06-07-29

Pöytäliinat

161 viestiä aiheessa

Meille tulee liinat juhlapaikatpitopalvelun puolsta. 150 velottavat siitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietiskelin tuossa että tuleeko kuitenkin halvemmaksi tilata valmiiksi oikein väriset lakanat jotka maksais yhteensä 79 euroa. Jos ostan ikean lakanat ne maksais 13.40 yhteensä (ruottinpuolelta) ja sitten siihen värit. Kuinka paljon maksaa yksi värinappi? Sehän riittää varmaan yhteen lakanaan? Netissä oli montaa hintaa, 3 eurosta 10 euroon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu...Tuolla suljetussa ketjussa joku taisi verratakin aikomuksiani käyttää Ikean lakanoita silittämättöminä vessapaperin levittämiseen pöydille, ja omien häitteni pilaamisestakin siellä mainittiin :girl_impossible: En uskonut että viaton (ja ketään vastaan hyökkäämätön) kysymykseni herättäisi noinkin paljon polemiikkia, mutta neuvoihin viitaten: tulen aivan varmasti silittämään lakanat, jos näen että ne ovat kamalan näköisiä paketista ottamisen jälkeen. Ajattelin kai lähinnä, että ne ovat taitoksiltaan yhtä siistejä kuin kertakäyttöpöytäliinat (ja niitä tuskin kukaan silittää...). Minulle tämä pöytäliinakeskustelu riittää nyt, ja poistuisin täältä varmasti paljon paremmalla mielellä jos en olisi suutani edes avannut. Kiitos kuitenkin kaikille niille, jotka asiallisesti ja ystävällisestikin jaksoivat kommentoida. :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: kurnauski

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Elloksessa oli monta eri väriä, 5metrin valmis kangas pakkoja alessa.. hintaa oli jtn 7euroa..

Ihan kivan värisiä oli :) ite tilasin mustaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Oletteko tuoreet morsiamet lukeneet tätä ketjua alusta? Täällä on vinkkejä noista lakanoista ja monet ovat niitä menestyksekkäästi käyttäneet.

Kenenkään pahansuovista riidanhaastokommenteista ei kannata välittää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Juu...Tuolla suljetussa ketjussa joku taisi verratakin aikomuksiani käyttää Ikean lakanoita silittämättöminä vessapaperin levittämiseen pöydille, ja omien häitteni pilaamisestakin siellä mainittiin :girl_impossible: En uskonut että viaton (ja ketään vastaan hyökkäämätön) kysymykseni herättäisi noinkin paljon polemiikkia, mutta neuvoihin viitaten: tulen aivan varmasti silittämään lakanat, jos näen että ne ovat kamalan näköisiä paketista ottamisen jälkeen. Ajattelin kai lähinnä, että ne ovat taitoksiltaan yhtä siistejä kuin kertakäyttöpöytäliinat (ja niitä tuskin kukaan silittää...). Minulle tämä pöytäliinakeskustelu riittää nyt, ja poistuisin täältä varmasti paljon paremmalla mielellä jos en olisi suutani edes avannut. Kiitos kuitenkin kaikille niille, jotka asiallisesti ja ystävällisestikin jaksoivat kommentoida. :girl_smile:

Toivottavasti et ainakaan mun takia pahoittanut mieltäsi! Mä laitoin asiasta ihan vilpittömästi pelkästään siksi, että jos sä olit tarkottanu viedä paketit suoraan juhlapaikalle ja siellä vasta ottaa esille (ettei siis kotona kattois vielä)! Enpä silti ole kuunaan kuullut, että jonkun häät olisivat liinoista aivan pilalle menneet. Joten ne vessapaperikommentit voi jättää ihan omaan arvoonsa. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Malssi09: En suinkaan sinun takiasi mieltäni pahoittanut! Kiitos vaan avusta ja kommenteista :girl_smile: Taisin itse vähän epäselvästi asiani ja aikeeni alunperin ilmaista, mutta lakanakaupoille suunnistan kaikesta huolimatta :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tekstiilivuokrauksesta tuli mieleen, Tampereen alueella Google antoi vain Lindströmin ja kyseessä oli ravintolatekstiilimallisto, hinnatkin mahtavat olla jotain aivan muuta. Kai tästäkin asiasta pitäisi tehdä jonkinlainen aluekohtainen polemiikki, mutta mistä ihmeestä Pirkanmaan suunnalla saisi vuokralle pöytäliinoja? Pitopalvelun hinnat eivät huimanneet päätä, mutta olivat ne kuitenkin tyyriitä. En jaksa stressata Ikean lakanoiden mahdollisesta läpinäkyvyydestä, se on kakkosvaihtoehto, ellei vuokraus onnistu. Vinkkejä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ollaan ajateltu pöytäliinoiksi kertakäyttöliinoja. siistin näköisiä ovat, eikä tarvitse häiden jälkeen murehtia pesuista yms. pääsee itse helpommalla. tukusta saa isoja rullia erittäin halvalla :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Painittiin saman ongelman kanssa ja käytiin myös Ikeassa. Minusta ne lakanat on aivan liian ohuet, todella huonoa sellaista luonnonvalkeaa kangasta (siis ne ihan halvat). Mutta Ikeasta löytyi myös ihan valkoisia pöytäliinoja, sellaisia jämäköitä mitkä kestää varmaan useammankin käytön. Tosin isolla pöytäliinalla hintaa olikin jo 9,95e/kpl. Totesin vaan että tulee yhä halvemmaksi kuin vuokraaminen ja taidan saada ne vielä myytyä samantien eteenpäin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No meillä oli noi IKEAn 0,95€ maksavat lakanat pöytäliinoina -äidin kanssa leikattiin lakanat kahtia, ommeltiin reunat siistiksi ja silitettiin, ja ne näytti ihan hyviltä ja siisteiltä pöydissä!

Että kyllä nekin toimii vallan mainiosti, ja tosiaan ei ne vieraat siellä häissä niitä pöytäliinoja oo syynäämässä! ü

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ongelmana morsiusparin eli meidän :girl_haha: pöydän koristelu ja pöytäliina. Ajattelin ostaa pöytäliinaksi lakanan, mutta miten saan reunoihin sellaiset "aallot" kuten kuvassa (jos sen liittäminen nyt onnistui..). Työpaikan ruokalassa leipäpöydän reunana on paperininen aaltoreuna - saisiko niitä ostettua jostain...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mä olen joskus tehnyt tuollaisen kahdella liinalla. Ensin laitetaan liina ihan normaalisti pöydälle, ja sitten toinen liina viritetään tuolle sivulle joka halutaan peittää + reunasivuille ja kiinnitetään esim. nastoilla. Rypytykset syntyy sitten sitä lakanaa vähän taittelemalla ja nuppineuloilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ Mä olen joskus tehnyt tuollaisen kahdella liinalla. Ensin laitetaan liina ihan normaalisti pöydälle, ja sitten toinen liina viritetään tuolle sivulle joka halutaan peittää + reunasivuille ja kiinnitetään esim. nastoilla. Rypytykset syntyy sitten sitä lakanaa vähän taittelemalla ja nuppineuloilla.

Kiitos vastauksesta! Niitä on varmaan olemassa valmiinakin, mutta onnistuu siis itsekin tehdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meitä on siunatty pöydillä kokoa 70 x 125. Tila vaatii pitkiä pöytiä toimiakseen, joten yhteen vaan. Ongelma tuleekin pöytäliinoissa.

Ikean peruslakana taitaa olla auttamattoman leveä tuohon pöytään? Selailin Ikean nettisivuja, noita euron lakanoita ei taida olla enää, halvin näyttäisi olevan Knoppa hintaan 2,95 e?

Hirvittävän monta sataa euroa emme pysty pöytäliinoihin sijoittamaan :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minkälaisia kokemuksia ollut kertakäyttöliinoista? Ovatko tökerön näköisiä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyselkää ammattikouluilta liinoja lainaksi, pitäisi kyllä löytyä jos koulussa on ravintola/tarjoiluopetusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin kuulla mielipiteitä pöytäliina- ja väriongelmaan liittyen. Eli meillä teemaväreinä viininpunainen, musta ja ripaus hopeaa. Nyt mietinnässä pöytäliinojen väri. Juhlapaikalla on viininpunaiset pehmustetut tuolit. Aluksi mietin, että liinat olisivat viininpunaiset ja servetit mustat. Nyt kuitenkin olen pohtinut, jos värit olisivatkin toisinpäin, eli liinat olisivat mustat ja servetit viininpunaiset. Kaitaliinoja ei ole ajatuksissa, jonkinlaiset kynttiläkipot ja vihreitä viinipulloja kynttilä/kukkapidikkeiksi olisi ajatuksissa. Mitä sanotte?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mun mielestä mustat pöytäliinat kuulostaisivat tyylikkäämmiltä, jos pöytään on mustan ja tummanpunaisen kanssa tulossa vielä vihreää (ja hopeaa?). Musta olisi ikään kuin pohjavärinä kaikelle "härpäkkeelle" ja sitoisi kaiken yhteen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No meillä oli noi IKEAn 0,95€ maksavat lakanat pöytäliinoina -äidin kanssa leikattiin lakanat kahtia, ommeltiin reunat siistiksi ja silitettiin, ja ne näytti ihan hyviltä ja siisteiltä pöydissä!

Että kyllä nekin toimii vallan mainiosti, ja tosiaan ei ne vieraat siellä häissä niitä pöytäliinoja oo syynäämässä! ü

Katselin Ikean lakanavalikoimaa netissä, ja siellä halvin lakana näyttäisi olevan tällä hetkellä 2,95e. Tässä on vissiin tapahtunut jotain hintojen nousua. Tai sitten tuo superhalpa on poistunut valikoimista

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ilmeisesti IKEA on luopununut noista halpis-lakanoista :( Voihan se silti olla, että IKEAn tavarataloissa niitä vielä on jäljellä, vaikkei netissä näykään

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ja ^^ Ei se ole poistunut valikoimista, se on se sama Knoppa-lakana, mutta hintaa on tosiaan tullut (liekö syy se, että kesäaikaan sitä menee varmaan aika laajassa mittakaavassa pöytäliinaksi häihin ja muihin perhejuhliin?). Mutta kyllä tuo korotus on silti aika huima! Täältä naimisiin.infon hääkirpparilta löytyy välillä niitä myynnissä edullisempaan hintaan, joten kannattaa tiirailla sieltä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään