Empsu

Kukaton koristelu

48 viestiä aiheessa

Onko mielestänne ihan hassua jos hääpaikan pöytien (siis joiden ääressä vieraat istuvat) koristelussa ei käytetä oikeita kukkia? Meille on tulossa tosi allergisia/astmaattisia vieraita, joten mietityttää uskaltaako laittaa aitoja kukkia pöytiin... Toisaalta kukat tuo juhlavuutta, mutta toisaalta en haluaisi laittaa niitä vieraiden hyvän olon kustannuksella. :-/ Mitä siis tehdä? Olen ajatellut, että tekisimme pöytien koristeluun noita narupalloja ja esiintymislavan reunalle laittaisimme oikeita kukkia. Samoin tarjoilupöytään. Olisiko tämä teistä hyvä ratkaisu vai vaatiiko juhlavuus oikeita kukkia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä pöytiin tulee vaan paperinarusta tehdyt köynnökset, vihree varsi ja luultavasti vaaleat kukat. Meilläkin mun serkku on niin allerginen ja astmanen, että lääkäri on jopa kieltäny siltä kaupungissa asumisen.. En uskalla riskeerata ni ajateltiin pitäytyä mahollisimman "vaarattomissa" koristeissa, ei mun mielestä oikeet kukat oo mikään ehdoton vaatimus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin, että jos kivat tekokukat sattuu eteen, niin laitetaan vaan niitä yksinkertaisesti maljakkoon ja niitä sitten harvakseltaan pöytiin. Tulee varmaan edullisemmaksikin eikä tosiaan allergikot sitten voi pahoin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilla oli kukatonta eika kukaan huomauttanut, etta olisi ollut jotenkin vahemman juhlavaa - painvastoin!

Meilla oli tekojaapaloja lasimaljoissa kuivattujen pihlajanmarjoen kanssa. Mietimme myos kapyja tai kivia vaihtoehtoina, mutta paadyimme pihlajanmarjoihin.

Muita juhlavia kukattomia vaihtoehtoja on ainakin kynttilat, hedelmat, mosaiikki, kivet (tyyliin pyoreita meren hiomia kivia kauniisti aseteltuna), pelkat kauniin variset kaitaliinat, jne. Paljon ihania vaihtoehtoja - ei kun mielikuvitus lentamaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pöytiin paperilankapalloja ja koivusta koristeet kirkkoon ja hääpaikan muu koristelu kans koivuilla. Mulla kans tulossa astmaatikkoja ja allergikkoja. Koivut lähinnä ulkokoristelussa ja sisällä paperikoristeita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kukat sitä juhlaa tee. Voihan ne pöydät koristella miljoonalla muullakin tavalla. Laittaa vaikkapa tuikkuja viinilaseihin ja lasin jalkaan kauniin rusetin, niin siinä on jo ihan riittävästi nättiä koristetta. Ihan turha ottaa riskiä allergisten vieraiden kanssa.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pöytiin tekokukkia ja mielestäni se ei vähennä juhlavuutta lainkaan!

Löysin kauniita valkoisia tekoruusuja jotka laitetaan maljakkoihin tai koriteltuihin pulloihin pitkien "tekoruohojen" kanssa. Lisäksi pöytiin tulee tuikkukippoja ja silkkisiä ruusunlehtiä, alla kultainen verkkomainen liina. Oikeita kukkia tulee ainoastaan kimppuihin ja vieheisiin, ehkä jotain tarjoilupöytään ja kirkkoon. Eli ei meillä kukaton koristelu ole, mutta ei aitoja kukkia.

Lisäys 12.3.2005:

Ja ei muuten tule kimppuihin ja vieheisiinkään aitoja kukkia, kun löysin silkkikukkakaupan, jonka kukat todella upeita ja aidon näköisiä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näillä näkymin meille tulee pöytiin tuikkukynttilöitä, silkkisiä ruusun terälehtiä ja sellainen kultainen läpikuultava kaitaliina. jos tulee kukkia, ne on pieniä silkkikukka-asetelmia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teen erään asiakkaani häihin pöytäkoristeeksi origamikukkia, jotka liimataan paksuun paperinaruun. Muutama suuri kukka ja väliin pienempiä kukkia, väreinä valkoinen ja pinkki. Siitä saa todella näyttävän pöytäkoristeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten olisi veteen upotetut kukat. Eli joku upea malja, siihen paljon vettä ja ruusuja tai muita kukkia/lehtiä/hedelmiä/kiviä/simpukoita tms. sinne veteen "upoksiin", luulisi ettei haittaa allergisiakaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me oltiin viime kesänä häissä joissa pöytiä koristeli paperinarusta tehdyt kukka köynnökset. Kukat olivat violettiset ja varsi ja lehdet tietenkin vihreät. Olivat todella kauniin näköiset valkoisen pöytäliinan päällä. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule kukkia lainkaan. Juhlapaikka itsessään kaunis ja paikkaa koristavat vain lukuisat kynttilät.

Kauniilla pöytäliinoilla ja kattauksilla saadaan jo paljon juhlan tuntua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekään ei tule kukkia lainkaan vieraiden pöytiin. Pöytä täyttyy jo menu/ohjelma "kolmioista, tuikkukipoista, kattauksesta, viinipulloista ja vesikannusta. Väriä pöytiin tuo viininpunainen läpikuultava kaitaliina. Ainiin, ja vielä pöytiin tulee kertakäyttökamerat ja tietokilpailu laput. Siihen ei yksinkertaisesti enää mahtunut kukkia  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä te saatte noita silkkisiä ruusunterälehtiä? Revittekö irti vaan tekoruusuista vai miten? Itse ostin just Tiimarista paperisia terälehtiä ja testasin, että miten menestyy vedessä, eivät ole hyviä! Nuo silkkiset olisivat varmasti just passeleita veteen kellumaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin oon päätyny tähän vaihtoehtoon! Kukkakaupan kukat tulis kalliix, luonnonkukat ei välttämättä säilyis hyvin, tai sit ne pitäs kerätä ed. tai samana päivänä! :-/ Ni aattelin et en ota riskejä kukkien säilyvyydestä vaan koristelen muulla lailla. Pitää vaan vähän lähempänä varmistaa et saako juhlapaikalla polttaa tuikkuja! Kun ajattelin et ehkä tuikut ja tekoruusuterälehdet tulis halvemmax kuin terälehdet ja tekomuratti? Ja ei toi tekomuratti mitää kovin halpaa näytä olevan: 10 euron luokkaa vajaat 2m! :o Toivottavasti kynttilän poltto onnistuu! Mut muistinpa siinäkin yhden ongelman: mitä ne tuikut palaa? Jotain 2 tuntia? Ei viittis hirveen isoja kynttilöitä laittaa, ei tuu muute siron näkönen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vivien: tuikkujen paloaika on 4 - 5 tuntia.

Koristeena voi käyttää kukkien sijaan muuta luonnosta löytyvää: kiviä, kauniita kuivia oksia, lehteviä oksia, varpuja, sammalta, jäkälää, käpyjä jne. Niissä pitää vain muistaa keräysoikeuden rajoitukset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli pöydissä tylliä, pieniä sinisiä rusetteja ja tumman punaisia samettisia tekoterälehtiä lisäksi oli peilejä ja niiden päällä tuikkukippo. Näytti hyvältä ja oli edullinen. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vivien, Tiimarissa näin tuikkuja (mielestäni tavallisen kokoisia), joiden paloaika 6 h...

Meillä juhlapaikalta tulisi kukat ja saisimme itse vaikuttaa väriin, mutta ainakin toistaiseksi sanoin, että emme tahdo kukkia.. Kynttilöillä ajattelin luoda tunnelmaa.. Mutta ehkä sitä voisi kimpun per pöytä halutakin.. Pitää miettiä.. Paikan esittelijä katsoi hieman kummastuneena kun selitin, mitä olin ajatellut.. Heillä olisi valmis kaunis kukkainen kaari ja sitten tyllillä päällystetty.. Monesti hän on jo toistanut, että siihen tylliseen voi laittaa oikeita kukkia (heiltä saa) tai tekokukkia.. Itse olen yrittänyt sanoa, että ei taida tulla kukkia.. Ajattelin kokeilla laittaa selllaisia valkoisella ja hileellä koristeltuja oksia ja jotain siihen kaveriksi.. Talvihäät kun on, en halua kesäisiä kukkia.. =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kukkia ja en suosittele. Kukat voi tuoksua tosi voimakkaalle ja ihmiset voi olla allergisia. Meillä muutamilla turpos silmät ja nenät valu..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee luultavasti kukka-asetelma vain noutopöytään. Mun mielestä kukat veisi pöydissä vaan hirveesti tilaa ja haluankin mieluummin koristella kynttilöillä, koska meillä on talvihäät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä luulen, ettei meillekään tule kukkia, ainakaan pöytiin. Tulossa on aika paljon allergikkoja, ja yritän myös heitä ajatella. Ajattelin tehdä koristeeksi jotain yksinkertaista, mikä on helppo korjata pois ja joka on helppo säilyttää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei tule meillekkään kukkia! Ihan vaan perinteiset tuikkujalat ja tekokukan kukintoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekkään ei tule kukkia muualle kuin korkeintaan noutopöytään, jos edes sinne. Mutta "ongelmana" on se ettei meidän juhlapaikalla saa polttaa kynttilöitä eli nyt on vaan keksittävä mitä pöytiin laittaisi, kun onneksi muuten juhlapaikka ei kaipaa lainkaan koristeita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pöytiin viinirypäleitä kulhoon, oikeen paljon,  niitä saa syödä tieteski ja kun kipot näyttää tyhjiltä, niin viedää sitten pyyhkästyyn kulhoon hiekkaa ja tuikku..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näillä näkymin ei meillekään tule kukkia pöytiin. Peilejä, koristekiviä ja kynttilöitä paljon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään