Jump to content
Naimisiin.info

Hippiteema


Peace frog

Recommended Posts

Laitoin tästä jo tuonne yhteen ketjuun, mutta jos näin löytyisi apua paremmin. Eli meillä siis näillä näkymin tulee kutsut olemaan 60-luvun konserttijulisteen tyylisiä eli aika psykedeelisiä. Miten jatkaisin tätä teemaa koristelussa? En haluaisi mennä mitenkään yli asiassa mutta jotenkin se olisi kiva huomioida koristelussa niin että koko homma olisi hyvä kokonaisuus. Lähinnä olin ajatellut värejä jotka olisivat tumma vihreä ja fuksia, ja koska häät ovat syyskuun puolivälissä niin ruskan värejä voi myös hieman yhdistellä. Olisiko kellään ideaa miten jatkaisin hippiteemaa koriselussa? Linkistä löytyy konserttijulisteita joista voi hakea vähän fiilistä http://www.2b1records.com/chetmemorial/postergallery.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Aivan ihana teema! Mulle tuli mieleen sellainen Woodstock-meininki, festarien rentous tunnelmana ja jos on pihaa hääpaikalla, niin siellä voisi olla telttoja tms. Ehkäpä teemaa voisi hyödyntää tarjouiluastioissa? Helmiverhoista itse tykkäisin koristeena myös. Hääautoksi kupla tai joku symppis hippiauto.

Ideoita voi saada selailemalla hippiputiikkeja, esim. www.hippieshop.com. Tsemppiä hääsuunnitteluihin :)

Link to comment
Share on other sites

Joo, värit on nyt sen verran muuttunu, että fuksiaa ei tule koska ostin jo puvun jossa on helmassa lehtibrodeerauksia yms. ja värit ovat lämpimämmän sävyiset. Syksyn väreillä siis mennään. Kutsukortista tulee hippi/art nouveau-tyylinen. Art nouveau-tyyliä käytettiin paljon 60-luvulla julisteissa. Myös olen suunnitellut että ohjelmalehtiseen, menuun ja paikkakortteihin tulee samaa teemaa. Tässä esim. 60-luvulta. http://www.bmasse.com/Images/newbyrds.jpg

Tää suunnittelu on kyllä hauskaa! Vielä pitäis tuohon koristeluun saada sellanen hippisärmä ettei mene liian syksyiseksi. Liikuntasalissa ei onneksi ollutkaan puolapuita, mutta oli se silti liikuntasali ja liikuntasalin valot. Valaistukseksi ajattelimme laittaa niitä talven pihavaloja, jotka ovat sellaisia pieniä lamppuja johdossa, ristiin rastiin kattoon. Bändin taakse olisi komeaa saada heijastettua 60-luvulla konserteissa paljon käytetty efekti missä värilliset vedet/öljyt soljuvat jos ymmärätte.

Jos tulee mieleen jotain tyylikästä mistä kuitenkin paistaa hippihenki niin kertokaa! Ideoita otetaan edelleen vastaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Moi! Oon aika uus tulokas täällä, mutta päätin rohaksitua ja kysyä teiltä neuvoa! Päätettiin miehen kanssa, että meidän häistä (elokuu 2011) tulee hippihäät! Ollaan molemmat arvoiltamme todella vihreitä, ja mietittiin miksei meidän häätkin saisi näyttää siltä? ja hipithän vannoivat rakkauden nimeen, ja häät ovat rakkauden juhla! Tähän asti keksitty tällaista:

Mulle tulee kevyt, keijumainen hääpuku (kampaus myös todella luonnollinen)ja sandaalit, miehelle vakosametti-pikkutakki

Kutsu on flyer, jonka eräs graafikko tekee peace and love-teemalla

Vihkikaavassa (siviilivihkiminen) on runoja rakkaudesta, jossa paljon luontoaiheisia vertauskuvia

kun kävelemme "alttarilta" pois, viulunsoittaja soittaa imagine-kappaletta

bändi on faijan bändi, soittavat siis 60-70-luvun musaa, lähinnä beatles jne

kukat mulla ja pöydissä luonnonkukkia

ruoka kasvisruokaa

halutaan pitää häät kuitenkin "tasokkaina",eikä mitään naamiaispelleilyä, mutta tää ratkaisu tuntui muuten oikealta. Ja kysymys: onko muilla kokemusta/ideoita/mielipiteitä tän tyyppisistä häistä, miten teemaa voisi muuten tuoda hyvällä maulla esiin? ehdotuksia ja tarinoita otetaan vastaan! Ainiin, ja häät siis espoon kartanossa, vihkiminen kartanon pihalla. Kiitos jo etukäteen :)

Link to comment
Share on other sites

Guest minä vain :)

Mielestäni aivan ihana idea! Olen itsekin juuri tuon tyylinen, mutta poikaystäväni ei ole aivan niin paljoa, joten meille varmaan tulee sitten osittain tämän tyyppiset juhlat myös. :)

Ideasi ovat mielestäni oikein hyviä ja toteutuskelpoisia ja tukevat aihettanne. :) ihana kun teillä on tuo bändikin! :)

Link to comment
Share on other sites

Ihana idea ja mahtavia kuvia! Melkein tekisi mieli varastaa idea. :girl_wink:

Ihan yksittäinen juttu: sulle (tai sulhaselle) kukkaseppele päähän.

Muuten, koristeluissa ym. pienten kertakäyttömuovihärpäkkeiden välttelyä ja paljon värejä. Jos teidän päälle "heitellään" jotain vihkimisen jälkeen, niin vaikka kotimaista viljaa tai kukkia (tai saippuakuplia, mutta sitä voi olla vaikeampaa toteuttaa ekologisesti).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Aivan ihana teema!!! :-X Mäkin oon vähän hippiskä, mutta mun mies on pesunkestävä hevimies, joten tuollaiset hippihäät ei ehkä ihan mene läpi. Voiskohan niitä jotenkin yhdistellä... :girl_wink:

Mut niihin ideoihin: Saisitteko mistään kuplaa tai hippivolkkaria hääautoksi? Kai sulle tulee sellainen otsanauha ja iso peace-merkki kaulaan? :) Koristeluihin paljon eri värejä ja vieraille kukkaseppeleet päähän. Ruuaksi tosiaan kasvislähiruokaa. Voisko juhlapaikan seinille ripustella vanhoja 70-luvun kuvia ja sitaatteja John Lennonin biiseistä. Näitähän riittäis kun tapeeksi miettis...

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee varmaan pikkuisen tämän tyyliset häät. Minä olen hieman enemmän luonnonlapsi kuin tuleva mieheni, joten aihe varmaan näkyy melko keveästi mutta selkeästi. Teemamme varmaan on yleisesti sellainen luonnonläheisyys, rentous ja värikkyys. :) Eli siis ..."hippihäät". :D

Muokattu: , käyttäjä: KeijuSaaPrinssin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...