Jump to content
Naimisiin.info

Kynttilät kesähäissä (yhdistetty ketjuja)


Guest Rea

Recommended Posts

Quote
En usko kynttilöiden lämmittävän, jos ei niitä ole kamalan paljon. Tunnelmaa luovat todella paljon, vaikka olisikin valoisaa. Mielestäni "juhla ei ole juhla ilman kynttilöitä!"  ;)

Meille tulis ainakin kaksi kynttilää/pöytä eli noin 40 kynttilää. Tuikkuja mekin on ajateltu. Se vaan tietysti, että niitä saa sitten olla muutaman tunnin välein vaihtamassa.  :(

Samaa mieltä olen: juhla ei ole juhla ilman kynttilöitä!  :)

Muokattu: , käyttäjä: Redrika
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hiawatha suosittelee lämpimästi ihania Puttipajan kynttilöitä, sieltä olen suuren osan hääkoristeistakin ostanut.

Turussa liike on Puttipajan nimelläkin, mutta muitakin jälleenmyyjiä löydätte

http://www.puttipaja.fi

kuten myös kuvia ompi siellä!

Link to comment
Share on other sites

Tavalliset kruunukynttilätkin palavat yleensä vähintään kuutisen tuntia (paketissa on usein paloaika mainittu, ainakin Havin kynttilöissä), joten ei niitä nyt montaa kertaa tarvitse illan aikana uusia.

Geelikynttilöistä varoituksen sana: ne savuttavat usein todella ikävästi. Olen itse tehnyt niitä paljonkin (askartelukaupoissa myytävistä aineksista) erilaisiin lasiastioihin, lähinnä shamppanjalaseihin ja vastaaviin, ja kauniitahan ne ovat, mutta palaessa savuttavat aina ja nokea on kämppä täynnä. Ne kyllä palavat kauan, mutta kannattaa ainakin testata ennen häitä, savuttaako juuri se kynttilä jota olet ajatellut. Kun niitä on vielä paljon samassa tilassa, vaikutus voi olla suuri. Yhtään geelikynttilää en kyllä ole saanut syttymän kokonaan tuleen sillä lailla kun niistä jossain vaiheessa varoiteltiin, ja voihan tuikkukynttiläkin syttyä pinnaltaan kokonaan tuleen, mutta ei se siitä mihinkään leviä ellei heti yläpuolella ole jotain palavaa.

Ainakin elokuun 4. oli ihan hyvä aika polttaa kynttilöitä, kyllä ne tuovat tunnelmaa ja ovat kauniita vaikka ulkona olisikin vielä valoisaa. Meillä juhlapaikan muu valaistus ei ollut kovin kirkasta ja kynttilät sopivat oikein hyvin.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli kirkko valaistu suurin kynttilä telinein ja illan pimetessä koko matka ravintolaan sekä pöydät. Tosi romanttista! :-X

Link to comment
Share on other sites

Onko teistä kukaan tehnyt geelikynttilöitä Sinooperin geeleistä? Kattelin eilen noita askartelulehtiä ja sain idean, minkälaisia kynttilöitä voisin meidän häihin tehdä: neliskulmaiseen lasiin kirkasta (väritöntä) geeliä ja pohjalle punaista tippamosaiikkia. Sinooperista ajattelin aineet ostaa, mutta koska en ole ennen kynttilöitä tehnyt, ajattelin, josko osaisitte neuvoa, millä aineilla kannattais alotella? Savuttaako niiden tuotteet?  ::)

Link to comment
Share on other sites

Onko teistä kukaan tehnyt geelikynttilöitä Sinooperin geeleistä?

Minä olen käyttänyt juuri noita Sinooperissa myytäviä aineita ja on savuttanut. Sydänlangaksi olen kokeillut sekä Sinooperin myymiä valmiita vahattuja lankoja, joissa on metalliläystäke, että itse vahattua sydänlankaa (saa tehtyä parafiiniin kastamalla), johon olen myös itse laittanut sen metalliläystäkkeen (niitä saa loppuun poltetuista tuikkukynttilöistä kun vähän leikkii pihtien kanssa). Molemmat ovat savuttaneet. Olen kylläkin yleensä laittanut mukaan myös jauhemaista väriainetta, mutta ei senkään kai pitäisi savua aiheuttaa, koska se on tähän tarkoitukseen tehtyä. Jos jollain on konsteja tehdä savuttamattomia kynttilöitä, kertokaa ihmeessä minullekin...

Link to comment
Share on other sites

Mun henk.koht. mielipide on kynttilöiden puolesta ja olen omiin kesähäihinikin hankkimassa kynttilöitä. Siis, jos sulho heltyy ajatukselle. Olen jotenkin itsestäänselvyytenä pitänyt tota kynttiläjuttua, mies vaan nauraa ajatukselle ja sanoo, että kesällähän on valoisaa, ei silloin mitään kynttilöitä ole! laugh1.gif

Ei ne kynttilät kovin paljoa mun mielestä lämmitä, ellei niitä tosiaan aivan hirveästi ole.

Link to comment
Share on other sites

Jos häitäni vietettäisiin kesällä, laittaisin pöydille varmasti kynttilöitä. Rakastan nimittäin niiden valoa ja tuoksua! Olen tosin ollut eräissä helteisissä kesähäissä, joissa tilat olivat pienet ja ahtaa ja kynttilät lämmittivät sisätiloja vielä entisestään. Eli ehkäpä kesähäissä kynttilöiden määrää voisi pitää pienenä, jottei ne liikaa lämmitä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ihan hyvin voitte laittaa kynttilöitä, jos siltä tuntuu! Minä olen miettinyt tuota samaa kysymystä jo jonkin aikaa ja nyt tulin siihen lopputulokseen, että meidä(kin) häissä on ensi vuoden  heinäkuussa kynttilöitä! ;D

Olen ihastunut yhteen Puttipajan raudasta muodoiltuun kynttelikköön ja haluan sen välttämättä! ;D

Minäkin kaipasin vain muiden mielipiteitä asiasta.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Meille ainakin tulee kynttilöitä: vieraiden pöytiin, omaan pöytään ja vielä sellainen lattiakynttiläjalka (paikkaa ei tosin olla vielä päätetty) ja ulkopöytiin niinikään!!

Romanttista tunnelmaa..  :-X :-X :-X

Link to comment
Share on other sites

Meillä tulee kyntteliköt noutopöytään ja vieraskirjapöytään ihan vaan sen takia että ne näyttää hyviltä.  ;)

Baaritiskille ja ulos rappusille laitetaan pieniä pöytäkynttilöitä erikokoisissa lasipurkeissa. Se baari varsinkin on aika pimeä nurkkaus että siellä kynttilät toimii enempi tunnelmanluojina.

Meidän ja vieraiden pöytiin kynttilöitä (tai jotain tuikkujuttuja tarkemmin ottaen) harkittiin, mutta jätettiin sitten "tarpeettomina" pois.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kaasoilemissani häissä eilen (hyvänenaika, oliko ne tosiaan eilen??  :o tuntuu, että niistä on sata vuotta ainakin jo  ;D  ::) ) oli kynttilöitä pöydillä, sekä tuikkuja telineissä että kauniita pallokynttilöitä. Oli hyvän näköistä ja henkilökunta oli tajunnut jättää osan valoista sytyttämättä. Juhlasalissa oli mukavan hämyinen tunnelma, kynttilät sopivat oikein hyvin!

Ainoa, mitä ne vähän tekivät, oli kuumuus.. Eli jos on kovin kuuma päivä, kynttilöitä ei kannata sytyttää, sisällä tukehtuu kuumuuteen, kun ihmisetkin lämmittävät isonkin salin aika tehokkaasti.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on jalalliset matalat tuikkukipot, joihin laitamme pohjalle hiekkaa ja kultahippuja. Häät on elokuun alussa, joten varmastikaan ei illalla ole vielä hämärää. Mielestäni kynttilät sopivat silti kattaukseen ja tuovat juhlan tuntua.

Ehkä hieman mautonta oli viime kesän häissä, kun ulos sytytettiin isot roihut keskellä kesää neljän aikaan päivällä. Aurinko porotti täydeltä terältä ja kaiken lisäksi juhlapaikka oli keskellä kaupunkia. Siihen miljööseen ei oikein sopinut ::)

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee pöytiin kelluvia kynttilöitä lasikulhoihin. Vaikka kesällä onkin valoisaa niin kynttilät luo tunnelmaa. Päädyimme kynttiläratkaisuun kun saimme tietää että moni vieraista on allergisia kukille.  

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 months later...

Vaikka täällä ollaan jo 23 vuotta tallattu, niin enpä tiiä...Mihin asti kesällä illat pimenee?

Mietin vaan, että näyttävätkö kynttilät miltään kesähäissä?

Jussina on yöllä valoisaa, mutta mites sitä ennen?

Link to comment
Share on other sites

No kyllä kynttilät minun mielestäni aina tuovat juhlan tuntua, vaikka olisikin valoisaa. Vähän hääpaikkakin tietysti vaikuttaa, että ovatko kynttilät paikallaan.

Tuohon pimeän tuloon sitten vaikuttaa tietysti se, että kuinka pohjoisessa asuu. Itse asun Oulussa ja vapun aikoihin vielä on aika pimeää, mutta sen jälkeen valaistuu todella nopeasti. Nyt elokuun alkupuolella ei ulkona ainakaan vielä tähän aikaan ole pimeää, kun ikkunasta ulos tiirailen..

Link to comment
Share on other sites

Miten olisi sytyttämättömät tuikut tyyliin esim. vesimaljassa ruusujen kera hämärään asti, ja sitten hämärtyessäkulkisi vaivihkaa pöydästä toiseen sytyttämässä...

Ellei sitten sytyttämätön kynttilä näytä torspolta/omalaatuiselta...

Ja muistaakseni on olemassa jokin vanha taikausko, jonka tietenkin vanhimmat  vieraat muistavat, että sytyttämättömän kynttilän se valkoinen, käyttämätön sydän esillä tietää käärinliinoja...Eli aika karmivaa, kun ajattelee näin!!!

Toisaalta mikä jottei kynttilä toimisi ihan päivänvalossakin? Sehän vain juhlistaa.

Tässäpä mietteitä ihan ajatuksenvirtatekniikalla!

Link to comment
Share on other sites

Kiitos Morsian05 ja Kaaso05!

Ajatuksena olis laittaa kynttilät palamaan vasta illemmalla, mutta ainoastaan jos pimenee. En jotenkin osaa aatella kynttiköilä valoisassa. Esim. jätkän tulet pihalle tai jotkut roihut.

Mutta edelleen mietin, onko alkukesän illat Turussa jo ihan valoisia vai näyttävätkö kynttilät joltain?

Link to comment
Share on other sites

Muistathan että kynttilät lämmittävät myös. Eli jos on kuuma ilma niin kynttilät tekevät juhlapaikasta vielä lämpimämmän...

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli kesähäissä kynttilät:

Sali jossa istuimme ei ollut kaikkein valoisin paikka, joten ainakin  meidän häissä kynttilät toi kivaa lisätunnelmaa,

mikäli sitä nyt oltais vielä lisää kaivattu  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Joo kyllä meillekin tulee kynttilöitä vaikka häät ovat heinäkuussa. Ne on niin kivan näkösiä!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pari viikkoa sitten pidetyissä häissämme poltimme kynttilöitä lyhdyissä, joita roikkui kuusen oksalla ja grillikatoksen katon reunoissa. Telttakatoksen pöydillä (jossa oli ruokailu) oli tuikkuja huurrelaseissa, todella ison pensaamme (puun kokoinen) olimme koristelleet ulkovaloilla (niillä vihreillä johdoilla, joita käytetään jouluna) ja morsiuskaaren taas tyllillä ja valkoisella ulkovalosarjalla. Ilta olivat jo sen verran pimeä, että näillä sai tehtyä tunnelmavalaistuksen todella kauniiksi.

Mitään roihuja emme uskaltaneet laittaa, koska myös lapsia oli vierainamme.

Link to comment
Share on other sites

Olin juuri lauantaina häissä, joissa oli isoja tuikkuja lasikupeissa pöydillä. Paloivat vaikka aurinko paistoi ja loppuillasta valot olivat päällä, ja toivat silti mukavaa tunnelmaa. Mikä siis estäisi kynttilöiden polttamisen kesälläkin?

Link to comment
Share on other sites

Minä haluaisin kesähäihimme,jotka pidetään heinäkuussa niin pikkusen määrän kynttilöitä ihan vaan tuomaan romanttista tunnelmaa. :-X

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...