Monnax

Teemana syksy

148 viestiä aiheessa

Surffasin nettiä ja tällaisia sattui silmiin, toivottavasti samat kuvat eivät ole jo monesti ketjussa... (sillä talvimorsiona olin laiska, enkä selannut koko ketjua :-[)

fall%20centerpieces.jpg

istockphoto_1313445_wedding_bouquet_fall

fall_theme_rehearsal_with_pumpkin_arrang

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä ketjussa on aivan mahtavia ideoita syysmorsiammille.. Itsekin syysmorsiona olen lukenut ketjua useasti.

Ideani somistuksiin tuli ikean tuikkukupeista ja sinooperin maalista (en muista virallisia nimiä.. :rolleyes: ) ...

tehdään sabluunat omista kirjaimista ja päivästä.. malataan ne tuikkukupin kylkeen, joko niin, että vain sablunan osa maalataan tai toisin päin (suonette anteeksi vaikean selostuksen.. B) )

ja näitä kuppeja tehdään jokaiselle vieraalle muistoksi, saavat samalla muistella myöhemmin huippu juhlia kun polttelevat tuikkua.. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläki on muuten häät 6.syyskuuta 2008. :) Mietin itsekin, että se on fifty-sixty onko sää kesäinen vai syksyinen. Muistaako joku, millainen se oli tänä vuonna syyskuun alussa? Olettaisin että olis hiukan kirpeämpää ja raikkaampaa, mutta keltaisia lehtiä tuskin on vielä. Eli täytynee luottaa siihen, että sadonkorjuu ainakin on ajankohtaista. :)

Sadonkorjuu voiski olla ihan kiva teema. En oo hirveen innostunut edes koristelemaan keltaisilla lehdillä, sen sijaan olis kiva kyllä saada kynttilöitä, viljantähkiä, viinimarjoja ja muutenkin marjoja. Meillä on hääpaikka sellainen, että siellä on pieniä huoneita, jotka on kaikki eri värisiä eli värien valinnassa täytyy etsiä jotain mikä sopii kaikkiin. Oon miettiny, että ehkä kultaista, valkoista ja sit jotain väriä, jota en vielä tiedä. :)

Mietin tuota ideaa omenoista korvaamaan hääkarkit ja samalla paikkakortit niihin. Aika kiva idea :) Sit ajattelin, että jos ottais tuon viinipulloihin kierretty lasihelmiä rautalankaan ja kynttilät niihin-idean. Tai sitten laitan silkkinauhaa niihin pulloihin kiinni. Ehkä.

Omana ideanani on ottaa käyttöön äidin jalalliset jälkiruokamaljat, joihin teen asetelmat yhdistellen viljoja, 2-laaturuusuja (halvempia ;) ) kultaista karhunruohoa ja ehkä jotain auringonkukkaa, tammenlehtiä tai jotain. En tiedä vielä ihan tarkkaan. Siskon häissä tehtiin ite asetelmat niihin maljoihin ja ne toimi tosi hyvin. Jalkaan laitan kullanvärisen pitkän silkkinauhan, jonka liepeet saa olla pitkät ja pitkin pöytää.

---

Häihin on aikaa 7kk 3 päivää

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin vielä toistaiseksi hääpäivä 6.9, joka saattaa kyllä siirtyä n. kuukaudella.

En usko, että vielä tuohon aikaan on kunnolla syksy alkanut. Ainakin viime syyskuun muistan erittäin hyvin kun olin viimeisillään raskaana ja oli erittäin lämmintä. Vauva syntyi 19.9 ja siitä viikon-parinkin päästä oli vielä +20 lämpöä (pääkaupunkiseudulla). B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ai tuohan on kiva kuulla. En itse muistanut enää. Kiitos RedRose! :)

Otin selvää, että aurinko laskee melko aikaisin tuohon aikaan. Joku laskuri kertoi, että suunnilleen neljän jälkeen jo. Eli kynttilöitä todella tarvitaan ja niitä olisi syytä olla paljon. Sopii hyvin minulle, rakastan kynttilöitä, kun vain huolehditaan paloturvallisuudesta kunnolla.

Onko kellään muuten ideoita kynttilänalusista? Jostaki toisesta ketjusta sain vinkin, että Lahden Finnmarin tehtaanmyymälästä saisi halvalla korkeampiakin kynttilöitä, ja niitä aion sit hankkia paljon. Mutta miten niille paloturvalliset aluset? Mietin jo, että jos laittaisi miehet töihin ja leikkauttaisi jostakin pellistä sopivankokoisia palasia. Ainakin isältäni tällainen onnistuisi helposti. Onko kenelläkään vinkkejä lasiastioiden lisäksi? Ajattelin ne tuikkuastiat pitää lisänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin häät 6.9.2008 ja olen pohtinut onko ruska aika jo alkanut silloin... viime vuonna olin syyskuun lopussa häissä ja kaunein ruska oli mennyt jo hyvinkin ohi... Eli jos meillä hyvin käy niin luonto on silloin kauneimmillaan :) Itse aijon mahdollisemman paljon käyttää luontoa koristeisiin esim. pihlajan oksia ja marjoja jne...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuvia kyllä kaipaisin syyshäistä. Sellaisia ihan oikeita kuvia, ei vain näitä netistä löytyneitä.

Muokattu: , käyttäjä: Ren

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Salza08, meidänkin väreinä valkoinen ja kulta ja ajattelin vielä jotain kullanvihreää/ruosteista.. Mulla unelmana että saisi pihlajan oksia pöydille..

Olen itsekkin miettinyt tuota kynttilä asiaa ja meille on tulossa ainakin 8 lasta häihin, että pitäisi olla joko todella tukevassa kipossa tai muuten jämäkkää tekoa. Tuikut kipoissa on mielestäni aika höhlää kun palavat vain muutaman tunnin..

Ei kai se aurinko jo neljän aikaan laske syyskuussa, eikös se näin maaliskuun lopulla paista aikalailla samanverran kun syyskuun alussa? :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös syyskuussa häät. Täällä ruska silloin parhaimmillaan. Päätin minäkin jakaa ideani muille. Eli meille tulee pöytiin katajanoksista tehtyjä nippuja, jotka on solmittu valkealla satiininauhalla. ja koitan jotenkin väkertää 3 männynkäpyä kiinni tähän satiininauhaan. Käpyihin tupsautan ihan vähän lumisprayta. Kynttilöitä piti tulla alunperin joka pöytään, mutta tilan ahtauden vuoksi KAIKKI pöydät kootaan pois ruokailun ja leikkien jälkeen, että mahdutaan tanssimaan, niin kynttilöitä ei sitten pöytään tulekkaan. Juhlasalissa on avotakka, johon emme laita tulta koska tulee liian kuuma, mutta sen sisälle laitamme komean kynttiläkokoelman erikorkuisista kynttilöistä. Pihalle portaisiin tulee sinkkisankoihin kanervat ja myös sankkojen ympärille samaa valkeaa satiininauhaa ja eteen rusetti. Postaitten juureen tulee 2 isoa kynttilöroihua. Pihalle tulee 2isoa jätkänkynttilää. Todennäköisesti buffetpöytään tulee myös näitä samoja katajanoksakäpy virityksiä. :) Karkeille tehdään juuttikankaasta pieniä nyssyköitä, jotka sidotaan kiinni valkealla narulla.

Meillä siis ei ehkä ihan ruskateemaa, koska ulkona sitä jo on ja mielestäni hirsinen juhlasali kaipaa jotain raikkautta, joten valitsin vähän valkeaa väreihin ja ehkä jo talven ja lumen odotusta. :-X

Muokattu: , käyttäjä: sammaltuppo

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa kauniilta! Tuo katajanoksa idea oli hieno. Enpä tullut edes itse ajatelleeksi. Hurjan tarkoin ihmiset miettivät että miten laittavat koritukset. Tuntuu ettei meillä ole vielä mitään oikeaa suunnitelmaa.. *huokaus* :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei vaan kaikille syksyn morsioille! Meilläkin hääpäivä 6.9.2008 ja lempivärimme (oranssi/punainen/ruskea) teemana. Olen aika vakuuttunut, että en saa esimerkiksi niitä ihania vaahteranlehtiä luonnosta, joten osaisiko joku sanoa, mistä voisi saada aidonnäköisiä tekolehtiä? Joku kirjoitti, että ebaystä, mutta minä en löytänyt kuin jääkiekkojoukkueen kannatustavaroita. Kiitokset avusta! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

heippa,

iski paniikki, suunnittelen tosissani syyshäitä, mutta hääpäivämme on 24 LOKAKUUTA, olenko auttamattomasti väärässä tuon syksyni kanssa???

muistaako kukaan, asutaan Tampereella ja häätkin täällä vietetään... tosin siis vasta 2009 mutta kuitenkin!!! olisin TODELLA kiitollinen jos joku muisti hirmu muistaisi millasita on lokakuun lopulla!!! sateista (luonnollisesti) mutta mutta...??!?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei onnistuneet häät ole vuodenajasta kiinni, jos paikka on sellainen, että kaikki mahtuvat sisälle. Olen ollut lokakuussakin häissä, ja ihan onnistuneissa sellaisissa. Sisätiloissa ja paljon kynttilöitä. Tunnelmallista ja erilaista. smile.gif

fw-111807.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
heippa,

iski paniikki, suunnittelen tosissani syyshäitä, mutta hääpäivämme on 24 LOKAKUUTA, olenko auttamattomasti väärässä tuon syksyni kanssa???

muistaako kukaan, asutaan Tampereella ja häätkin täällä vietetään... tosin siis vasta 2009 mutta kuitenkin!!! olisin TODELLA kiitollinen jos joku muisti hirmu muistaisi millasita on lokakuun lopulla!!! sateista (luonnollisesti) mutta mutta...??!?!

Meillä on häät 10.10.2009 Tampereen kulmilla ja viime syksynä "pidin tilannetta silmällä". Heti lokakuun alkuun sattui syysmyrsky eli melkein kaikki lehdet oli maassa sen jälkeen ja panikoin jo että hääpäivää täytyy aikaistaa. Mutta sitten totesin että mitenkään ei voi tietää milloin se syysmyrsky tulee vuonna 2009 jos tulee ollenkaan! Mun mielestä koko lokakuu on ihanaa kirpakkaa syyssäätä ja lehdet on joko puissa tai maassa, mutta värikästä on kuitenkin. Muistathan myös, että aurinko laskee lokakuussa jo "aikaisin" eli illalla ei ole niin väliä mitä ikkunasta näkyy. Ja onhan ne puut kauniita ilman lehtiäkin.

Millainen juhlapaikka teillä on, ts. onko puita lähellä? Mitä puita? Saat hyvän kuvan kun tarkistat millaista kasvillisuutta juhlapaikalla on ja miltä se näyttää syksyllä. Meidän juhlapaikalla on koivuja ja kuusia, joten keltaista on luonnon puolesta. Siksi siis ulko-ovelle tulee jotakin punaista tai oranssia koristusta niin että selkeästi näkee että teemana on syksy eikä keltainen. Jos haluat että maassa on lehtiä ja olette varanneet koko tilan juhlillenne, voitte varmasti pyytää että vain "pääkulkuväylät" haravoidaan lehdistä mutta muuten saa lehtiä olla pihamaalla.

Ihania syyshäitä odotellessa! :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
heippa,

iski paniikki, suunnittelen tosissani syyshäitä, mutta hääpäivämme on 24 LOKAKUUTA, olenko auttamattomasti väärässä tuon syksyni kanssa???

muistaako kukaan, asutaan Tampereella ja häätkin täällä vietetään... tosin siis vasta 2009 mutta kuitenkin!!! olisin TODELLA kiitollinen jos joku muisti hirmu muistaisi millasita on lokakuun lopulla!!! sateista (luonnollisesti) mutta mutta...??!?!

Viime syksynä tuohon aikaan Tampereella oli jo kaikki lehdet pudonneet ja ruskettuneet, haravointitalkoita pidettiin ennen syyslomaa ja loman aikana. Eli silloin oli luonto todella paljaana ja harmaana. Jos haluat ruskahäät, varmempi ajankohta olisi syyskuun lopussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juuri eräissä häissä huivi liekeissä olleena muistuttelisin syyshääihmisiä paloturvallisuudesta! :) Avonaiset kynttilät ja kyntteliköt on hienoja, mutta vaarallisia, en ollut ainoa joka poltti vaatteitaan.. onneksi ei ollut tekokuitua tai mitään leimahtavaa kangasta! Myöskään tuikkuja / lämpökynttilöitä ei suositella poltettavan useita rinnakkain, koska niiden tuottama yhteislämpö nousee helposti vaarallisen korkeaksi.

Mutta siis, itsekin syysmorsian, häät on toivon mukaan 19.9.09. Ainakin parina edellisenä vuonna ruska on ollut tuolloin parhaimmillaan, ehkä jo loppupuolella. Mutta sisätilaan voi syksyn värejä tuoda muutenkin tuikkumaljoissa, tekstiileissä jne. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nooh, oli sä mikä tahansa meidän häitä vietetään 24.10 mutta jo tänä vuonna, eli siis tasan 11 viikkoa!! :lol:

Ei haittaa vaikka mummoja tulis taivaalta, olemme sisällä, hääpäivä on perjantai ja vihkiminen alkaa vasta klo 17 joten pimeetäkin on jo varmasti tuolloin!

Eli ei tartte ulkona olla, saippuakuplat voi siis unohtaa heti... täytyy varmaan siis siirtyä perinteisen riisin puoleen sittenkin.. toisaalta jotain ruskalehtiä jos säilöis.... mitens niitä muuten säilötään ilman että ne kovettuu ja murenee????? any idea???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin syyshäät... ainakin minun mielestä! Siis 30.08.08 (lähenee kovasti). Meillä teemavärinä auringonkukan keltainen ja oranssi, mukana ripaus kultaa ja pronssia. Tähän väritykseen sopivat myös meidän vaatteet ja asusteet :)

Liinat valkeat, kaitaliinat oranssit, kynttilät ovat valkoiset votiivit, jotka ovat tosiaan votiivilaseissa tuon paloturvallisuuden takia. Kukkina pöydissä on auringonkukkia ja tarvittaessa pienemmäissä maljakoissa ja maitotonkissa päivänkakkaroita. Pöydissä kultaiseksi ja pronssiseksi maalattuja kiviä jne.. Vaahteranlehtien värjääntymistä odotan kovasti, toivottavasti saamme niitäkin.

Siis lyhyesti: paljon kynttilöitä ja auringonkukkia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

täällä oli aiemmin tuo vaahtera kranssin teko-ohje, täytyy siis kokeilla tuota. mutta mutta, eikös lehdet "kovetu" kun ne kuivataan?? ja täten ne sitten myös rapistuis...?

eli siis jos laitain jotain spayta tai hiuslakkaa, niin pitääkö silti kuivattaa lehdet, eli mikä tuo virka on tuolla lakalla?

auttakaa nyt blondia ku ei tajuu... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sammaltupon idea kanervasta oli hyvä. Meillä häät 20.9. ja syksyn väreinä kupari/pronssi ja muut ruskan vivahteet. Punaista tulee mukaan pihlajanmarjojen muodossa ja samantapaisia helmiä mun kampaukseen. Meillä floristilla vapaat kädet koristelun suhteen, mutta näillä näkymillä on tulossa pimeään tilaan paljon kynttilöitä ja suksuisiä värivaloja (kuulostaa kamalalta ja mauttomalta, mutta oikeasti hienon näköistä). Valot heijastetaan seinille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei,

täällä oli aiemmin tuo vaahtera kranssin teko-ohje, täytyy siis kokeilla tuota. mutta mutta, eikös lehdet "kovetu" kun ne kuivataan?? ja täten ne sitten myös rapistuis...?

eli siis jos laitain jotain spayta tai hiuslakkaa, niin pitääkö silti kuivattaa lehdet, eli mikä tuo virka on tuolla lakalla?

auttakaa nyt blondia ku ei tajuu... :D

Mä en ole vielä itse kokeillut noita eri systeemejä, mutta lehdethän kuivuu ja reunat käpristyy varsin nopeasti (päivässä), joten jos ei halua käpryreunaisia lehtiä, ne kannattaa kuivattaa suoraksi. Lakalla sitten taas saadaan niihin kiiltoa ja kestävyyttä juuri siksi, etteivät rapistu. Näin olen tän tajunnut. :) Mutta en siis ole itse vielä kokeillut..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulkaapas siskoseni, Tein loistolöydön!!!!! Kun ollaan vihkiytyneitä tälle syksy teemalle (mitä se kenellekin tarkoittaa), niin käykääpäs kurkkaamassa www.doordeco.fi

Sieltä kranssit ja syksy! Voi Ettääääää!!!! ei paljoa kannata enää itse tehdä jos ei omaa taitoja!!! Eikö olekin ihania??!! :-X

ja muissakin vuodenaika kategorioissa on ihania vaihtoehtoja!!

Muokattu: , käyttäjä: sammaltuppo

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään