Guest syys2007(Guest)

Lasikivet

58 viestiä aiheessa

Siis...tarkoitan sellasia pyöreen soikeita koristekiviä joita käytetään mm. maljakoitten pohjilla

294glasshearts.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lasisista en tiedä, mutta lähes samannäköisiä akryylikiviä olen nähnyt Sokoksella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikean kivipurkit maksaa 1,95e ja samassa purkissa on aina yhtä väriä sekä kirkkaita että huurteisia. Meillä häissä noita kirkkaita värittömiä.

37049_PE128877_S4.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jos et löydä lasikiviä niin yhdessä burdan joulunumerossa oli ihana vinkki, siinä oli sellaisia shampanjan värisiä pieniä helmiä viinilasissa ja niiden päällä kynttilä. Helmetkin tosin maksaa aika paljon jos ei satu löytämään jotain halpoja koruja, jotka voi rikkoa.

Netistä muuten löytyy noita lasikiviä sanalla gems

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Katsokaapas kaupoista kynttilöiden luolta (tai puutarhatavaroiden), siellä nuo lasikivet yleensä ovat. Tiimarissa ainakin myydään ja Halpa-Hallissa sekä isoissa ostoskeskuksissa. Itse maksoin isosta pussillisesta (500g) 1,50e. Irrallisena niitä myydään lasiliikkeissä, joista saa ostaa esim. tiffanylasia, mutta maksavat sitten n. 20 snt kappale.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ostin noita koriste lasikiviä JYSK:stä

Luonnonkiveä (pyöreitä) menen ostamaan Prismasta, mainoksessa mikä jaettiin kotiin oli joku sanko, joka maksoi 8-9€.. Tietysti tuntuu hullulta maksaa luonnonkivistä, mutta itse ei jaksaisi lähteä etsimään juuri sopivia kiviä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin kirkkaita lasikiviä prismasta ja nyt olen sinooperin lasimaalilla niitä maalaillut ja on tosi kauniita ja näyttäviä!! Kannattaa kokeilla maalaamista, jos suosikkiväriä ei myydä kaupoissa :-X Verkkopussillinen maksoi 2.90€!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään hyviä ideoita/kuvia sellaisten värillisten lasikivien käytöstä juhlapaikan koristeluun? Itse ajattelin pöytiin joko ripotella paljon pieniä lasikiviä kaitaliinalle, ja paljon tuikkuja niiden joukkoon. Tai sitten isompia kiviä vähän vähemmän, ja viinipulloissa olevat kukat kumpaankin päähän pöytää. Meille tulee siis aika pienet pöytäkunnat, jos joku ihmettelee että laitettaisi vaan kaksi kynttilää :D. Sitten johonkin ajattelin laittaa ison lasikulhon pohjalle samaisia lasikiviä, vettä siihen ja kellukynttilöitä. Mutta olis kiva nähdä minkälaisia toteutuksia muilla on ollu tai on ajatellut!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häissä näin... pöydät sekaisin jo iltamyöhällä...

koristelua.jpg  kivet.jpg

Kotona on joskus näin...värejä vaihdellen...

taso.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei Kaisu-rouva! Teillä oli tosi kaunis koristelu pöydissä. Erityisesti silmiin pisti nuo kauniit tuikut, olitko itse päällystänyt vai ostitko valmiina?

Kiitokset. Tuikkulasit on Ikean Groggy-laseja, jotka päällystettiin mulperipaperilla. Sisällä isompi 8h-tuikku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaan vähän ja tiedustellaan onko kukaan löytänyt vaaleanpunaisia lasikiviä mistään???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen etsinyt ihan kirkkaita pyöreitä lasikiviä, mutta nyt niitä ei tule vastaan enää missään. Olen kiertänyt Tiimarit, Ikean, kukkakauppoja, Tarjoustalot, Prismat, Anttilat yms. Viime kesänä niitä tuntui olevan kaikkialla. Onko joku nähnyt niitä jossain lähiaikoina?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ystäväni on ikeassa töissä ja mietin, että löytyyköhän heiltä oikean värisiä lautasliinoja tai juuri noita lasikiviä häihimme. tällä hetkellä ei kuulemma ollut, mutta pian tulee uutta kevät- ja kesätavaraa, joten kannattaa pitää silmät auki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Oliko Jyskissä muitakin kuin kirkkaita lasikivia? Kun ei ole Ikeaa lähistöllä. :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oli muitakin värejä. En nyt muista mitä kaikkia mutta kannattee käydä kahtomassa. Niiden hintakaan ei ollut paha.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jyskistä saa oransseja, ruskeita ja kirkkaita lasikiviä. Pussissa on 450 g ja olivat nyt tarjouksessa 2 pussia maksoi 2,95€, normaalisti 1 pussi 1,95. Kuvassa ruskeat ja kirkkaat kivet: http://131.165.52.42/cb/images/15832/51

Muokattu: , käyttäjä: Heinämorsian 09

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

eipä tarvikaan mennä jyskiin. raision hong kongista tuli meidän mattapintaiset lasikivet: 1,95€/500g :girl_haha:

muoks. hinta olikin 1,50€/500g.

Muokattu: , käyttäjä: Tuu-tikki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itekin tilasin noita feikkitimantteja. Mutta minusta ne oli jotenkin tosi tylsiä. Ei minkään näköisiä kun ovat korkeintaan sentin levyisiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
itekin tilasin noita feikkitimantteja. Mutta minusta ne oli jotenkin tosi tylsiä. Ei minkään näköisiä kun ovat korkeintaan sentin levyisiä.

ajattelin, että laittaisin noita ruskeita neliönmuotoisten lasimaljakoiden pohjalle koristehiekan sijasta, ehkä ne siellä menis.

no, onneksi eivät olleet hinnalla pilattuja! pöydille noita en uskalla sirotella, lapset voivat pitää liian kiehtovina..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo maljakossa ne on varmaan tosi hyvät :) Miekin tilasin ne pöydälle sirottelua varten ja siihen olivat niin pienen oloisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen myös päätynyt lasikiviin pöydän somisteena. Osaako kukaan arvioida montako 400 gr pussilista menee, kun vieraita on 120. Aika pieniä nuo pussit ovat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään