Jump to content
Naimisiin.info

keiju-menninkäis-metsä


Keiju

Recommended Posts

Heipähei kaikki idearikkaat ihmiset!

Oisko kellään vinkkejä miten toetuttaa keiju-menninkäis-metsää teemaa?

Vähän seuraavanlaista olen ajatellut:

-väreinä sammaleen vihreä, oranssi ehkä luonnonvalkoinen. (Pidän myös tosi paljon luumun värisestä, mut se lienee turhaa värien sekoittamista, eikö?)

-kutsuihin peikkokeiju painatuskuva, mistä löydän?

-ohjelmalehtisiin ym. joku keiju-peikko kuva, auttakaa?

-luonnonkukkia, oksia  ja marjoja koristeluun ja hääkimpuksi, ideoita? Oranssi kalla tai lilja ois myös kaunis, vaikka eivät luonnonkukkia olekaan...

-hiuksiin kukkia, osaako joku suositella jotain? Se oranssi kalla on ollu mielessä... (myös kaasoille kukkia hiuksiin ja morsiusneidoille ehkä seppeleet)

-oma pukuni on yksinkertainen, ilmava ja keijumainen, mutta mitä sulhaselle? (ei siis keijua, vaan ennenminkin peikkoa) [smiley=happy.gif]

-kakkukoriste, marsipaanista teetetty keiju peikko -pari, kai sellaisia voi teettää?

Olikohan tossa nyt kaikki pohdinnat mitä olen toistaiseksi saanut aikaan...

Ja nyt vaan loistavia ideoita kehiin, niin olen ikuisesti kiitollinen!

Link to comment
Share on other sites

Ihana teema:) Kuvia ei ole minulla tarjota, mutta saniaset ja siitä sellainen pehmeän ja pörröinen muunnos, mikä näyttää ihan peikonperuukilta, sopisi kuvaan vahvasti. Mulla on niitä kotona pajukoreissa, ei maksa kamalasti, on näyttäviä ja juuri peikkoaiheseen sopivia.

-Kanaverkot verhoiltuna sammaleella tai pienisilmäinen koristekalaverkko johon ripustelet kukkasia, sammalta yms..

- Vanhat harmaantuneet laudat ja heinäseipäät saattaisivat sopia myös teemaan ja hmm..

-Laboratoriopullot pienet pyöreät alaosaltaan, niihin vettä ja rönsyileviä kasveja ja pullot vaikka kullanvärisella rautalangalla roikkumaan peikonpuunoksaan.

Suihkulähde, märkiä kiiltäviä kiviä, kelluvia kynttilöitä, säkkikangasta, harsokangasta, usvaa vaikka booliin..

-Keijukaisiin sopii saippuakuplat

Siinä jotain, mietin lisää. Aihe on herkullinen!! Ja osittain meillä kotona jo toteutettu.  ::);)

Link to comment
Share on other sites

Kiitos ihanista ideoista!

Niitä saniaisia, joo! Ja kiviä ja kellukynttilöitä tulemme ainakin käyttämään.

Jään odottelemaan lisää ideoita...

Link to comment
Share on other sites

Päivänsäde ja Menninkäinen, Pessi ja Illusia?

Noiden kautta voisi löytyä kuvia. Tuollaista luonnonmaailmaa on myös Taru Sormusten Herrasta -leffoissa, sieltäkin jotain ajatuksia?

Noihin väreihin löytyisi ihania neulelankoja esim. mohairia, tarvitsetko hartiahuivia tms.? Juuri eilen katselin sellaisia mohairlankoja missä oli sekoitettu kaikkia maanläheisiä mutta isoja värejä, esim. vihreä, ruskea, luumu jne.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia Kertullekin!

Pessi ja Illusia kirjaa olenkin kovasti yrittänyt lueskella. Se on kyllä mahtava! Netin kautta täytyykin vielä tutkailla, vois löytyä ideoita ja kuvia. Taru Sormusten Herrasta-maailma tosiaan osittain liittyis teemaan...ja äsken huomasinkin viestiketjun myös siihen teemaan, täytyykin mennä lueskelemaan.

Hartiahuivia en tarvitse, häät on elokuun alkupuolella ja minulla on puvussa keijumaiset hihat. Langat kyllä koristelussa muuten hyvä idea.

Meillä on kyllä yksi sellainen ongelma (tai tavallaan hyvä puoli), et juhlapaikka itsessään on tosi koristeellinen, historiallinen ja kaunis ja siellä on vanhoja maalauksia seinillä. Eli Koristeiden täytyis pysyä suht yksinkertaisina, et paikasta ei tulisi liian "täyden näköinen". Ja niin olen ajatellutkin, et suht simppelit koristeet, itsetehty on aina plussaa ja keiju-peikko-teema ei tarvitse olla ihan "loppuun viety", et joka paikassa ois jotain aiheeseen liittyvää. Sitä paitsi me ollaan jo parinakin sopivat teemaan (minä edustan sitä keiju-puolta ja mies peikko-puolisko)  ;D Eikä siinä vielä kaikki, meidän lapset (morsiustyttö ja poika)kuuluvat samaan sarjaan...heh, tai ehkä peikkous ja keijumaisuus on katsojan silmissä, eli minun kun olen muutenkin innostunut aiheesta.

Mut sit tarvittais kyl kivat koriteet ulos kun meidät vihitään juhlapaikan pihalla. Sinne ne saniais-peikkolehti-pönikät vois hyvin sopia ainakin! Pihlajanmarjoja, "alttari"pöydälle, jotain puikkelehtivaa, oksia, marjoja...Perinteinen riisinheitto ei oikein sovi, sit ois ne saippuakuplat, oisko muita ideoita?

Siinä juhlapaikalla on onneksi metsää ympärillä ja merikin siintää eli luonto onneksi hoitaa ison osan koristelusta!

Sain yhden kuvataiteilija ystäväni suostuteltua piirtämään meille kuvan peikosta ja keijusta. Hän tekee sen tussilla ja se pitäisi sitten kopioida, onko kellään kokemuksia siitä, miten kannattais kuva kopioida,oisko olemassa jotain akvarelli-paperin tyyppistä paperia, jota sais kopioitua? Tai muunlaista kivaa paperia? Kuva tulisi kutsujen kanteen ja ehkä ohjelmalehtisiin ym.

Jepulisjee, lisää ideoita jään odottelemaan...

Link to comment
Share on other sites

Sain juuri idean hääkarkeista, jota en itse enää pysty hyödyntämään sattuneesta syystä  :D (tai  :-/ ja  :'( pikemminkin  ;D).

Niitähän saa niitä pienen pieniä punasavisia ruukkuja, sellaisiin voisi laittaa karkin tai pari, ruukun voi vaikka koristellakin tai jättää koristelematta (esim. nimikirjaimet mahtuu juuri ja juuri kirjoittamaan siihen kaulukseen) ja sitten kääräistä tylliin tai harvaan säkkikankaaseen (tai sellofaaniin, sittenhän siinä olisi se peikkomaisuus ja keijumaisuus yhdessä) kääräistä vaikka juuttinarulla tai paperinarulla kiinni ja somistaa/ lisätä runonpätkä.

Juuri äsken keksin ja on itse ainakin kokeeksi tehtävä jossain vaiheessa (paljon ylimääräistä askarteluenergiaa  ;D).

Link to comment
Share on other sites

Kiitos ideasta, mut olen vähän suunnitellut, et meillä ei ois ollenkaan hääkarkkeja, ainoastaan "runorullat". Ja runot tietenkin teemaan sopien...

Link to comment
Share on other sites

^Kuulostaa hienolta suunnitelma. Tuo nyt vain tuli jotenkin välähdyksenomaisesti mieleen ja ajattelin tarjota käytettäväksi kun omat mahikset meni jo  ;D

Link to comment
Share on other sites

Ihana idea :-X

Mites olis vaikka jollain harsokankaalla katettu alttari ulos? Kankaan vois koristella vielä sitten vaikka "peikkomaisilla" kasvipunoksilla.

Mieheen peikkomaisuutta vois yrittää tuoda paitsi semmosilla muovisilla suippokorvilla (vitsi, mutten voi sille mitään, että näen sen silmissäni ::)), myös ehkäpä puvuksi jotain luonnonmateriaalia? Ei välttämättä mustaa, vaan harmaata tai ruskeaa...? Googlasin peikkokuvia ja jostain syystä monessa kuvassa peikolla on liivi! Olisikos se ihan hullu vaate sulhaselle?

graphic.aspx?ID=343&width=149&height=200

Tekstit esim. kutsuissa, ohjelmissa tms. vois olla yhdistetty molemmista: osa teksteistä hentoa keijumaista - ja osa "kömpelöä" peikkomaista ("käsinkirjotettuja" tikkukirjaimia?)

Mun silmissäni keijun kukkaset on jotain pieniä tähtimäisiä kukkia - peikon jotain suurempia. Lapsuudesta on ilmeisesti jäänyt mieleen se yks satukirja, jossa peikko istu lumpeiden keskellä ::).

Link to comment
Share on other sites

Krääks!

Kiitos ideasta, se harso vois toimiakin siellä ulkona "alttarilla" (meidän tuurilla ukkosmyrskyssä, mut eiks se ois sitä peikkoa ja eläähän keijutkin luonnoarmoilla...) ;D

Toi sulhasen laittaminen tuntuu olevan hankala paikka, et mitä kehittelis ja viel, et mitä se suostuis laittamaan. Ja heh, kun ei niitä suippokorviakaan ole omasta takaa.  ;)

Eikä oikein viitsi turvautua siihenkään peikko-tyyliin, et tukka ois pystyssä ja parta ajamatta...  ::) Suht perinteinen sulhasenpuku vois kyl olla (niin pysyy meidän mummokin tyytyväisenä), mut toi liivi-idea oli loistava, joku pellavaliivi puvun kanssa! Olen sitä paitsi ajatellut lapsille pellava-vaatteita. Tarkoitus ois kyl vuokrata sulhasen puku, nehän on sit niitä pukupaketteja, eikä nillä kyllä pellavaliivejä ole...hmm täytyy miettiä, miten onnistuis. Pelkkään liiviin ja paitaan sulho ei kyl varmasti suostu, mut illemmalla kun pidot paranee puvun takinhan vois heittää kallion koloon ja olla rennommin siinä liivissä.

Kutsuun ideoin tekstin, joka muistuttaa sitä lastenlaulua "korpikuusen kannon alla" eli koko kutsuteksti muistuttaa sitä laulua. Toi fonttiehdotuskin oli hyvä. Esim. varsinainen teksti hennompaa ja meidän nimet niillä "harakanvarpailla", ois vähän kuin käsintehdyt allekirjoitukset.

Jipii! Ihan innostun täällä kun näin hyviä ideoita satelee...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Entä "paikkakorteiksi" nätit sileät kivet joihin maalaat vieraiden nimet. Ja voi maalata jotain muutakin. Ja Br -leluilla on Gazillion -merkkinen saippuakuplakone jolla hintaa 19,95 ja toimii paristoilla. Sen voi kietoa johonkin kankaaseen ja sitoa kattoon tms. Tulis heti satumainen tunnelma. Ehkä? ::) Ja sammalta vois käytää somistukseen vaikka tekisi "sammalkaitaliinan". Ja liimaisi siihen pieniä lasihelmiä tai timantteja niin näyttäisi kasteelta.

Link to comment
Share on other sites

Ai niin: tällä nyt on omat huonot puolensakin mutta voisi riisin sijasta heittää askarteluhilettä. Siis sellasta isompaa glitteriä. Niitä on eri värejä ja kun (siis kun  ;D ) aurinko paistaa niin sais hienot kuvat kun kimmeltää. Tai kiiltävää confettia. Ja itsekin voi tehdä vaikka sellofaanista reijittäjällä heiteltävää tavaraa... On näköjään Rellen nukkumaanmenoaika kun ideoita näin villisti pursuaa.....  :P ;D

Link to comment
Share on other sites

Elokuun alussa pitäisi metsässä olla vanamo parhaimmillaan, siellä missä sitä on. Se olisi ihanaa, pitkää, herkkää ja keijumaista, suoraan metsästä kimppuun, hiuksiin tai muuten koristeeksi. Mulle tulee sitä ainakin morsiuskimppuun.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia ideoista!

Relle, se kivi-idea paikkakorteiksi on kyllä hauska, bongasin sen kans jostain, sitä varmaan käytetäänkin. Mitenköhän sen sammaleen kanssa, sitä ei kai suositella kerättäväksi ainakaan isoja määriä kun uusiutuu niin hitaasti? Se ois kyl tyyliltään ja sävyltään sopiva.

Ja vanamo on kyllä kaunis! Mitä muuta sinun kimppuusi tulee elomorsio81? Vanamo vaikuttaa vaan niin "hauraalta", et miten se säilyy "hengissä" koko päivän? Oi, miten vois olla kauniit morsiustyttöjen pikkuiset vanamokimput!!  :-X

Kiva, että ihmiset jaksaa antaa ideoita, lisääkin otetaan vastaan!

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia Kertullekin!

Sain yhden kuvataiteilija ystäväni suostuteltua piirtämään meille kuvan peikosta ja keijusta. Hän tekee sen tussilla ja se pitäisi sitten kopioida, onko kellään kokemuksia siitä, miten kannattais kuva kopioida,oisko olemassa jotain akvarelli-paperin tyyppistä paperia, jota sais kopioitua? Tai muunlaista kivaa paperia? Kuva tulisi kutsujen kanteen ja ehkä ohjelmalehtisiin ym.

Jepulisjee, lisää ideoita jään odottelemaan...

Olen itse ottanut kopioita mulperipaperille ja se ainakin toimi ihan ok. melko monet paperit toimii kopiokoneessa, kannattaa koittaa melko rohkeesti, ainoa vahinko mitä olen itse saanut aikaan kopiokoneelle on paperitukos  :P

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Oi ihanaa, nyt löysin vihdoinkin tämän ketjun. Meille tulossa kanssa tätä teemaa edustavat häät.

Vihkipaikaksi olen suunnitellut metsää, joka olisi somistettu keiju/peikkometsäksi  ::)...Puiden oksille olisi ripustettu vihreitä helmiä ja vihreästä harsosta riekaleita. Maassa olisi Isoja kärpässieniä, joiden toteutus on vielä pohdiskeluvaiheessa. Jossain puiden välissä voisi olla myös iso hämähäkinseitti ja jonkun puun oksalta voisi roikkua keijukaiskiikku, joka olisi koristeltu köynnöksellä.

Yhdessä museossa näin todella upean kattokoristeen. Siinä oli katossa naruverkko, josta roikkui siimassa kiinni olevia höyheniä, ja periaatteessahan noihin siimoihin voisi kiinnittää esim. sudenkorentokoristeita.

Hääkakun ajattelin väsästä itse, ja se olisi kärpäsienen muotoinen. Jalallinen kakkuteline olisi sienen varsi ja itse kakku olisi sienen pää. Kakun koristeena olisi keiju/menninkäispariskunta.

Itse pukeudun vihreään pukuun ja mieheni olen ajatellut pukea johonkin pellava tms. asuun, jossa voisi olla vaikka liivikin.

Morsiuslapset voisi olla kanssa puettu pikkupeikoiksi ja menninkäisiksi  ;D

Voi kyllä olla paljon mahdollista, että hääpäivänä sataa kaatamalla vettä ja pitää tyytyä toteuttamaan tämä keijumetsä sisätiloissa, mutta eiköhän tässä jotain keksi. Periaatteessa sateen sattuessa vaihtoehtona voisi toimia myös vanha tyhjä heinälato, jonka saisi melko helposti koristeltua tämän teeman mukaan.

Hyvä idea olisi myös hääkaari, joka olisi yksinkertainen puusta tehty maalattu kehys ja ylhäällä puussa lukisi keijukaishäät, keijumetsä tai jotain semmosta. Näin yhdessä paikassa missä oli lapsille tehty keijukaismetsä tälläisen portin ja oli ihan kivan näköinen.

Kertokaahan muutkin hyviä vinkkejä.

Link to comment
Share on other sites

ihana aihe! :) mäkin mietin keiju-menninkäishäitä, mutta päädyinkin sitten perhosiin (kun niistäkin tykkään ihan tosi paljon, ja niiden kanssa on helpompi toteuttaa...) mutta oon kyllä yrittäny etsiä kakun päälle keijua ja menninkäistä. keijuja olis kyllä omasta takaaki, mut menninkäistä tai peikkoakaan en oo sopivaa löytäny...  :-/ tännekki pistin että jos joku löytää. missäköhän se aihe mahtokaan olla... ;D no ehkä ei sellasia ole. :P

alun perin tätä teemaa siks miettisin meille, kun meillä on hellittelylempinimet toisillemme: mä keijukainen, mies menninkäinen (ylläri... ;) ) ;D

Keiju: olis kyllä ihanaa nähdä kuvia teidän häistä, ja kuulla mitä kaikkea teillä oli ym. ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Näyttää olevan pitkä aika kun kukaan on kirjoittanut tähän ketjuun viimeksi. No, meille on tulossa elokuussa 09 metsäaiheiset häät.

Ensin tilattiin peikkoaiheinen hääkakunkoriste. Tekijänä Jonna Saari ([email protected]). Koristeesta tuli hieno! Sen ympärille rakennetaan kaikki muu. Morsiamen puku on luonnonvalk./ vaaleanvihreä. Hiuksiin tulee peikkomaista kiharaa, osittain kiinni ja osittain auki, luonnonkukkia joukkoon. Sulhaselle teetetään vihreä liivi.

Juhlapaikkana on Kavalton tila, Piikkiössä. Se on jo sinänsä metsäinen ympäristö. Vihkiminen tapahtuu lammen rannalla poikkihuilun säestyksellä.

Olisi kiva nähdä muiden kuvia metsäaiheisista häistä. :girl_pinkglassesf:

Link to comment
Share on other sites

Näyttää olevan pitkä aika kun kukaan on kirjoittanut tähän ketjuun viimeksi. No, meille on tulossa elokuussa 09 metsäaiheiset häät.

Ensin tilattiin peikkoaiheinen hääkakunkoriste. Tekijänä Jonna Saari ([email protected]). Koristeesta tuli hieno! Sen ympärille rakennetaan kaikki muu. Morsiamen puku on luonnonvalk./ vaaleanvihreä. Hiuksiin tulee peikkomaista kiharaa, osittain kiinni ja osittain auki, luonnonkukkia joukkoon. Sulhaselle teetetään vihreä liivi.

Juhlapaikkana on Kavalton tila, Piikkiössä. Se on jo sinänsä metsäinen ympäristö. Vihkiminen tapahtuu lammen rannalla poikkihuilun säestyksellä.

Olisi kiva nähdä muiden kuvia metsäaiheisista häistä. :girl_pinkglassesf:

voi, että :wub: kuulostaa aivan ihanalta :girl_pinkglassesf:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...