OliviaS

tuikkukuppien päällystäminen

49 viestiä aiheessa

Villituuli: Mulla on noita tuikkukuppeja n.30 kpl ja ne mitä mulla on niin luultavasti päällystän. Haluan paljon kynttilöitä. ja kaikki tulee kultaisina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilassa koristeltiin kauniisti Galej kuppeja. Kuvat ovat vähän huonoja.

357222.jpg

357221.jpg

357224.jpg

357223.jpg

Tarvikkeet:

- laseja

- Lefranc & Bourgeois matta medium -ainetta

- helmiäisvalkoinen Tulip-väri

- paljetteja ja helmiä

- siveltimiä

Puhdista ja kuivaa koristeltavat lasit huolellisesti. Tee tuikkulasista halutessasi huurteisen mattapintaisen maalaamalla se kauttaaltaan matta medium -aineella. Voit halutessasi tehdä matta medium -aineella myös kuvioita, jolloin vain maalatuista kuvioista tulee huurteisen mattapintaisia. Anna maalatun pinnan kuivua hyvin.

Tee tuikkulasin pintaan kuvioita helmiäisvalkoisella Tulip-värillä, suoraan väripullon ohuella kärjellä. Voit kiinnittää samaisella värillä lasin pintaan myös erilaisia helmiä, paljetteja yms. Laita pieni pilkku väriä lasin pintaan ja paina helmi tai paljetti varovasti väripilkun päälle. Anna koristekuvioiden kuivua hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kiikinen: Ok, laitetaan korvan taakse, kunhan vain saisin koristelua ideoitua vähän enemmän, niin voisin sitten uskaltaa jo hankkiakin jotain...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lakkaan kyttäämästä aikaansaannoksianne (paitsi ideointimielessä), sillä löysin tuolta myyntipalstan kautta uusia tuikkukippoja, jotka nyt sitten joudun/saan koristella itse  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon vihdoinkin saanut tuikkuja tehtyä, kauan siinä menikin että sai edes hommat aloitettua  ::)

Mutta tällaisia niistä sitten tuli

Päällä siis mulperipaperia ja se on kiinnitetty erikeepperillä, hyvin pysyy kunhan tuikut ei kastu!

168_6828.JPG

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin käytettiin noiden ikean kuppien päällystämiseen mulperipaperia,

kiinnitetiin decoupage-lakalla eli servettilakalla. Ja olivat sitä ennen siskollani,

samalla tekniikalla tehtynä. pysyvät tosi hyvin ja kuivuu kirkkaaksi, ei voi

muuta kun suositella. Nuo kuitusilkilläkin päällystetyt näytää kyllä hyvältä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän helmihäissä oli Ikean Groggy-laseja käytetty koristelussa näin:

kynttil.jpgkoristelua.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saako tuota Tikrun käyttämää lakkaa ostaa askarteluliikkeistä vai mistäköhän...?  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla taitaa olla kuva meidän päällystetyistä pilttipurkeista päikyssä. Käyn entimässä...

isc.fcg?p0=uiMxYuCS4cNNnuuu0xuFiBIciBAugy1GkTWS3vzMFM1dONMwdw@ixulmMNJAYQ5Uw@u63S&p1=LFcGhwGSDA&p2=25&p5=QO4DAcSnG2GIhNwXY6ncFO&r=1146334623

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen käyttänyt MAITOA servettien ja mulperipaperin kiinnittämiseen lasiin ja metalliin! Paljon parempi kuin liima, koska saa helposti kiinnittymään todella tiiviisti ja ennenkaikkea, jos ei pidäkään, ei muuta kuin liotus ja paperi irtoaa lähes itsestään ja voi päällystää ihan saman tien uudestaan!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on talvihäät helmikuussa ja aivan ehdottomasti haluan paljon kynttilöitä sisätiloihin. Kuvissa olevat tuikkukupit ovat todella kauniita ja juuri tuollaisia voisin itsekin tehdä, mutta kuinka kauan tuikut palavat? Mietityttää, että joutuvatkohan kaasot/henkilökunta kesken illan ruveta täyttelemään kuppeja uusilla tuikuilla. Onko kenelläkään kokemusta tai ratkaisua ongelmaan? Mietin josko esimerkiksi geelikynttilät olisivat vähän pitkäkestoisempia...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ylläolevissa (mun viesti) kynttilälaseissa 8h tuikku, jotka paloivat koko päivän ja illan n. klo 15-01. Olisi ollut aikamoinen homma vaihtaa kaikkiin kymmeniin kesken illan tohinan tavalliset 4h-tuikut... ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ok, kiitoksia vinkistä, täytyy etsiä 8 h tuikkuja. Jostain syystä ei tullut edes mieleen, että sellaisiakin voisi olla olemassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistäköhän muualta noita 8 h tuikkuja voisi löytää kuin Stockalta?

Oulussa ei ainakaan ollut eikä pääkaupunkiseudulle ole kulkua...  :-?

Ei mistään netistä saisi tilattua?  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaisun tuikkukipoista sain idean koristella meille samaan tyyliin. Ikean laseja lasikuitumatolla päällystettynä, reunat vedetty kuumaliimalla (ei välttämättä se siistein vaihtoehto). Tämä kuva siis koepoltosta kotona.

2719548.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Curry

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä oon tehny ihan vedellä hieman ohennetulla puuliimalla erilaisia tuikkukippoja, kuitukangasta, japaninpaperia, kuitupaperia tms. kauniita lopputuloksia tullut, ja ennen kaikkea kestäviä. mietin vaan et miltähän kynttilät näyttää kesähäissä, meille kun molemmille on ollut aina tärkeitä kynttilät ja kynttilöiden luoma tunnelma...

Kukkien ja kynttilöiden tasapainoa pohdiskellen toivottelen hauskaa viikonloppua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tein just omiin häihin tuikkukippoja pilttipurkeista, meillä kun niitä tulee tuhottomasti. Ostin kauniita teemaan sopivia servettejä ja servettiliimalla niihin kiinni. Tulee tosi kauniita ja edullisia ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä tein just omiin häihin tuikkukippoja pilttipurkeista, meillä kun niitä tulee tuhottomasti. Ostin kauniita teemaan sopivia servettejä ja servettiliimalla niihin kiinni. Tulee tosi kauniita ja edullisia ;)

Olet varmaankin tietoinen siitä että jotkut ovat raportoineet pilttipurkkien räjähtäneen kun niissä on poltettu tuikkuja. Nämä tapaukset on tietysti äärimmäisen harvinaisia, mutta yleisempiä tietysti kuin oikeiden tuikkukippojen kanssa.

Muutenkaan en lähtisi tekemään tuikkukippoja mistään mikä ei ole tarkoitettu siihen, ettei tarvi kaivella lasinsiruja kenenkään silmästä hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edellisiin viitaten: Taas tulee mieleen ne "muovikippoiset" tuikut, jotka ei kuumene kuten metallikuoriset...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin olen päällystänyt tuikkukippoja pilttipurkeista punaisella silkkipaperilla ja eri keeper / vesi-yhdistelmällä. Kaunista, halpaa ja helppoa!! :girl_wink: Poistat vaan etiketit purkeista, revit silkkipaperista eri kokoisia ja muotoisia suikaleita, levität eri keeper/vesi-liuosta purkille, asetat suikaleen kerrallaan seoksen päälle ja kiinnitä vielä uudella kerroksella seosta! :girl_smile:

Toki toimii myös muihin purkkeihin :girl_haha:

Ja mitä täällä puhutaan siitä, että pilttipurkit ovat räjähtäneet... Onhan muutkin lasiset tuikkukipot räjähdelleet, ei se Piltti-etuliite tee purkista yhtään räjähtävämpää kuin muistakaan :girl_wink: Olen kotona polttanut tuikkuja pilttipurkeissa tuntitolkulla, eivätkä ole kuin kuumenneet.

Vielä pitäisi testata niiden lyhtykynttilöiden sopivuus tekemiini tuikkukippoihin.. Nehän palavat n.8h, joten ei tarvitsisi vaihtaa kynttilöitä kesken illan. Kyseiset muovikippoiset lyhdyt (esim Rainbown 5 kpl maksaa 1€, saatavana punaisella ja valkoisella muovikipolla) mahtuvat pilttipurkkiin kun leikkaa loven muoviin! Muuten tekee tiukkaa.. :girl_sigh:

Muokattu: , käyttäjä: *Mona

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja mitä täällä puhutaan siitä, että pilttipurkit ovat räjähtäneet... Onhan muutkin lasiset tuikkukipot räjähdelleet, ei se Piltti-etuliite tee purkista yhtään räjähtävämpää kuin muistakaan :girl_wink: Olen kotona polttanut tuikkuja pilttipurkeissa tuntitolkulla, eivätkä ole kuin kuumenneet.

Vielä pitäisi testata niiden lyhtykynttilöiden sopivuus tekemiini tuikkukippoihin.. Nehän palavat n.8h, joten ei tarvitsisi vaihtaa kynttilöitä kesken illan. Kyseiset muovikippoiset lyhdyt (esim Rainbown 5 kpl maksaa 1€, saatavana punaisella ja valkoisella muovikipolla) mahtuvat pilttipurkkiin kun leikkaa loven muoviin! Muuten tekee tiukkaa.. :girl_sigh:

Tuohan onkin muuten hyvä idea!! (Ja täytyy myöntää, et ei mullakaan oo pilttipurkki koskaan räjähtäny, tosin en niissä kauheesti kynttilöitä polta, mut joskus kuitenkin. Pahimmat muistot on yhdestä anopin tuikkulyhdystä, joka on siis tehty tuikkukynttilälle, mut sitä ei juuri uskalla käyttää, koska siinä tuikku jossain vaiheessa poikkeuksetta leimahtaa tuleen kokonaan. Muutama kerta on sitä vahdattu, mutta on se sen verran riskialtis, että mieluummin jättää käyttämättä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja mitä täällä puhutaan siitä, että pilttipurkit ovat räjähtäneet... Onhan muutkin lasiset tuikkukipot räjähdelleet, ei se Piltti-etuliite tee purkista yhtään räjähtävämpää kuin muistakaan :girl_wink: Olen kotona polttanut tuikkuja pilttipurkeissa tuntitolkulla, eivätkä ole kuin kuumenneet.

Ei se piltti-etuliite juu tee purkista sen räjähtävämpää, mutta se tekee siitä ruuan säilytykseen tarkoitetun purkin.

Jos jostain syystä joskus käyttäisin pilttipurkkeja tuikkukippoina laittaisin sinne jotain hiekkaa tai jotain että se nousis ylemmäksi ettei syty allaspalo. Ja koristeluun käyttäisin jotain ei_niin_paloherkkää_materiaalia. Ja polttaisin niitä ulkona.

edit. Sanotaan nyt vielä sekin, että tuikkukipon pitäisi olla ylöspäin levenevä, ei kapeneva.

Se, että juuri sinulle ei ole vielä käynyt mitään ei tarkoita etteikö voisi käydä.

Mutta, kukin ottaa riskejä omalla harkinnallaan tietenkin. Jotkut enemmän ja jotkut vähemmän.

Muokattu: , käyttäjä: haave

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tein meidän häihin vastaavalla tekniikalla tuikuille kippoja. Ostin kaupasta sellaisia suoria juomalaseja ja sitten erikeeper-vesiseoksella liimasin niiden pintaan sinooperin sellaista luonnonvalkoista kuitukangasta, jossa on kultalankaa vähän. Tuli mielestäni aika hienoja, vaikka osassa kyllä näkyy käsityön jälki. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään