Milla_M

Teemana ruiskaunokki

36 viestiä aiheessa

Mä ajattelin sinistä ja kukiksi ruiskaunokkia...Mitäs muuta aiheeseen liittyvää vois laittaa? Ehdotuksia/kokemuksia? Olis kiva nähdä kuvia, jos jollain on ollut esim. kimpussa ruiskaunokkia...

Kiitos kaunis!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse harkitsin ihan ekana hääkimppua ruiskaunokeista,

sininen kun on mulle aina pop.  ;)

Niistä saisi tosi upen kimpun,

paljon ruiskaunokkeja tiiviiksi pyöreäksi kimpuksi.

Laura Malmivaaralla taisi olla viime kesänä häissään sellainen  kimppu.

Mun kohdalla ruiskaunokki suunnitelmat on unohdettu,

mutta mielenkiinnolla seuraan, josko sinä päädyt niihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

purple_med_br_cas.jpg

http://images.google.fi/images?q=wedding+b...tart=0&sa=N  <--- tuolta lisää kuvia

Tuosta linkistä löytyy siis kaikenlaisten morsiuskimppujen kuvia.

Minun kimpussani oli ruiskaunokkia, hajuhernettä, neilikkaa...ja jotain muuta en oikein muista enää  ;D

Mutta siis tuo ruiskaunokki sopii monien muidenkin kukkien kanssa jos et halua pelkästään sitä. Äidilläni on ollut ruiskaunokkia ja päivänkakkaroita omassa kimpussaan. Kuvia on koneella, mutta ei netissä. Laitan linkin jahka saan ne kuvat nettiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen kans pohtinu tota ruiskaunokkia, ne on kauniita, kestäviä ja itse kasvatettavissa. Lähinnä ideana on ollut tehdä ruikaunokeista  pöytäkoristeet ja kimppu, ehkä hääkakkuun koristeeksi. Nehän kun on syötäviä niin ei tavitsis pelätä mitään myrkytystä. Tai vaikka salaattiin antamaan väriä. Välillä mietin että terälehtiä vois sekottaa riisiin, mutta pitää vielä testailla miten ne sotkee kuivana/märkänä. Marimekolla on sellasta kangasta missä on ruiskaunokkeja, samaa sarjaa saa sitten vaikka mitä. Lähinnä olen ajatellut servettejä, mutta ne saattaa olla jo liikaa. Onpa kiva että muutkin on pohtinu samaa, katotaan millasia ideoita täältä syntyy!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äidilläni oli aikanaan 1970-luvun alussa ruiskaunokki/päivänkakkarakimppu. Ainakin tuo yhdistelmä näyttää valokuvissa kauniilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suunnitteilla kimppuuni on ainakin ruiskaunokkeja ja päivänkakkaroita. Koristelussa käytämme luonnonkukkia ja todennäköisesti koivua ja pihlajaa. .. ja tietenkin itsekasvatettuja ruiskaunokkeja. Väriä antamassa todennäköisesti kivistä ja/tai taikataikinasta tehdyt leppäkertut. Olen ollut villinä leppäkerttuihin pienestä pitäen.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä olen ajatellut laittaa kans kimppuun kyseisiä kukkia. ne on tosi kauniita!  Ajattelin koristella niillä myös kirkon ja juhlapaikan. Koivua ajattelin yhdistää somistukseen myös ja ehkä kimmppuunkin. Sitä morsiuskimppua ei sitten kyllä taideta säilöä kovin helposti.

Olin ajatellut kasvattaa kukat itse ongelmana on vain häiden ajankohta joka on 10.7, saa nähdä miten ehtivät tulla kukkaan siihen mennessä ???

Servetit ajattelin että ovat sinisiä (yksivärisiä sellaisia)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli hääkimpussa ruiskaunokkeja ja shampanjaruusuja. Vieheet ja morsiustyttöjen kimput olivat samoista kukista. Kasvatin itse ruiskaunokkeja, oli tarkoitus tehdä niistä pöytäkukat. Noh, viime kesähän oli kuuma ja mun kaunokit otti ja kasvoi jo heinäkuussa ja kuolla kupsahtivat ennen 30.8  :-/. Tehtiin sitten pöytäkoristeet muusta sinisistä kukista, koska ruiskaunokit olivat todella kalliita: 7 euroo/pieni kimppu. Yhteen pöytäkoristeeseen olis mennyt ainakin 2 kimppua ja pöytiäkin oli 10.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauniita varmasti ovat. Itse ajattelisin morsiamen olevan kovin kokoomushenkinen ja tekevän poliittisen statementin, jos näkisin ruiskaunokkikimpun hänen kädessään, mutta ei varmaan kaikille tule sellaisia mielleyhtymiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee kimppuun ruiskaunokkeja, valkoista harsokukkaa, vaaleanpunaisia ruusuja ja hennon vaaleanpunaisia neilikoita. Hiuksiin myös muutama ruiskaunokki. Pöytiin koristeiksi ruiskaunokkeja.  Se on mielestäni kaunis sininen kukka ja on myös oman äitini suosikki, on saanut niitä sairaalaan kimpun syntymäni jälkeen.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kanssa koristukseen ruiskaunokkeja. Pistetään niitä veteen kellumaan yhdessä valkoisten gerberoiden kanssa. Lisäksi niitä laitetaan kakun päälle.

Piti jo pistää koe-erä tänä kesänä maahan, et ehtiihän kukkia mein häiden aikaan ;)

EDIT: Jos mulle ei tuu kimppua valkoisista liljoista tai calloista, niin sit mun kimpppuun tulee valkoista gerberaa sekä ruiskaunokkeja  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ruiskaunokkia ei ollut saatavana hääkimppuuni (valkoinen eskimo-ruusu ja jotakin sinistä) kesäkuun/04 alussa, joten kukkakaupassa ehdotettiin jonkin tietyn kukan värjäämistä siniseksi. Muuta sinistä kukkaa kuitenkin löytyi ilman värjäämistä. Ruiskaunokki-haaveeni ei tältä osin toteutunut. Ruiskaunokin saatavuus kannattaakin varmistaa, jotta säästyy mielipahalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ja äiti kasvatettiiin omilla pihoilla ruiskaunokkeja, joista sitten tehtiin pöytäasetelmia ja laitetiinpa niitä booliinki koristeeksi. Morsiuskimpussa ja sulhasen vieheessä oli shamppanja ruusuja ja ruiskaunokkeja.

Ruiskaunokki on hyvä kauniin sininen kukka ja helppo kasvattaa itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äitillä oli aikanaan hääkimpussaan ruiskaunokkeja ja harsokukkaa.... yksinkertaista mutta kaunista (ainakin kuvien perusteella)... vieheet olis sitten samalla tyylillä ja juhlapaikan koristelun samoin.... Hauskaa on se, että häät oli syyskuun lopussa ja äidillä on yhä edelleen tapana ostaa hääpäivänä tuollainen samanlainen kimppu.... onneksi tuttu kukkakauppias osaa jo nykyään varautua, ruuiskaunokkeja kun ei ihan joka kukkakaupasta syyskuussa niin vaan saakaan...  8)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onks kellään kuvia koristuksista ja muusta missä on käytetty ruiskaunokkia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä aion myös kasvattaa ruiskaunokkeja itse. Teemme niistä ja valkoisista harsokukista pöytiin asetelmat. Kimppuuni haluan myös ruiskaunokkeja ja persikan värisiä ruusuja. Jollakin oli vaaleanpunaisia ruusuja mikä ei olisi myöskään hassumpi idea. Mulla tulee ruiskaunokista mieleeni muistot kun pikkutyttönä maalla keräsin ruiskaunokkeja ruispellon laidalta. Olen aina pitänyt siintä kukasta. Ihanaa huomata, että täällä on myös muitakin jotka pitävät siintä kukasta.  ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko jo liian myohaista alkaa kasvatamaan omia kaunokkeja elokuisiin haihimme??? Eipa ollut edes tullut mieleeni ennenkin luin sen taalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole liian myöhäistä. Itsekin laitan ensikuun alussa eli ensiviikolla siemenet maahan jos ilmat lämpenevät. Siemenpussissa sanotaan, että kylvö touko-kesäkuussa ja kukinta 6-7 vko kylvöstä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen täysverinen, äidinmaito-kepulainen, ja silti aion tuota ruiskaunokkia käyttää häissäni... Että eiköhän ne kokoomuslaisetkin voi unohtaa yhdeksi päiväksi, varsinkin omaksi hääpäiväksi. Politiikka tuskin on ensimmäisenä mielessä  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viikonloppuna laitoin koe-erän tulemaan ruiskaunokkia ja päivänkakkaraa.. Tosin pussin kyljestä luin että päivänkakkara kukkii vasta seuraavana kesänä istutuksesta. Toivottavasti nyt onnistuu sitten kerralla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kertokaa sitten, miten kukkivat nuo ruiskaunokit. Itsellämme on hääpäivä ens vuonna 26.8 ja ajattelin, että jos ne kylväis hieman myöhässä, niin voisi vielä hyvällä tuurilla kukkiakin tuolloin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kylmien ilmojen vuoksi laitan ruiskaunokit vasta viikonloppuna kasvamaan. Toivottavasti juuri häiden aikaan kukkivat kauniisti.  :D Kukkakaupassa sain vinkin, että voi laittaa kanaverkkoa keppien päähän ruiskaunokkipenkin päälle. Idea on se, että kun kukat kasvavat verkon läpi niin tuuli eikä sade hakkaa niitä poikki kun se verkko tukee niitä. Tulikohan tarpeeksi selvästi selvitettyä asia. ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin nyt on ruiskaunokin ja valkoisen harsokukan siemenet maassa ja nyt vain odotellaan minkälaista satoa sietä nousee ja toivottavasti juuri sopivasti häiden aikaan. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille tulee pinkkiä ruiskaunokkia...istutettu on ja nyt vain odotellaan valtavaa kukkamerta takapihalle ja mökille  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään