Guest Santtu ;) :-X(Guest)

Teemana Suomi

12 viestiä aiheessa

Meillä on häät heinäkuussa ja teemana on suomi. Eli väreinä on sininen ja valkoinen. Sinisen sävyjä on monia koristelussamme ja valkoinen ei ole aivan puhtaan valkeaa (luultavasti) sekä lisäksi tulee hopeaa. Mutta ongelmanani on, etten halua häiden näyttävän heinäkuiselta itsenäisyyspäivältä mutta kuitenkin pitäisi jotenkin näkyä se SUOMI-teema! Auttakaa! Onhan minulla joitain ideoita, mutta kaipaisin niitä paljon lisää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riisin sijasta koivunlehtien heittelyä, perinneruokia ja ei kylttejä englanniksi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli sinkkisangoissa koivuista tehtyjä "tötteröitä" jossa oli pieniä kukkia koristeina. Koivuthan on kauniita ja mielikuvituksella niistä saa erilaisia koristeita :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä nostelen tätä ketjua :) Rouvana täällä pyörin hakemassa ideoita Suomi teemalla varustettuun tapahtumaan. Sain aikoinani morsiamenakin hyviä ideoita siniseen maailmaani, mutta nyt tosiaan tämä Suomi teema, eli sinivalkoista. Suomenlippuja pitäisi alkaa kohta askartelemaan. Lisäksi mieleen tulee koivunoksat (valitettavasti vaan huhtikuussa ei kauheasti ole vielä lehtiä puissa). Lisäksi mieleen on tullut kasvattaa pari perunaa jos niistä saisi aikaiseksi jotakin. :D Lisäksi mieleen tulee sisu, salmiakki, ruisleipä. Mutta mitä muuta voisi käyttää koristelussa? Onkohan teillä arvon naikkarimorsiamet ideoita? Kuvia saa myös laittaa, jos niitä löytyy. Edes jotain Suomeen liittyvää. Grilli makkaroineen kävi kyllä kanssa mielessä. :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olisin oikeasti vähän varovainen sen sinivalkoisen kanssa, siitä voi tulla vähän päällekäyvä ja nimenomaan tosi itsenäisyyspäivä fiilis. Varsinkin jos koristelussa käyttää lippuja (mikä ei kyllä musta häihin sovi, muuten kuin salossa).

Mä lähtisin varmaan niistä koivuista liikkeelle. Kokeile saatko niihin lehtiä maljakossa. Muuten koristeluun voisi sopia Marimekko, tai vaikka Pentik. Loppukesästä luonnonmateriaalit: puolukanvarvut, mustikanvarvut, kävyt, kaislat, suopursut. En lähtisi kauheesti kikkailemaan.

Tarjolle karjalainen pitopöytä; karjalanpaistia, perunoita, porkkanalaatikkoa, maksalaatikkoa, makaronilaatikkoa, piirakoita, jälkiuunileipää, mustikkapiirakkaa. Olueksi Lapin kultaa, Karjalaa, Karhua, mehuksi puolukkamehua. Iltapalaksi varmaan se makkaranpaisto olisi ihan kiva.

Ohjelmapuolella sitten voisi enemmän revitellä, ihan tilaisuuden luonteesta riippuen. Sibeliusta, tangoa, tanhu-esitys, runoja, leikkejä, saunomista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sen verran korjaan vielä, että kun tekstissäni mainitsin tämän Suomi-teeman tulevan tapahtumaan en tarkoittanut tapahtumalla häitä. Eli kaipaan vinkkejä yleisesti liittyen Suomi teemaan, joka ei liity millään tavalla häihin :) Toki en ole myöskään huhtikuussa järjestämässä itsenäisyyspäivän vastaanottoa vaan haluaisin tuoda esille ("sisustaa") Suomeen liittyviä asioita. Mustikanvarpuja ajattelin itsekin aiemmin,mutta tosiaan huhtikuussa eivät ole vihreinä vielä. Ruokaa ei myöskään ole tarjolla. Muuten kyllä ajattelin salmiakkia, sisuja ja xylitoli purkkaa.

Itse mitä olen koivunoksia tuonut sisälle niin kun lehdet ovat hiirenkorvilla, ruskettuvat lehdet nopeaan. Koitan parasta aikaa keksiä mistä voisin tehdä vihdan huhtikuussa (ihan leikkisästi, en oikeaan käyttöön). Luultavasti havuista sitten vaan. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin nuo häihin kyselijät taisi olla jo häänsä pitäneet ;)

Mun on kyllä tosi vaikea varsinaisesti keksiä mitään ideoita, kun en yhtään tajua millaisia bileitä olet pitämässä.

Onko kyse suomi-eksotiikasta ulkkareille vai nostalgiasta omalle väelle?

Onko tässä nyt niin kuin eniten kyse visuaalisesta ilmiasusta? Vuoden ajat voisi olla teema, tai vaihtoehtoisesti Suomen luonto kevätasussa.

Huhtikuussa voisi ammentaa inspiraatiota vappujutuista?

Vihtoja muuten myydään erilaisissa sauna-shopeissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikös jotain pakastevihtoja myydä ihan isoissa marketeissakin? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itseasiassa taitaa ollakkin, että joissakin kohtuu isoissa kaupoissa on myyty pakastealtaassa vihtoja. Ja niitä keinovihtojakin on näkynyt ympäri vuoden, ainakin silloin tällöin. Nyt vasta hokasin kun puhuitte noista. :D

Lähinnä ei ole kysymys bileistäkään, vaan tämä liittyy messuosastoon ja sen koristeluun. Kivaa olisi tosiaan jos olisi kesä, saisi hieman isompiakin koivuja haettua. Tällä hetkellä näyttää siltä, että saadaan vihreää mattoa "ruohoksi" Kiva myös olisi tietää millainen paikka on kyseessä. Punainen tupa ja perumaa myös kiinnostaisi. :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään