-Mii-

Kynttiläasetelmia!

48 viestiä aiheessa

Millaisia kynttilä asetelmia teillä on ollut?

Meillä ei tuu pöytiin kukkia, ja mietin noita kynttilöitä, kun niistä pidän muutenkin..

Pöytiin meillä muuten tulee, kuitusilkkiä kaitaliinaksi, "timantteja" teema väreillä ja ehkä ruusunterälehtiä.. Peilin päälle kynttilät olisi tosi hienot, mutta pelkään tulipalo riskiä :(

Kellu kynttilät olisi kanssa kivoja, ja nää http://www.buyacandle.com/shop_watercandlepage.html, onko kukaan testannut? Meidän pöytään ehkä ostan jonkun kynttelikön, jos jostain hienon sellaisen löydän, minkä siihen kelpuutan.

Geelikynttilätkin ois yksi vaihtoehto, että tekisi johonkin viinilasiin tms, mutta luin jostaine ettei niitä saa polttaa kuin 1,5-2h :(

Onko kellään tietoa mistä jotain hienoja kelluvia kynttilöitä? Googlettelin hetken, mutta en sen ihmeempiä löytänyt.. Ja siis missä paloaika mielellään 5-8h..

Kuvia miten te olette laittaneet kynttilät :) ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hei.

meille tulee kynttilät tyrnimarja purkeista itse koristeltuihin lasi purkkeihin.. ja ajateltiin laittaa lyhty kynttilöitä http://www.rainbow.fi/tuotteet/rainbow/muut/kynttilat/rainbow-pieni-lyhtykynttila-15-kpl-valkoinen/missä on valkoinen kuori.. vaikka siinä lukeekin että vain ulkokäyttöön mutta kokeiltiin jo valmiiksi ja ne on ainoita mitkä kestää koko illan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan ihania asetelmia tässäkin ketjussa.! :) Itse haluan ehdottomasti kynttilöitä, vaikka häät onkin 17.8.2013 eli kynttilät näkyvät kunnolla vasta illemmalla. Ovathan ne kauniita sellaisenaankin. Nyt tuli kuitenkin ongelma tai ainakin mietityttää aikas paljon. Juhlapaikalle saa viedä kynttilöitä, eikö kynttilöiden suhteen ole kummempia sääntöjä. Olin jo ehtinyt tilata osin edullisesta hinnasta innostuneena ison kasan hippusen tuikkukokoa suurempia kynttilöitä eli 4x4cm pikkukynttilöitä, joiden kipot ovat 6cm korkeita ja 5cm leveitä. Kaiken kaikkiaan siis aika pieniä. Juhlapaikka suositteli, ettemme laittaisi tuikkuja pöytiin, koska vieraat kuulemma muuten helposti sytyttävät menunsa tai servettinsä. Tuikut siksi vain ikkunalaudoille. :girl_sad: Pöydät ovat isoja, lähes 2m halkaisijaltaan, eli sinänsä erityisen ahdasta ei pitäisi olla, ja pöydän keskellä on tosi iso, 80cm tila koristeille. Suoraan sanottuna harmittaisi aika paljon alkaa ostaa uusia, suurempia tuikkukippoja kun tuli jo ostettua nuo vähän pienemmän. Olisihan siinä liekin ympärillä ja kynttilän yläpuolella kuitenkin pari senttiä reunusta suojana. Kai nyt aikuiset ihmiset osaavat olla laittamatta servettejään kynttilöihin? :girl_cray2: Muissakin paikoissa, joita kävimme katsomassa, sanottiin vain että kynttilöiden liekin pitää jäädä kynttilävaasin reunojen sisäpuolelle. Ei sielläkään sanottu, etteivätkö tuikut kävisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisiko tuikut nostaa kippoineen päivineen esim. ylösalaisin käännettyjen viinilasien päälle? Pari viikkoa sitten näin jossain lehdessä ihanan kuvan, missä oli käännetty erilaisia jalallisia viini- ja konjakkilaseja ylösalaisin, ja niiden päällä oli sitten kynttilät. Oli kaunis asetelma, kun kaikki lasit olivat erilaisia ja erikorkuisia. Varmaankin tuikkukippo pitäisi kiinnittää viinilasin jalkaan esim. sinitarralla, tai tulee muuten "luiskahdusvaara".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika jännä, että tommosia säätelyjä tuli juhlapaikalta. Meillä taas juhlapaikka itse tarjosi käyttöön maksutta Ikean Glimma tuikkukippoja eli niitä tuikun korkuisia hyvinkin matalia kuppeja. Itse kuitenkin ajateltiin, että ne on tosi matalat ja just helposti joku menutötterö kaatuu semmosen päälle ja syttyy. Päätettiin että ostetaan itse Ikean Galej-tuikkukupit, jotta saadaan tuikut pikkusen syvemmälle "piiloon". Better safe than sorry, vaikkei mekään oleteta vieraidemme aivan holtittomia olevan. ;) Mun mielestä pari senttiä kynttilää korkeampi kippo on aivan hyvä. Ei siihen nyt kenenkään luulis (teilläkään) mitään ylimääräistä sytykettä tyrkkivän. Oliskohan juhlapaikan kanssa mahdollista vielä neuvotella? Teillä tuntuis olevan toooosi hyvin tilaakin pöydissä. Meillä sentään on aika kapeat pöydät ja silti emäntä ehdotti tommosia pyromaanikippoja. :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä niin haluaisin noita korkeita, ohuita jalallisia tuikkukippoja. Mistään en ole löytänyt paitsi ikean blomsted. (Vinkkejä mistä saa )Ei niin siroja ja kauniita mielestäni. Meillä talvihäät ja tulossa paljon kynttilöitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku sanoa mistä löytyisi tuollaisia eri korkuisia kapeita lasikippoja, joita näkyi monessa asetelmassa? Kotikaupungin kaikki kaupat kierretty, eikä löytynyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Tässä olisi yksi mahdollisuus: http://www.kodin1.co...egoryId=3030203

Joulun alla KodinYkköseen tulee usein tarjouskuponkeja niin sitten saisit ne vähän halvemmalla.

Itse ostin noita 9 laatikkoa (eli 162 kippoa) kun sain halvemmalla ja laitan ne kyllä myyntiin sitten häiden jälkeen eli helmikuun lopulla, sijaitsevat Oulussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitti vinkistä. Pitää kattoo että mahtuisko mun kellukynttilät nuihin. Oli liian isoja viinilaseihin joten suunnitelmat uusiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjottelin tuonne mistä löytäisin palstallekkin mutta kirjotampa nyt tännekkin.. tahtoisin häihimme pöytiin koristeiksi ns lasimaljoja (vähän niinkuin mariskoolit mutta kirkkaita ja tasaisia) väärinpäin, niin että sisälle tulisi pionin kukka ja kannan päälle kynttilä, mutta en löydä mistään kyseisiä lasimaljoja sopivan kokoisia ja muotoisia... mistä voisin löytää!! HELP ME! olis kuvakin näyttää mitä tarkoitan ja ymmärtäisitte mitä tarkotan mutten osaa sitä tähän laittaa :/ oon muistaakseni täältä jostain tuon kyseisen kuvan löytäny :))

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entäs konjakkilasit? :)

Niitä varmaan löytyy myös isommassa koossakin. Ainakin niitä joskus on näkynyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

joo konjakki lasejaki oon kattonu, mutta niistäki harvemmin löytyy semmosia missä ois vähän paksumpaa vartta ja semmosta missä ei ois mittään kuviota :) täytynee niitäkin vielä kattastaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikeassa on aika levee kirkas 15cm korkuinen malli 2e/kpl.

On suurempi "kupuinen" kuin monen muun, joten pioni mahtuisi luultavasti kauniisti sen sisään :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku, mitä tekemällä sais veden olemaan kuplimatta noissa vesiaiheisissa koristeissa? Kun muuten tykätään kauheesti niistää, missä kukka upotetaan veteen ja päälle kynttilä, mutta kun veteen muodostuu kuplia, kun se seisoo. Tietäiskö joku jonkun kikan, miten välttää kyseinen kuplinta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa laittaa melko lämmintä vettä, selkeästi kädenlämpöistä lämpimämpää. Vesi on hetken sameaa, mutta tasaantuu nopeasti. Teimme asetelmat edellisenä iltana ja seuraavana päivänä olivat täydelliset. Ainakin ruusu kestää lämpimän veden.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään