Neenus

Less is more

100 viestiä aiheessa

Olin kerran häissä, joissa oli minimalistinen linja:

-kirkossa ei koristeita

-pöydissä vain 1 kapea maljakko, jossa 1 ruusu

-paikkakortit valkoiset, taitetut kartonginpalat

-hääkarkit

-menukortit valkoiselle kartongille, 1/pöytä

-tilaan kuuluvat valkoiset pöytäliinat+servetit

-ovensuussa pöytäkartta

-buffet-pöydässä ruusuja maljakossa

-hääparilla ihan tavalliset kuoharilasit

Ei muuta, ja todella tyylikästä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tuu kirkkoon mitään extraa, juhlapaikalla on pöydissä valkoiset liinat, ei tuikkuja tms mutta voi olla että lainataan juhlapaikan kynttelikköjä (hopeiset, isot). Pöydät on periaatteessa 6 hengen pöytiä, joita laitetaan yhteen eri kombinaatioilla, ja kahdenkin pöydän keskelle tulee vaan yks kukka-asetelma, jota jatketaan jollakin kevyellä vihreällä sitten pitemmälle. Noutopöytään tulee vähän isompi asetelma. Ei paikkakortteja, menukortitki on vähän mietinnässä että jaksaako tuota. ;)

Oli mulla alunperin muitakin suunnitelmia, mutta ne on tässä matkan varrella karisseet pois, kun oon tullu siihen tulokseen että keeping it simple on meille paras vaihtoehto, kaikin puolin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika vähäisesti tulee meille koristeita. Pöydät kun ovat aika pienet, 70x120, siis varsinkin tuo syvyys on aika vähäinen. Tulossa on tapetista leikatut kaitaliinat, tuikkuja Galej-kippoihin ja matalat (ehkä omiin mataliin Kartio-laseihin) valkovihreät ruusuasetelmat. Lisäksi ohuesta paperista leikkaan itse piparkakkumuoteilla sydämiä, ikäänkuin konfeteiksi, mutta hieman isommiksi. Niitä sitten ryppäiksi sinne tänne.

Kukka-asetelma ja 2 isompaa kynttiläasetelmaan noutopöytään ja kynttilärykelmä (ja ehkä luonnonkukkia?) ulos portaiden pieliin.

Aika vähällä mennään, mun mielestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vähän samantyyppinen koristelu kuin T-T:llä.

- kirkkoon ei mitään

- juhlapaikan ikkunalaudoille kynttilät

- vieraiden pöydissä 30 cm leveät hopeiset kaitaliinat, mm. Sinooperista saatavaa Sizofloor-kuitunauhaa

- kaitaliinan päälle 4-5 matalaa Ikean Galej-tuikkukuppia / pöytä

- tuikkukuppien lomaan läpinäkyviä lasikiviä

- meidän pöytään kaksi jalallista Galej-lyhtyä (näyttää siis viinilasilta) ja samoja lasikiviä kuin vieraiden pöydissä

- ainoa kukat buffapöytään, jotakin valkoisia läpinäkyvään Aalto-maljakkoon

- pöytien päihin menu- ja ohjelma-laput sekä jokaisen lautaselle pienet hääkarkkirasiat, jotka ovat samalla paikakortit

Minun mielestä meidän juhlapaikka (kuva ) ei vaan tarvitse mitään erityisempää ja muutenkin pieni todellakin on kaunista :)

Muokattu: , käyttäjä: omerrta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis aivan kuin meidän tulevista häistä olisi lukenut! =) Ihanaa kun joku muukin on päättänyt olla ihan näinkin ns.vaatimattomalla linjalla koristelujen suhteen. :)

T:Heinäkuun morsian

Mä ilmeisesti kuulun tänne pinoon, koska meille ei tule juurikaan koristeita...

Pöytiin:

- tapettikaitaliinat

- yksinkertaiset kukka-asetelmat (vesipolymeeriä, yksi neilikka ja koivunoksa)

- peruskattaus servetteineen

- yksi "pöytäkolmio" per pöytä (kolmiossa ohjelma, menu ja pöytänumero)

Kahvituksen ajaksi pöytiin tulee lisäksi:

- lahjarasiat

- vieraskirjakortit + kynät

Muita koristeluja:

- meidän pöydälle ei tule kuin kaitaliina, mun kimppu ja meidän shampanjalasit

- muualle tulee koivuja kokonaisina (ollaan siis enimmäkseen ulkona)

- ruokapöydälle yksi vähän isompi asetelma neilikoista ja koivusta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä oli myös yksinkertaista. ruusun terälehtiä ja lasihelmiä tuikkujen keskellä.

1986656.jpg

Ihana tää tila! Ja kattauskin on minun silmääni ihanan pelkistetty.

Mä ajattelin luopua sekä kivistä että peikonpähkinästä. Kynttilät saadaan juhlapaikalta ja valkoiset liinat. Pöytiin tulee pullot (jos löytyy sopivat jostain..) joissa menu. Ohjelmat ihmiset raahaavat kirkosta mukanaan, niin ne ei kökötä pöydässä koristeen virassa nekään. Huomenna mennään sopimaan juhlapaikan kanssa yksityiskohdista :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mares; ihanan näköistä, simppeliä, mutta niiiiin kaunista! Me like it!

edit: ja samaa mieltä kuin Timotei tuosta tilasta, kaunis paikka!

Muokattu: , käyttäjä: metal-bride

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa häissämme ihan yksinkertaisen valkoiset pöytäliinat. Lisäksi pöytiin tulee erilaisia, vanhoja, hopeaisia kynttilänjalkoja valkoisilla tai vaaleanruskeilla kynttilöillä. Mitä laittaisimme kynttilöiden lisäksi pöytään? Emme halua kukkia. Eikä mielellään mitään kallista/värikästä :)

Löysin netistä tälläisen idean:

table-decorations-show-3.jpg

Mitä luulette, pitäisikö nuo "timantit" kuumaliimata liinaan kiinni, vai menisikö ihan tuollaisenaan? Ei tulisi tietenkään lasten pöytään, etteivät ehdi suuhun! (jos nämä kaksi pienintä edes tulevat)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni menisi noin. Helppo esim sitten siirtää lasien alta pois.

Meille olisi kanssa tulossa mahdollisemman simppeli pöytäkoristus. Paljon erikokoisia tuikkuja kipoissa ja matalissa laseissa, valkoiset pöytäliinat, maljakot karahvityyppiset viinipullot joissa luonnonkukkaa ja järvikiviä sinisten lasipalojen kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En minäkään menisi noita kuumaliimaamaan. :) Saapahan sitten kerättyä talteen ja käytettyä uudelleen (tai myytyä eteenpäin).

Mun mielestä teidän pöytiin ei välttämättä tarvitse laittaa mitään muuta kuin nuo, mitä jo ajattelit. Jos haluat, niin voithan laittaa vielä kaitaliinat.

Meille tulee myös noita timangipampuloita (mitä ne nyt ovatkaan) ja kahden kokoisia kynttiläkuppeja, toiset tuikuille tarkoitettuja ja toiset ihan juomalaseja. :) Voi olla että näpertelen niihin vielä hopeanarusta rusetit ympärille.

Kaitaliinaksi ajattelin ensiksi ostaa värillistä tai hopeaa kuitukangasta askartelukaupasta, mutta jotenkin se ei enää miellyttänyt ja päädyin ostamaan tapettia :lol: Nyt meille on siis tulossa valkoiset liinat, valkoista tapettia, jossa kiiltovalkoisella kiemurakukkaköynnöstä, kynttilöitä ja noita pampuloita.

Kukat ovat vielä auki, mutta auringonkukkia toivoisin. Tosin riippuu vähän siitä, kukkiiko ne meidän häiden aikaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauniit on suunnitelmat! :)

Mäkään en kannata kuumaliimaamista (em. syistä). Se vain tuli mieleen, että jos budjetti on rajallinen, niin nuo timantit eivät ole ihan halvimmasta päästä (ja juuri siksi niitä kannattaakin yrittää myydä edelleen, jos ei itsellä ole häiden jälkeen niille käyttöä). Tiimareissa ja varmaan muissakin kaupoissa on joskus niitä "2 yhden hinnalla"- ja "-50%" -kuponkeja, ne ja kaikki mahdolliset alennukset kannattaa ainakin hyödyntää. Vai tilaatko netistä / tiedätkö jo mistä hankit ja onko kalliita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tosiaan tiedä mistä noita timantteja sitten hankin :girl_haha: Voivat olla aika hintavia, mutta meillä on vain 30 vierasta, eli pöytiä on yhteensä viisi. Jos niitä saa tiimarista, opiskleija-alennus on -15%... Pitää mennä tutkimaan kaupungin antimia ja sitten katsella netistä jos ei löydy!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkki: ja mä myyn meidän timangit parin kuukauden sisällä pois. meillä liki 8000 timangia (koot 4-5mm).

Mutta aloittajan kattaus on kauniin yksinkertainen, mutta silti tyylikäs.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vähän OT:na, mutta tuolla Myydään-palstalla on tarjolla pinkkejä timantteja, kahta kokoa, molempia 1000 kpl pussi. Hinnat taisi olla 5€ molemmin puolin, isommat vähän kalliimpia. Jos sopii teemaväreihin, niin käykää kimppuun!

Terv. Enni Ekologi... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on kanssa tulossa ihan yksinkertainen kattaus...Itse olen ajatellut, että jos valkoisen pöytäliinan päälle joku ruska -sävyinen kaitaliina, kynttilöitä ja vähän samaan tapaan kuin aloittajalla, tosin timanttien sijaan varmaankin vaahteran lehtiä tai pihlajan marjoja..En oikein tiedä..Olisi kiva jos joku voisi laitella enemmän malleja yksinkertaisista pöytäkoristeluista, mä olen niin huono itse kuvitelemaan mitään ilman jonkin asteista ensi ideaa..:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille on kanssa tulossa ihan yksinkertainen kattaus...Itse olen ajatellut, että jos valkoisen pöytäliinan päälle joku ruska -sävyinen kaitaliina, kynttilöitä ja vähän samaan tapaan kuin aloittajalla, tosin timanttien sijaan varmaankin vaahteran lehtiä tai pihlajan marjoja..En oikein tiedä..Olisi kiva jos joku voisi laitella enemmän malleja yksinkertaisista pöytäkoristeluista, mä olen niin huono itse kuvitelemaan mitään ilman jonkin asteista ensi ideaa..:D

Tämäkin kuulostaa tosi kivalta idealta! Varsinkin tuo pihlajanmarja/vaahteranlehti ajatus. Nämä olisivat ainakin halpoja, vaahteranlehdet voisi kerätä maasta. Riittäisikö asettelu pöydälle ilman mitään kummepia kommervenkkejä? En löytänyt kuvia mistään, tätä voisi kokeilla kotona :)

leafvase.jpg

Tässä olisi ajatus oksien käytöstä, en tiedä vaan mistä noita oksia kehtaisi nyhtää. Kärsiikö puu??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tokihan se puu kärsii, jos siitä napsii oksat pois. Mutta tätäkin suurempana ongelmana pitäsin noiden oksien käytössä sitä, että onko ne sopivia juuri teidän hääpäivänänne. :unsure: Toki voi toivoa, että ennen hääpäivää on tullut yöpakkasia/hallaa ja lehdet ovat kauniin värisiä ja vielä puissa, mutta toisaalta yhtä hyvin voi olla, että tuohon aikaan on jo lumi maassa (minulla on synttärit teidän hääpäivän aikoihin ja ainakin Jyväskylän korkeuksilla on monesti jo tehty lumiukkoja mun synttärijuhlissa...) ja kaikki lehdet pudonneet. Itse en ehkä uskaltaisi luottaa siihen, että noita oksia on käytettävissä koristelussa. Tai ainakin kannattaa laatia planB varmuuden vuoksi. Ikävää jos lehdet varisevatkin pois ja koristeeksi jää vaahteranoksia ilman lehtiä.

Lohdutuksen sana kuitenkin, noita ruskan värjäämiä vaahteranlehtioksia saa kuitenkin ihan normaaleista kaupoista. Viime viikolla itse katselin niitä Prismassa. Noiden lisäksihän voi hyvin kerätä vaahteranlehtiä talteen pöydälle ripottelemista varten, jos ovat värjäytyneet ennen hääpäivää. Toki näitäkin saa tilattua esim. ebaysta suht edullisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Enpä muuten tajunnutkaan, että ei meillekään kovin "monimutkaista" pöytäkoristelua ole tulossa. Kerättiin miehen kanssa noin kuukausi sitten 10 litraa kastanjoita ja kuivattiin ne, joten niitä "sirotellaan" pöytiin. Keskelle tulee yksi kukka-asetelma valkeita ruusuja ja vieraiden paikoille lasit sekä kankaiset (valkoiset) lautasliinat , jotka taitellaan ranskanliljoiksi:

PliagedeservietteenFleurdeLys-49065.jpg

Siinäpä se. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Enpä muuten tajunnutkaan, että ei meillekään kovin "monimutkaista" pöytäkoristelua ole tulossa. Kerättiin miehen kanssa noin kuukausi sitten 10 litraa kastanjoita ja kuivattiin ne, joten niitä "sirotellaan" pöytiin. Keskelle tulee yksi kukka-asetelma valkeita ruusuja ja vieraiden paikoille lasit sekä kankaiset (valkoiset) lautasliinat , jotka taitellaan ranskanliljoiksi:

PliagedeservietteenFleurdeLys-49065.jpg

Siinäpä se. :)

Noiden pihlajan marjojen, vaahteran lehtien lisäksi olen miettinyt tammenterhoja yhtenä vaihtoehtona..:) Meillä on häät 18.9. joten kaikkea kaunista luonnon väristä pitäisi onneksi olla (ja toivon mukaan) saatavilla. Se on halpaa kun kerää koristeet maasta. :) Tosin, nyt mulla on jo nyt hirvittävä jännitys että tuleeko ensi syksynä kivan näköinen ruska, ja että mistä mä kaikki keräisin..:D

Ja olin tosiaan ajatellut että ne vaan ripoteltaisiin pyödälle, kaitaliinan päälle kynttilöiden lomaan...Tosin, ilmeisesti kaitaliina tulee olemaan tapettia kun sain täältä vinkkiä että sitäkin voisi käyttää...Ei miljoonia euroa meidän hääkoristeluihin..:) Ja meillä kun on juhlapaikkana sellainen "pimeä" tullipakkahuone, niin olisi kiva että koristuskin sopivi kokonaisuuteen..Kynttilät on ihan must!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä Helsingissä heikosti on lunta viime vuosina näkynyt, mutta jos vaikka tulis yllätys ens vuodelle ;) Kastanjatkin on tosi kiva ajatus, täällä meillä päin on todella paljon kastanjapuita! Säilyykö kastanjat miten jos niitä käy tieltä noukkimassa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ne kyllä säilyy, kun kuivattaa kunnolla. Isossa sangossa ilman kuivausta säilytettynä tms. ne alkaa homehtua. Me laitettiin olohuoneen lattialle sanomalehteä ja kastanjat siihen (vei valtavasti tilaa, joten olkkari oli "poissa käytöstä" vajaan viikon). Kun ne oli suht kuivia (kahta vastakkain napauttamalla kuuluu "kalahdus", ei "tömps"), laitoin ne pärekoriin, että ilma pääsee vielä vähän kiertämään. Ja nyt ne on parvekkeella, eiköhän ne siellä säily - pienempiä määriä olen nimittäin pitänyt siellä lasipurkissa koristeena ympäri vuoden. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuivatuksen kanssa voi tulla siis ongelmia meille: kaksi kissaa + kastanjat + yksiö :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ No joo, kuulostaa aika hilpeältä yhdistelmältä! :girl_haha: En tiedä, miten kuivais sit esim. varastossa, jos ne vaan saa laitettua melko ohueksi kerrokseksi. Tai parvekkeelle, vai onko teillä? Jos ei muuta, niin viette sukulaisille. :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin olisi tulossa hyvin simppeli pöytäkoristelu. Minulla on asiasta ihan selkeä visio, mutta kaikki, joille olen tästä intoillut, ovat olleet vähän epäileväisiä. Ajattelinkin sitten kysyä teiltä täällä, mitä mieltä olette ajatuksistani.

Eli koristeiksi ei tule lainkaan kukkia. Häät ovat marraskuussa, joten kukat tulisivat kalliiksi eikä silloin enää ole luonnonkukkia, kun luonnonläheisen teeman haluan. Sen sijaan on tarkoitus koristella pöydät ja muukin juhlatila risuoksilla ja kävyillä, jotka spreijaamme hopeasprayllä tai ehkä jollain vähän kimaltelevalla maalilla. Oksia voisi tulla pöydän keskelle ihan vaan pötköttelemään, ei siis maljakoihin, ja sinne väleihin sitten tuikkukynttilöitä. Pöytäliinoja en haluaisi (jos siis juhlapaikan pöydät ovat sitä mitä muistelen niiden olevan, eli hirsipöytiä), ja tämä tuntuu nyt olevan se suuri kauhistus kaikille, etenkin äidilleni. Onhan se kai jotenkin perinteisen juhlavaa, että olisi valkeat pitkät liinat pöydissä, mutta minusta tunnelma olisi lämpimämpi ilman liinoja. Varsinkin kun väriteemamme on aika kylmä (hopea, valkoinen ja vaaleansininen).

Mitäs arvelette?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kuulostaa minusta ainakin kivalta talviselta koristelulta. Ja jos pöydät tosiaan on hienot ja hyvässä kunnossa olevat hirsipöydät, niin ei niihin mielestäni kanssa liinoja tarvitse piilottamaan.

Kukat saattavat tosiaan tulla kalliiksi varsinkin kun ei voi itse kasvattaa niitä talveksi. Mutta voisihan muutaman valkoisen amarylliksen laittaa esille vaikka bufet-pöytään jos sellainen on. Amaryllis on kuitenkin tyylikkään yksinkertainen ja niitähän saattaisi saada kuitenkin lähempänä joulua halvemmalla kun on sesonki kukka. Samoin tuli mieleen Harsokukka, se voisi olla myös oksien seassa mukavan näköinen? :girl_smile:

33beu1g.jpg

2205474.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Vihqu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään