ennu.

Teemana sadut

22 viestiä aiheessa

Onko ideoita mitä kaikkea satuaiheista vois keksiä häihin. Kutsu on jo satu-henkinen Olipa kerran -teksteineen ja hevoskärryt hääkulkuneuvona, tuhkimon kengät paikkakortteina, mutta mitä muuta? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana idea!!

Pienia satukirjoja "haakarkeiksi".

Poydan nimetty kaapioiden, eri prinsessojen, eri prinssien, jne mukaan.

Vieraskirja voi olla satukirja teidan elamasta ja loppu sivut toistaiseksi tyhjia (paitsi ihan vika, jolla lukee ja niin he elivat onnellisina elamansa loppuun asti"

Ja vaikka Bush on mita on niin sen vaimo Laura on satufriiki ja ainakin viimevuonna Whitehousen joulukoristeet oli kaikki satuteeman mukaan. Kay katsomassa: http://www.whitehouse.gov/holiday/

viela kerran - onpa ihan idea! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.. ja morsiamen ryöstö tietenkin kunnon lohikäärme/prinssi-miekkataisteluin höystettynä!

-paha äitipuoli? heh.. jos löytyy..

-prinssillä tai siis sulhasella kaikissa saduissa tuntuu olevan univormu..

-riisin tilalla toivomuspölyä..

-vieraskirjan tilalta askarreltu toivomuskaivo: vieraat voivat kirjoittaa lapulle toivomuksia hääparin yhteisen elon poluille ja kipata sen kaivoon

kattelkaahan pari kertaa shrekit läpi, niin varmaan tulee semmoisia hassunhauskoja oivalluksia (: vaikka ohjelmaa ajatellen.

ideoita:

http://www.fairytaleweddingshop.com

http://disneyland.disney.go.com/dlr/weddings/index

http://www.fairytalewedding.com/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsiuskaari vois olla kans aiheeseen sopiva.

Häävalssiksi lumikin tunnari. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitäs satumaista sulhasen pukeutumiseen voisi keksiä, jos ei nyt ihan prinssin asua tai kruunua  ::)kuitenkaan puetuta sille?  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Prinsseyttähän saa vaikkapa (hillityilläkin) röyhelöillä kauluspaidassa, hihansuissa taikka miehustassa. Myöskin solkikengät, kenties..? Sellaiset, tiedäthän. Myös puvuntakkeja saa historiallisina, mutta kuitenkin toki tyylikkäinä. Onhan näitä. Ihanat häät tiedossa! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä pari näyttää ainakin mun mielestä kuin suoraan satukirjan sivuilta repäistyltä  ;)

news_steps.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entä kuulostaako liian imelältä jos vaikkapa pienillä morsiusneidoilla olisi keijunsiivet selässä...

fairies.jpg

Ihania, eikös vain?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse keräilen rakkausaiheisia lasten satukirjoja ja olen ajatellut, että niitä voisi omissa häissä käyttää koristeina (tai laittaa lasten piirustus/leikkinurkkaan jos raaskii). Kirjojen nimiä: Arvaa kuinka paljon sinua rakastan, Rakastan sinua ikuisesti, Ketä sinä rakastat? jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perinteisen powerpoint-esityksen hääparista voi esittää sadun tyyliin, kun etsii sopivia lapsuuskuvia, jossa leikitään prinsessaa tms. Sadun voi lukea kirjasta ja sopivat kuvat näytetään powerpointilla. Satu alkaa tietysti Olipa kerran.. ja päättyy Niin he elivät elämänsä onnellisina loppuun saakka.   :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulisko vielä mieleen miten häistä saisi mahdollisimman satumaiset?

Itse olen ajatellut ruokailun ja kahvittelun taustamusiikkina soittaa saduista ja elokuvasti peräisin olevia lauluja. Meillä on jo Disneyn musiikkia kolmen levyn verran, mutta haluaisin muutakin kuin Disneytä. En kuitenkaan halua, että kuulostovat lastenlauluilta. Olisiko mitään ehdotuksia sopivaksi musiikiksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En muista millon se tuli (viime kevät/alku kesä), mutta subtv:llä pyöri se "unelmähäät" sarja, jossa morsiusparin ystävät loivat hääparille "satuhäät". Siellä oli mm. tehty sellainen ... tavallaan matto. Valkoinen lakanan tyylinen (pidempi kyläkin kuin normi lakana) kangas, johon ne tuputusmenetelmällä paino jonkin tyylisen sadun alun... Sellainen matto, kun morsius pari saapuu juhlapaikalle? Ja kannattaa katsella kirjoja kuten barbie morsiusneitona ja disneyn prinsessa elokuvia, sillä niiden hääkuvaukset on joskus melko inspiroiviakin, vaikka on niissä tietysti melkolailla siirappiakin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

eikös siihen oltu kirjoitettu: And They Lived Happily Ever After... tai meneekös ihan noin, mutta kuitenkin. :) tai yllätyshäissä oli joku ton tapanen, mutta varmaan puhutaan silti samasta ohjelmasta? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olin ajatellu, että morsiuspöydän siihen eteen laittais vaikka jonkun sydämen, jossa lukee: "... ja niin elivät he elämänsä onnellisina loppuun asti." :-X

Tulisko vielä ideoita mieleen?  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En nyt tiedä onks tää jo ihan myöhästä, mutta ainaki Morsian-09-nimen käsittäisin niin ettei oo ;)

Mä oon ajatellu käyttää tuota And they lived happily ever after-lausetta kiitoskorteissa. Kutsukorteissa tuli pieni tarina meidän kihloihin menemisestä joten tarina vois päättyä kiitoksiin :)

Kirjotanpa näitä ideoita, jos jolleki olis vielä ajankohtaista :)

-Kutsukortit oli "aarrearkkuja", jotka pysty avaamaan

-Paikkakortit tulee olemaan tulitikkuaskeista tehtyjä satukirjoja

-Pöytäkarttana satuvaltakunnan kartta ;)

-Pöydät nimetty meidän lempisatujen mukaan ja jokaiseen pöytään tulee tarinan mukainen symboli

-Mun puku on aika prinsessamainen ja sulholle taas tulee merirosvo-tyylinen

-Siunaustilaisuus ulkona puiden alla, järven ääressä

Näitä ei toteuteta, mutta on matkan varrella tullu mieleen:

-Oma vaakuna morsiuspöydässä

-Appivanhemmat kruunaa sulhasen ja morsiamen (sulhanen voi tietenki ottaa kruunun pois ja jättää vaikka morsiuspöytään)

Noh, tässäpä näitä. En muista enempää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulostaako ihan tyhmältä jos laitamme sadut häiden teemaksi? Emme ole mitään hirveän tosikkoja ja haluaisin vähän erillaisemmat häät.. MUTTA ideoita ei oikein tuohon somistamiseen ja muuhun ole.. Joten kaikkia ideota vaan kehiin!! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta sadut ovat ainakin ihana idea hääteemaksi! Millaiset sadut ovat teillä mielessä, "disneyprinsessa"-sadut, vaiko tyyliin kansansadut tai eläinsadut? Satujakin toki monenlaisia. ^_^ Rajaamalla teemaa on varmaan helpompi keksiä tarkempia ideoita, veikkaisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta sadut ovat ainakin ihana idea hääteemaksi! Millaiset sadut ovat teillä mielessä, "disneyprinsessa"-sadut, vaiko tyyliin kansansadut tai eläinsadut? Satujakin toki monenlaisia. ^_^ Rajaamalla teemaa on varmaan helpompi keksiä tarkempia ideoita, veikkaisin.

Joo ehkä se tarkennus olisi ihan hyvä :girl_smile: Eli lähinnä noita disney prinsessa juttuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musiikiksi ehdottomasti sitten Disneyn Prinsessojen elokuvista :)

esim. Kaunotar ja Hirviö - Tale as Old as Time

esim. Paikaksi voisi valita vaikka Kaunottaresta ja Hirviöstä Bellen kotipaikkaa muistuttavan tilan (maanläheinen), sisätilan voisi koristella vaikka Ruususen teemalla, Puku voisi olla Arielin tapainen yms :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musiikiksi ehdottomasti sitten Disneyn Prinsessojen elokuvista :)

esim. Kaunotar ja Hirviö - Tale as Old as Time

esim. Paikaksi voisi valita vaikka Kaunottaresta ja Hirviöstä Bellen kotipaikkaa muistuttavan tilan (maanläheinen), sisätilan voisi koristella vaikka Ruususen teemalla, Puku voisi olla Arielin tapainen yms :P

Mä löysin Anastasiasta ihanan biisin :D ei oo ihan noita disney prinsessoja mutta ihana <3

Muokattu: , käyttäjä: nelaatu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä löysin Anastasiasta ihanan biisin :D ei oo ihan noita disney prinsessoja mutta ihana <3

Meilläkin soi toi häissämme, myös Anastasiasta toi

+ monia muita Disneyn biisejä kun ne on niin :give_heart:

Tangledin "I See the Light" on kans tooosi ihana, soi meillä :-X

Muokattu: , käyttäjä: Miyu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä!

Liisa ihmemaassa! Tosin tvistataan sitä Warhammer40K:n kanssa, joten puhdasta söpöilyä ei löydy ♥_♥

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään