuuluu siviilivihkimiseenkin, jos pari niin itse haluaa.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ainakin aiotaan pussata, kun on meidät mieheksi ja vaimoksi julistettu...  :-* :-* :-* Saavat sitten kuvata suukon sukulaiset... onhan se aika perinteinen..  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suutelimme aviopariksi julistamisen jälkeen kun vihkijä sanoi, että saa suudella. Meitä taisi vähän jännittää se kahden minuutin toimitus...  :o  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pussaillaan sitten kun homma on ohi, eli aviopariksi julistamisen jälkeen :) ei mitään ihmeellisyykisä, mutta jos siitä kaveri kuvan ottais ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suutelimme antaumuksella. En yhtään tiedä oliko hetki virallisesti ottaen oikea, mutta eipä kukaan meitä soimannutkaan.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään