Jump to content
Naimisiin.info

Kynttilät juomalaseissa


Guest himpul@

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Itselläni ei ole kokemusta talvihäistä, vielä... Ensi helmikuussa on tarkoitus järjestää omat talvihäät. Kun kerroin eräässä seurueessa haluavani paljon kynttilöitä ja ulkotulia paikan päälle, eräs äiti vähän tuskastui ja tokaisi, ettei sinne häihin sitten lapset ole varmaankaan kutsuttu. En ollut ajatellut asiaa tuolta kantilta laisinkaan. No, mielestäni samat turvallisuussäännöt pätevät, oli häissä lapsia tai ei. Eli itse en kanna tressiä aiheesta, on vanhempien oma asia vahtia minne lapsien kätöset menevät. Onhan entisaikaankin valaistu pirteissä oljylampuilla ja pidetty tulta uunissa, ilman sen kummempia draamoja, vai mitä?

Link to comment
Share on other sites

On tullut koluttua noita häitä eikä missään ole ollut ikinä ongelmia kynttilöiden kanssa, vaikka muutamissa on niitä ollut tosi paljon.

Vanhempien tehtävä on katsoa lastensa perään - ja tosiasiassa harva lapsi oikeasti on varomaton tulen kanssa. Ja harvoinpa häissäkään lapset voivat leikkiä tulen läheisyydessä niin valvomattomina, ettei siinä ole ketään aikuista lähettyvillä. Aina joku on ulkona tupakalla ja sisätiloissa nyt porukkaa varmasti liikkuu.

Eli mun mielestä ihan hyvin voitte laittaa kynttilöitä häihinne. (Sijoittelussa kannattaa ehkä pitää järki kädessä - ihan yleisen paloturvallisuuden vuoksi.)

Kannattaa muuten kysyä juhlapaikasta, saako siellä polttaa kynttilöitä ja onko heillä vaatimuksia, millaisia kynttilöitä saa polttaa. Ja onko määrärajoituksia (jos meinaatte jonkun kynttilämeren sinne kyhätä... Jos on pieni huone ja huoneen lämpötila nousee ja kynttilät savuttavat, palohälyttimet voivat laueta.) Sukulaisen häät pidettiin paikassa, jossa oli tosi tiukat määräykset ja laatuvaatimukset kynttilöiden suhteen.

Link to comment
Share on other sites

Guest partylite(Guest)

Heips! Joku jo mainitsikin että toimi emäntänä niin saat votiivit ehkä jopa täysin ilmaiseksi ja kenties vielä jotain muutakin kivaa tai ainakin helpotusta maksuun. =) PatyLitellähän on votiiveja tuoksuttominakin väreissä valkoinen, punainen, ja sininen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Äitinä, jonka lapsella on vaikea palovamma, mä oon aika tyrmistynyt kommenteista "jokainen hoitaa itse lapsensa".

Tottakai jokainen hoitaa itse lapsensa, mutta jos tiedossa on noinkin suuri lapsimäärä, onko todella liikaa vaadittu, että realistisesti otetaan se myös huomioon?

Vahinko juhlavaatteessa, joka on usein keinokuitua ja syttyessään voi käyttäytyä millä tavalla tahansa, voi sattua hyvin helposti myös aikuiselle. Mä lähtisin juuri noista kelluvista vaihtoehdoista, ja sellaisista astioista, joissa liekin suojana on hieman korkeammat reunat.

Ulkotulet monesti hirvittää, juhlapaikkojen pihalla hyvin lähellä kulkureittejä, ihmiset on humalassa eivätkä ehkä pysy pystyssä omin avuin...

Minä ottaisin kyllä ihan ilman lapsivieraitakin tuon kynttilöiden sijoittelun vakavasti, jotta turhalta mielipahalta vältyttäisiin. Pelkästään vaikean palovamman hoito voi kestää vuosia, puhumattakaan siitä, että kaikki arvet eivät parane koskaan.

Ja kyllä, meillä oli kynttilöitä häissämme, pöytien keskellä korkeissa kyntteliköissä tuettuna.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kelluvat ruusut olivat muistaakseni noin neljästä eurosta 16 euroon koosta riippuen, mutta tarkkoja hIntatietoja saa varmasti ainakin pajamyymälöistä Orimattilasta, Ulvilasta tai Helsingistä. yhteystietoja löytyy osoitteesta www.mariadrockila.fi.

Olen itse vakkarikäyttäjä kyseisille kynttilöille ja ainakaan niissä kymmenissä kelluvissa ruusuissa, jotka olen polttanut, ei ole itseni kohdalla ollut mitään ongelmaa. Päin vastoin aiemmin polttamani muut "halppis" kellut ovat kellahtaneet ja palaneet ihan päin mäntyä, mutta nuo ruusut olivat positiivinen yllätys. Eli siinä mielessä hintansa väärtti ja suosittelen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Eli miten kaikilla tavoin voisi käyttää tuikkuja ja kelluvia kynttilöitä niin, että niiden alla tai seassa kasveja, kukkia, kiviä, hedelmiä tai muuta väriä tuomaan?

Mistäköhän löytäisi tuikkukuppeja, joiden alle saisi näitä?Vaihtoehtoisesti haussa myös korkeajalkaisia, pikarimaisia kippoja...

Vinkkejä  :)

Link to comment
Share on other sites

En ole nyt ihan varma olisiko tämä sulle idea, mutta

Ikeasta ostat niitä 1,95e maksavia pikkupeilejä - neliönmallinen ja

maalaat Tiimarin askartelumaaleilla haluamasi väriseksi tai vaikka

servettitekniikalla päällystät tai ihan miten haluat...sitten

keskusta on "peilinä" eli heijastaa nätisti Tuikun valoa...esim. syksyllä

toteutin tällaista...mulla tuossa on "kultainen servetti pohjalla" ja

tahalteen annettu rypyttyä tuollai "vanhentavasti"...sitten palasia

oranssia mulperipaperia lytättynä sinne sun tänne...päälle vielä

hieman hiekkakultakimalletta...päivän valossa tuo ei ole nätti vaan

vasta illalla tunnelmallinen...eli valolla on merkitystä...kannattaa siis

askartelutuotosta tarkastella vielä siinä ihanassa kynttilänvalohämyssä :).

Tuikut012.jpgTuikutnaiksut2.jpg

Tuikutnaiksu.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ompa tosi kauniita lyhtyjä ja ihania asetelmia, kiitokset teitille!

Näistähän sai jo hyviä ideoita. Ja tosiaan, pitkänmallisen lasin alaosanhan saa tungettua täyteen rehuja ja kynttilä kellumaan päälle. Peilit on kanssa hyvä tehokeino.Ikeaan siis kannattaa oikeasti suunnata, sieltä varmaan löytyy kynttilän kestäviä erimallisia lasejakin?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Heps,

Tietääkö kukaan mistä saisi ostettua kullan värisiä antiikkikynttilöitä (joko sileitä tai sellasia kierteisiä) Turusta tai tilattua muualta? Ainakin Now&Foreverin esitteessä olen nähnyt, mutta tuumin että jos löytyis jostain muualta.  :-X

Entäs, kultaisia kynttilänjalkoja tällaisille kynttilöille? Ei mitään kauhean korkeita tai monimutkaisia kynttelikköjä, vaan suht yksinkertaisia. :-X

Löytyiskös näistä kuvia?

Ihanaa häiden suunnittelua kaikille! :-X :-X :-X

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...