Jump to content
Naimisiin.info

Sellofaani pöytäkoristeissa


SummerSun

Recommended Posts

Itse näin jossain lehdessä (Kotivinkki?) kuvan eräänlaisesta sellofaani-koristeista, en tiedä haetko juuri sellaista...

Lehteä ja kuvaa ei tietenkään löydy tähän hätään... Yritän vielä etsiä...

No, joka tapauksessa, koristeet oli tehty korkeisiin ja kapeisiin maljakoihin.

Kirkasta sellofaania oli rypistetty ja tungettu maljakko täyteen, ei kuitenkaan tiukkaan. Sellofaanin väleihin oli aseteltu kukkasia ja lopuksi maljakko täytetty vedellä.

Vesi ja sellofaani tekivät koristeesta "jäisen" näköisen, eli näytti siltä kuin kukat olisivat jään sisässä maljakossa.

Vähän hankala selittää, mutta yritän vielä kaivaa sen lehden ja skannata kuvan, jos kiinnostaa.

Link to comment
Share on other sites

Hopealoimu, kiinnostaa varmasti!!! Jos vaan viitsit etsiä, niin olisin enemmän kuin kiitollinen! Tosin tuosta sinun selostuksestasikin sain jo idean, joten pitänee tehdä kokeiluja  :D

Link to comment
Share on other sites

Olen nähnyt saman idean myös! Tosiaan ihan HopeaLoimun tapainen työnkuva eli korkea vaasi+täytä sellofaanilla+vettä+halutut kukat ja oli nätti! Miettikää, jos laittaisi vielä niin, että sellofaanin ja veden pinnan välissä olisi tarpeeksi vettä, että voisi pistää kellumaan kynttilän ja sitten olisi valaistuspömpeli siinä samassa, NAMI!

Link to comment
Share on other sites

Tein noita sellofaani-vesi-kukka juttuja yksiin lakkiaisiin, ja useampi kun yksi kävi kiskomassa hihasta, että kauanko nuo pysyy sulamattomina! ;)

Tosi helppo toteuttaa! Itse käytin ruusuja, joista leikkasin varret kokonaan pois. Maljakon pohjalle rypistettyä sellofaania, sitten kukka, lisää sellofaania ja vettä päälle.

Minullakin on jossain kuvia, täytyy yrittää etsiä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lehteä ei löytynyt, enkä jaksanut kaivella syvemmältä.

Koska näin moni kuitenkin on kinnostunut, päätin aikani kuluksi askarrella malliksi yhden koristeen. Sattui tuota sellofaaniakin olemaan nurkissa...

Kukkia ei kuitenkaan ollut, joten tästä mallista tuli vähän köyhempi versio.

Kaivelin kaapista tuommoisia pieniä sydämiä, jotka eivät olleet parhaita mahdollisia tähän koristeeseen. Jouduin ryttäämään sellofaania aika tiukkaan, että sain sydämet nätisti aseteltua (olivat niin pieniä), jonka takia tulos ei ollut paras mahdollinen.

Lisäksi tuo salamavalo on vähän liian kirkas välillä...

No, toivottavasti tästä on edes jotain apua ja mielikuvaa miltä kyseinen koriste voisi näyttää. Kukista saa varmasti tehtyä hienomman.

Vähän sellofaania pohjalle ja koristeet päälle:

DSC03598.jpg

Ja valmis koriste:

DSC03601.jpg

DSC03602.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Oli aivan pakko vielä kaivaa esiin tämä vanha ketju, jäi niin paljon vaivaamaan kun en silloin löytänyt kunnon kuvaa. :-[

Nyt sattui kyseinen lehti käteen ihan vahingossa ja täältä pesee:

Jinenmaljakko_2.jpg

Jäinen maljakko

Korkea putkimainen maljakko on näyttävä jo sellaisenaan, mutta muutamalla kukalla siihen syntyy jännittävä asetelma. Työnnä maljakkoon kerroksittain väritöntä sellofaania ja lyhyeksi leikattuja neilikoita. Kun kaadat veden päälle, asetelma näyttää kuin jäämurskaan tehdyltä.

Link to comment
Share on other sites

Sydämet on ostettu jo jonkin aikaa sitten Tiimarista.

Enää en ole ainakaan täällä Joensuun Tiimarissa niitä kuitenkaan nähnyt.  :-/

Ovat tuollaisia todella pieniä, litteitä ja läpinäkyvää muovia.

Leveimmältä kohdalta halkaisija n. 2,5 cm.

DSC03829.jpg

Ostin itse koristeluja varten 2 pakettia, mutta tarkemmin ajatellen en taida tarvita niitä niin paljon...

Paljonko tarvitsisit? Voisin vaikka myydä pois viereksimästä jos kiinnostaa... ;D

Pikaisen laskutoimituksen tulos on 96 kappaletta. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jos kenelläkään vielä olisi kuvia noista sellofaani-vesi-kukka - maljakoista niin kiitollisena otetaan vastaan  ;D Olin harmitellut, että kalliiksi tulee täyttää tarvitsemamme 18 maljakkoa ruusuilla, mutta tämän on loistava idea - sekä kaunis ja edullinen  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mistä olette ostaneet tuota sellofaania, saako sitä rullassa kuten Elmukelmua, leivinpaperia yms? Olen etsiskellyt parista kaupasta ja vain kinkkupusseja olen löytänyt!

Link to comment
Share on other sites

Tässä on muutama kuva minun kokeiluista. Sininen  maljakko on muodoltaan sellainen mitä meidän häihin tulee paitsi kirkkaana ja kokeeksi tein tuoppiin toisen testin, jossa näki tarkemmin kukat. Maljakoihin on tarkoitus laittaa isompia neilikoita ihan päälimmäiseksi (kuvissa on pienempiä neilikoita).

IMG_2825.jpg

IMG_2824.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oikein on nättejä K.a.i.s.a! Täytyykin jossain vaiheessa tehdä kans kokeiluja!! Tää on niin hyvä idea, että ihan pakko ottaa käyttöön omissakin häissä.  :D

Link to comment
Share on other sites

Kävin hakemassa kukkakaupasta "huonoja" kukkia ja kokeilin myös tota sellofaanijuttua :) Suunnittelin tekeväni ne valkosista kukista, mutta ne ei oikein näkyny.. Mitä tummempia kukkia sen parempi! Hienoja niistä tuli kuitenkin, harmi ettei mulla ole kameraa..

Miten siitä pinnasta sais siistin näköisen? En haluis laittaa kukkia pintaan vaan kaikki sinne sisällle ja sellofaani jää ehkä vähän ruman näköseks. Tai sit oon vaan liiian tarkka ;D

Link to comment
Share on other sites

Se pinta oli meillä ainakin ihan siisti, kun en laittanut sellofaania ihan ylös asti, tai siis, että vesi tuli yli sellofaanikerroksen. Sillon se pinta on sileä, mutta päältäkin katsottuna näyttää jäiseltä.

Link to comment
Share on other sites

Wau! Tosi näyttävän näköisiä luomuksia! Tuntuu vaan että matalassa maljakossa ei koristeet pääsisi samalla tavalla "oikeuksiinsa" [lue: ei näytä ihan yhtä uljaalta/näyttävältä]... Saatan toki olla väärässäkin, joten eikun kokeilemaan miltä näyttää matalassa maljakossa :) Siksi vaan aattelin kun olen oppinut että pöydissä on hyvä olla matalia maljakoita/koristeita/kukka-asetelmia, jotta kaikki pöydässä istuvat näkisivät toisensa ilman hankalaa koristeiden ohi kurkkimista...

Link to comment
Share on other sites

Tarkistin asian eli kaverini häissä oli siis Ikean Vasen-maljakoita. Ne ei ainakaan olleet liian korkeita, näyttivät oikein hyvältä. malli siis tuollainen kuin K.a.i.s.a:lla ;)

Mutta totta on, että ei välttämättä näytä niin hyvältä matalassa maljakossa/astiassa.

Link to comment
Share on other sites

Eikö tästä tuu aika kallis yhdestä maljakosta sisältöineen vai oonko väärässä? Menee kuitenkin useampi kukka yhteen maljakkoon. Jos haluaisi laittaa esimerkiksi ruusuja niin paljonko niitä voisi mennä yhteen maljakkoon ja paljon tulis hintaa pelkistä kukista suurinpiirtein? Aivan ihana idea muuten  :-X

Minun mielestä tämä tulee jopa halvemmaksi. Hinta riippuu kuinka kalliita majakoita ostat. Sellofaani ei maksa hirveästi ja sitä menee yllättävän vähän (ainakin minun mielestä). Mielestäni 5 kukkaa 22 cm korkeassa maljakossa on maksimi + siihen päälle kukkia jos haluaa. En tiedä paljonko ruusut maksavat, mutta ihan isoimpia ruusuja tuohon ei voi käyttää. Kannattaa itse kokeilla, jos on mahdollista ja sen pohjalta laskea kustannukset. Ja meneehän pöytäasetelmiinkin paljon kukkia + maksu asetelman teosta. Hintaa varmasti alentaa, jos ostaa kukat ja tekee itse asetelman maljakkoon.

Link to comment
Share on other sites

Voisko tähän ideaan käyttää myös tekokukkia? Mietin vaan et jos juhlapaikan menee koristelemaan esim edellisenä päivänä niin miten ne kukat kestää vai pitäiskö ne mennä laittaa hääpäivän aamuna?

Link to comment
Share on other sites

Meillä ainakin neilikat oli hyvän näköisiä vielä seuraavana päivänä. Nyt 3½ päivän jälkeen väriä on irronnut veteen. Kannattaa laittaa veteen mukaan sitä kukkien mukana tulevaa jauhetta. Minä ainakin uskallan tämän testin jälkeen tehdä asetelmat maljakoihin edellisenä iltana.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on nyt ollu toi asetelma huoneenlämmössä 9h, ja jo 3 tunnin jälkeen veteen muodostui pieniä ilmakuplia ihan hirveästi..

Itse tykkäisin että vesi pysyisi kirkkaana koko ajan, mutta ei voi mitään... :-/

Ja käytin jääkylmää vettä...

Mutta hieno se on silti :D:-X

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Näin täällä sivuilla kerran ihastuttavan lasimaljakon, johon oli laitettu rypistettyä sellofaania ja vettä. Sekaan oli heitelty punaisia koristekiviä. Toivottavasti joku muistaa myös nähneensä... Riittääköhän se, että laittaa vain sitä sellofaania rutussa maljakkoon ja vettä sekaan, vai onkohan siihen joitain niksejä. Se olisi ihastuttava juttu talvihäihin, koska se näyttää vähän jäiseltä...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...