Jump to content
Naimisiin.info

Kirkon koristelu?


Ulpukka

Recommended Posts

Ma en oo ajatellu koristella mitenkaan, kirkko on muutenkin kaunis ja tassa on juttu joka ei oo mulle sen takia tarkea. on niin paljon muita juttuja joita ma haluan niin on ollu helppo tehda saastopaatos tassa asiassa.eli ei koristeita meille, paitsi ne jotka tulee kirkon puolesta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Alkujaan olin sitä mieltä, että kirkkoon ei tarvitse mitään koristeita hankkia. Nyt olen kuitenkin tullut toisiin aatoksiin ja haluaisin ehkä parin ensimmäisen penkkirivin päähän yksinkertaiset kukkakoristeet.

Link to comment
Share on other sites

Tässä jotain kuvia mitä löysin:

Tämä on mun mielestä aivan ihana, onnistuiskohan esim. puolukanvarvuista askarteleminen...

Maui-church-wedding-flowers-photo-IMG_8928.jpg

Mitenkähän vieraat pääsee istumaan?

ESFG-WC-4.PDD.jpg

Tääki on kiva. Jokuhan mietti niitä pajupalloja.

af13_2.JPG

Tääkin on tosi ihana. Mutta pitää tietty ottaa huomioon kirkkojen erilaiset penkit ja miten kiinnitys onnistuu...

shei1080.jpg

bolingbroke-flowers.jpg

0469-0611-0200-2633_SM.jpg

Chavez%20Church.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Herbina
Link to comment
Share on other sites

Me myös sulkin kaa sitä mieltä et ei kirkko koristeita kaipaa, vaan on kaunis yksinkertaisesti sellaisenaan. Koristellaan sit juhlapaikkaa sitäkin enemmän. Mut kuten aina, niin mielipiteitä on monia ja jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mäki aluksi ajattelin, ettei kirkkoon mitään, jo ihan budjetti syistä, mutta nyt olen miettinyt, jos tekis vaan leveästä silkkinauhasta niitä ruusukkeita, niinkuin lahjapaketteihin, ja laittaisi niitä penkkirivien päähän.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Mä oon ajatellut, että haluaisin kirkkoon koristeita. Sulhasen kanssa ei asiasta ole puhuttu kun ei siltä saa vastauksia kun ehkä kahden kuukauden viiveellä. Ongelmallisen kirkon koristelusta tekee juuri se, että vihkimisiä on liukuhihnamenetelmällä 30 min välein... Pitäs nakittaa kaverit viemään ne koristeet sinne ja keräämään pois... Lisäksi mitkään pari pientä koristetta ei isossa kirkossa kyllä näy mihinkään. Sellaiset penkinpääkoristeet miellyttäisi. :rolleyes: Noi M-a-r-i-a-n-n-e-n kuvat koristeista on tooooosi kauniit!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kuulin, että joku olisi talvihäissä koristellut alttarin ympäristöä jäälyhdyillä. Kuulostaa ideana mielestäni todella ihanalta, mutta se mietityttää ehtivätkö lyhdyt paljonkin sulaa tilaisuuden aikana.. Jos jollakin on kokemusta niin kertokaa ihmeessä!

Link to comment
Share on other sites

^ Meidän äiti teki talvisin jäälyhtyjä ämpärissä, ja ne on kyllä (tietysti keleistä riippuen) kestäneet kynttilöiden polttamista pari iltaakin, joten luulisi kestävän ainakin sen vihkimisen ajan vaikka olisikin vähän lauhempi päivä. :)

Link to comment
Share on other sites

Totta, eiköhän ne kestä vihkikaavan ajan sitä kirkon sisälämpötilaa jos kestävät kynttilänkin lämpötilaa. Eikä ne kirkotkaan niin kovin lämpimiä talvisin ole..Ompa mulla taas leikannut.:)

Link to comment
Share on other sites

^ Mä en jaksa uskoa että se sulaisi, mutta kyllä se varmaan ainakin märän läntin lattiaan jättää. Jos siihen laittaisi jotain alle, tyyliin ison lautasen? Tai muovipussin ja havuja päälle? :D

Link to comment
Share on other sites

Jotain lautasentapaista olinkin ajatellut alustaksi, mutta ei tuo havuideakaan huono ole.:) Hullulta tuntuu miettiä jäälyhtyjä keskellä kesää, mutta kaikkeen sitä ihminen näköjään ryhtyy häitä suunnitellessaan :D

Link to comment
Share on other sites

Meidän vihkikirkko on pieni ja vanha puukirkko. Emme aio koristella sitä mitenkää, koska jotenkin ei vaan sovi siihen tunnelmaan mikä kirkossa on jo itsessään. Väriähän sinne saisi koristeilla, mutta minusta se on kaunis juuri siinä yksinkertaisuudessan.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Me koristellaan penkkienpäädyt simppeleillä kukka-asetelmilla. Meillä häät talvella ja silloin ei (toivottavasti!) vihitä pareja liukuhihnalla joten kirkon koristelunkin luulisi olevan ok :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Musta kirkon koristelu on aika turhaa, ellei kyseessä ole kovin pelkistetty tai ruma kirkko. Useimmat kirkot kuitenkin ovat itsessään kauniita,ja eikö kirkonkin puolesta usein ole joku kukka-asetelma. Meidät vihitään kauniissa keskiaikaisessa kirkossa, joten emme koristele. Tai no jotkut ulkotulet tai lyhdyt varmaan laitamme ulkopuolelle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 weeks later...

Minusta kirkko-osuus (joka itselle on se tärkein osuus) jää pahasti paitsioon näissä keskusteluissa. Eli teemaan sopivia koristeita aion kiikuttaa kirkkoonkin. Katsoitteko muuten Kuninkaallisten häiden kirkkokoristeluja? Ihan mielettömän upeita olivat. Helppohan se on kirkko koristella, jos on aikaa, rahaa ja käsipareja käytettävissä, mutta inspiraation lähteenä Kuninkaalliset häät toimii mainiosti.

Muokattu: , käyttäjä: Annea
Link to comment
Share on other sites

Kannattaa myös kirkon koristeluissa huomioida erityisesti toisaalta kiinnitys: ei mitään sellaista, mikä jättää pysyvää jälkeä rakenteisiin (esim. nastat). Ja tietenkin se, kuka ne laittaa (kesälauantaisin vihkimiset voivat olla tunnin välein), mutta aivan erityisesti se, kuka ne koristeet ottaa pois heti vihkimisen jälkeen. :)

Link to comment
Share on other sites

Meille kirkkoon tulee gladioluksen oksat penkinpäätyihin ja sitten alttarille kummallekin puolelle

maljakot joissa gladioluksia.

Tarkoitus olisi saada sellainen gladioluskuja aikaiseksi :D

 

Kaasot ne nopeasti nappaavat matkaansa toimituksen päätteeksi ja vievät juhlapaikalle ne mennessään.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...