Guest Iloinen_naikkari

Pöytien koristelu ilman kynttilöitä

39 viestiä aiheessa

Olin ajatellu että pöydissä olisi tuikku kuppeja, mutta nyt juhlapaikka muuttuikin. Tässä paikassa ei saa polttaa kynttilöitä :-?

Olisko teillä laittaa kuvia kauniista pöytäkoristeluista ilman kynttilöitä/tuikkuja?

Tai sitten jos täällä on keskusteluja aiheesta niin johdattaisitteko minut sinne ::) etsi toiminto kun takkuilee jatkuvasti....ainakin minulla.

Häät on siis kesällä ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun yhdellä tutulla oli kesähäissä pöydät koristeltu niin, että pöydissä oli tyhjiä viinipulloja joissa oli yksi gerbera. Joku muukin kukka olisi varmasti kiva, ja sävyissähän löytyy. Tai sitten voisitte laittaa semmoisen lehtiköynnös-jutun kulkemaan pöydän keskellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos haluat samaa tunnelmaa kuin kynttilöissä, mieti jouluvalojen laittamista.

puckbuilding-01-big.jpg

boolipC3B6ytC3A4.jpg

15candles.jpg

Minulla on myös ollut joskus kotona lasimaljakko, jonka sisään laitoin jouluvalosarjan. Johtohan siitä tulee ulos, mutta kaunis se oli. Ja luultavasti voi myös löytyä patterilla toimivia sarjoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei koristelu varsinkaan kesähäissä välttämättä kynttilöitä kaipaa. Koristeluun voi käyttää

paljon kukkia

http://www.colonialbouquets.com/johnhenry/Reception_Flowers/WFR22-11.jpg

kaitaliinoja

http://www.viscountwines.com/images/wedding%20table%202.jpg

värillisiä pöytäliinoja

http://www.kkr-hakata.com/wedding/table/img/table_img00.jpg

taiteltuja servettejä tai servettirenkaita

http://www.theinspirationbox.com/products/place_settings/napkin_rings.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauniita kuvia olette laittaneet. Olisikohan tyhmän näköistä laittaa pöydän keskelle ruusunterälehtiä(valkoisia ja punaisia) ja sitten kukka asetelmat maljakkoon ja jokaiseen pöytään yksi maljakko. Tuleeko liian hörhelöä :-?

Olisiko kenelläkään laitaa avikka yv:nä kuvia omasta koristelusta. Tuntuu että ajatukset on ihan jäissä :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

... Meille tulee siis asetelmaan kaksi pöytäkynttilää, iso luonnonvalkoinen (n. 12 cm), ja pienempi viininpunainen (n.6cm) jotka ympäröidään luonnonkivillä ja oksilla... halpa, palamaton(?), kaunis  alusta vain puuttuu kun ei suoraa liinallekkaan uskalla laittaa..  Onko kenelläkään antaa vinkkejä/kuvia??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille jäi rempan jälkeen nättejä valkoisia laattoja autotalliin lojumaan ja ajattelin käyttää niitä kynttilän alustoina. Mietin jopa että kuumaliimaisin  kynttilän pohjastaan laattaan kiinni. Tuntuisi vielä turvallisemmalta... ::) Bauhausista saa halpoja erivärisiä ja -kokoisia jos omista tai sukulaisten varastoista ei laattoja löydy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

loistoidea noi laatat, niitä on jos jonkunnäköisinä/värisinä/mallisina.. Joskus laattakaupoista voi saada ihan pikkueriä alennuksella tai puoli-ilmaiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

..nuo laatat ois kyllä käteviä.  ::) vieläkö ois vaikka mattapintasia ni vois olla oikeesti nättejä... *lähtee suostuttelemaan äitiä kylpyhuoneremppaan* ;)

lisää ideoita..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuen kynttilän materiaalista (steariini vai parafiini) palapeilit on aina hyvä vaihtoehto... löytyy monesti kirpputoreilta halvalla. Ainakaan parafiinikynttilöiden kanssa ei mene rikki, kun niiden massa ei kuumene yli 60 asteeseen. Uskoisin, että myös steariinikynttilän lämmön (voi nousta yli 200 asteeseen) kestää, mutta olipa kynttilä kumpaa massaa tahansa, niiden ympäröivien koristeiden kanssa on oltava varovaisempi, jotteivät vahingossakaan syty, varsinkin jos on yhtään palonherkkää materiaalia... Peilin loistavan puoli on se, että heijastaa hyvin valoa, joten koristeet ja kynttilä ovat hieman näyttävämpiä peilin kera.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kiits informaatiosta :)

...peili olis kauniita, mutta en tiedä löydänkö niitä sitten kuitenkaan. Uutena en raaskis millää ostaa.. ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietin tuota samaa kanssa, mutta mielestäni peili on aika tylsä ja käytetty idea... Ja meidän juhlapaikalla olis kiva kun olis vähän naturellimpi alunen.... hmmm...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

..oon miettiny mm. puukiekkoa (siis puun rungosta sahattu, kuorineen kaikkineen) tai pajusta pu

joteltua alustaa.. Ne ei ois kyllä palamattomia, mutta kauniita ja teemaan sopivia.. ja halapoja... ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun nyt ei itsellä raksuta niin kokeilenpa jos löytyisi vinkkiä täältä  ;)

Pöytäkoristeita pähkäilen, kun en haluaisi kesäkuun häihini kynttilöitä ollenkaan. Mitäs muuta kannattais harkita kuin esim. ruusun terälehtiä tai jotain koristekiviä? Meidän häät on siniset/vaaleansiniset/l.valkoiset ja pöytiin tulee semmoiset päältä katsoen kolmion malliset menu-/ohjelmakortit (tehty t.sinisestä kartongista ja v.sinisestä paperista) ja sitten hääkarkit kyhätään v.sinisiin tyllipussukoihin missä on t.sininen nartsa ja tässä nauhassa on kiinni t.sinisestä kartongista ja v.sinisestä paperista tehdyt pikkuiset kortit missä on kiellettyjä pirkka niksejä  8-) (nämä karkit olis siis tarkoitus jakaa pöytiin kunkin vieraan paikalle valmiiksi). Pöytäliinat tulee olemaan luonnonvalkoiset.

En sitten millään keksi mitä kaikkea voisi harkita pöytäkoristeluun noiden menu-/ohjelmakorttien lisäksi  :-/

Toivottavasti tämä viesti aiheuttaa ideavyöryn ja auttaa samalla myös muita morsmaikkuja jotka pohtivat mahdollisesti samaa kynttilätöntä teemaa pöytäkoristelussa  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä tulee kans kolmionmuotoset menu/ohjelmajutut. sinisä lasikiviä, maljakko, jossa yks kukka. muuta ei. :) kokeilin jo ja mun mielestä näyttää hyvältä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistäs Hunna84 hommasit ne siniset lasikivet? Montako laitat niitä neljän hengen pöydän kokoiselle matkalle?

Oon itsekin katsellut noita koristekiviä mutta sitten on alkaneet  euron kuvat vilistä silmissä kun oon alkanut miettimään mikä tulis oleen kokonaiskustannus kukkineen päivineen jos kaikki 160 kutsuvieraslistalla olevaa sattuis tulemaan pippaloihin...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Lasikiviä saa mm. Ikeasta, useista Vapaavalinnoista ja Tarjoustaloista sekä isommista kukkakaupoista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ostin lasikiveni Minimanista ja yksi pussi maksoi 1,20 euroa. Samoin Tiimarissa olen nähnyt ja hinta ei päätä huimannut. Pöytäkukkia kannattaa hankkia sitten suoraan puutarhalta, on paljon halvempia... Ikeasta saa kivoja maljakoita 1,50 euroa/kpl. Ja täällä saa tavarat kyllä hyvin kaupaksi ihan ok hintaan.

Meille tulee pari maljakkoa per. pöytä. Lisäksi ostin kaitaliinaa varten kangasta josta ne itse ommellaan. Ja lisäksi tietty pöytänumerot ja paikkakortit/hää"namit".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

karvinen: ostan lasikivet tätä kautta. :) ne vaan täysyis jotenkin päästä vielä hakemaan. meille on tulossa kanssa 160 vierasta. tai siis ylikin. ja ajattelin pistää melko vähän kiviä. mut en ole laskenut. :P ostin niitä 6 kiloa suunnilleen ja luulen että ei kaikkia ees tarvii. kannattaa pitää siis silmällä tota myynti palstaa. sinne omatkin varmaan pistän häitten jälkeen. teillä kumminki on näköjään häät jo ennen meitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä myös värinä vaaleansininen ;D.meille kyllä tulee kynttilät mutta muuten vaan myös semmoset kolmion muotoiset ohjelma/menutötteröt ja sit laitetaan lasiin vaaleansinisiä kiviä,vettä ja yksi ruusu kellumaan pinnalle.meillä kans valkoiset liinat joiden päälle laitetaan vaaleansininen nauha pöydän yli.siinä meijän pöytien koristelut :-X

meillä ei siis ole lasikiviä,vaan vaaleansinisiä kiviä,hong kongista ostettiin.pussi maksoi 1e ja joka pussissa on ehkä 15 kiveä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytettiin pöytien koristeina sinisiä ja kirkkaita lasikiviä. Pöydillä oli valkoiset liinat ja vaaleansiniset kaitaliinat. Pöytäkukkina oli ruukkugerberat jotka oli kauniisti kultapaperilla päälystetty ja sinisellä nauhalla sidottu.

Kaunista, yksinkertaista eikä kauhean kallista!

Riippuen siitä mitä kukkaa olette ajatelleet niin kannattaa kokeilla ihan sellaista että

ripottelee kukkia varsineen kaikkineen pöytiin. Esim ruusu on kaunis sellaisenaa ja kaveriksi käy hyvin joku köynnös jos haluaa vihreää väriä enemmän! Puutarhoilta saa edullisesti isoja nippuja pientä ruusua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään