cisu

Vihkiminen ulkona - somistus!

171 viestiä aiheessa

Me tehdään varasuunnitelma sateen varalle...

Pieni tihku ei haittaa, mutta jos kaatamalla sataa, niin sitten sisälle vaan.

Meillä vihkiminen on metsässä, joten jos yöllä on satanut, maa on märkä, niin siinäkin tapauksessa sisälle, tai juhlapaikan rapuille :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihitään mökkilaiturilla! Sateen sattuessa paikka pysyy, pitää sitten vaan hommata isot sateenvarjot. Varasuunnitelmaa juhlaa varten sateen varalle väkerretään juuri, melkein pyörryin kun kuulin telttavuokrista... yksi 3 x 3 m teltta maksaa 200 e/ vrk. Mielestäni oli aivan törkeä hinta enkä voi uskoa että ne vois olla noin kalliita joka paikassa.. Täytyy tutkia asiaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa,

huomasin vasta tän ketjun!!!!

Tässä aluksi Suomi-meininkiä, koska itse en niin diggaa jenkkihäistä...

Ensimmäinen kuvajoukko on Ylen Satuhäät-ohjelmasta (ko.nettisivuilta löytyy lisää ja mun päikyssä 2009 puolella on sinne linkki...)

3.jpg4.jpg7.jpg1.jpg4.jpg

Tämä seuraava joukko on köytynyt googlettamalla eli laidasta laitaan jotakin...

vihkiminen_thmb.jpg

Papin_siunaus.jpg

06.jpg

08.jpg

F10500031.jpg

exterior_fc_e.jpg

4ways-3-sm.jpg

Toivottavasti liittyi oikeaan asiaan kun en lukenut koko ketjua läpi!

Saimi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saimille iso kiitos kuvista!

Uusiomorsian: Onpa tosi kallis vuokra! Saman kokoinen huviteltta irrotettavilla seinillä on halvempi ostaa itselle esim. Hong Kongista.

Meidät vihitään kanssa ulkona, juhlapaikan pihassa tai viereisessä metsässä. Sateen varalle (ja muutenkin ne on hyvät) saan lainaksi kaksi tuollaista katos-teltta-systeemiä.

Ajattelin vihkimistä ilman mitään pöytää ja hääkaarta. Pajuobeliskit olisi kivat siinä meidän sivuilla.

Meille ei ole myöskään tulossa mitään laulua tai musiikkiesitystä vihkimiseen ja bändi soittaa vain tulomarssin. Kun me poistutaan vieraat saa sitten vaikka taputtaa tai mitä nyt sitten tekisivätkään. Kuunnellaan tuulen huminaa. Tai sateen ropinaa. :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Johanna 08, tilataan teidänkin hääpäivälle hyvä sää :rolleyes: ...meillä nimittäin häät myös 14.6.2008 ja vihkiminen on tarkoitus tapahtua luonnonhelmassa.

Ainakin viime vuonna oli ihan hyvät säät jo kesäkuussa ja toivottavasti myös tulevana kesänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kostiliina: eipä kestä!

Tässä joitakin lisää vielä:

couple-in-forest.jpg

bnp_wedding_couple_forest_deck.jpg

wedding_kiss.jpg

forest.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Saimi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaunis kaikille kuvia laittaneille, meidät vihitään ulkona ja tuosta kyllä ideaa irtosi. Nuo kujaksi sirotellut päivänkakkarat oli niin söpö idea :)

Noista telttojen/ katosten vuokrista...missä vietätte juhlaa? Kysykää sieltä, meillä ainakin on juhlapaikan omistuksessa tuollainen ja sen käyttö kuuluu juhlapaikan vuokraan kunhan vain varaa ajoissa. Isäni varasi omamme suoraan hirvipeijais-porukan nenän edestä ;)

Meillä siis vihkiminen taivasalla mutta varuulta on sitten tuollainen iso telttakatos, joka pystytetään vieraille sellaisen heinäkattoisen, vanhanaikaisen grillikatoksen (siis ei se näytä grillikatokselta :D )viereen jossa meidät vihitään jos taivas repeää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä päin ollaan kyllä tosi rohkeita:

Siunaus ulkosalla ihanassa puutarhassa, jonka toivomme keväistyvän toukokuun 10. päivään mennessä sopivasti.

(omenapuukin SAATTAA *sormet ristissä ja peukut pystyssä* kukkia jo tuohon aikaan)

Meille luultavasti tulee vain hääparin ja papin ylle kiinteä "varjo", muita vieraita kehotetaan jo kutsussa varautumaan kengillä ja sateenvarjolla ulkosalla tapahtuvaan siunaukseen. Lisäksi on tarkoitus ostaa muutamia hyvänkokoisia sateenvarjoja varalle.

Kuulostaako kovin luonnon armoilla ololta? Luuletteko, että vieraat ymmärtää, että me halutaan olla ulkona satoi tai paistoi?

Mielipiteitä... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa leanda hyvältä. :D Jos kutsussa kerran ilmoitetaan selkeästi homman nimi niin mikäs siinä, hyvä juttu!

Itse asiassa mäkin olen ajatellut, jos oltaisiin ulkona joka tapauksessa, tuli taivaalta mitä vaan. ;) Esim. sateessa saisi aivan ihania valokuvia. Ei siellä ulkona kuitenkaan tuntikausia seistä, joten pieni sateen ropsahdus ei luulisi haittaavan ketään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihitään myös ulkona Haikon Kartanon pihalla.

Sateen sattuessa vihkiminen kartanon keltaisessa salissa.

Löytyiskö täältä ketään Haikossa vihittyä? Olis kiva kuulla kokemuksia ja ideoita ulkona vihkimiseen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihania kuvia!!!

Meillä on myös ulkohäät, tai lähinnä vihkiminen on ulkona, mutta ruokailu ja juhlat sitten sisällä, kaikki tapahtuu yhdessä ja samassa paikassa :)

Me olemme ajatelleet matkia paljonkin tuota jenkkityyliä, niin että saa seremoniapaikasta mahdollisimman ihanan ja upean. Ruusukaaret on ostettu, penkit päällystetään valkoisilla lakanoilla, kukan terälehtiä maahan...Kuten noissa kuvissa. Ihan noin upeita näkymiä vain ei saada, mutta koristelulla saa kyllä ihmeitä aikaan... :)

Amerikassa tuo kaikki koristelu on niin normaalia ja siihen saatavat tarvikkeetkin on helposti saatavilla... Suomessa niissä on kova etsintä, kun ei haluaisi maksaa kaikesta ihan älyttömiä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin ilmoittaudun tänne ideoita jakamaan!

Meidät on jo vihitty joulukuussa maistraatissa, mutta ajatuksena olisi puutarhassa pidettävä hääjuhla elokuussa.

Pelottaa vain juurikin tuo Suomen sään epävakaisuus :huh:

Meillä on vielä melko pieni asunto, ettei tänne sisälle juhlavieraat mahdu mikäli sataakin. Just noita katoksia ollaan ajateltu, et josko niitä löytäis käytettynä. Mutta oon myös huomannut, että aika halvalla niitä saa esim. Jyskistä. Siis jos ostaa halvimman "muovisen" (valkoisen) version ja vaikka koristelee sen kivasti. Meillä on itsellämme paritaloasunto ja suuri piha, ollaan muutettu tähän vuosi sitten, kun tämä valmistui ja olis niin ihanaa pitää juhlat omassa puutarhassa.

Nyt menee vähän OT, mut periaattees liittyy aiheeseen : Oon miettinyt, et josko meidän juhlat ois tosi vapaat ja rennot, että tarjoilunakin olisi esim. grillin antimia, salaattia, hedelmiä jne. Kutsuttujen listalla on mun ja miehen sisarukset, vanhemmat ja isovanhemmat. Myös miehen isän sisarukset ja mun äidin sisarukset. (Miehen äiti ei ole siskoonsa väleissä ja mun isäni sisarukset asuvat Ruotsissa, kuten isänikin, joten niitä ei kutsuta, kun niitä ei tunneta) Sitten just meidän molempien läheisimmät serkut. Kyllä tuostakin aika pitkä lista tulee, mutta kutsutaan siis vain kaikkein läheisimmät. Niin ja tärkeimmät ystävät toki.

Minkälaista ohjelmaa vois ulkona pidettävään JUHLAAN keksiä? Ois kiva kuulla ideoita. Ja noi aiempana lisätyt kuvat oli tosi ihania!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minäkin ilmoittaudun tänne ideoita jakamaan!

Meidät on jo vihitty joulukuussa maistraatissa, mutta ajatuksena olisi puutarhassa pidettävä hääjuhla elokuussa.

Pelottaa vain juurikin tuo Suomen sään epävakaisuus :huh:

Meillä on vielä melko pieni asunto, ettei tänne sisälle juhlavieraat mahdu mikäli sataakin. Just noita katoksia ollaan ajateltu, et josko niitä löytäis käytettynä. Mutta oon myös huomannut, että aika halvalla niitä saa esim. Jyskistä. Siis jos ostaa halvimman "muovisen" (valkoisen) version ja vaikka koristelee sen kivasti. Meillä on itsellämme paritaloasunto ja suuri piha, ollaan muutettu tähän vuosi sitten, kun tämä valmistui ja olis niin ihanaa pitää juhlat omassa puutarhassa.

Nyt menee vähän OT, mut periaattees liittyy aiheeseen : Oon miettinyt, et josko meidän juhlat ois tosi vapaat ja rennot, että tarjoilunakin olisi esim. grillin antimia, salaattia, hedelmiä jne. Kutsuttujen listalla on mun ja miehen sisarukset, vanhemmat ja isovanhemmat. Myös miehen isän sisarukset ja mun äidin sisarukset. (Miehen äiti ei ole siskoonsa väleissä ja mun isäni sisarukset asuvat Ruotsissa, kuten isänikin, joten niitä ei kutsuta, kun niitä ei tunneta) Sitten just meidän molempien läheisimmät serkut. Kyllä tuostakin aika pitkä lista tulee, mutta kutsutaan siis vain kaikkein läheisimmät. Niin ja tärkeimmät ystävät toki.

Minkälaista ohjelmaa vois ulkona pidettävään JUHLAAN keksiä? Ois kiva kuulla ideoita. Ja noi aiempana lisätyt kuvat oli tosi ihania!

Katoksia ja juhlatelttoja saa vuokrata monilta yrityksiltä tai yhdistyksiltä myös... Kannattaa googlettaa! Ja oman paikkakunnan yhdistykset ym kannattaa kurkistaa läpi koska myös niillä saattaa olla vuokrattavia katoksia ym.

Kuulostaa ihanalta tuollaiset suunnittelemanne puutarhajuhlat. Itselle tuli mieleen ohjelmaksi "hiekan sekoitus". Sekin taitaa olla aika "Amerikkaa", mutta .... Ideana on yhdessä kutsuttujen/omien lasten/omien vanhempien kanssa sekoittaa läpinäkyvää lasimaljaan erilaisia hiekka-kerroksia. Esim. sulhanen kaataa tummaa hiekkaa, morsian vaaleaa, vieraat erilaisia koristehiekkoja (väri-hiekkoja saa varmaankin esim. Ikeasta tms.) ja lopuksi sekoitus sinetöidään esim. luonnonhiekalla. Kuulostaa hieman oudolta näin ilman kuvia selitettynä, mutta ideana on, että hääparille jää muisto juhlasta ja kaikki pääsevät osallistumaan.

Tässä nyt joitakin suuntaa antavia kuvia kun ei täst selityksest tuu taas sen selvempää :lol:

SandCeremonywshadow.jpg

wedding_sand_407x600.jpg

Judy%20-wedding%20ceremony%20on%20oahu%205.jpg

wedsandart.jpg

family_set_440.JPG

Ohjelmanumeroita kannattaa katsoa muista ketjuista täältä! Varmasti monia juttuja voi soveltaa itselle. Riippuu niin kovasti tilaisuuden luonteesta ja parin toiveista mikä sopii kenellekin. Itselle nyt tulisi mieleen erilaiset pihapelit (mölkky, tikanheitto, petanque ym. muunnettuna hää-versioiksi, mutta toisten mielestä voi olla aivan liian arkista.

Elokuun hämärtyvään iltaan sopisi myös ammattilaisen tekemä tulishow tai itse järjestetty ilotulitus. Monet seuralaikit sopivat myös pihajuhliin.

Kannattaa lueskella näitä ketjuja läpi, monissa on hyviä vinkkejä hääjuhlan toteutukseen ja niistä voi suunnitella oman näköisiä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihittiin juhlapaikan (Sahalahden Kontula) takapihalla. Sään varalta oli varasuunnitelmat tehtynä (pienellä sateella tai jos aikasemmin päivällä olis satanu ja maa olis ollu märkänä, oltais vihkiminen suoritettu etupihalla, jossa on iso kuisti ja rankkasateella koko homma olis siirtynyt sisätiloihin), mutta onneks sää suosi paremmin kun hyvin ja koko päivänä ei satanut. Just ennen vihkimistä aurinko alko paistaankin vielä.

post-7783-1209924937_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi ku ihanaa... Uskailtaiskohan sitä sittenkin suorittaa vihkimisen ulkona..? Jos löytyis sopiva paikka...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen pariinkin eri kertaan kironnut häissä, joissa joutuu kävelemään korkokengissä nurmikolla, koska korot uppoaa maahan ja jos on kangaspäällysteiset korot, on kengät sitten pilalla. Se kävely ei muutenkaan ole kivaa korot maan sisällä.. Ei se maailma nyt kellään siihen kaadu, mutta jos haluaa ottaa tällaisen seikan huomioon niin... :)

Itse haaveilen (toivottavasti) ruskan aikaisesta vihkimisestä ulkona. Koska kyse on siviilivihkimisestä ja se kestää alle 5 minuuttia, tuolit olisi vain vanhuksille tai muille sen tarvitseville. "Käytävä" voisi rakentua vaikka ruskalehdistä. Plan B on kyllä sisätiloissa, sinne kun mahtuu hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tulossa siviilivihkiminen ulkona, häät 27.6.09. Toki Suomen kesä tuntien pakko tehdä myös viimeistä piirtoa myöten varasuunnitelma sisähäiden varalle (juhlapaikan juhlasalissa), mutta toivotaan kovasti että sadepilvet pysyisivät tuona lauantaina poissa :)

Ajattelin laittaa hääkutsuun maininnan siitä, että säiden salliessa vihkiminen tapahtuu ulkona ja näin ollen vieraiden kannattaa ehkä jättää korkeat piikkikorot kotiin. Vihkipaikalle tulee tuolit kaikille vieraille ja lisäksi keskelle tulee kankaasta tms. käytävä, jolle ripotellaan kukan terälehtiä (toivottavasti ei tuule kovasti silloin :D)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulossa myös vihkiminen ulkona. Tosin juhlapaikan pihassa eli sateen sattuessa helppo siirtyä sisätiloihin =) Huomenna ollaan menossa tarkastaan paikka ja siinä vaiheessa varmaan alkaa suunnitelmat selvitä miten järjestetään =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ulkovihkimistä myöskin tässä mietitty. Vihkiminen olisi siis juhlapaikan rannassa, mutta jos sataa, niin juhlapaikan sisällä vihkiminen olisi tilanpuutteen takia aika mahdotonta..joten olisiko ihan hassua jos kutsussa sanotaan, että vihkiminen ulkona juhlapaikalla, mutta sateella kirkossa...?tästä muutoksesta sitten tarvittaessa ilmoitettaisiin viimeistään hääpäivän aamuna vieraille..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihitään metsässä juhlapaikan lähellä, jos ei mitään järkyttävää kaatosadetta sille päivälle satu. Pieni sade ei haittaa, mutta jos on pakko, niin sitten meidän vihitään juhlapaikalla sisätilassa. Kutsun infoliitteessä vieraita ohjeistetaan sopivaan vaatetukseen ja kenkiin.

Se kaikkein kaunein paikka metsässä on vielä etsinnän alla, mutta onneksi tässä on vielä aikaa. Muutama sopiva vaihtehto on kyllä jo löytynyt, mutta asia päätetään lopullisesti vasta juuri häiden alla. Vieraat johdatetaan vihkipaikalle, joten heidän ei tarvitse sitä etukäteen tietää.

Valitettavasti hääpaikalla ei ole sellaista ihanaa lehtometsää, mutta ehkä se kuusimetsä käy yhtä lailla...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ihania kuvia!!!

Meillä on myös ulkohäät, tai lähinnä vihkiminen on ulkona, mutta ruokailu ja juhlat sitten sisällä, kaikki tapahtuu yhdessä ja samassa paikassa :)

Me olemme ajatelleet matkia paljonkin tuota jenkkityyliä, niin että saa seremoniapaikasta mahdollisimman ihanan ja upean. Ruusukaaret on ostettu, penkit päällystetään valkoisilla lakanoilla, kukan terälehtiä maahan...Kuten noissa kuvissa. Ihan noin upeita näkymiä vain ei saada, mutta koristelulla saa kyllä ihmeitä aikaan... :)

Amerikassa tuo kaikki koristelu on niin normaalia ja siihen saatavat tarvikkeetkin on helposti saatavilla... Suomessa niissä on kova etsintä, kun ei haluaisi maksaa kaikesta ihan älyttömiä..

Meillä on myös tulossa ulkovihkiminen ja mitä kerroit suunnitelmistanne, kuullostaa aivan siltä mitä olen itsekin ajatellut!! :) Olisi kiva kuulla ja nähdä kuvia millainen oli lopputulos!! Muutama kysymys: puhuiko vihkijä mikrofoonin vai korottiko ääntä sen verran että vieraatkin kuulivat puheen? Ja miten koristelitte penkit?

Mä olen niiiiiiiin ihastunut siihen jenkkimeininkiin (siis ulkovihkimisten suhteen), mies ei niinkään, mutta onneksi tässä on vielä vuosi hyvää aikaa siedätyshoidolle ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muutamia ideakuvia. Olen haaveillut vikimisestä ulkona. Mietityttää vain se plan B sateen sattuessa...

pete1.JPG

cflam_couple2.jpg

large_image.jpg

Nature%20Theatre%20Wedding%20Ceremony%203.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten olette koristelleet/ajatelleet koristella ulkona sijaitsevan vihkipaikkanne? Meidän vihkipaikka tulee olemaan kartanon rappusilla, jotka johtavat puistoon ja vinkkejä otettaisiin vastaan. Rajoitetun tilan takia vieraiden pitää todennäköisesti seistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miten olette koristelleet/ajatelleet koristella ulkona sijaitsevan vihkipaikkanne? Meidän vihkipaikka tulee olemaan kartanon rappusilla, jotka johtavat puistoon ja vinkkejä otettaisiin vastaan. Rajoitetun tilan takia vieraiden pitää todennäköisesti seistä.

Samoja ideoita täälläkin kaivataan!! Meillä vihkiminen tod.näk. nurmikolla ja meilläkin varmaan laitetaan vieraat seisomaan kun ei taida tuolit riittää..

Jos teillä on puistoon näkymä, voisin kuvitella että on itsessään jo hieno??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myöskin vihkiminen ulkona, vanhempien takapihalla. Ollaan ajateltu että pihassa kasvavat kukat riittävät koristukseksi, laitetaan sitten vähän enemmänkin kukkia ruukuissa joihinkin paikkoihin ja mikä tärkeintä, siivotaan piha viimeistellyn näköiseksi. Itse vihkimiskohtaan tulee varmaan jotakin spesiaalia... Ja meillä myöskin vieraat seisovat. Minä myöskin otan mielellään lisää ideoita vastaan jos joltakin sellaisia löytyy. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään