Kuka koristelee juhlapaikan?


Tii-Ti

Recommended Posts

Lieneeköhän tästä aiheesta jo ketjua... ::)

Kertokaapa suunnitelmistanne, miten olette ajatelleet järjestelevänne juhlapaikan koristelun? Eli siis kuka koristelee ja milloin?

Meillä tilanne on se, että mikäli juhlapaikassamme ei ole minkään sortin pippaloita edellisenä päivänä, pääsemme sinne jo silloin koristelemaan, mutta jos on, niin... Täytyy koristella hääjuhla-aamuna - joka tietenkin tarkoittaa sitä, ettemme me sulhasen kanssa pääse niihin hommiin kyllä varmaan millään ilveellä. Rakkaiden kaasojenkaan harteille en sitä yksin haluaisi sälyttää.

Kiitollinen olen käytännön esimerkeistä :):-X

Link to comment
Share on other sites

Guest K.a.i.s.a

Me käydään porukalla laittamassa koristeet jo edellisenä iltana. Kaverit ja vanhemmat tulevat auttamaan. Me saadaan juhlapaikan avaimet perjantaina klo.12, joten sen jälkeen aloitetaan koristelu. Jos emme olisi saaneet juhlapaikkaan avaimia edellisenä päivänä, niin olisin pyytänyt tarjoilijoita ja muutamaa kaveriä + veljeä koristelemaan paikan aamulla.

Juhlapaikan siivouksen hoitaa paikan omistajat (tietenkin maksua vastaan). Itse en halua tulla häiden jälkeen siivoamaan, enkä halua pyytää siihen ketään sukulaisista tai kavereista (olisivat kuitenkin krapulassa). Vanhempieni luoksi vielä jää yöksi paljon sukulaisia, joten vanhemmillani on jo täysi työ kestitä yöksi jääviä vieraita...

Link to comment
Share on other sites

Me onneksi saamme juhlapaikkaan avaimet jo ainakin torstaina *huokaus*

Torstaina ajattelimme mennä järjestämään pöydät kuntoon ja pöytäliinat, kukkakoristeet sun muut sitten perjantaina. Varmaan torstaina tehdään myös bändin esiintymislava (siellä kun ei sellaista ole, emmekä halua bändin olevan lattiantasolla) jos vaan meidän miesväki on silloin jo vapaalla.

Meillä juhlapaikkaa koristelemaan on tulossa kaikki anoppeja ja veljenvaimoja myöten, joten eiköhän paikka saada kuntoon hyvissä ajoin niin voitais saada nukuttua sitten kunnolla ennen hääaamua...

Link to comment
Share on other sites

Meille on juhlapaikka varattu kolmeksi päiväksi, joten porukalla käydään perjantaina koristelee, lauantaina juhlitaan ja sunnuntaina.........öööh.....yritetään varmaan repii krapulaisia kavereita ylös "hei kamoon, kaverit, ihan tosissaan, nouskaa ylös, täytyy alkaa SIIVOO..........." epäilemättä saavuttaa suuren suosion... [smiley=thumbsup.gif] NO, kumminkii meinattii sit siitä siivouksesta kyl ite luistaa, ko ollaan NAIMISISSA ja KAIKKEE, ni eihän sitä nyt kertakaikkiaan VOI alkaa mitää TYLSÄÄ puuhailee...ois ihana vaan laiskotella... [smiley=bath.gif]

Mut ehkä sitä kuitenkii joutuu siel käymää... ;D

Link to comment
Share on other sites

Me saadaan mennä koristelemaan edellisenä päivänä, jos siellä ei ole ollu toisia juhlia silloin. Muuten pääsemme sinne vasta silloin samana päivänä kun on juhlat. Silloinkin vasta klo 11.00, eli ei ole toivoakaan ehtiä sinne sitten enään. Henkilökunta koristelee paikan meidän toiveiden ja ohjeiden mukaan, jos vaan koristeet tuodaan. Olen kuitenkin hiukan epäileväinen, koska olen itse ehkä liiankin tarkka ja haluan, että ne on justiinsa niin kuin olen itse ajatellut.

No katsotaan miten meidän käy... ;)

Link to comment
Share on other sites

Meillä koristelu saadaan hoidettua edellisenä päivänä ja suku on apuna koristelun laittamisessa. Koristeet teen kaikki itse, saan kyllä siihenkin apujoukkoja, kun vaan tarvikkeet saadaan hommattua. Ajatuksena on, että saatais mahd. aikasin edellisenä päivänä kaikki tehtyä, sitten voi rauhassa saunoa ja rentoutua ennen suurta päivää.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Meillä juhlapaikka on käytössämme koko viikonlopun. Perjantaina pääsemme siis jo koristelemaan ja järjestelemään. Apuun tulevat ainakin minun vanhempani ja varmaankin myös sulhon. Kaasot (3 kpl) ja bestmanit (2 kpl) tulevat myös jeesiin. Myös pitopalvelu tulee perjantaina tuomaan astiat ja muuta tarpeellista mikäli heillä ei ole keikkaa silloin. Sunnuntaiksi pitäisi sitten keksiä joku, joka siivoaa paikat ja hakee meidän tavarat. En ole vielä varma saisiko siivouksen paikan puolesta vai ei. Jos saa, niin ehdottomasti käytetämme sitä hyväksi. Tavarat tietysti täytyy kuitenkin hakea mm. vuokramaljakot ja juhlateltta.

Link to comment
Share on other sites

Meidän piti koristella edellisenä iltana, mutta nyt joku toinen on varannut juhlapaikan ko. päivälle. Pääsemme siis koristelemaan vasta lauantaina. Tai siis, minä (kontrollifriikki) en voi tietenkään itse koristella, vaan joudun valtuuttamaan homman jollekin toiselle. Voi huoh, en olisi todellakaan tarvinnut tätä stressiä juuri nyt. En kestä ajatusta siitä, että nään juhlatilan koristeltuna ja valaistuna vasta sitten, kun on jo "liian myöhäistä", eli vihkimisen jälkeen kun me ja vieraat saavumme juhlapaikalle.

Link to comment
Share on other sites

Ymmärrän sua Arby. Tulisin ihan hulluksi, jos en pääsisi itse määräilemään ja tarkastamaan. :) Tee vaan tarkat ohjeet ja piirrä kuva/kuvia siitä mitä haluat. Sitten täytyy vaan ottaa rennosti, koska asialle ei mahda enää mitään. Lisäksi saattaa olla ihana yllätys, kun paikka on koristeltu teitä varten ja kaikki on onnistunut hyvin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pääsimme juhlapaikalle jo maanantaina, kun juhlat olivat perjantaina. Aloitettiin esim. kokoamalla pöytäryhmiä ja alettiin rauhassa koristelemaan. Oli tosi kiva, kun sai rauhassa koristella. Koristeluvastuu oli mulla, sisaruksillani ja kaasoni oli myös mukana. Koristeleminen oli tosi kivaa! :-X Ja oli hienoa, kun sai itse pitää huolen siitä että kaikki oli niin kuin halusin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meillä vähän kiirempi aikataulu muihin verrattuna, juhlapaikkaan pääsee vasta hääpäivänä klo 10.00 aamulla, (vihkiminen klo 14.00) jolloin voi alkaa koristelemaan, pöytä muodostelman laiton saa ostaa juhlapaikalta jos haluaa, jolloin edes pöydät ovat valmiina, mutta muuten voi tosiaan koristelemaan alkaa vasta samana aamuna, ja siivota pitää seuraavana yönä. Kiirettä pitää.

Paikalla on hääpari itse, kaasot x2, bestmanit x2. Pitää katsoa tarvisko lisäkäsiä... esim. sulhon vanhempia tai muita läheisiä kavereita.

Siivoamaan jää ainakin kaasot ja bestmanit, lisäavun tarve katsotaa sitten tilanteen mukaan.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli noin kaksi tuntia aikaa koristella juhlapaikka. Tai siis siskoillani ja vanhemmillani. ;) Kaikki meni kuitenkin hyvin, vaikka vieraita/paikkoja olikin todella paljon. Homma toimi siten, että kaikki laatikot oli pakattu todella huolellisesti. Jokaisessa laatikossa oli vain yhtä koristetta, ja laatikoita olikin yhteensä noin 20kpl. Vähemmälläkin määrällä laatikoita oltaisiin tietenkin selvitty, mutta silloin tavaroiden etsiminen eri laatikoista olisi vienyt liikaa aikaa. Joten kannattaa lajitella tavarat tarkkaan etukäteen, jotta välttyisi aikatauluongelmilta. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Suunnittelin tekeväni ensin mallipöydät hyvällä ajalla etukäteen, otan kuvat ja printtaan isona. Toi laatikkopakkausidea oli tosi hyvä, lisäksi vielä lista että mitä ja kuinka paljon tulee aina pöytään.

Lisäksi pitää fiksata vielä tanssisalin coktailpöydät, terassin pihapöydät ja lahjapöytä jne. jne...

Olenkin vakaasti päättänyt että kun perjantaina päästään paikalle, muut tekevät ohjeen mukaan ja minä kuljen ärsyttävästi perässä ja hienosäädän.

Mukaan otan äidit ja kaason koristelemaan ja äijät kantaa juomat kylmään.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...