Teemana auringonkukka


Pearlfish

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

mullekin suositeltiin noita kehäkukkia, ovat kuulemma helppoja kasvattaa... mutta ois kiva jos tietäis joitain "erimalllisia" kukkia... unikon kukat on kauniita mut millonkas ne kukkii ja voiko niitä kuinka hyvin itse kasvattaa ja kestääköhän ne maljakossa??  ja sit kun auringonkukat (tai onhan niitä nykyään sellasia mini-kukkiakin) niin on aika kookkaita (myös ne minit) niin ois huippua jos ois joitain pienempiä kukkia myös...

Asutko ticru missä päin Suomenmaata kun aiot saada omat auringonkukat kasvamaan jo 16.7 mennessä? Minun suunnitelmia (häät viikkoa myöhemmin) on epäilty kun asun täällä Oulussa, mutta ajattelin että itämistähän voi nopeuttaa kun peittää aluksi muovilla jne...

Link to comment
Share on other sites

Saakohan auringonkukkia mistään kesäkuun alkupuolella... eikai :(

Itse olen ollut vannoutunut auringonkukkafani jo pitkään, mutta taitaa tuo häiden ajankohta estää niiden hyödyntämisen koristelussa. Ihana varsinkin tuo morsiuskaari sivulla www.auringonkukka.com !

Link to comment
Share on other sites

Teimme itse auringonkukka asetelmia pieniin lasikulhoihin. Keskikokoinen auringonkukka sieneen painettuna ja ympärille itsekasvatettuja kukkasia, värikkäitä hajuherneitä, ruiskukkia ja kukkakaupasta vihreetä lähteä ympätille. Oli tosi kauniita ja vieraat kehuivat!!! Sitten laitettiin pikkuisia auringonkukkia kellumaan veteen suureen maljakkoon lahja- ja boolipöytään.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ihania kuvia ja ideoita!Etenkin morsiuskaari auringonkukista :-X..Meilläkin auringonkukkateema häissämme elokuun kuudes--toivoa sopii,että kukkivat silloin :P!Olin ajatellut päällystää pilttipurkit aaltopahvilla ja laittaa niinellä rusetin kylkeen ja siihen yksi miniauringonkukka "minivarrella"koristeeksi ja näitä sitten pöytäkoristeeksi!Vanhoihin maitotonkkiin tulee myös auringonkukkia ja heinää/osmankäämiä(saako niitä muuten mihin vuodenaikaan???).miniauringonkukat kellumassa lasimaljassa oli myös kiva idea!!!

Hääkimppu tuottaakin sitten päänvaivaa,kun mielestäni pukuuni eivät auringonkukat oikein sovi ja kun rakastan myös punaisia ruusuja..mutta sopivatko sitten yhteen auringonkukkapaljouden keskellä ???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Meillekin tulee auringonkukkaviitat... Tulevan mieheni sisko on taiteillut ne vanerista. Keskelle tulee meidän nimet valkoisella ja sitten kukan alle tulee lehtiosa ja lehtien alle nuolet.

Sitten juhlapaikalle laitamme pihalle maalattuihin maitotonkkiin pihlajanoksia ja jättiauringonkukkia sekaan. Jos vaan meikän kukkien kasvatus onnistuu, että kukkivat elokuun kuudenteen mennessä. Toivoa sopii.  :P ::) ::):-X

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

meillä on ollu auringon kukat kasvihuoneessa kasvamassa jo keväällä ja toivottavasti onnistuvat.. Kehäkukat on sitte varalta et jos menis pieleen mun auringonkukka unelma. Ostin tiimarista niitä kortti pidikkeitä ja huomasin sit et partylitella on aivan mielettömän suloinen auringonkukka pari kynttiläsomiste joka sopii tosi hyvin niiden tiimarin kortti pidikkeiden kans. niissä on myös se leppäkerttu ja toisessa on aivan ihana perhonen. sit ostin tiimarista pieniä leppiksiä joita ajattelin laittaa paperinarusta tehtyihin auringon kukkiin. Kynttilöitä ajattelin laittaa myös vaikka häät on heinäkuun lopussa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

sormet ristissä odotellaan uaringonkukkasatoa :P

Meille tulee nyt myös morsiuskaari auringonkukista: sähköputkea kaarelle taivutettuna ja  niiden päät maitotonkkiin joissa auringonkukkia ja osmankäämiä :-X.Niin ja putki sitten päällystetään  valkoisella kreppikankaalla ja tyllillä ja muratilla ja tietty aurigonkukilla..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...
Guest elokuu08

Me yhdistetään sadonkorjuu ja maalaisteema. Ajateltiin käyttää myös auringonkukkia.Tarkoituksena on rakentaa juhlapaikalle ns.puuaita tai päreaita, jonka taakse laitetaan paljon auringonkukkia.Eli tuomme "aurongonkukkapellon" sisälle  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oi mikä ihana ketju  :-X

Meillekin tulee teemaksi auringonkukat :) Olen tässä mietiskellyt, että mistä kukat kannattaisi hankkia...

Jos ne kasvattaa itse, niin mihinköhän aikaan ne pitäisi istuttaa että saisi satoa elokuun alussa? Ja millaiseen paikkaan niitä siemeniä kannattaa kylvää? Entä tietääkö joku, mistä muualta auringonkukkia saisi hankittua edullisesti? Kukkakaupan kautta hankittuna ne taitavat olla aika tyyriitä...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Samankaltaisia suunnitelmia! Teemaväriksi ollaan juurikin suunniteltu keltaista ja ruskeaa. Ajattelin kyllä, että voisin auringonkukan sijasta hääkimppuun käyttää keltaisia ruusuja, samoin gerberat kukkivat kauniisti keltaisina. Sen sijaan pöytien koristelu voisi kauniisti ja edullisesti onnistua auringonkukilla, samoin kutsujen ja muiden askarreltavien toteutus.

Häät on luvassa 19.7.2008, joten toivonmukaan silloin auringonkukat kukkivat kauniisti!  ::)

Link to comment
Share on other sites

Meillekin suunniteltu auringonkukkateemaa ensi vuoden elokuun häihin, tosin koristelut sisältyvät tilavuokraan, joten en vielä tiedä kuinka paljon pääsen vaikuttamaan asetelmiin yms. Lupasivat kylläkin, että kaikki on sovittavissa. Myös kynttilöitä ois ajatuksena käyttää koristelussa sekä muita syksyisiä värejä keltaisen ja ruskean lisäksi.

Tosin menu meillä on välimerellinen, joten sotiikohan nämä kaksi teemaa liikaa keskenään...?

Link to comment
Share on other sites

Yllätys kun tähän ketjuun kirjoittaa... meillekkin tulossa auringonkukka teema  ;D

Tosin en halua, että ne ihan rönsyilevät vaan silleen inhimillisesti  ;) Pöydille tulee 20 cm leveä päästä päähän ylttävä peilinpalainen, jonka päälle muutama auringonkukka makoilemaan (yksin muutaman vihreän oksan kanssa) ja 10 cm korkeita tuikkukippoja joiden pohjalla hienoa hiekkaa ja sinne upotettuna tietysti se itse tuikku. Haluan koristelusta kauniin, mutta yksinkertaisen. En tykkää kauheesta sekametelisoppasta  :P Ensin ajattelin laittaa kukat maljakoihin, mutta haluan kuitenkin että vieraat näkevät toisensa. Pitää vielä mietiskellä  ::)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...