253 viestiä aiheessa

Hakusessa olisi tummanlila kaitaliina jossa olisi hopealla tai muulla vaaleammalla värillä "koukeroita" tai muuta kuviota. Vastaan ei ole ainakaan vielä tullut tapettia (halpaa) tai muustakaan materiaalista sellaista mikä kolahtaisi. Jos jollakulla on ideaa mistä etsiä, niin otetaan kiitollisena vastaan :)

Sama homma täällä mut ei taida mistään löytyä! Mietin että millastahan se kuitusilkki olis kaitaliinana ku sitä ainakin löytyy tummanviolettina.

Mäkin etsiskelen jotain tuon tapaista, muttei oo vielä löytynyt. Kertokaapa tänne heti jos löytyy! Paperisissa kaitaliinoissa on aika vähän vaihtoehtoja, ompelemaan en todellakaan jaksa alkaa :) Tapetteja en ole vielä hirmuisesti ehtinyt katsastaa, mutta toi kuitutsilkkikin vois olla yksi vaihtoehto. Tuolla myyntifoorumilla näin ilmoituksen liiloista kaitaliinoista, mutta ne olivat tietenkin menneet.

Mä ostin sinellistä tummanviolettia kuitusilkkiä kaitaliinaksia ja oli aivan ihanaa :tender: sulhanen ehdotti et voi vaikka kimallesprayllä yrittää saada siihen kimallustakin, se olis aivan ihanaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla olisi hakusessa musta, jossa mahd. jotain hopeista koukeroa, mutta melkeenpä puhdas musta parempi kaitaliina, jota tarvitsisi reilusti (yli 40m). Onko vinkkejä mistä sellaista löytäisin. Liian läpinäkyvää harsoa se ei saa olla (sulkee pois organzat yms). Ja tiedättekö onko pääkapunkiseudulla tai oulussa jossain isommat valikoimat noita kuituliina rullia? marketeissa oli vaan värikkäitä versioita...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulla olisi hakusessa musta, jossa mahd. jotain hopeista koukeroa, mutta melkeenpä puhdas musta parempi kaitaliina, jota tarvitsisi reilusti (yli 40m). Onko vinkkejä mistä sellaista löytäisin. Liian läpinäkyvää harsoa se ei saa olla (sulkee pois organzat yms). Ja tiedättekö onko pääkapunkiseudulla tai oulussa jossain isommat valikoimat noita kuituliina rullia? marketeissa oli vaan värikkäitä versioita...

Jossain ketjussa täällä on ollut kuva, missä mustapohjaista hopeakuvioitua tapettia on käytetty kaitaliinana. Esteetikon silmää miellytti kyllä, käytännöllisyydestä ei mitään aavistusta :) Aika yleisesti vissiin tapettia kuitenkin käytetään kaitaliinana, joten eiköhän se toimi siinä missä kankaatkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oletteko katsoneet mitä Now and Foreverin valikoimissa on? Muistelen siellä nähneeni niitä? Itselleni tulee tosi matalat ja leveät kukkalaitteet jokaiseen pöytään. Onneksi sisko on töissä kukkakaupassa, joten saadaan ne edullisesti lopputulokseen nähden :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon ihastunut kuitusilkkiin, ja haluaisin sitä kaitaliinaksi, mutta onko kukaan löytänyt mistään netiikaupasta valmiiksi esim. 30 tai 40cm levyistä??? En millään jaksaisi alkaa mittaamaan ja leikkaamaan Sinellin 60cm leveästä rullasta... Kullan tai pronssin värinen olisi hakusessa. Jollakin oli tosin kuva violetista kuitusilkistä pöydällä tuolla toisessa ketjussa, ja oli aivan ihana :flirt:

Muokattu: , käyttäjä: Roxy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin valkoisten pöytäliinojen päälle kaitaliinat mustasta pitsistä?? Onko kellään kokemusta ja mistähän niitä saa? Olisko hyvä jos ostais pitsiverhot ja niistä itse ompelis vai löytyykö jostain valmiina?? Onneksi oon käsityö- ja askarteluhenkinen ihminen muutenki, ei tuota tollaset pikkuhommat ongelmia! =D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oon ihastunut kuitusilkkiin, ja haluaisin sitä kaitaliinaksi, mutta onko kukaan löytänyt mistään netiikaupasta valmiiksi esim. 30 tai 40cm levyistä??? En millään jaksaisi alkaa mittaamaan ja leikkaamaan Sinellin 60cm leveästä rullasta...

Mulla on sama ongelma, mutta olen miettinyt josko sen koko 60 cm leveän rullan saisi kahtia rullaa purkamatta. Paperiveitsellä? Sahalla? Sirkkelillä? :P

Muoks: Mies ehdotti paperileikkuria. Kokeilemisen arvoinen voi olla sekin.

Muokattu: , käyttäjä: Cranberry

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei miten tapetti oikeasti toimii kaitaliinana? Eikös se ole liian paksua? Pitääkö sille tehdä jotain ettei se menisi silleen ikävästi rullalle?

Mä löysin kaapin perukoilta tapettia joka sopisi hienosti meidän teemaan, siinä on mustalla pohjalla sellaisia harmaita koukeroita joista ajattelin mattoveitsellä leikata osan pois. Silloin siitä tulisi vähän pitsimäistä...? Miltä kuulostaa? hommaahan siinä olisi mutta kun oon näpertelyihminen niin mulle se olis vaan kivaa ja aikaahan tässä kyllä on. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oon ihastunut kuitusilkkiin, ja haluaisin sitä kaitaliinaksi, mutta onko kukaan löytänyt mistään netiikaupasta valmiiksi esim. 30 tai 40cm levyistä??? En millään jaksaisi alkaa mittaamaan ja leikkaamaan Sinellin 60cm leveästä rullasta... Kullan tai pronssin värinen olisi hakusessa. Jollakin oli tosin kuva violetista kuitusilkistä pöydällä tuolla toisessa ketjussa, ja oli aivan ihana :flirt:

Mäkin haaveilin kuitusilkistä, mutta satiiinikaitaliinatkin olis hauskoja leveämmän kuitusilkin päällä:

http://www.bridezillas.fi/satiinikaitaliin...toa-p-2531.html

Muokattu: , käyttäjä: pampuliina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei miten tapetti oikeasti toimii kaitaliinana? Eikös se ole liian paksua? Pitääkö sille tehdä jotain ettei se menisi silleen ikävästi rullalle?

Mä löysin kaapin perukoilta tapettia joka sopisi hienosti meidän teemaan, siinä on mustalla pohjalla sellaisia harmaita koukeroita joista ajattelin mattoveitsellä leikata osan pois. Silloin siitä tulisi vähän pitsimäistä...? Miltä kuulostaa? hommaahan siinä olisi mutta kun oon näpertelyihminen niin mulle se olis vaan kivaa ja aikaahan tässä kyllä on. :girl_wink:

Tapetin luulisi toimivan hienosti kaitaliinana juuri siksi kun se on sellaista paksua. Pysyy hyvin paikallaan. Ei se mene rullalle, kun antaa rauhassa yön yli laskeutua ja asettaa kynttilät ja kukat siihen päälle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei miten tapetti oikeasti toimii kaitaliinana? Eikös se ole liian paksua? Pitääkö sille tehdä jotain ettei se menisi silleen ikävästi rullalle?

Mä löysin kaapin perukoilta tapettia joka sopisi hienosti meidän teemaan, siinä on mustalla pohjalla sellaisia harmaita koukeroita joista ajattelin mattoveitsellä leikata osan pois. Silloin siitä tulisi vähän pitsimäistä...? Miltä kuulostaa? hommaahan siinä olisi mutta kun oon näpertelyihminen niin mulle se olis vaan kivaa ja aikaahan tässä kyllä on. :girl_wink:

Tapetin luulisi toimivan hienosti kaitaliinana juuri siksi kun se on sellaista paksua. Pysyy hyvin paikallaan. Ei se mene rullalle, kun antaa rauhassa yön yli laskeutua ja asettaa kynttilät ja kukat siihen päälle.

Toivotaan, me ei kyllä päästä koristelemaan ennen kun vasta samana päivänä aamulla. Mutta pitää ihan kokeilla miten toimii! =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ainakaan nopealla vilkaisulla löytänyt, että kukaan olisi täällä kysellyt pöytäliinan pidikkeistä. Eli jos käyttää tapettia pöydissä ja pelkää, että ne menevät rullalle niin voisiko pöytien päihin kiinnittää pöytäliinojen pidekkeet? olettaen siis että tapetti menee yli pöydän (niinkuin meillä menee, koska juhlapaikan pöydät on toooodella rumat). Tietääkö kukaan mistä sellaisia pidikkeitä voisi ostaa? löysin ainoastaan tällaisen ja tämä on turhan kallis. Noita pidikkeitähän voisi itse myös askarrella verhonipsuista niin ei tulisi liian painavia..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^noita pidikkeitä on kaiken maailman halpahallit ja tiimarit ihan täynnä kevät/kesä aikaan. viime kesänä itse ostin pihalle ja ei niillä tehny mitään. Niinpä askartelin itse: Maalattu luonnonkivi, rautalangasta tai vahvasta narusta tai rihmasta "kehikko"siihen ympärille ja verhoklipsulla kiinni liinaan. hyvin kestää on helppo tehdä ja tuleepahan ainakin mieleiset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lopetin värkkäämisen ja kävin ostamassa kangasta. Saavat äidit ommella siitä kaitaliinat. Tilasin näytteen kuitusilkistä mutta ei vastannut odotuksiani. Tapetti olisi tullut yhtä kalliiksi kuin kangas. Parempi näin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältä saa kyllä mahtavia vinkkejä....!! :-X

Ostin pari rullaa tapettia kaitaliinaksi, kaksi rullaa, 24 e....

Rulla puoliksi, niin mulla on yli 40 m kaitaliinaa.... :girl_blum: Sillä luulis pärjäävän....!

Tosi nättiä, saa kuviota mukaan ja kiiltoakin. :girl_sigh:

Kiitokset taas!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ostetaan silkistä tehdyt viininpunaiset kaitaliinat Kiinasta kun mies menee sinne työmatkalle. Hintaa yhdelle liinalle tulee 1.5 eur, eli todella halvalla pääsee.

Meillä on noita jo nyt käytössä esim. keittiön pöydällä, joten käyttöä riittää jatkossakin ja ylimääräiset voi antaa sukulaisille/myydä.

Tätä tyyliä siis, mutta eri väriset/kuviot.

Muokattu: , käyttäjä: Arby

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oon ihastunut kuitusilkkiin, ja haluaisin sitä kaitaliinaksi, mutta onko kukaan löytänyt mistään netiikaupasta valmiiksi esim. 30 tai 40cm levyistä??? En millään jaksaisi alkaa mittaamaan ja leikkaamaan Sinellin 60cm leveästä rullasta...

Mulla on sama ongelma, mutta olen miettinyt josko sen koko 60 cm leveän rullan saisi kahtia rullaa purkamatta. Paperiveitsellä? Sahalla? Sirkkelillä? :P

Muoks: Mies ehdotti paperileikkuria. Kokeilemisen arvoinen voi olla sekin.

Vedin rullan äsken kahtia ihan tavallisella paperiveitsellä. Hyvin toimii, kunhan siinä on sellainen terä jota voi vetää ulospäin tarpeeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako kukaan sanoa paljonko organzaa menee suunnilleen esim. kahta metriä kohden jos sitä ei laita suoraan vaan rypyttää? Pitäis tilata niin en pysty oikeen kokeileen. Liinan leveys ois aukinaisena 29cm.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päädyinkin sitten ostamaan tapettia kun en tuota organzaa päässyt kokeilemaan. Nyt ois vaan kaksi ongelmaa:

1. Kaikki tuntuvat vetäneen tapettirullan puokkiin niin, että tulee kapeita kaitaliinoja. Minä taas ajattelin, että laittaisin tapetin pöytään ihan omanlevyisenään eli reilu 50 senttisenä vaikka meidän pöydät on vaan 80 cm leveitä. Tien koekattauksen ja musta se on ihan ok, vaikkakin lautaset yms. jää puoleksi sen ja puoleksi valkosen liinan päälle. En valkosesta niin hirveesti tykkää niin ajattelin, että tolleen sais kivasti sitä väriä ja säästys lisäksi yimääräseltä vaivalta. Kuulostaako ihan hölmöltä/onko joku muu tehnyt samoin hyvällä menestyksellä?

2. Ajattelin laittaa tapetin päälle ohuen kaistaleen kuitusilkkiä. Onko kukaan yhdistellyt kuitusilkkipätkiä saadakseen tarpeeksi pitkän liinan? Millähän tämä onnistuisi parhaiten?

Apua! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itse ostin kuitusilkkiä kaitaliinoiksi. 25 m rulla maksoi 50€ kukkakaupassa ja kun laitan sen puoliksi niin saan liinaa 50 metriä.

Lulla: kannattaa ehkä harkita koko rullan ostamista, niin saa sitten laikattua sopivan mittasia paloja, eikä tarvitse yhdistellä... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ En millään viitsis koko rullaa ostaa kun 5 metriä 60 senttistä riittäis jo kaikkiin pöytiin. Menis siis parikymmentämetriä hukkaan (jatkomyyntiin). Muuten ois kyllä hyvinkin järkevää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Pari sivua taaksepäin tässä ketjussa mainittiin saksalainen nettikauppa jossa oli 3-4 erin levyistä kuitusilkkiä, 8-60cm levyisiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Niin tuo saksalainen varmaankin? Vääriä värejä siellä :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Osaisiko joku arvioida minkä pituinen sellainen neljän hengen tavallinen juhlapöytä on? Juhlapaikka on 500 kilometrin päässä, ja halajaisin jo tukkuun katselemaan pöytäliinoja. Olin itse jotenkin ajatellut kahta metriä, eli 26 pöytää kertaa 2, mutta mies ajatteli sen olevan jotain 1,2:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään