Jump to content
Naimisiin.info

Häät keväällä


Guest haituva(Guest)

Recommended Posts

Guest haituva(Guest)

En ensi- enkä toisella silmäyksellä nähnyt ketjua keväthäiden teemoista- joten minkälaisia ideoita löytyy/ on löytynyt? Vuodenaika on sinänsä aika haastava, koska sää voi olla mitä tahansa lumesta helteeseen... pääsiäis -tai vappuhäät ei ole suunnitelmissa.

Keväthän on luonnon heräämisen aikaa... saiskohan sitä mitenkään yhdistettyä tuohon morsiusparin uuteen alkuun.... ajatuksissa olisi esim hääkarkkien tilalla jakaa auringonkukan siemeniä... tiedä sitten onko se ihan tyhmä idea...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Keväthäissä voi käyttää koristeluissa koivun oksia joihin tulee ihanat hiirenkorvat. Keväällä on ihania kukkia myytävänä joilla voi myös pöytiä koristella esim. orvokkeja ja kevätesikoita ruukuissa ja ruukut voi koristella miten vain. Nämä tulivat ensimmäisenä mieleeni. Haituva eihän mikään idea ole tyhmä vaan te järjestätte teidän näköisenne juhlat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä on häät myös keväällä, maaliskuun lopussa (mielestäni ajankohta on jo kevättä  :) ) Häiden koristeluun ollaan varauduttu keräämällä kukkivia kanervia, jäkälää, pihlajanmarjoja ja pietaryrttejä kuivamaan. Talteen otettiin myös viljoja, jotain isoa vaaleaa puutarhakukkaa (syyshortensia??) ja pellavaa. Näistä olisi sitten joidenkin lisukkeiden kanssa tarkoitus rakentaa koristeet pöytiin ja ehkä osin tilaankin.

Link to comment
Share on other sites

Riippuu tietenkin mihin aikaan keväästä häät on, mutta ainakin siniseen koristeluun sopii helmililjat. Ne on musta tosi kauniita ja niistä saa aika kivoja sommitelmia esim. lasiruukkuun tms. Myös kukkivat omenapuun oksat on aivan ihana idea.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä teemana maanläheiset värit; ruskea, keltainen ja kulta...Lisäksi perhoset :)

Keväistä ja kaunista.

Keväällä saa edullisen koristelun, kun kerää luonnosta kaikkea kivaa. Oksia missä on silmuja ja muuta...

toisaalta oon samaa mieltä edellisten kanssa, että allergiset eivät ehkä nauti kovin paljon. Paperinarusta saa kyllä kivan näköisiä köynnöksiä, yms. taiteiltua.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

2605: Meillä viikkoa aiemmin häät...Ja tuo omenapuunkukkaidea on hyvä! Mutta mistä niitä oksia oikein saisi...? Ei meillä eikä sukulaisilla ole sellaisia omenapuutarhoja, joista voisi käydä napsimassa.  :'(

Olisko muita puita, jotka kukkivat kauniisti (ts. valkoisia kukkia) keväällä? Pihlaja on suunnilleen ainoa, mikä tuli mieleen, tuomi tuoksuu aivan liian voimakkaasti. Saavatko muuten allergikot pihlajasta oireita?? Entäpä sireenistä, jos yrittäisi "kukittaa" sitä maljakossa?

Link to comment
Share on other sites

Mä en ainakaan ole kuullut, että pihlajasta kukaan olis saanu oireita, mutta voin olla kyllä väärässä. En tiedä mitä se sireeni aiheuttaa, ite tykkään tosi paljon sireeneistä, mutta en voi olla niiden lähettyvillä. Niiden tuoksu on jotenkin liian voimakas ja käy ainakin mulla henkeen (saman olen huomannut hyasintin kanssa).  :-/

Tiedän muutaman henkilön, jolla on myös samankaltaisia oireita johtuen noista sireeneistä...

Yleensä porukassa on aina joku, joka saa allergisia oireita. Ja moni, joka ei edes tiedä olevansa allerginen ennen kuin istuu tunteja tuollaisten kukkien vieressä. Pihlajasta ei mullakaan ole kokemuksia, mutta tuomi, sireeni, yms. aiheuttaa tosi pahoja allergian oireita.

On niin hyvä ajatus käyttää luonnon antimia, mutta ne voivat kyllä todella olla isokin ongelma...

nimim. astmaatikko

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Minä haluaisin sireenin kukkia ruokapöydille, mutta nyt tuo niiden allegrisoiva vaikutus alkoi huolettaa.  :-? Itsekin olen allerginen lähes kaikelle.. Entä nuo omenapuun kukat sitten, eikö ne allergisoi yhtä pahasti? Ja onko jollain tietoa siitä, miten en kestää maljakossa?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mitenkäs mustikan/puolukanvarvut? Mustikalle ei kai kukaan ole allerginen, eikä niitä saa varmaan kukkimaan maljakossa vielä keväällä, vaikka lehdenalkuja varmaan saisikin aikaan. Puolukka taas on takuuvarmasti vihreää, vaikka jo maaliskuussa. Jos varvut vielä huuhtelee hyvin, niin että niihin tarttunut koivun siitepölykin kaikkoaa.

Nuo ruohot/oraat ovat aika hauskoja ajatuksia, ehdottaisin vielä niiden rinnalle vihanneskrassia. Se on aika hauskan näköistä (itse kasvattelen sitä talvivihanneksena savisilla ruukunalusilla) ja kasvaa supernopeasti lehteväksi ja on vielä maukasta syödä häiden jälkeenkin. Ja kasvualustaksi riittää talouspaperi, ei tarvitse puljata mullan kanssa. Eli märkää talouspaperia lautaselle, päälle ripotellaan krassinsiemeniä, jotka suihkutellaan kosteiksi. Päälle talouskelmua ja sanomalehteä siihen asti, että siemenet itää. Sitten vaan kastellaan innokkaasti ja 3-4 päivän päästä on sirkkalehtiä syötäväksi ja koristeeksi.

Pienistä oras/krassikipoista saisi myös hauskan nimikortinpidikkeen ja väriä pöytiin. Ja syötävä vihannes voisi toimia hyvin superterveellisenä ja ekologisena hääkarkkina ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

kävisikö alkukesälle ja loppukeväälle orvokit? puutarhoilta saa tuohon aikaan edullisesti orvokkeja ja nehän voi istuttaa johonkin kauniiseen astiaan pöydille.

käytä oransseja tuoleja hyväksi värimaailmassa niin ne eivät hyökkää silmille. me pidettiin kerran ystäväni syntymäpäivät ja valitsimme värimaailmaksi punaista, keltaista, oranssia ja vihreää niin tuolit aivan kuin kuuluiva sinne.

oranssihan käy erinomaisesti vihreän, keltaisen ja valkoisen kanssa. lisäksi vastavärin violetin kanssa kunhan vain on suurin piirtein sama sävy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

...mulla on jotenkin sellainen tunne että oon jostakin lukenut etteivät omenankukat kestä oikeen somistuksessa?

Koivua voisi käyttää, ainakin ulkona, kauempana ovesta, ehkä joku maljakko-sellofaani-vesi-ruusu-koivu yhdistelmä voisi myös toimia, silloin ei olisi niin allergisoiva kun on veden alla. Kyseinen maljakko siis näyttää siltä kuin siinä olisi jäätä sisällä! (sellofaani tekee sen)

Mulla on osittain samoja juttuja etsinnässä, meidän juhlat vaan pidetään kesäkuun alussa joten luonnonkasveja on vähän enemmän jo esillä muttei kuitenkaan hirveän paljon... :P

muoks. vähän tähän tyyliin se sellofaanimaljakko, kukat vaan tuonne sisään ja vähemmän selloa:

asetelma_.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...
  • 6 months later...
  • 2 years later...

Meillä on häät tulossa 5.5.2012 :girl_sigh:

Yks väri häissämme on ainakin tumma turkoosi. Tarkoitus olisi koristella juhlapaikka vähän merihenkisesti, tai katsotaan nyt vaihtuuko "teema" vielä.

Mutta jos jollakulla tulee jotain ideoita mieleen niin antaa paukkua vaan tänne :girl_smile:

Alunperin piti häät pitää vasta syksyllä, mutta sitten päätettiin puolella vuodella aikaistaa häitä :-X

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...