Guest _jonna_

Teemana vihreä

112 viestiä aiheessa

Maunotar, taisin lukea samaisen lehden -tai ainakin jostain lehdestä (Kotiliesi??) katselin luonnonkukkakimppuja ja siellä oli tuosta niittyvillasta tehty kimppu. Olen kuullut niittyvillasta käytettävän myös nimitystä tupasvilla. Jos ei ole sama, niin aika lähellä kuitenkin ja käsittääkseni tupasvilla on suovilloista kaikkein yleisin. Netistä löysin seuraavan tekstin:

"Tupasvilla kukkii rahkasoilla, rämeillä ja nevoilla jo varhain huhtikuussa. Kukinto on vaatimaton, harmaa tähkä ja kasvin pituus tässä vaiheessa on 10 – 15 cm. Touko-, kesäkuussa kasvi on hedelmävaiheessa ja kasvin tunnistaa valkeasta hedelmähahtuvasta."

Mutta toiseen asiaan, te vihreän ystävät: onko tietoa, mistä saisi halvalla vihreää kartonkia? Tiimarissa on tällä hetkellä kyllä vihreää kartonkia, mutta se vihreän sävy on aika tumma.. Itse kaipailen sellaista vähän keltaiseen taittavaa vihreää...oliivinvihreä voisi olla hyvä. Onko tietoa, että voiko esim. Tiimarista pyytää näytteitä ja pyytää tilaamaan jotain tiettyä väriä? Tai muuta ideaa ehdottaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ootko Sinellin tsekannut? Me käytettiin hääaskartelussa helmiäiskartonkia ja -paperia, on kyllä upea väri.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, Sinellin sivuilla olen käynyt myös ja siellä oli herkulliset värit, mutta harmikseni vain toinen puoli on värillinen ja toinen valkoinen. Tarvitsisin läpivärjätyn. Sinellin läpivärjätyt kartongit ovat sitten taasen tummaa vihreää... Noinkohan siinä on jokin tuotannollinen syy...  :-/

Jatkan etsintöjä. Rahallahan tietenkin saa vaikka kuinka hienoa, mutta kun ei viitsisi kartonkiin niin hirveästi upottaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös vihreä teema, ja olen itsekin tuskaillut vihreän kartongin kanssa. Lopulta päädyin Tiimarin tummanvihreään, vaikka se nyt ei ihan sitä ollut mitä olisin halunnut. Kello kuitenkin käy, ja jotain pitää saada aikaiseksi esimerkiksi kutsujen väkertämisen kanssa...

Todella hyviä ideoita täällä! Itse olen ajatellut, että riisin sijasta meillä heitettäisiin koivunlehtiä. Pöydille sammalta ja mietin myös jo esille tullutta raeruohoa/ohraa kivoihin astioihin. Kaikenlaista kivaa saa luonnosta heinäkuussa kehitettyä! Pitää kehitellä uusia juttuja  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips te vihreän kartongin metsästäjät!

Me löysimme kauniin vihreää kartonkia Akateemisesta kirjakaupasta. Merkiltään se on Canson ja se on tehty Ranskassa. 50 kappaleen paketti maksoi noin 13e. Samanmerkkistä kartonkia saa myös Sinooperistä, mutta se on aika paljon kalliimpaa. Joten menkäähän Akateemisesta metsästämään jos löytyisi! =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin ilmeisesti nyt päätetty että pääväri on vihreä, valkoisella ja fuksialla höystettynä tosin. Olisiko kellään tietoa, mistä voisin pk-seudulla saada vihreitä, pyöreitä pöytäliinoja?

post-16992-1205317256_thumb.jpg

post-16992-1205317264_thumb.jpg

post-16992-1205317269_thumb.jpg

post-16992-1205317288_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät on suunnitteilla tammikuuksi 2009 ja vihreä on yksi lempiväreistäni! Olen jo ostanut Marimekon Kuusama-kangasta (katso esim. http://www.finnishdesignshop.com/marimekko...ml?language=fi) josta on tarkoitus ommella kaksiosainen puku ja saada siten myös hääjuhlan jälkeen käytettävissä oleva ratkaisu aikaan. (Voi olla, että hameen päälle tulee joku valkea harso, mikäli puvusta tulee liian levottoman näköinen :D) Hetken jo mietin, että soveltuuko vihreä talvihäiden väriksi, mutta miksipä ei soveltuisi, jos siitä kerran itse tykkään, hih! Kutsukortit olen ajatellut itse tehdä levykaiverruksena ja hyödynnän siinä tuota Kuusama-teemaa jotenkin. Ihan älyttömän hienoja kattauksia on täällä foorumilla ollut ylipäätään, mutta voi olla, että minun sinnikkyyteni ei sellaisiin luomuksiin yllä. Mutta jatkan vihreän palstan seurailua :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli vihreä, valko ja kulta meininki häissä....Aaah niin ihana väriyhdistelmä! :P

Kuvat ovat meidän omista häistä. :D

post-830-1206904996_thumb.jpg

post-830-1206905025_thumb.jpg

post-830-1206905039_thumb.jpg

post-830-1206905051_thumb.jpg

post-830-1206905074_thumb.jpg

post-830-1206906210_thumb.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Hunaja 76

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ihania ideoita tästä saikin :) meillä värit vihreä, ruskea ja hieman luonnonvaloista. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ladybird-81, tottakai sopii talvenkin väriksi, tottakai täytyy olla sellaista josta itse pidätte ;) hui kerrassaan ihanaa kuosia olet ajatellut pukuusi, rohkea olet, varmasti tulee upea -en itse uskaltaisi noin erikoista laittaa kun pelkään liikaa mitä muut ajattelee :mellow: - mutta kerrassaan ihana valinta ^_^

päikyssäni jonkun verran vihreitä inspiraatiokuvia ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirppusen viimeisimmän kuvan kattaus on kyllä todella tyylikäs! Vaikka ihania juttujahan täällä on kaikkien kuvissa... Kuusama-kangas aina joka toinen päivä mietityttää, lähinnä siis siitä syystä, että pelkään puvusta tulevan liian levoton, mutta sitten taas tulee tolkku päähän, että ei kait siitä tule :) Sittenpähän sen näkee, joutuuko vuokrapukua metsästämään kuitenkin :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ladybird-81, älä nyt vielä vuokrapukua ala kaavailemaan. :) Mainitsit tuolla aikaisemmassa viestissäsi, että puvusta on tarkoitus tehdä kaksiosainen. Jos Kuusamasta tulisi liian levoton puku itsessään, niin voisit kai harkita, että tekisit yksivärisen yläosan, joka sitten hieman rauhoittaisi, jos sellaista tarvitaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep, sekin on yksi vaihtoehto. Tai sitten semmoinen, että teen hameeseen valkeasta organzasta helman päälle kerroksen. kuultaa vähän läpi mutta ei ihan kokonaan peitä kuitenkaan. Sittenpähän näkee!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen suunnitellut, että mulle tulisi kokonaan vihreä puku, sillä häiden teemana on metsänpidot ja meidän olisi tarkoitus olla sitten metsänneito ja -isäntä juhlissa ;). Valkoinen ei meinaan sovi yhtään mun päälle, enkä näe muutenkaan valkoiseen pukuun mitään syytä. Vihreän tarkempi sävy koristeluissa tarkentuu sitten kun puvun olen löytänyt, mutta aika lailla luonnonmateriaaleista olisi tarkoitus koristelu koota.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voih, onko meitä näinkin paljon :) Minun lempivärini on aina ollut vihreä (okei, okei, oli se pienenä vaaleanpunainen) ja olen aikoja sitten päättänyt että myös häitteni teemavärinä tulee olemaan vihreä.

Samana päivänä kun tapasin rakkaani, puhuimme kiusoitellen siitä miten menemme naimisiin ja saamme lapsia. Jo silloin tokaisin hänelle että häistämme tulee sitten vihreät. (Vaikka en uskonut näkeväni häntä enää sillä asuimme eri puolilla Suomea). Noh, nyt ollaan sitten puhuttu häistä ja ihanaa että täällä on myös tällainen vihreä-ketju :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältähän löytyy hyviä vinkkejä "vihreisiin" häihin, ihanaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihania vihreitä sävyjä! Itse olen kaavaillut vihreää pohjaväriksi ja mukaan tumman ruskea ja valkoinen. Vihreästä haluan tietyn raikkaan limensävyn, jos vaan sattuu löytymään erilaisia koristejuttuja samaa sävyä. Sopii mielestäni syyshäihin hyvin. Omena ja vanilja, ripaus suklaata :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen suunnitellut käyttäväni koristeluissa kukkien sijaan esim. rairuohoa (saa pääsisäisen jälkeen pilkkahintaan)

ja vihreitä hedelmiä. viinirypäleistä, omenoista ja esim. limestä saa hienoja asetelmia. Loppuillasta korsteet voi syödä pois tai antaa vieraille matkaevääksi :)

Myös luonnonkukkia haluaisin isoiksi kimpuiksi mutta kesäkuussa se voi olla vielä vähän vaikeampaa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään