Athene

Led-tuikut

21 viestiä aiheessa

Mistä hitsistä sellaisia saa ja mihin hintaan.... Anyone?

Homman nimi kun on se että juhlapaikka (jos sen saamme) on suojeltu rakennus jossa ei saa kynttilöitä polttaa. Toisaalta voisihan sitä itseään säästää ja tehdä koristelut ilman niitä....  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ostin lasisessa tuikkukupissa olevia lepattavaliekkisiä led-tuikkuja viime joulun alla paikallisesta halpamarketista. Hinta oli 2,95 euroa/kpl.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

anoppi osti aika aidonnäköisiä tuikkuja muistaakseeni tarjoustalosta tai muusta halpahallista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen näin niitä HongKongissa... Hintaa en huomannut katsoa...  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ostin Clas Ohlsonilta, kolmen tuikun pakkaus maksoi alta neljä euroa. Sisältää myös varapatterit, vaikka ne kyllä palavat sillä ensimmäiselläkin patterilla todella pitkään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ostin eilen Prismasta, 2,90 € kappale. Tänään tuli postissa S-rautamarketin mainos, sieltä löytyy myös samaan hintaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olihan täällä myös ihan oma aihe tästäkin, kun jaksoi kaivella! Millaisia kokemuksia ihmisillä yleensä noista on, onko niissä sellaisia, jotka näyttävät oikeasti kynttilämäisiltä (olettaen ettei kurkkaa tuikkukuppiin) valonsa ja lepatuksen puolesta? Onko hinta laadun tae vai ovatko kaikki loppujen lopuksi aika samanlaisia?

Pitänee itsekin siis jalkautua tuikkumetsälle kauppoihin. Olen nähnyt noissa joitakin niin tökeröitä tapauksia joidenkin ihmisten luona, että jos ne useinkin ovat sellaisia, taitaa koristelut sujua ilman niitä... Pöytiin ei tosiaan olla niitä edes laittamassa, vaan vähän korkeammalle seinän syvennyksiin ja ikkunalaudoille (jotka myös ovat korkeammalla kuin omat silmäni).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pöytiin led-tuikkuja, kun halutaan laittaa niitä pilttipurkkeihin hallaharson keskelle, niin ei olis kovinkaan paloturvallista oikeiden tuikkujen kanssa. Ollaan ostettu Halpa-Hallista, maksoivat n. 60 senttiä per tuikku, eli hinnat on pudonneet aika paljon lähiaikoina. Eiväthän ne ihan oikean kynttilän veroisia ole, mutta riittävän nättejä. Plussana vielä se, että ne voi joku sytyttää jo ennen kirkkoa eikä tarvi huolehtia loppuun palamisesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi olla jo vähän vanhaa tietoa, mutta toivottavasti jollekkin tulee tarpeeseen :girl_smile:

Ostin minimanista led tuikkuja (paketissa 2kpl+patterit hinta 1e!) En oikein uskonut että noin halvat palaa kauan, joten kokeilin.. Kyllä se vaan tuossa kirjahyllyssä 3vrk:ta tuikki ! Eivät ole kyllä hinnalla pilattuja, eikä tarvitse kenenkään huolehtia kynttilöiden vaihtamisesta.. Tosin rumiahan ne ovat kuin......joo, että pitää olla sellaiset lyhdyt tai jotkut mistä ei näy :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tarkoituksena ripustaa ikkunoihin lyhtyjä ja niihin led-tuikut, koska ne ovat niin korkealla, ettei sitä tuikkua näe. Pöytiin en millään haluaisi laittaa niitä, koska ovat vähän tökerön näköisiä :/ Mutta en keksi juur parempaakaan vaihtoehtoa, ettei tarvitsisi olla sytyttelemässä tuikkuja, kun ne vuoron perään sammuilevat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pöytiin Led-tuikut, koska juhlapaikassa ei saa polttaa oikeita kynttilöitä.

Onhan ne vähän tökerön näköiset, mutta mä ratkaisin sen niin että laitetaan tuikkukippoon

limenväristä koristehiekkaa tai lasikiviä, joilla myös peitetään tuikku. Näin se valo loistaa välistä ja

saadaan kattaukseen väriä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä taas laitetaan tuikun ympärille lasikippoon ruusun terälehtiä ympärille (3kpl), jotka peittävät kauniisti tuikun ja näyttävät pieniltä ruusuilta:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onks joku löytänyt sellasia led-tuikkuja mistään, mitkä ei oo oransseja? Lepatus on ihan kivan näköistä, ja tuikun muoviuskaan ei kiposta näy, mutta se väri.. Siinä ei auta kipon väri yhtään, parhaimmillaan jopa pahentaa sitä. Oon nyt koeostanut verkkokauppa.comin ladattavia lasisissa kipoissa, ja Clasun niitä pienempiä, ja molemmat on ihan kamalan värisiä. Tänään odotan saapuvaksi eräästä nettikaupasta tilaamaani koeyksilöä, joka väittää olevansa oikean liekin värinen. Oon skeptinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onks joku löytänyt sellasia led-tuikkuja mistään, mitkä ei oo oransseja? Lepatus on ihan kivan näköistä, ja tuikun muoviuskaan ei kiposta näy, mutta se väri.. Siinä ei auta kipon väri yhtään, parhaimmillaan jopa pahentaa sitä. Oon nyt koeostanut verkkokauppa.comin ladattavia lasisissa kipoissa, ja Clasun niitä pienempiä, ja molemmat on ihan kamalan värisiä. Tänään odotan saapuvaksi eräästä nettikaupasta tilaamaani koeyksilöä, joka väittää olevansa oikean liekin värinen. Oon skeptinen.

Jep, ihan yhtä hirvee kun ne edellisetkin. Kiva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Porcupine, tuohon ongelmaan mekin törmättiin! Mutta huomasin myös mielenkiintosen jutun, ostettiin monia kahden led-tuikun paketteja (samaa merkkiä kaikki) joissa osa on oransseja ja osa taas keltaisia :D Ihan samaa satsia vieläpä kaikki, ihan käsittämätöntä! Kun huomattiin niitä oransseja siellä niin ostettiin jostain random sekatavarakaupasta toista merkkiä olevia kahden tuikun paketteja, joissa niissäkin oli osa oransseja ja osa keltaisia.. Mä olisin alunperin halunnu led-tuikkuja, joissa on "valkoista" valoa, mutta kellertäviin tyydyin (oranssit heivasin pois).

edit. löysin kaapin pohjalta kaikki meidän led-tuikut, otinpa kuvan noista värieroista. Varsinaisesta liekistähän ei tossa kuvassa nää eroa, mutta heijastuksesta ympärillä.

kynttilt2.jpg

kynttilt1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Cybella

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onhan nuo led-tuikut varmaan aina vähän eri värisiä kuin aidot, mutta itse en lähtisi ottamaan turhaa stressiä asiasta. Eivät ne vieraat niitä tuikkuja niin tarkkaan katsele. Kunhan ei nyt ihan aidon tuikun viereen laita ledituikkua, niin ei se pahalta näytä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli Airamin led-tuikkuja (joulun jälkeen sai - 50 %), joissa oli mukana valmiina maitolasiset vähän korkeammat kipot. Hämärässä valaistuksessa olivat todella kivan ja aidon näköiset.

Muokattu: , käyttäjä: Viivelsson

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään päivitettyä tietoa siitä mitä led-tuikut nykyään maksavat? Ja mistä saisi edullisimmin? Saisikohan niitä joulun jälkeisestä alesta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ebaystä saa tilattua esim 12 kpl tuikkuja. Kannattaa harkita ladattavia noiden paristokäytteisten sijaan, koska kuka oikeesta alkaa vaihtaan aina uusia paristoja kynttilöihin? Ladattavista voi olla iloa siis kotona häiden jälkeenkin. Voi antaa lahjaksi vaikka huononäköiselle isovanhemmalle, niin ei tuu näppeihin palovammoja ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään