Guest Susie

Talvihäiden teema

211 viestiä aiheessa

Meilläkin on teemana lumihiutaleet. (ellen vaihteeksi muuta mieltäni ;-)) Häät ovat joulukuun alussa, joten häissä tulee olemaan muutenkin vähän jouluista tunnelmaa, vaikka en toki halua häissäni mitään jouluruokia syödä. Mutta siis glögiä ja lumihiutaleiden muotoisia pipareita on todennäköisesti tarjolla, teemavärinäkin on punainen... Siinä ne jouluiset elementit taisikin olla. Suunnittelu vielä kuitenkin alkuvaiheessa, joten varmuutta ei ole juuri mistään ;-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä tulee olemaan teemana lumi ja jää. Mekkoni on vitivalkoinen, jossa on ns. kimalteita jotka näyttävät ihan jäähileeltä^^ Värit tulee luultavasti olemaan valkoinen, hopea ja tumma lila.

Joulun jälkeen on taas kaikki joulukoristeet alennuksessa niin vois käydä vähän ostelee koristeita :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku kyseli organzakankaan paloturvallisuudesta. Normi lamput kuumenee jonkin verran, joten me hankittiin led-valosarja, joka ei kuumia. En yhtään tiä, voiko se kangas syttyä, mutta noin varmistettiin ettei vahinkoa käy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hyviä vinkkejä olen saanut tästä ketjusta talvihäihimme :) Ulos tulee meillekin sään salliessa jäälyhtyjä tai lauhalla säällä ulkotulia. Väreinä käytetään valkoista ja sinistä ja ehkäpä ripaus hopeaa.

Kertokaas te, jotka olette laittaneet organzakankaan tai muun vastaavan kankaan sisään valosarjoja, kuumeneeko lamput liikaa eli onko paloturvallinen valinta? Vai oletteko saaneet kankaan niin "ilmavasti" ettei valot koske suoraan kangasta? Mitä kangasta suosittelisitte valosarjan "ympärille"?

Muuten aion koristella juhlatilan runsain kynttilöin ja valkoisin ja kirkkain koristekivin. Kukkia ei pöydille tule lainkaan.

Käytettiin viime keväänä siskon häissä juuri organzaa jonka alle aseteltiin ihan normaaleja jouluvaloja. Kesti hyvin ja oli todella kauniin näköinen. Ns. normivalot on hieman himmeämpiä kuin led-valot, joten luo tunnelmaa kivasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pieni varoitus kynttilöitä rakastaville!

Huomioikaa, että kynttilät lämmittävät häätilaa!

Olin hiljakkoin häissä joiden somistus oli todella kaunista

ja kynttilöiden valo antoi ihanan tunnelman.

Ainoa haitta oli se, että juhlissa oli istumajärjestys,

joka sai aikaan sen, että ihmiset istuivat paikoillaan.

Jos tuuletettiin lähellä ikkunoita ja ovia istuivat

kylmäarimmat vieraat ja heillä oli heti kylmä.

Muualla salissa ihmisillä oli hiki eikä kovin

mukava olo.

Tästä johtui, että väki viihtyi ulkona

josta seremoniamestari sai aina hakea väkeä

kun tuli joku ohjelmanumero.

Vaikka tila tuntuisi somistettaessa viileältä

muistakaa kuinka paljon pelkät ihmiset sitä

lämmittävät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olisi alustavasti suunnitteilla hallaharso pöydän keskelle kaitaleena, jonka alla olisi led-valosarja sisäkäyttöön. Runsaan lapsimäärän takia on suuresta kynttilöiden määrästä luovuttu.:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen ajatellut omiin talvihäihini seuraavia asioita:

-Kutsut tehdään luonnonvalkoisesta kanrtongista ja hopeisesta kuultopaperista.

-kortteihin tulee kanteen yksinkertainen hopeinen sydänkuvio ja teksti KUTSU

-Kirkosta poistumme sädetikkujen valaisemina (sytytys onnistuu varmasti parhaiten ulkoroihuista)

-Juhlapaikan pihaa koristavat jätkänkynttilät ja roihut

-Juhlapaikka koristellaan valkoisella ja hopealla

- hallaharsoa peittämään puolapuut, taakse voi asentaa valosarjoja

- hallaharsolla teen myös tuolinpäälliset, sillä inhoan juhlapaikan vauvankakan värisiä

tuoleja

- pöydille valkoiset liinat ja hopeiset kaitaliinat (joko organzaa tai

kuituliinaa), tuikkukuppeja (bestman ja kaaso hoitelevat tuikkujen vaihdot), maljakoihin

valkoiseksi maalattuja oksia (ei siis kukkia), lasihelmiä sinne tänne (kirkkaita ja

valkoisia), menut tehdään hopeisesta kartongista ja ihan tavallisesta valkoisesta A4:sta

- pitopöytään keskelle korkeaan vaasiin maalattuja pitkiä oksia ja lasihelmiä

- muutama puu (koivu tai paju) maalattuina valkoiseksi strategisiin paikkoihin

- servettirenkaatkin teen pajusta ja maalaan ne hopeisiksi (valkoiset servetit)

Ajattelin, että tällainen olisi yksinkertaisen kaunista ja ei maksaisi maltaita, kun nuita oksia ja risuja voi keräillä melkein mistä vaan. Puukin voidaan käydä hakemassa vaikka jostain harvennusalueelta, jos vain satutaan sellaiseen paikkaan eksymään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuolla "omassa" ketjussani jo tästä asiasta kerroin, mutta

haen talvesta kontrastia teemalleni. Tarkoituksena on luoda maaginen metsäpuutarha trooppiseen sisäpuutarhaan. Toivotaan että sataa räntää tai on ihan turkasen kylmä ja paljon lunta. On vieraiden hauska tulla ulkoa hääpaikalle, ja lähteä tropiikista taas helmikuiseen pimeyteen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule todennäköisesti tule erityistä teemaa, mutta tarkoituksena olisi pitää koristelu mahdollisimman yksinkertaisena. Valkoinen on pääväri ja violettia sekä hopeaa tulee sopivassa määrin esim. kynttilöissä, lautasliinoissa ym. Kukkia en ole ajatellut ollenkaan enkä kauheasti muita koristeita, korkeintaan kiviä ja peilejä pöydille, mutta nekin tuo vain kevyttä hohtoa. Tarkoituksena on luoda hankien kimalletta ja lämpöä. Paikka ei ole vielä tiedossa, joten on vaikea kuvailla vielä tämän tarkemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei Suomalaista talviteemaa, vaan vähän Cinderella-meininkiä meille. "Prinsessamaista" ...vamaan pinkki ja valkoinen ainakin väreinä. Pitänee alkaa miettimään tarkemmin tuota värimaailmaa, ennen kuin miettii muita koristeluja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei mahtavaa, et on tällainen ketju. Mä olen ajatellut meidän helmikuun häihin valkoisia kukkia ja valkoista/kirkasta koristelua ja nää kuvat kyllä rohkaisi lisää tähän suuntaan. Pelkäsin, että kaikesta tulee liian valkoista eikä mikään enää näytä miltään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyppäsin eilen pihapiirin lehtikuusesta pari kuivaa oksaa irti, ja rupesin niitä tuijottelemaan somistusmielessä kauniine käpyineen. Maalasin ne spraymaalilla toisen valkoiseksi ja toisen hopeiseksi, ja hitto että tuli hienoja. Ei taida meidän syksyteemaan tulla käyttöön (I wonder why), mutta sikamakeet olisivat talvihäissä vaikka pöytäkoristeina! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä on teemana "talven ihmemaa" koska rakastan talvea vuodenaikana yli kaiken! Vihkiminen iltahämärän aikaan ja toivottavasti säiden salliessa pihalla kinosten keskellä. Ulkona jäälyhtyjä ja ulkotulia, sisällä tuikkuja. Kukkina havuja, tulppaaneja ja jossain määrin ruusuja. Lumihiutaleita ja valkoista riittää, mutta niiden seuraksi myös teemaväreinä havunvihreää ja aprikoosia. Yritän välttää "joulukrääsähäitä" mutta olen todella ihastunut lumihiutalekuvioon, joten saa nähdä miten lopputuloksen käy. Toivottavasti jäädään tyylikkään puolelle. ;)

Pitää mainita vielä, että pyritään myös vähän vanhanajan tyyliin, mulla on mm. viitta ja viktoriaanisen tyyliset saappaat. Pakko hommata jostain muhvi! :D Jos vihkimistä ei oltaisi saatu paikanpäälle, hääkyytinä olisi ollut hevosen vetämä reki.

Muokattu: , käyttäjä: Gadian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä luin jostain täältä naikkareista, että jos laittaisi pöytään pieneen kippoon muutamia varatuikkuja ja lapun "Jos kaverisi sammuu, ota tuikku murheeseen". Musta aika hauska ;D

Kannatetaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän tulevissa helmihäissämme teemaväreinä tulevat olemaan luonnonvalkoinen ja kulta, mutta kutsuissa ja tyylissä meillä on The Sopranos -teema. :lol: Liituraitaa, kynttelikköjä, ja hakusessa on mahdollisimman 50's mafioso -tyyppinen hääauto. Netistä olen ladannut The Sopranos -fontin kutsujen otsikkotekstejä varten, ja hääauton takaikkunaan tulee samalla fontilla The Sormuset -kyltti (nimi muutettu). Sopii hyvin koska sukunimessä on se tarvittava r-kirjain, joka Sopranosissa on pistooli. Häiden ohjelmaankin olemme miettineet jotakin mafiateemaista morsiamen ryöstön yhteyteen. Muuten häät eivät ole vuodenaikateemaa kuin väreiltään ja runsaine kynttilöineen mikä sopii hämärtyviin helmikuun iltoihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät olisi tulossa näillä näkymin ensi talvena, mutta suunnittelut on vasta aika aluillaan... Sen verran on kuitenkin tullut mietittyä, että hopea (harmaa), valkoinen ja ripaus tummaa punaista olisivat ne päävärit. Ja tietenkin koristeena paljon pieniä valoja ja kynttilöitä. Itse en ole mikään hörhelöiden ystävä ja sen vuoksi aika simppeli kokonaisuus olisi hakusessa. Mitä mieltä olette, onko havunoksat vihreinä jo liikaa, vai kannattaako ne spreijata lumisiksi? Ja sitten tuola ketjussa oli puhetta pihlajanmarjoista. Onko hyviä vinkkejä, miten niitä vois säilyttää helmikuulle?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä on lumihiutaleet toki ja niiden värinä valkonen/hopea ja toisena oranssi ja gerberat - edustavat vuodenaikaa jolloin mies on syntynyt ja jolloin minä olen syntynyt. Ripauksena siellä täällä mustaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä mieltä olette, onko havunoksat vihreinä jo liikaa, vai kannattaako ne spreijata lumisiksi? Ja sitten tuola ketjussa oli puhetta pihlajanmarjoista. Onko hyviä vinkkejä, miten niitä vois säilyttää helmikuulle?

Meillä on ainakin tulossa havuja ihan sellaisenaan pöydille ja köynnösmuodossa ovien päälle. Mielestäni n eon kumminkin sen verran luonnollisia ja tumman sävyisiä, etteivät sinänsä ole liikaa ja tuoksuvat varmasti hyvälle. Toisaalta huonosti lumisiksi spreijatut voi olla vähän halvan ja epäaidon näköisiä, mutta tämä on tietysti makukysymys.

Anopin kanssa kokeiltiin tehdä jäälyhtyjä, jotka koristeltiin pihlajanmarjoilla ja tykkäsin, että tuli upeita. Näillä näkymin me säilötään tarvittavat pihlajanmarjat pakastimeen odottamaan helmikuuta. En usko, että muulla keinoin marjan väri ja muoto pysyvät hyvänä. Lehdet onkin sitten eri juttu, niitä ei kyllä varmaan saa säilymään nättinä millään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En halua sen liiaksi vaikuttaa koristeluihin että on talvi kun menemme naimisiin, vaan että häissä on lämmin tunnelma ja teemana on jotain meidän näköistä.

Sama juttu, eli suunnitellaan häiden teemaa sen mukaan, mikä meitä ylipäätään miellyttää, oli sitten talvi tai kesä :) No, täytyy myöntää, että värit ja sitä myöten moni muu asia lähti ihan vahingosta, kun löydettiin sattumalta kauniit kutsukorttiaihiot Pariisista :lol:

Juuri näin meilläkin. Värit varmaankin olisivat nämä samat, vaikka menisimmekin naimisiin kesällä.

Elikkäs: Mustavalkoista teemaa tulossa, piristeeksi kylmän sävyistä vaaleanpunaista. Mustavalkoista: valkoiset pöytäliinat mustilla / musta-tummanharmaakuvioiduilla kaitaliinoilla, valkoisia ja tumman savunharmaita tuikkuja. Kukat (+ ehkä servietit) tulevat vaaleanpunaisina, jottei värimaailmasta tule liian ankaraa. Kynttilöitä tulee paljon, lisäksi juhlapaikalla on takka joka on myös ollut täytettynä erikokoisilla kynttilöillä; juhlapaikan väen mukaan tuuletuksen pitäisi pelata niin hyvin, ettei kynttilöistä huolimatta tule tukalaa.

soy_candles.jpg

Koristekukiksi olen alustavasti suunnitellut joko

tulppaania

tulip%20bridal%20bouquet.jpg

jaloleinikkiä

nothing_but_ranunculus_008.jpg

tai minikallaa

calla-lilies-40-pink.jpg

Kutsuihin ja menuihin yms. paperiosastolle on hakusessa vintage-henkeä noissa yllä mainituissa väreissä.

38345.jpg

Meillä samaa linjaa kuin edellisillä, sain tuosta kuvasta (missä siis tuo harmaa penkki tms :)) idean ja keräsin siihen liittyviä kuvia muualta. Nyt maaliskuun alkupuolella olevien häiden värit ovat seuraavat: valkoinen, sininen (juhlapaikassa tätä väriä seinissä& tolpissa, lisäksi vain servetit sinisiä), vaaleanpunainen, vaaleanvihreä ja vanhat harmaat lankut & hopea :) Niin innoissani tästä kun sain päätettyä teeman, palkka päivän koitaessa kauppaan mars! :))

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kaikille, ajattelin laittaa tämän viestini vielä tänne, jos täältä saisin paremmin apua ja mielipiteitä :) Meillä tosiaan vietetään häitä 2013 tammikuussa, heti ensimmäisenä viikon loppuna. Olemme suunnitelleet häihimme teemaksi säihkettä ja räiskettä :) eli kirkosta tullessamme juhlavieraat sytyttävät tähtisädetikut riisin sijaan ja illan pääohjelma numerona olisi ammattilaisten ampuma puutarha ilotulitusshow. Kysymys kuuluukin, mitä olette mieltä ideasta ja erityisesti ajankohdasta? Olen ruvennut miettimään, että kyllästyttääköhän ihmisiä uuden vuoden jälkeen nähdä lisää ilotulituksia kun ajankohta on niinkin lähellä toisiaan kun samalla viikolla. Menevätköhän rahat ns. hukkaan.

Meille tulee pienet häät (alle 50 hlö) ja ihan omannäköiset. Ei perinteistä häävalssia, eikä leikkejä ja siksi olisikin kiva jos teemana olisi joku erikoisuus. Tuleeko teille mieleen mitään muuta erikoista talviaiheista teemaa? Suunnittelut ovat vielä ihan alku vaiheessa ja täältä onkin kiva lueskella hyviä ideoita esim. hääpaikan koristeluun yms. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät on maaliskuussa 2012. Erityistä teemaa ei ole, Kynttilöitä on paljon ja värit ovat valkoinen, sininen ja hopea. Pöytiin oon suunnitellu; lasiset kynttilänjalat joihin tulee valkoiset kruunukynttilät, kirkkaat laakeat maljakot, joihin laitetaan sinisellä elintarvike värillä värjäyttä vettä ja valkoiset kelluvat kynntilät, ja ehkä (jos vielä mahtuu) pienet kirkkaat mariskoolit joihin joku kukka, josta varsi on leikattu pois. Lisäksi haluaisin pöydille jäkälää, ja sitä tulee myös tarjoilupöytiin ja sitte vielä paksuja ja korkeita pöytäkynttilöitä. :)

Hääpaikka on vanha hirsinen rakennus, joka on todella tunnelmallinen paikka.

Pihalle tulee ulkotulia, jätkänkynttiöitä ja ämpärissä tehtyjä jäälyhtyjä, joihin on ennen jäädyttämistä laitettu sisälle punainen ruusu.

Kirkosta kun tullaan meillekin tulee ehkä sädetikut tai sitten pienet kellot, joita vieraat heiluttavat (tästä jää myös mukava muisto vieraille mukaan). Hääkarkkeja meillä ei ole, vaan pienet kynttilät kaikille, joissa on joku ajatelma.

Itse olen myös miettinyt tuota ilotulitusta, mutta mielummin haluan ehkä ne lyhdyt jotka päästetään taivaalle, eli jokainen vieras päästäisi lyhdyn taivaalle leijailemaan ja samalla toivoisi jotain. (Idea saatu ohjelmasta: Neljät häät Suomessa).

Mitä mieltä ootte?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ideasi kuulostaa hienolta! Itse olen miettinyt niitä sädetikkuja, onko maaliskuussa klo 15 sen verran pimeätä että ne näkyisivät kivasti vai häviävätkö mahdolliseen auringonpaisteeseen?

Kun itselläni on noin montaa väriä tavallaan käytössä olen karsinut siten, että kutsuihin käytetään sinistä, hopeaa/valkoista sekä vaaleanpunaista nauhaa ja muutenkin ko. värejä on vähän enemmän kuin muuta. (tosin sitä harmaata tulee niissä lankuissa pöydillä) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häitämme juhlitaan viikko ennen joulua, pääväreinä ovat valkoinen ja hopea, mukana ripaus lilaa. Ulos tulee jäälyhtyjä (toivon mukaan sää sen sallii, jos ei niitä niin lyhtyjä sitten), sisälle paljon tuikkuja. Juhlapaikka on tunnelmallinen ja hämyisä hirsirakennus, voin vain kuvitella kuinka ihana se on tuikkumerineen :) Sädetikkuja olen miettinyt minäkin, mutta mietitään vielä... Ajankohta vaikuttaa sen verran, että kirkossa lauletaan virren sijasta joululaulu :)

Muokattu: , käyttäjä: Aya

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme juuri suunnittelemassa häitämme, jotka olisi tarkoitus ainakin tämänhetkisen tiedon perusteella pitää 18.2.2012. Ja teemaväriksi olemme valinneet kylmänsävyisen vaaleansinisen, joka kuvastaisi ikäänkuin pakkasta. Olen into pinkeänä, häihin on noin 4 kuukautta ja olemme suunnittelun alkumetreillä. Ideoita on vaikka muille jakaa ja koska olen semmoinen "tee-se-itse" -ihminen niin haluan tehdä koristeita itse (kynttilöitä) ja askarrella kortit käsin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään