Guest windygirl(Guest)

Ikean tuikkukipot

38 viestiä aiheessa

Millaisia ne Ikean tosi edulliset Galej-kipot ovat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Galej-kupit ovat tämän näköisiä:

29990_PE117777_S4.jpg

Saatavilla vain kirkkaana.

Galej-kipot maksaa muistaakseni 0,95€/paketti ja paketissa 4 kippoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on täällä koepoltto menossa.

1. Galej kippoon Gourmet suolaa (...niin sievää...) ja tuikku ilman sitä metallikuppia. HUONO idea. Tämän naisinsinöörin vaisto ei sanonu että sillä kupilla on funktio  :o, pitää sen steariinin "kasassa" ja sydälanka paloi sitten vartissa loppuun.

Minä en niin ollenkaan tykkäis siitä alumiini (or what ever) kupista. Ehkä joku sellanen pienonen pöytäkynttilä? Tai sellanen kruunukynttilä perhaps (mutta miten sen saa varmistettua ettei se kaadu)? Mutta suolaa siinä pitää olla, ihan kannatuksen vuoksi (ja kiusalla).

Koepoltto jatkuu kunhan se steariini nyt jähmettyy ja tämä saa sotkun nro 1 siivottua.

muoks. Kruunukynttilä ei pysy pystyssä pelkässä suolassa, tarvii jotain tukea. Koepoltto keskeytetty ja siirrytty kellukynttilöihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joissain juhlatiloissakin saattaa kynttilänjalkoja ja muuta koristerekvisiittaa olla, joko erillistä maksua vastaan tai ei. Kannattaa kysyä, riippuen tietysti paikasta.

Ihan OT, pakko mainita että olen jo kahteen kertaan lukenut ketjun otsikon että Ikean tiukkapipot ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mimia!

Mulla vähän sama ongelma, et halusin alumiinikupin piiloon. Ratkaisin sen laittamalla koristekiviä tuikun ympärille, ja tuikku oli siis Galej-kipossa. ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikealla on Skämt-nimisiä pieniä tuikkukuppeja, joita saa myös värillisinä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä olette löytäneet Galej- kuppeihin mahtuvia kynttilöitä, tai kauemmin kuin neljä tuntia palavia tuikkuja?  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

a-n-n-u: löysin Stockalta tuikkuja jotka palaa 8 tuntia. ne on ihan normaalituikun kokoisia, vähän korkeampia vain.

50 kpl maksoi jotain 7 euroa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maria Drockila valmistaa myös niitä muovikupissa olevia tuikkuja erivärisinä. Älkää laittako niihin muovisiin läpinäkyviin tavallista lämpökynttilää, koska se steariini on kuumempaa kuin alunperin ollut parafiinikynttilä. Muovikuori palaa rikki ja saattaa aiheuttaa tulipalon.

Etsikää parafiinituikkuja läpinäkyvissä lasikipoissa... Broste valmistaa ainakin ja niitä löytää lahjatavaraliikkeistä esim Myyrmannista ja Jumbosta ja suurista ostoskeskuksista.

Galej-alusia on tulossa meilläkin koristehiekalla varustettuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ikealta löytyy tuikulle sitä läpinäkyvää lasista kippoa että voi sen alumiinin ottaa pois :P Eli sama idea kun niissä Partyliten muovisissa

Itse ostin niitä koska en myöskään halua noita alumiineja näkyville.

74063_PE190825_S3.jpg

´12 kpl/ 1,95€

Muokattu: , käyttäjä: m.a.n.z.i.c.c.a

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla taitaa olla myös noita lasisia tuikkukuppeja (Havin?) ja samassa myytiin myös noita tuikkuja ilman metalliosaa. Näitä myytiin "ekotuikkuina" juurikin tuon metallin puuttumisen vuoksi. Eli kun tuikku on lasissa palanut, laitetaan uusi tuikku tilalle.

Ihan ilmaisia eivät olleet, koska ostin jostain Stockalta ja kai niissä on tuo "ekolisä", eli huippua jos Ikeasta löytyy. En tiedä, löytyykö monestakaan paikkaa sitten niitä täyttötuikkuja, jotka myydään ilman mitään kuppia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
ikealta löytyy tuikulle sitä läpinäkyvää lasista kippoa että voi sen alumiinin ottaa pois :P Eli sama idea kun niissä Partyliten muovisissa

Itse ostin niitä koska en myöskään halua noita alumiineja näkyville.

74063_PE190825_S3.jpg

´12 kpl/ 1,95€

Täähän oli loistava löytö. Kiitos vinkistä! Noille on käyttöä kotonakin, käytän nykyään värillisiä muovikipoissa olevia tuikkuja vaikka valkoiset halvemmat kävisi ihan hyvin jos vaan ei olisi sitä alumiinia. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
a-n-n-u: löysin Stockalta tuikkuja jotka palaa 8 tuntia. ne on ihan normaalituikun kokoisia, vähän korkeampia vain.

50 kpl maksoi jotain 7 euroa...

Mistä muualta näitä voisi saada, onko kukaan löytänyt ?

En aiemmin tullu ajatelleeks tota, että kiva alkaa tuikkuja vaihtelemaan kesken illan ...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oletteko testanneet mahtuvatko normaalit 8 h tuikut (ne leveämmät siis) niihin pienempiin Galej -kippoihin? Isoihin varmaankin mahtuvat? (Pienemmät ovat 6 cm korkeita ja myydään 4 kpl paketeissa (0,95e), isommat 9 cm korkeita ja myydään 3 kpl pakkauksessa (1,95e)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Testasimpas eilen normaalia tuikkua tuohon pieneen niin että otin sen alumiinin pois.

Tuikku paloi siinä n. 7 tuntia :o kun alumiinissa palaa sen pari tuntia

Eli eipä tarvii olla ihan normi tuikkuakaan heti vaihtamassa

Muokattu: , käyttäjä: m.a.n.z.i.c.c.a

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noita lasisia kippoja on myös Havilla (havi eko?) ja niihin on myytävänä erikseen sisuksia ns. täydennyspakkauksessa. Olisiko ollut myös 12 kpl/paketti. Ovat tosi paksua lasia ja niissä on pienet jalat eli itse ainakin olen polttanut ilman erillistä alustaa. Näissä ei tartte edes "kuoria" foliokippoja pois vaan tosiaan on valmiiksi pelkät kynttilät täydennyspakkauksessa. Olen nähnyt ainakin maxissa ja tokmannilla.

(menee vähän otsikon ohi, mutta kaikilla ei ole ikeaa lähellä...joten vinkki!)

Muokattu: , käyttäjä: vaapukka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos ei halua lasisia tuikkusuojia ostaa on halvempiakin kuin Partyliten muovisuojaisia tuikkuja. merkkiä en muista mutta ainakin Kodin 1 myy niitä. Kokemukseni mukaan hyvin palavia ovat. Vähän kalliimpia kuin perustuikut mutta huomattavasti halvempia kuin partyliten tuikut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Juu niitä minä tällä hetkellä käytän kotona, merkki on Broste eli sama sarja jolla on pöytäkynttilöitä, koristehiekkoja ja lautasliinoja yhteensopivissa väreissä. Mä norkoilen aina tosi kauan Broste-hyllyllä Kodin Ykkösessä.... :rolleyes:

En muuten ole tullut ajatelleeksi että noita Broste-kippoja vois ehkä kierrättää että vaihtaisi tavalliset tuikut metallikipoista niihin. Hmm.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No eipä käynyt mullakaan mieleen. Olen ostanut 2 pakkaa niitä Ikean pieniä lasisia tuikkukippoja 12kpl/pakk. en ole niitä pakasta aukaissut ja olen ollut siinä uskossa, että havin tuikku sinne vaan metallikuppeineen sisään.. ois siinä ollu blondilla ihmettelemistä, kun se ei mahdu sinne.. ja olisinkohan tajunnut, että sen metalli kipon voi jättää pois... :blink:

Voi Hyvä Sylvi... Onneksi oli TÄMÄKIN ketju!

ja että normi tuikkuko pala kauemmin ilman metallikippoa???!! heti pitää testata. Sittenhän on sekin ongelma ratkaistu, että kuka vaihtaa tuikut kesken kaiken... :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ostin meille niitä isompia Galej-kippoja ja ajattelin laittaa sisään ihan kunnon kynttilän, ei mitään tuikkua. Hääparin pöytään ostin pari jalallista, isoa Galej-kippoa, vaan nyt alkoi mietityttää että miten pysyvät pystyssä? Kokemuksia? Olen sellainen kömpelys aina hermostuneena...

66967_PE180443_S3.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Siilu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä ostin meille niitä isompia Galej-kippoja ja ajattelin laittaa sisään ihan kunnon kynttilän, ei mitään tuikkua. Hääparin pöytään ostin pari jalallista, isoa Galej-kippoa, vaan nyt alkoi mietityttää että miten pysyvät pystyssä? Kokemuksia? Olen sellainen kömpelys aina hermostuneena...

66967_PE180443_S3.jpg

Jos sinne pohjaan laittais kakspuoleisen teipinpalan :) Tuskin se jalka kuitenkaan kuumenee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No eipä käynyt mullakaan mieleen. Olen ostanut 2 pakkaa niitä Ikean pieniä lasisia tuikkukippoja 12kpl/pakk. en ole niitä pakasta aukaissut ja olen ollut siinä uskossa, että havin tuikku sinne vaan metallikuppeineen sisään.. ois siinä ollu blondilla ihmettelemistä, kun se ei mahdu sinne.. ja olisinkohan tajunnut, että sen metalli kipon voi jättää pois... :blink:

Voi Hyvä Sylvi... Onneksi oli TÄMÄKIN ketju!

ja että normi tuikkuko pala kauemmin ilman metallikippoa???!! heti pitää testata. Sittenhän on sekin ongelma ratkaistu, että kuka vaihtaa tuikut kesken kaiken... :-X

8 tuntia noin palo meillä siinä ikean kupissa ilman alumiinia.

Mut luulen että huoneen lämpötila myös vaikuttaa ja se on paikassa vetoa. mut kotona paloi noin kauan joka on mun mielestä tuikulta joka palaa muutoin pari tuntia niin aika hyvä saavutus :D

Ja tosiaan hyvä niin. meilläkin on tuikkukippoja juhlapaikalla.. ööö.. miljuuna! niin kuka hitto niitä kehtaa alkaa kaikkia uusiks täyttämään kesken kaiken :blush:

Muokattu: , käyttäjä: m.a.n.z.i.c.c.a

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään