Jump to content
Naimisiin.info

Ruusu ja ruusun terälehdet (yhdistetty ketjuja)


M.E.K

Recommended Posts

Mitenköhän on, värjäävätkö säilötyt terälehdet niinikään pöytäliinat? Uskoisin että eivät, koska niistähän on kuivattu kosteus pois.

Mun kaasotettavan häissä viime kesänä oli kuivattuja ruusun terälehtiä. Ei ois itselle tullut mieleen miehen sanoiksi muotoilema ilmaus "ihanku värillisiä sipsejä", mutta olin todellakin samaa mieltä. Mun mielestäni siis ne näytti aivan omituiselle. Tai ehkä vähän pahemmallekin. Mut tää on vaan mun mielipide. Ehkä hiekassa kuivatuista vois tullakin hienoja, mut noin ritilällä (vai missä ikinä, ruusujen roikkuessa tms.) kuivattuina en suosittelisi.

Edit: Etenkin sellaisilta styrox-"sipseiltä", joita joskus on joidenkin tuotteiden laatikoiden sisällä pehmusteena.

Muokattu: , käyttäjä: Malssi09
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mä taas jostain luin, että oikeat, kuivatetut terälehdet värjäisivät, jos nestettä tulee päälle. En tiedä paljonko värjäävät, jos tulee tippa tai kaksi päälle, mutta en ottaisi riskiä, jos pöytäliinat ovat eriväsiset kuin terälehdet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tässä ketjussa on puhuttu tekoterälehdistä, mutta ootteko miettineet aitoja? Itse tilasin just 100 ruusua hintaan 30 euroa. Ne on sellasia joissa on tynkävarsi tai karsiutuneet lehdet, mutta itse terälehdet hyvää tavaraa. Ei oo mielestäni kohtuuton hinta, kun yhdestä ruususta tulee kuitenkin kourallinen (noin 15 kpl) terälehtiä. Useammasta kukkakaupasta kyselin, ja useimmista voi tilata näitä halparuusuja ko. tarkoitukseen. Tosin hinnat vaihtelee, kannattaa kysellä monesta paikasta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tilasin brittien ebaysta aitoja, pakastekuivattuja ruusunlehtiä. 2 isoa pakettia maksoi vajaa 40e. Näyttävät tismalleen samalle kuin tuoreet lehdet ja tuoksukin on tallella! Säilyvyys useamman kuukauden.

Link to comment
Share on other sites

Tässä ketjussa on puhuttu tekoterälehdistä, mutta ootteko miettineet aitoja? Itse tilasin just 100 ruusua hintaan 30 euroa. Ne on sellasia joissa on tynkävarsi tai karsiutuneet lehdet, mutta itse terälehdet hyvää tavaraa. Ei oo mielestäni kohtuuton hinta, kun yhdestä ruususta tulee kuitenkin kourallinen (noin 15 kpl) terälehtiä. Useammasta kukkakaupasta kyselin, ja useimmista voi tilata näitä halparuusuja ko. tarkoitukseen. Tosin hinnat vaihtelee, kannattaa kysellä monesta paikasta.

Kiinnostaa mistä sait tilattua noin edullisesti ruusuja?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tässä ketjussa on puhuttu tekoterälehdistä, mutta ootteko miettineet aitoja? Itse tilasin just 100 ruusua hintaan 30 euroa. Ne on sellasia joissa on tynkävarsi tai karsiutuneet lehdet, mutta itse terälehdet hyvää tavaraa. Ei oo mielestäni kohtuuton hinta, kun yhdestä ruususta tulee kuitenkin kourallinen (noin 15 kpl) terälehtiä. Useammasta kukkakaupasta kyselin, ja useimmista voi tilata näitä halparuusuja ko. tarkoitukseen. Tosin hinnat vaihtelee, kannattaa kysellä monesta paikasta.

Kiinnostaa mistä sait tilattua noin edullisesti ruusuja?

Nostan tätä, jos jessyper sattuisi huomaamaan ja auttamaan. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 4 months later...

Oh no, en huomannut että joku kyseli terälehdistä. :girl_cray: No, mutta jos jotakuta muuta auttaa tieto edukkaista terälehdistä Turussa, niin se aiemmin mainitsemani paikka on Linnankadulla, Regina nimeltään.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Mites tuo ebaysta tilaaminen on onnistunut... Lähinnä mietin noita rahtikustannuksia ja tulleja (vai tuleeko sellaisia?) Olis aikas lailla halvempia nuo terälehdet siellä.

Link to comment
Share on other sites

Tilasin juuri eBayn kautta ruusun terälehtiä. Lehdet tulevat Kiinasta, ja myyjällä oli ilmainen toimitus.

Muokattu: , käyttäjä: Arby
Link to comment
Share on other sites

Löytyiköhän jostain täältä tai toisesta ketjusta kuvia ruusuista kattauksissa / ruususomisteista? Mielessäni on nyt ruusun terälehdet tai kokonaiset ruusut, siis pöydällä (ei maljakossa). Mitenköhän leikkoruusu kestää pöydän koristeena ilman vettä?

Vain yksi kuva, jossa olen nähnyt ruusut näin (en näköjään osaa lisätä suoraan kuvaa):

Ruusut

Link to comment
Share on other sites

Tilasin silkkisiä ruusun terälehtiä täältä ja täältä. Yhteensä siis n. 3500 kappaletta, nyt on millä koristella :girl_haha:

Molemmat tilaukset toimitettiin alle viikossa ja olivat juuri sitä mitä tilaushetkellä annettiin ymmärtää. Pretty-chinese-myyjän terälehdet ovat mielestäni upeampia, joten suosittelen häntä lämpimästi. Terälehdet toimitettiin pienessä laatikossa, jossa luki "lahja".

Niin, ja molemmilta myyjiltä löytyy toki muitakin värejä, kannattaa surfata heidän "liikkeessänsä".

Muokattu: , käyttäjä: Arby
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sain sitten minäkin tilattua terälehtiä tuolta ebaysta... Hiukan reilut 15 euroa maksoi 2000 viininpunaista terälehteä rahteineen... Ja nuo tulevat tosiaan tuolta Arbyn ekan linkin myyjältä, sillä toisen myyjän lehdet olivat kalliimpia ja meillä on aikas pieni budjetti.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Terälehdet saapuivat eilen :) 20 päivää kesti matka Kiinasta Suomeen, eli vinkiksi muille tilaamista suunnitteleville, tilatkaa ajoissa.

Terälehdet vastasivat kuvausta muuten, mutta olivat hieman tummempia kuin kuvissa (ja hyvä niin).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meille tulee kanssa ruusuja ja ruusun terälehtiä koristeeksi, mutta nimenomaan aitoja ja suomalaisia lähellä kasvatettuja ruusuja! Myös morsiuskimppu, vieheet ja kaasojen rannekkeet tehdään ruusuista lipsrsealed.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Mahtaakohan Rosse vielä lukea tätä foorumia... Mistä hankit postauksesi ylimmän kuvan lasikipot ruusuille? Todella kaunis asetelma.

Link to comment
Share on other sites

Minkähänlaisia ruusun terälehtiä kannattaisi ostaa? Aitoja, paperisia, silkkisiä?

Mitkä on sellaisia, että eivät tahraa pöytäliinoja?

Ja jos noita ei-aitoja tilailee jostain verkkokaupasta, niin mistä saisi laadultaan hyvät? Ja olisi sellainen luotettava verkkokauppa, mistä uskaltaa tilata. :)

Miten nuo ruusun terälehdet muuten pysyvät paikoillaan pöydissä? Jos on vaikka ilmastointi päällä häätilassa (jos on kuuma päivä), niin lähteekö nuo terälehdet kuinka helposti lentoon? Vai onko tässäkin vaihtelua materiaalissa (lue: millaiset terälehdet kannattaisi hankkia)?

Epätietoisuutta aiheuttaa myös se, että paljonkohan niitä tarvitaan?

Tarkoitus olisi siis laittaa pöytäliinojen päälle kaitaliinat keskelle ja ripotella noita ruusun terälehtiä siihen päälle tasaisesti. Kohtuullisen paljon; ei toki sillä tavalla että kaitaliinaa ei näy alta. ;) Tulossa n. 70 hengen häät ja n. 12-20 hengen pöytiä. Lisäksi niitä terälehtiähän voisi ripotella myös tarjoilupöytään, hääparin pöytään, vieraskirja-pöytään jne.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Itse olen ehdottomasti ajatellut käyttää terälehtiä! :girl_smile: Nämä onkin kinkkisempi kysymys, koska säilötyt terälehdet on aika kalliita.. Haluan niihin kuitenkin aitoa tuntumaa, joten aion varmaankin tuhlata 100 euroa kahdeksaan litraan terälehtiä, jotka sitten levittelen pöydille. Jenkkisivuilta löytyy paljon ihania kuvia.

Link to comment
Share on other sites

Ruusun terälehdet kestää hääjuhlan ajan ihan hyvinä, vaikka eivät ole mitään kuivattuja tai säilöttyjä. Kannattaa kukkakaupasta käydä kysymässä myyvätkö liian aukinaiset ruusut halvalla. Toisaalta ei maksa hirveesti (meillä viiteen pitkään pöytään riitti 20ruusua, eli n. kympin ostos. Enempikin olis voinut olla, mutta tuo riitti just) ostaa ihan tuoreita ruusuja pari päivää ennen häitä, pitää sisällä maljakossa että avautuvat ja sitten vähän ennen juhlan alkua riipiä terälehdet pöytiin. Meillä oli näin, kuvaa en nyt tähän ihan samointein löydä, mutta voin etsiä.

Edit. Oliskohan niitä määrällisesti ollut joku 6-8litraa yhteensä, kahta eri väriä.

Muokattu: , käyttäjä: NelliKaneli
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...