123 viestiä aiheessa

Kangasservettejä saa vuokrata monesta pitopalvelusta ja juhlapaikasta, mutta jos haluaa ostaa niitä isoja, paksuja peperiserevttejä niin niitä löytyy tukusta!

Eli kyselepä jos jollain tutulla olisi tukkukortti. Muutenkin tukusta saa todella käteviä juttuja isoihin juhliin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noita kuvailemiasi kuitukangasservetteja (kertakäyttöisiä siis) tekee ainakin Duni ja niitä saa marketeista sekä tavarataloista sitten vähän useampaa eri laatua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiimarissa oli myös paperiservettejä jotka tuntuivat kankaalta, jotenkin niissä luki et "kankaantuntu" tai jotain. Ihan valkoisena oli nämä ja isompia kuin normaalit servetit...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos pitopalvelu huolehtii tarjoilupuolesta, niin heiltä kannattaa ensimmäiseksi kysyä. Meillä oli ihan oikeat valkoiset kangasservetit ja pitopalvelulta ne tulivat. Tarjouspyyntöihin olimme jo kirjanneet kangasservetit enkä muista, että yksikään pitopalvelu olisi vastannut, ettei heillä ole sellaisia. Toki niiden käytöstä joutuu maksamaan, koska pitopalvelun pitää tietysti pestä ja silittää ne jokaisen juhlan jälkeen ja yksi valkoinen servetti tuskin muutenkaan säilyy hyvänä kovin monia juhlia. Hinnat olivat kaikilla pitopalveluilla muistaakseni n. 1 euroa/servetti (itse maksoimme 0,90 euroa/servetti). Tyytyväisiä olimme valintaamme, kyllähän aidot kangasservetit tekevät kattauksesta paljon tyylikkäämmän näköisen kuin joku paperinen lärpykkä, jota on vaikea edes taitella mihinkään kauniiseen ja kestävään asentoon. Tietysti, jos haluaa teemaväriensä mukaiset kangasservetit, niin sitten voi mennä jo vaikeammaksi - veikkaisin että pitopalvelujen valikoimat rajoittuvat lähinnä tuohon perinteiseen valkoisiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Halvin vaihtoethto ostaa kangasta ja ommella itse. Näin minä sen hoidan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ei ruokaservetit ole pakko olla kankaisia, me järjestimme kaverille häät viime kesänä ja heillä oli paksut kahviservetit, niin ne toi sellaisen ongelman esiin, että niitä ei oikein saanu kovin nätiksi. jos laittoi sen kupin alle, jäi kuppi vinksalleen ja kupin sangassa ei näyttänyt hyvältä, joten totesimme että olisi kannattanut ottaa ohuita. mutta nämähän on makuasioita...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä ostettiin paksuja kahviservettejä, joista käytettiin vain se kuvioitu päällimmäinen kerros. Eli "revittiin" kerrokset irti. Valmiista ohuista serveteistä emme löytäneet mieluisia. Ohuet servetit eivät ehkä ole yhtä käytännöllisiä kuin paksummat servetit, mutta mielestäni ne saa aseteltua paljon kauniimmin.

Tämän kannalla olen myös minä. Anopilta opittu hyvä niksi  :) Mun mielestä tämmöiset "ohennetut" servetit toimivat vähän paremmin, kuin ne valmiit ohuet. Ne ovat jotenkin vähän liukkaita, eikä niillä saa pyyhittyä mitään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kankaiset ruokaservetit on varmaan arvokkaamman, siis tyylikkään, näköiset, mutta itse koen sen olevan sellainen yksityiskohta, josta voin tinkiä, koska ne tulisivat maksamaan meille melkein 100€

Kahviservetiksi tulee varmaan paksumpi malli, koska sillä ohuella ei tosiaan tee mitään. Olen kyllä harkinnut, että josko ohuemmat nimikoisi vieraille muistoksi ja sitten olisi ns. käyttöservettinä yksivärinen paksumpi, mutta päätetty ei ole. Voi, että säästökirves iskee ja tulee yhdenlaisia, nimikoituna tai ei  ;D

Eli: mielestäni voit hyvin ostaa paksumpia kahviservettejä ja tavallisia ruokaservettejä tuntematta syyllisyyttä. Ei tässäkään asiassa ole yhtä ainutta oikeaa tapaa tehdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pyhäinpäivän/halloweenin aikaan löytyi Tiimarista mustia sevettejä, isoja ja pienempiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä löydän mustia lautasliinoja? Jossain näin, mutta nyt en enää muista missä kun niitä tarvitsisin :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Dunilla on ainakin valikoimissaan mustia lautasliinoja... Tuotteita myyvät esim. Prismat, KodinYkköset. Kannattaa varmaan soitella ja kysellä ensin, kun en uskalla luvata, että varmasti on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä näin jossakin mainoksessa myös mustaa vessapaperia  ;D Olis aika hauska varmasti, jos teemana musta!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin sekä ruoka-että kahviservietit, sadalle ne maksoi 80e. Eli n.80c kpl. Pitopalvelun henkilöhinta laski 15c, koska hintoihin kuului servietit. Eli periaattessa maksettiin 65c kpl, joka ei kyllä hääbudjetissamme ollut yhtään iso hinta  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

www.tessukivi.net

Tuolta saa edullisesti!  :-X

Ja itse tilaan eBay:sta... Jenkeistä- saan edullisemmin kuin Suomesta. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kattelin servettejä tiimarissa, joissa oli valkoisella pohjalla kultaisia kiekuroita. Lopulta itse päädyin kuitenkin marimekon kulta/beessi sävyiseen servettiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Dunilla on valikoimissaan valkoinen servetti, jossa on kultaisia kiemuroita ja sydämiä. Mallin nimi on Tesoro, mutta sitä ei ole 33x33cm koossa, vaan 40x40cm ja 48x48cm kokoisina. Sitä en osaa sanoa mistä noita löytää, paitsi tukusta, mutta käy katsomassa Dunin sivuilta miellyttääkö malli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anttilan mainoslehtisessä näin Gloria-lautasliinoja, jotka ainakin kuvassa näkyi olevan melko puhtaanvalkoisella pohjalla olevia "kultakiemuroita". Tällä hetkellä 22% tarjouksessa, 24cm lautasliinat 1,45e/pkt ja 33cm 1,70e/pkt. Käy katsomassa www.anttila.fi, siellä ainakin tällä hetkellä on tuo kyseinen lehtinen esillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Dunilla on ainakin "Heart of Gold" niminen servetti, jossa on kultanen sydän kellertävällä pohjalla, mut loppu servetti on valkonen... en tiiä vastaako sun makumieltymystä, mut musta ne on aika kauniita, tosin ei meiän juhliin oikean värisiä... sitä saa 33x33 ja 40x40 kokosena...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kysyä myös lahjatavaraliikkeistä, koska monet painavat servettejä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo Vimpelin kirjakauppa vaikutti aika edulliselta, mutta en oikein ymmärtynyt niitä "lisäksi 5 e"-hintoja. Eli valistakaa pöljää (ja väsynyttä..), mitä tarkoittaa "Lisäksi 1 x 5 € kuva + teksti

Lisäksi aloitusmaksu 5 €/kuva+teksti". Tarkoittaako tämä siis kertamaksua eli ei jokaisesta servietistä? :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tällaiset servetit, ruokaservetit on 40x40cm ja just sellasta kangasmaisen tuntuista

merkki on muistaakseni artebene. Kahviservetit on samaa sarjaa ja sitä normaalipaksuista servettiä

IMG_4848_600x450.jpg

ostettu Prismasta jos jotain kiinnostaa...

Muokattu: , käyttäjä: Lap-81

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lap-81 Olikos nuo servetit punamustat? Yritin vaalentaa näyttöä jos näkyis paremmin mutta sitten ne oli ruskeahkot..

Olen kanssa etsinyt sopivan värisiä mutten vielä löytänyt mutta jos nuo ovat punamustat niin sitten pitääkin lähteä prismaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ne on ruskeat, hieman viininpunaiseen taittuva. en muista oliko noita missä väreissä. mutta noi sopii meidän teemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään