Jump to content
Naimisiin.info

70's look


Minu

Recommended Posts

Olen ajatellut häidemme teemaksi 70-lukua (ja osaksi jo saanut siihen luvan ::) ;D). Siis kaikkia niitä ihanan ruskeita ja oransseja värejä ja koukeroisia ja koristeellisia kukkakuvioita joita sisustuslehdet nyt pursuaa! Löytääkö jengi kuvia aiheeseen liittyen? Kaikki ideat ovat enemmän kuin tervetulleita!

Olen tähän mennessä keksinyt ainoastaan trenditapettien käytön jollakin tapaa askartelussa/koristuksissa, niissähän on just nyt kaikkia ihania värejä ja muotoja jotka tuo mieleen 70-luvun. Mihin niitä voisi käyttää?

*hyppii tasajalkaa* Ideoita, ideoita!  :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipi-lintu

Oisko ihan pöllö idea jos tollasta 70-l tapettia laittais pöytiin "kaitaliinaksi" ;)?

9414.jpg

cs_kuva2.jpgrs_kuva1.jpg (http://www.tapettijamatto.com/brahetuote12.html)

Miten olis laavalamput koristelussa, hääparin pöydässä / buffetpöydässä? Näkyisikö 70-luku jotenkin kampauksessasi tai hääpuvussa? Kenties päivänkakkara hiuksissa tai päivänkakkaroita kimpussa? Hääautoksi vanha hippi-kleinbus  ;D?

hippie_van.jpg250px-Flower-Power_Bus.jpg

Ihana idea muuten! En oo aiemmin törmännytkään 70's-teemaan  :-X!

Link to comment
Share on other sites

Ei hitto, tuo kaitaliina on aivan kymppi idea! :D Lisää, lisää!

Hippitsydeemi meni ehkä sivu mun ajatelmista, unohdin nimittäin mainita olennaisimman..myö halutaan myös vanhaa kunnon 70-luvun rokkia ja siinä samalla tietenkin myös kunnon jenkki hääautoksi, ne kun on miehen sydäntä lähellä ;D Ja tietenkin Elvistä, Hurriganesia jne. tanssimusiikiksi!  :-X

Edit: Rahanpuutteen vuoksi joudumme tyytymään juhlapaikan astiastoihin, mutta mielessä on kyllä ollut etsiä boolilaseksi joitain tyyliin sopivia muovipikareita tms. Kattaukseen tulee kyllä lautasliinoja sun muuta sälää teemaan liittyen!  

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipi-lintu

Vainiin, mulla meni pasmat ihan sekaisin kun miellän rockin liittyväksi 50-lukuun  ::) Paitsi ehkä psykedeelisen rockin yhdistäisin 70-lukuun. Oisko tässä fontissa 70-luvun rock-henkeä? harlow.gif

Tykkäävätkös rokkarit lainkaan laavalampuista vai oliko se ihan hippien hörhöilyä  ;D?

unbranded-lava-lamp---red.jpg

Mulle tuli rockista heti jukeboxi mieleen... Oisko ideaa?

wurlitzer10151.jpg

Link to comment
Share on other sites

Moi!

Suosittelen Christina Aaltion, Kirsi Warpulan, Minna Sarantola-Weissin ja Tarja Salosen kirjaa 70-lukutarjottimella (Schildts 2002). Siinä on ruokia, joita vois miettiä häissäkin tarjottavaksi ja kuvia 70-luvun astioista, kankaista ja kattauksista . Teksteitäkin vois saada ideaa esim. kutsujen layoutiin.

edit.Näyttää ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoissa olevan tota monta kappaletta

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

voi vitsit, mikä idea! minä oon ihan 70-lukufani. Tapetit on tosi hyvä idea. Niistä saa helpolla kivoja juttuja. Itsekin olen ajatellut hyödyntää tapetteja. sit jos olis jo valmiina tai löytäisi kirppiksiltä kaikkia ihania vanhoja astioita ja vaaseja sun muita vaikka tarjoiluun tai sitten ihan koristeiksi. Myös vanhat peltitölkit on hienoja. Voisiko vanhoista verhoista keksiä jotain? pöytäliinoiksi niitäkin voi käyttää. tää on ihan mahtava teema!

Niin, ja niitä tapetteja saattaa löytää sisustusliikkeiden varastoista tosi halvalla. Sellaisia aitoja 70-luvulta jääneitä. itse olen löytänyt varsinaisen aarrekammion, josta saa tapetteja 5 E rulla. kauppa on tosin Rovaniemellä..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Oi, minäkin rakastan 70-lukua, olen asuntoni sisustuksessa yhdistänyt sitä ja nykyaikaista minimalismia. Tulos on aika hieno!

Minä luulen, että oli teema mikä tahansa, meidän häihin voi tulla esimerkiksi värjätystä lasista kynttilälyhtyjä (ruskeat olisivat erityisen 70-lukulaisia), ruokapöytään esim. värjättyjä maitokannuja jne (edelleen ruskeaa..). Sitten minulla olisi yksi oranssi muovikannu, jota voi käyttää vaikka maljakkona.. Koristeeksi vaikka värillisiä pulloja, tarjoiluastioiksi ehkä juhlapaikan astioiden sekaan jotain kukkakuvioituja posliineja... Hääparihan voisi syödä itse 70-luvun astioista, vaikkei koko juhlaväki niin tekisikään.

Löytäisittekö jostain mummolasta 70-lukulaisen vihreä-oranssi-puna-mustan ryijyn vihkiryijyksi? :grin: (meidän mummulla on)..

Kirppari on oikea paikka, Pelastusarmeijallahan ne ovat tehneet erikseen sellaisen Retro-ostaston (ja nostaneet niiden tuotteiden hintoja :rolleyes: ), sieltä on ainakin helppo löytää. Kaitaliinoja voi tehdä kukkaverhoista.. ja asianmukaisesti kuvioituja emalikattiloita voi käyttää kukkapurkkeina.

Olisikos tuoss nyt yhtään käyttökelpoista vinkkiä?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...