Tirlittan81

Teemana turkoosi

93 viestiä aiheessa

meillä on turkoosi yhtenä teemaväreistä, ja olen aivan ihastunut sen tunnelmaan ja monikäyttöisyyteen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moii,

Nyt tarttisin apua teiltä värisilmiltä. Oon suunnitellut häihin turkoosia teemaa (tyyliin turkoosit kaitaliinat ja kynttilät tuikkukipoissa, kaiken ei tarvitse olla turkoosia). Kun aloin miettiä kukkia, tuli tenkkapoo. Olin ajatellut valkoisia, mutta toisaalta värikkäät kukat on niin upeita. Mietin, että onko sen pakko olla joko tai, vai voisiko turkoosin kanssa sopia yhteen valkoisen lisäksi vaikka fuksia. Mulla on sellainen olo, että kukkien värimaailman pitäisi olla muuten turkoosin teeman kanssa aika hillitty? :girl_sad: Sinisiä kukkia en oikeastaan haluaisi, vaan rakastan nimenomaan lämpöisiä sävyjä. Välillä tekisi mieli feidata koko ajatus turkoosista, jotta voisi kunnolla herkutella voimakkailla väreillä kukissa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

The Perfect Palette sivustolla on helppo vertailla väriyhdistelmiä. Sivu ehdottaa turkoosin kaveriksi esim. persikkaa, oranssia ja vaalenpunaista. Fuksia sopii myös hyvin.

17.jpg?t=1300569911

il_430xN.77107792.jpgMissDiorChrieLeau-1.jpg?t=1313468215

Muokattu: , käyttäjä: Brunetti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

HOP! Nostetaanpa ketjua! Turkoosia tuleeko kellään ja minne? :)

 

Meidän teemavärit tulevat olemaan turkoosi ja hopea. Joka pitäisi sopia hyvin yhteen talviteeman kanssa. :) Hopeiset lumihiutaleet, turkoosit jääkiteet jne. Juhlapaikassa on ihan mieletön valaistusmahdollisuus. Tiiliseinät, joihin heijastetaan turkoosin sävyjä. Jos nyt on oikein sanottu. :) Tähän tyyliin:

 

brick_wall_lights.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi hyvä! Meidän paikassa on valkoiset kalkkimaalatut seinät. Turkoosia tulee ainakin hopean kanssa. Ehkä violettia tai purppuraa kaveriksi. Kutsuista tulee turkoosit ja ehkä sprayjaan kaiken muotoisia pulloja maljakoiksi. Löytyy myös lasitölkkejä, mihin on pitsisiä teippejä(Teippitarhassa ihania) liimattu ja leveitä turkoosinauhoja. Sitten olen hamstrannut Finmarin isoja tuikkuja tarjouksista ja ne laittaa koristelasimurskan päälle, joko saman firman tai ikean. Jos servetteihin löytyy hyvä turkoosi väri, muuten hopea tai valkoinen. Ehkä vielä riisipaperivaloja kattoon turkoosin ja hopean värisenä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Valkoinen morsian, mä pyörittelen täällä myös tammikuun 2015 häitämme varten eri turkoosi-vaihtoehtoja mielessäni. Mies yökkäili äsken kuuluvasti mun turkoosi-ruskea-helmenvalkoinen-hopea-ehdotuksille, että katsotaan nyt, miten käy..

 

Turkoosi olisi mun lempiväri, ja se olisi helppoa yhdistää meidän molempiin seremonioihin. Beach-häät ausseissa siviilivihkimisineen ja talvihäät Suomessa, turkoosi passaisi just hyvin! Muuten kaikki suunnitelmat on vielä tosi auki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noonis_aussie, kuulostaa tosi hyvältä!! Varsinkin kun teillä toiset häät downunderissa, turkoosi on niin meren väri. Jos ei Itämerta lasketa  :girl_haha: Etköhän sinä miehelle saa sitä taottua läpi  :girl_wink: Oma mies oli onneksi "helppo", ja häneenkin makuun turkoosi sopi loistavasti. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse suunnitellu turkoosi-sininen-violetti ja pinkki -värejä. Pöytäliinat hankittu jo turkoosin värisenä. sitten keräilly alesta yms. turkoosin ja violetin värisiä tuikkukippoja. Tiimarista sain siniset, pinkit ja violetit servetit. Täältä foorumilta löysin pinkit karkkipussit vieraille annettavaksi, kuten myös pöytiin violetit ruusunterälehdet. Kuulostaa ehkä sekalaiselta, :blush: mutta ajankohta kun häille osuu toukokuulle ja melkein lähelle vappua, niin saa olla värikkäät häät  :give_heart:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua helpottanu turkoosin teemavärin kanssa remonttiosaston maaliliuska, jossa turkoosia tummimmasta vaaleimpaan, joten jos väri on liuskassa, se kelpaa :) , ilman sitä olisin kyllä hätää kärsimässä! 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hakusessa kaveri kullan sävylle (jota sulhasen ja sulhaspoikien puvussa), hopeaa sormuksissa. Turkoosi oli kaverin ehdotus ja itse asiassa kovasti tähän tykästyin!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myöskin tulossa turkoosi + valkoinen teemaväreiksi, turkoosi oli miehen ehdotus ja myös oma lempivärini. Meillä on puoli asuntoa sisustettu turkoosilla ja ihan ulkomuistista kaikki ostettu, hyvin minusta sopivat yhteen enkä oikein osaa tuota ketjussa mainittua vääränsävyisyyttä pelätä. Minua ei tosin haittaa erilaiset tummuusasteet, ainoastaan sävyjen selvä eriävyys sini-viherasteikolla. Eri tummuusasteiden hyväksyminen vähentää minusta kyllä tuotakin ongelmaa, esim. vaalea aqua ja tummempi petrooli eivät riitele mielestäni lainkaan, toisin kuin saman tummuusasteen sinisempi ja vihreämpi turkoosi.

 

Nyt on vaan kova arpominen muiden värien kanssa... En halua turkooseja kukkia koska ne näyttävät minusta luonnottomilta, enkä myöskään pelkkiä valkoisia kukkia koska ne näyttävät minusta hautajaiskukilta - ja myös yksinkertaisesti liian tylsiltä. Mietin hyvin haaleaa vaaleanpunaista (perus possunpunainen on minusta hieman ällö) tai persikkaa. Toisaalta haluaisin myös teemaan jonkun metallivärin, joista turkoosin kanssa kupari tai pronssi ovat suosikkejani, mutta niitä on välillä hankala löytää enkä tiedä sopivatko ne sitten noihin kaavailemiini kukkien väreihin. Ehkä täytyy kuitenkin tyytyä turkoosi-valkoinen-kulta tai turkoosi-valkoinen-hopea komboon ja tyytyä valkoisiin kukkiin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ vaikka olisikin joku/jotkut teemaväri(t), niin ei se tarkoita, etteikö mitään muuta väriä missään muualla voisi olla :) Ihan hyvin kimpussa voi olla vaaleanpunaisia tai persikanvärisiä ja valkoisia kukkia (vihreäähän niissä nyt on yleensä), vaikka turkoosi olisi muuten teema :) Ettei tule väriähkyä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu minustakin voi ja pitääkin olla muutakin kuin turkoosia, mutta ihan loputtoman montaa väriä en myöskään haluaisi. :) Mietin jos tuo metalliväri olisi ollut näyttävämpi esim. juuri kupari, niin joku vaaleanpunainen siihen vielä päälle voisi olla pientä värien sekamelskaa. Tänään kutsukorttitarvikeostoksilla taivuin kuitenkin elämän realiteetteihin ja valitsin hopean jota on paremmin saatavilla esim. koristetarroissa... Se taas hukkuu turkoosiin ja valkoiseen sen verran tehokkaasti, että sallii hyvin neljännenkin värin. Luultavasti joko neljäs väri olisi vaalea vihreä jolloin kimppu olisi valkoinen, tai sitten ottaisin neljänneksi väriksi hyvin vaaleaa punaista tai persikkaa jota käyttäisin sitten kimpussakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan hyvin voit laittaa vaalean punaisia kukkia kimpuun! Ainahan kukissa on mukana vihreää, se on ihmisen silmään niin luonnollinen väri kasveissa ettei se sotke väriskaalaa. Muutenkin vaaleanpunaisissa kukissa löytyy todella paljon vaihtoehtoja eri vuodenaikoihin, koska se on yksi kukkamaailman yleisimpiä värejä. Minä inhoan vaaleanpunaista värinä, mutta koska pidän erittäin paljon kukista, meillä löytyy niitä paljon myös puutarhassa eikä aiheuta mitään yökkäysrefleksejä, koska ne on niin kauniita! 

Meillä oli teemavärinä turkoosi, hopealla ja violetilla väritettynä. Mä lisään uudestaan mun kukkakimpun kuvan, kunhan saan kuvatilaa, kun oon myynyt häätavarat. Siinä oli revonhännän vaaleanpurppuraisenpunaista, vaalean vihreää, valkoisia ruusuja,vaaleanpunaisia ruusuja, vaaleanopunaisia freesioita,minun tekemää hopeaneuletta ja hopeaputousta. Hopeaputous ei muuten alkukesästä ole vielä kovin hyvä kasvi, koska se hiukan lässähtää päivän edestessä. Mutta enhän mä enää vihkimisen jälkeen sitä tarvinnut kuin kuvissa. Myöhemmin kesällä sen kuulemma pitäisi kestää paremmin.

Vielä pikku huomautus turkooseihin kukkiin, minä en tiedä muuta kuin sinivaleunikon, joka olisi lähellä turkoosia riippuen kasvupaikasta ja yksilöistä. Onko niitä muitakin? Siis aitoja, värjättyjä ruusuja on, mutta itse pelkäisin et ne värjää puvunkin. Meidän häissä satoi, oispa ollut kiva, kun kukista olis tullu pukuun hyvät tahrat kuvauksissa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niimpä, enpäs nyt muistanut, olihan meilläkin ruukuissa ulkona isot vaaleansinertävät hortensiat. Hortensiat on tosi ihania ja niitä voi saada edukkaasti koristeluun puutarhamyymälöiden tarjouksista. Monta kukkaa 5-7€.lla. Onhan ne tietenkin hiukan pienempiä kuin kukkakaupasta. Mutta hortensiat on tosi kalliita ostaa kukkakaupasta: meillä oli aivan puffetpöydän kukkaasetelmassa aivan upeita purppuraisen violettaja kukkia, ne oli muistaakseni 9e kipale. Mut ne oli aivan täydellisiä, jos olis ollut sikana rahaa pistää kukkiin, ne olis olleet tosi kauniita joka pöydässä yksittäismaljakoissa, jonkun pienen valkoisen sarjakukintoisen kanssa. Tulipas taas lausehirviö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kas unohdin jo koko ketjun. :) Nyt on väriteemaksi sitten valikoitunut turkoosi + vaaleanvihreä (+ hopea + valkoinen). Kukkakaupassa ihastuin kovasti vihreisiin orkideoihin, joista kimppuni tulee varmaankin pääosin tai jopa kokonaan koostumaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään