Jump to content
Naimisiin.info

Kertakäyttöastiat häissä


AutumnBride

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Minä en mielellään käytä kertakäyttöastioita missään muodossa. Ainoastaan boolilaseja olen ajatellut kertakäyttöastioina, koska siinäkin voi olla vaarana se, että illalla riehkaannutaan niin, että laseja hajoaa. :P Mutta muuten kyllä kannatan ihan normaaleja astioita. Kertyy muuten ihan kamalasti jätettä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meillä on hääjuhlassa ensin kahvittelutilaisuus ja siinä on ihan kunnon astiasto.

Illemmalla grillataan, nautitaan hieman alkoholia ja vietetään aikaa ulkosalla. Silloin meillä on kertikset käytössä. Koitin ettiä kauniita teemaan sopivia muttei löytynyt, joten päädyin tavallisiin puhtaan valkoisiin. En mä nyt kauheen intona noista kertiksistä ole mut sopii mökillä olevaan hääjuhlaan. Enkä viittis koko seuraavaa päivää viettää tiskaamalla ja ärsyttäis sekin jos ei ois KAIKKI lautaset ym samaa paria..

Meinasin laittaa kertakäyttölautaset nätisti pinoon niin että jokaisen laitasen päälle tulee vaaleanpunainen lautasliina. Kertisjuomalasit on läpinäkyviä. Miä kyl meinasin käyttää morsiusmaljaa..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Meille tulee myös boolin kanssa kerttikset, mutta oletteko löytäneet (tai edes etsineet) jostain hääaiheisia/värillisiä pikareja? Olisi vain kiva lisä boolipöytään :grin: Ja minkä kokoiset pikarit teillä on? olen löytänyt 12, 16, 20 ja 25 cl:n koot ja ensin ajattelin tuota 12cl, mutta onko se hieman pieni? Tietysti sillä saisi jotenkin "ohjailtua" vieraiden juomisen määrää.. vrt. 12/25cl :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja minkä kokoiset pikarit teillä on? olen löytänyt 12, 16, 20 ja 25 cl:n koot ja ensin ajattelin tuota 12cl, mutta onko se hieman pieni? Tietysti sillä saisi jotenkin "ohjailtua" vieraiden juomisen määrää.. vrt. 12/25cl :lol:

Näin äkkiseltään tuo 12 cl on aika pieni koko boolilasiksi...kun miettii ihan viinitarjoilun määrissä... Itse kallistuisin ennemminkin tuohon 20cl:n kokoon...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meilläkin baarin auettua (klo 21 jälkeen) vaihdetaan pikkuhiljaa kertakäyttöviinilaiseihin (läpinäkyviin kovamuovisiin) ja juustolautasen kanssa (iltapala) tulee kertakäyttölautaset ja haarukat. Ajattelin lautasiksi jotain kauniita Marimekon ja haarukoiksi sellasia läpinäkuviä kovamuovisia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
Kyllä kertakäyttöisiinkin on ekologisia vaihtoehtoja. Kuten biohajoavia

Me ollaan mietitty kertiksiä kahville, kun ei tuota porukkaa liialti ole keittiössä touhuamassa.

Kiitos Mehis vinkistä! Ollaan ajateltu, että kertikset helpottais iltapalan tarjoamista, mutta ärsyttää niiden aihettama turha jätemäärä. Joten biohajoavia tullaan käyttämään. Ei näyttänyt olevan edes kauheen kalliita!

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli ilta- ja aamupalalla nämä ekologisemmat (100% kasviperäiset) lautaset plus saman paikan puiset aterimet.

Noi lautaset voi kompostoida, polttaa tms juhlien jälkeen.

http://www.sekaetta.fi/palmunlehtilautanen...okoa-p-750.html

Vieraat myös kehui noita lautasia. Ne on huomattavasti paksummat kuin ne perusvalkoset jotka tuppaa kupruamaan/lurpahtamaan heti kun ruokaa niihin laittaa.

Aterimet toimi myös hyvin. Ne on puiset, voi polttaa tai kompostoida juhlien jälkeen.

http://www.sekaetta.fi/puiset-aterimet-p-812.html

:flirt:

Link to comment
Share on other sites

http://www.juhlamaailma.fi/tuotteet/kattau...vaerikattaukset

Täältä sai erivärisiä kertakäyttöastioita (pahvi ja muovi), itsellä fuksiaa teemana ja illalla mekin aiomme boolin ja iltanaposteltavan kanssa käyttää kertakäyttöastioita.

Vähänkö ihania värejä! Ja tuola on vaalean lilana kanssa,joten jei! Kiitos tästä vinkistä,koska ehdottomasti tilaan tuolta iltapala astioiksi lilan väriset kertakäyttöastiat! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä väriteema musta ja punainen ja haluaisin mustat lautaset. Tähän mennessä ei ole selvinnyt mistä saisin mustia posliinilautasia lainaan joten muuta vaihtoehtoa ei taida olla kuin hankkia kertakäyttöiset? Eli meille taitaa myös tulla kertakäyttöiset astiat. Minusta oikeat lautaset pitää olla silloin jos pöydät on katettu valmiiksi, eli kaikki aterimet pöydässä ja jokaisella oma paikka. Meillä näin ei ole, juhlat kotona ja kaikki hakee tarjoilupöydältä mitä siellä nyt sitten on tarjolla (en ole vielä päättänyt). Istumaan mennään mihin halutaan, useassa huoneessa tulee olemaan pöytää ja tuolia. Ei siis varmaan haittaa vaikka kertakäyttöiset astiat tässä tilanteessa käytössä.

Link to comment
Share on other sites

http://www.juhlamaailma.fi/tuotteet/kattau...vaerikattaukset

Täältä sai erivärisiä kertakäyttöastioita (pahvi ja muovi), itsellä fuksiaa teemana ja illalla mekin aiomme boolin ja iltanaposteltavan kanssa käyttää kertakäyttöastioita.

Voiskin katsoa tuolta myös itse, jos moisia hankkisi. Ajattelin tuota samaa linjaa mikä teilläkin on ollut, eli boolin ja iltapalan kanssa olisi sitten käytössä jo kertakäyttöastiat. Aiemmin tarjottu lämmin ruoka ja kakut yms. syödään ja juodaan oikeista astioista.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Olenkohan vastannut tähän, no kuitenkin. Olin yksissä häissä joissa kaikki tarjoiltiin kertseistä ja sanosinko että se aiheutti yhden jos kaksi pahaa sanaa. Ruoka oli hyvää poronkäristystä, mutta sittenkun sen joutui hakemaan ja aterioimaan epävakaista kertseistä ni nautinto oli kaukana, varoa ettei toinen reuna luiskahda ja kaikki ruoka kaadu päälle, sormet palaa jnejnejne..! Jos jossain haluaa säästää niin ei ainakaan nuissa kannata alkaa säästeleen, jos kertsejä käyttää niin suosittelen ainakin niitä paksuja ja kestäviä kertsejä, kalliita ovat mutta uskon että se palkitsee!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei, löysin neliskulmaisia astioita! Jess! Ne on muovisia joten ei ihan niin hepposia kuin paperilautaset. Mutta nämä on niin nätit lautaset että katan kyllä pöydätkin valmiiksi! Olen niin tyytväinen, tosi kauan sain etsiä että nuo löysin. Tässä linkki mitä tilasin:

http://www.partykiosk.co.uk/black-square-d...f-10-5091-p.asp

Paketti tuli viikossa suoraan kotiovelle :) Meidän teemavärit siis punainen, musta ja kulta tehosteena. Vaikka meillä pienet häät onkin niin haluan että on kaunista ja tunnelmallista.

Link to comment
Share on other sites

Mulle kyllä välittyisi köyhä tunnelma kertisastioista jos sellaisia häissä olisi. Puutarhajuhlat ovat ehkä ainoa jonne ne sopisi, mutta siltikin olisi aika ankeat. Käytännöllisyyden kannalta myös epämukavat, kun saisi koko ajan olla pelkäämässä ruoan tippumista lautaselta hakiessa lisää. Lautasten pitäisi olla sitten ainakin paksummat ja jos on teemaväri, niin värilliset saisivat lautaset näyttämään edes hieman siistimmiltä. Toivottavasti kukaan ei ajatellut tarjota viiniä pahvimukista :girl_haha:

Suosin muutenkin kestävämpiä astioita ekologisuuden kannalta, hirveä määrä jätettä syntyy noista kertisastioista :(

Muokattu: , käyttäjä: Phantogrator
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...