Edelia

Sormuksen teettäminen Tampereella

210 viestiä aiheessa

Miun sormus tulee Andreasenilta ja erittäin hyvää palvelua olen ainakin tähän mennessä saanut osakseni. Suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauanko sormuksen teettämiseen kannattaa varata aikaa? esim. tuolla Andreasen:lla

eli kuinka ajoissa kannattaa hoitaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Cherie: jos sormukseen menee esim. kivi, jota jo varastossa on niin varmaan Andreasen saa siinä n.1kk tehtyä. Ite kävin maanantaina laittamassa projektin aluilleen, mutta mulla menee maaliskuulle ku kivi pitääkin tilata :girl_smile: . Tässä alkuvuodesta saa varmaan melko helpostikin sormuksen, mutta luulisin loppukeväästä alkavan kiireajan, joka kestää ainakin kesän ajan.

EDIT: vakoilin vähän ( :blush: ) ja huomasin sun olevan toukokuun morsian eli suosittelisin tän kuun aikana asiointia sepällä, niin sitten ehtii maholliset muutokset tehä yms

Muokattu: , käyttäjä: Meli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta auau design-liikkeestä Satakunnankadulla?

Kaipaisin jotain konkreettista, kun sattumalta löysin netistä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin käytiin Aurifaberin sepän luona ja ei voi muuta sanoa kuin, että palvelu oli

erittäin hyvää ja paikalla ollut seppä oli erittäin mukava henkilö!

Mialuusti annetaan rahamme kyllä heille!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle teetettiin Andreasenilla kihlasormus Sandbergin mallin mukaan. Palvelu oli tosi hyvää. Alunperin minulle piti tulla sormukseeni pienempiä timantteja jotka tilattiin, mutta niitä ei saatukaan niin sain isommat samaan hintaan. Kelpasi kyllä :-X Kihlasormukseni on valkokultaa ja on mielestäni ihan laadukasta koska väri on pysynyt valkokultaisena. Toki rodinointi pinnasta on kulunut mutta sormus on edelleen siis valkokultainen. Olen kuullut että monet valkokultaiset sormukset ovat alkaneet mennä kellertäväksi kun rodinointi on kulunut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me teetimme sormuksemme Korulähteessä Minna Skytällä. Hienot tuli, mutta poikkeaa kyllä suunnattomasti perinteisestä vihkisormuksesta, eli en osaa sanoa, miten onnistuisi sellaisissa. Minä sain juuri itseni näköisen persoonallisen ja erilaisen vihkisormuksen. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin kuulostelemassa vihkin teettämistä sekä Suokolla että Andreasenilla. Vaikka palvelu sinänsä oli toki asiallista molemmissa liikkeissä, teki Andreasen omalla kohdallani paljon paremman vaikutuksen.

Tarkoituksena on teettää isomummuni vanhasta (v. 1915) 18 K keltakultasormuksesta minulle vihki. Suokolla olivat kyllä valmiita ostamaan vanhan kullan minulta pois, mutta suosittelivat ehdottomasti uuden sormuksen teetättämistä vanhan muokkauksen sijaan. Vanhasta ei kuulemma enää saisi kestävää (?) -tämä siitä huolimatta, että olin kertonut, että sormuksen voi toki sulattaa muokkausta varten. En tiedä vaikuttiko tähän se, että en keskustellut asiasta sepän kanssa. Esittelivät kyllä pitkään omaa mallistoaan ja sen eri runko- sekä pintavaihtoehtoja, mutta vanhan sormuksen muokkaukseen suhtautuivat nihkeästi. Hinta-arvio uudella rungolla oli mielestäni lähinnä tähtitieteellinen.

Andreasenilla selvisi, että isomummun sormuksessa on materiaalia yllin kyllin muutoksiin ja kaikki on mahdollista, jos sormus saadaan muokkausta varten sulattaa. Seppä kertoi kattavasti myös mitä vaihtoehtoja on käytettävissä tuunauksen suhteen, jos sormusta ei sulatettaisi. Kerroin saman ideani sormuksen suhteen sekä Suokolla että Andreasenilla, mutta Andreasenilla hinta oli huomattavasti edullisempi kuin Suokolla, vaikka sormukseen kaavailtiin molemmissa paikoissa saman laatutason kiveä. Oma kulta materiaalinakaan ei voi olla ratkaiseva tekijä hinnassa, sillä sen Andreasenin hyväksi suoma hyvitys ei ollut lähelläkään liikkeiden hintojen välistä erotusta -puhutaan siis sadoista euroista. Andreasenilla seppä vaikutti aidosti kiinnostuneelta ideoistani, palvelu oli todella lämminhenkistä.

Kävimme viime viikonloppuna uusintareissulla Andreasenilla, jossa tällä kertaa eri seppä palveli meitä todella perusteellisesti. Sormuksen suunnitteluun käytettiin lähes tunti ja seppä teki kuviemme ja toiveidemme perusteella muistiinpanoj. Nyt jäämme odottelemaan 3D mallinnusta tulevasta sormuksesta. Tähän asti olen ollut todella tyytyväinen paikkaan, suosittelen lämpimästi! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun ja miehen kihlat ja vihkit on teetetty Andreasenilla. Miehen sormukset ovat menneet kerrasta oikein, mutta mun sormuksia on tehty uusiksi useampaan otteeseen.

Kihla (10x 0,03 ct) korjattiin/tehtiin uusiksi kolme (!) kertaa, sillä 1. timantti oli selvästi vinossa 2. korjattu kivi oli paljon syvempänä kuin muut 3. krappanat olivat levinneet muutaman kiven ympärillä. No, loppu hyvin, kaikki hyvin, mutta monta kuukautta tähän meni.

Vihkistä piti tulla muuten samanlainen kuin kihla, mutta keskelle lisäksi yksi isompi kivi. Well, muuten hyvin, mutta seppä oli unohtanut, että kivien väliin tulee sellainen "viiva" niin kuin kihlassakin. Kihla oli vielä sepällä mallina, kun sormusta suunniteltiin. No, sormus tehtiin uusiksi, mutta nyt keskikiven kruunuunkin oli laitettu sellaiset sivupalkit, joista ei todellakaan ollut ollut mitään puhetta. No, tällaisenaan sormus on nyt sormessa ja kauniilta näyttää, mutta harmittaa, ettei multa kysytty asiasta.

Palvelu on ollut ihan mukavaa, mutta mun mielestä asiakkaan kuuntelu jäi vähän vähäiseksi. Samoin harmitti se, että kihlan kohdalla mulle annettiin pariin otteeseen selvästi huonosti tehty sormus, vaikka varmasti ovat kiven vinouden huomanneet! Myös aikataulut venyivät useaan otteeseen sovitusta, ja ajelimmekin turhaan pariinkin otteeseen hakemaan sormuksia. Näistä saimme toki kilometrikorvaukset hyvitettynä sormusten hinnasta. Mua harmittaa, että asiat menivät näinkin pieleen, sillä pidän molemmista sepistä ja olisin kovasti halunnut, että asiat olisivat menneet putkeen. Silti en jatkossakaan aio jättää asioimatta Andreasenilla jos sellainen tarve tulee, mutta kyllä esim. miehen huomenlahjan teetin Desing Mia Mannerilla siksi, koska en siinä luottanut seppien taitoon toteuttaa ideaani. Mies oli puolestaan teettänyt timanttikorvikset Andreasenilla, ja ne ovat kyllä upeat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävimme miehen kanssa Suokolla, ja kultasepältä saimme hyvin nihkeää ja mielikuvituksetonta palvelua. Sieltä emme siis sormuksiamme ota. Nuorempi mies, joka ensin meitä palveli, oli kyllä mukava.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen Andreasenia. Hyvä palvelu, tyylitajua ja edullinen hinta. Kaikki kohdallaan :)

Muokattu: , käyttäjä: Runoratsu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Heiltä odotetaan hinta-arviota haluamastani sormuksesta, mutta mitään ei ole kuulunut. Tällä viikolla heidän piti olla yhteydessä ja nyt n jo torstai ilta.... :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tampereella on uusi liike, nimeltä Korus Design, käväisin siellä muutama päivä sitten, oli mukava paikka :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Heiltä odotetaan hinta-arviota haluamastani sormuksesta, mutta mitään ei ole kuulunut. Tällä viikolla heidän piti olla yhteydessä ja nyt n jo torstai ilta.... :girl_mad:

Kannattanee itse olla sinne yhteydessä jos ei ole kuulunut mitään.

Olen ymmärtänyt, että ovat Andreasenilla tällä hetkellä todella kiireisiä. Me teetettiin kihlat siellä alkukesästä ja sanoivat meille jo heti eka kaynnillä, että soitelkaa perään jos ei heistä kuulu mitään, koska ovat valitettavan kiireisiä. Me saatiin haluamamme sormukset ja kaikki oli aina valmista siihen päivään mennessä kuin oli edellisellä kerralla sovittu (me kävimme siis useamman kerran liikkeessä tuon teettämisprosessin aikana), mutta vaati tosiaan sen että itse vain menimme liikkeeseen aina tuona sovittuna päivänä katsomaan onko valmista tai soitimme, että joko voisi tulla katsomaan.

Muokattu: , käyttäjä: Tiikeli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Heiltä odotetaan hinta-arviota haluamastani sormuksesta, mutta mitään ei ole kuulunut. Tällä viikolla heidän piti olla yhteydessä ja nyt n jo torstai ilta.... :girl_mad:

Kannattanee itse olla sinne yhteydessä jos ei ole kuulunut mitään.

Olen ymmärtänyt, että ovat Andreasenilla tällä hetkellä todella kiireisiä. Me teetettiin kihlat siellä alkukesästä ja sanoivat meille jo heti eka kaynnillä, että soitelkaa perään jos ei heistä kuulu mitään, koska ovat valitettavan kiireisiä. Me saatiin haluamamme sormukset ja kaikki oli aina valmista siihen päivään mennessä kuin oli edellisellä kerralla sovittu (me kävimme siis useamman kerran liikkeessä tuon teettämisprosessin aikana), mutta vaati tosiaan sen että itse vain menimme liikkeeseen aina tuona sovittuna päivänä katsomaan onko valmista tai soitimme, että joko voisi tulla katsomaan.

Andreasenilla on ollut nettisivuilla ilmoitus, että elokuun loppuun asti eivät pysty vastaamaan sähköposteihin lomien vuoksi normaalilla aikataululla ja kiireisissä asioissa pyytävät soittamaan. Itselleni tuli vastaus sieltä edellispäivänä laittamaani viestiin tänään syyskuun ensimmäinen päivä.

Itseäni Andreasen on alkanut kiinnostaa niinkin kovasti, että harkitsen sormuksen hankkimista heiltä, vaikka pk-seudulla asunkin. Mitä mieltä olette, kannattaako lähteä maakunta-matkailemaan sormuksen vuoksi? :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun vihkisormus on myös Andreaseniltä. Mies ensin laittoi sormuksen tiimoilta sähköpostia liikkeeseen ja sitten kävimme liikkeessä tekemässä tilauksen. Meitä palveli muistaakseni Jussi, ja ymmärsi hyvin toiveitamme.

Kävin sormusta sovittamassa ennen kivien istutusta ja kaikki toimi moitteettomasti.

Sormus valmistui hyvin kohtuullisessa ajassa, ja miehellekin tilattiin uusi sormus vanhan kihlan tilalle.

Hinnat oli hyvin kilpailukykyiset, kävin sormuksia katsomassa muissakin liikkeissä ja netistä lueskelin mitä kannattaa

tietää kivistä ja sormuksista yleensä. Ja valmis sormus on nyt juuri sellainen kuin halusinkin! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Heiltä odotetaan hinta-arviota haluamastani sormuksesta, mutta mitään ei ole kuulunut. Tällä viikolla heidän piti olla yhteydessä ja nyt n jo torstai ilta.... :girl_mad:

Kannattanee itse olla sinne yhteydessä jos ei ole kuulunut mitään.

Olen ymmärtänyt, että ovat Andreasenilla tällä hetkellä todella kiireisiä. Me teetettiin kihlat siellä alkukesästä ja sanoivat meille jo heti eka kaynnillä, että soitelkaa perään jos ei heistä kuulu mitään, koska ovat valitettavan kiireisiä. Me saatiin haluamamme sormukset ja kaikki oli aina valmista siihen päivään mennessä kuin oli edellisellä kerralla sovittu (me kävimme siis useamman kerran liikkeessä tuon teettämisprosessin aikana), mutta vaati tosiaan sen että itse vain menimme liikkeeseen aina tuona sovittuna päivänä katsomaan onko valmista tai soitimme, että joko voisi tulla katsomaan.

Andreasenilla on ollut nettisivuilla ilmoitus, että elokuun loppuun asti eivät pysty vastaamaan sähköposteihin lomien vuoksi normaalilla aikataululla ja kiireisissä asioissa pyytävät soittamaan. Itselleni tuli vastaus sieltä edellispäivänä laittamaani viestiin tänään syyskuun ensimmäinen päivä.

Itseäni Andreasen on alkanut kiinnostaa niinkin kovasti, että harkitsen sormuksen hankkimista heiltä, vaikka pk-seudulla asunkin. Mitä mieltä olette, kannattaako lähteä maakunta-matkailemaan sormuksen vuoksi? :girl_smile:

Kyllä se vastaus sieltä tuli :girl_smile: Olen vain sitä mieltä etten rupea perään soittelemaan. Sormuksia on tässäkin maassa pilvin pimein eli jos ei asiakas kiinnosta niin pitäköön hyvänään. Mutta emme ole vielä päättäneet juuta eikä jaata tuon sormuksen suhteen, vaikeaa :girl_haha:

Mai- Linnea! Mukava ilmaisu tuo maakunta-matkailu meille jotka täällä päin asustamme :rolleyes: Sen verran sanoisin että kyllä sieltä Stadistakin löytyy monta hyvää paikkaa missä voit sormuksen teettää eli tuuleehan siihen esim. nuo matkakustannukset vielä hinnan päälle jne.

Muokattu: , käyttäjä: Magie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Heiltä odotetaan hinta-arviota haluamastani sormuksesta, mutta mitään ei ole kuulunut. Tällä viikolla heidän piti olla yhteydessä ja nyt n jo torstai ilta.... :girl_mad:

Kannattanee itse olla sinne yhteydessä jos ei ole kuulunut mitään.

Olen ymmärtänyt, että ovat Andreasenilla tällä hetkellä todella kiireisiä. Me teetettiin kihlat siellä alkukesästä ja sanoivat meille jo heti eka kaynnillä, että soitelkaa perään jos ei heistä kuulu mitään, koska ovat valitettavan kiireisiä. Me saatiin haluamamme sormukset ja kaikki oli aina valmista siihen päivään mennessä kuin oli edellisellä kerralla sovittu (me kävimme siis useamman kerran liikkeessä tuon teettämisprosessin aikana), mutta vaati tosiaan sen että itse vain menimme liikkeeseen aina tuona sovittuna päivänä katsomaan onko valmista tai soitimme, että joko voisi tulla katsomaan.

Andreasenilla on ollut nettisivuilla ilmoitus, että elokuun loppuun asti eivät pysty vastaamaan sähköposteihin lomien vuoksi normaalilla aikataululla ja kiireisissä asioissa pyytävät soittamaan. Itselleni tuli vastaus sieltä edellispäivänä laittamaani viestiin tänään syyskuun ensimmäinen päivä.

Itseäni Andreasen on alkanut kiinnostaa niinkin kovasti, että harkitsen sormuksen hankkimista heiltä, vaikka pk-seudulla asunkin. Mitä mieltä olette, kannattaako lähteä maakunta-matkailemaan sormuksen vuoksi? :girl_smile:

Kyllä se vastaus sieltä tuli :girl_smile: Olen vain sitä mieltä etten rupea perään soittelemaan. Sormuksia on tässäkin maassa pilvin pimein eli jos ei asiakas kiinnosta niin pitäköön hyvänään. Mutta emme ole vielä päättäneet juuta eikä jaata tuon sormuksen suhteen, vaikeaa :girl_haha:

Mai- Linnea! Mukava ilmaisu tuo maakunta-matkailu meille jotka täällä päin asustamme :rolleyes: Sen verran sanoisin että kyllä sieltä Stadistakin löytyy monta hyvää paikkaa missä voit sormuksen teettää eli tuuleehan siihen esim. nuo matkakustannukset vielä hinnan päälle jne.

Juu kyllähän täältä paikkoja löytyykin. Tuo Andreasen vaan kiinnostaa hintansa vuoksi; 700 euron hintaero samoilla spekseillä valmistetusta sormuksesta on kuitenkin aika iso, vai kuinka? Ja Tampereelle olisi syksyn aikana joka tapauksessa tulossa reissu työn puolesta, niin miksikäs ei.

Tuosta perään soittelusta olen kyllä Magien kanssa täysin samaa mieltä. Meilläkin jäi useampi potentiaalinen catering-firma suorilta sivuun, koska vastausta tarjouspyyntöön ei kuulunut. Jos yrityksessä ei olla tajuttu tarjouspyyntöihin vastaamisen olevan myös sitä positiivista markkinointia, niin olkoon sitten. Näillä firmoilla varmaan riittää sitten asiakkaita muutenkin. Ehkä tiettyyn pisteeseen asti.. :girl_mad: (Sorry, taisi mennä ohi aiheen tämä vuodatus..)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Näinpä! :girl_haha:

Mutta siis aiheeseen takaisin. Jos saat tuon sormuksen hankinnan ympättyä johonkin työreissuun tai vastaavaan niin kyllähän se sitten kannattaa. Tosin varmaan joutusit tekemään useamman käynnin. Itse olen hiukan miettinyt tuota hintapolitiikkaa heillä, tai siis kun tuntuu että sormukset ovat heillä halvempia, mutta mistä se johtuu? Valmistajastan arvostettavuudesta? Ollaan käyty katselemassa liikkeistä sormuksia ja vastaavat sormukset ovat heillä jopa 500e halvempia... Kummallista. Vai onko muilla vaan niin isot katteet?

Muokattu: , käyttäjä: Magie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Andreaksen kautta sormuksensa ostaneet, oletteko saaneet timanttien aitoustodistuksen sormuksesta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on keskikivestä (0,35 ct) aitoustodistus toki, pienemmistä on sitten se Andreasenin käsinkirjoitettu lappu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on tuollainen Andreasenin "Timanttitakuu" lappunen. Onkohan se sitten virallinen aitoustodistus..? Pyysin itse todistusta timantista, en tiedä olisiko hän huomannut sitä muuten antaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos m.crane ja Tiikeli. Pitääkin itse muistaa olla aktiivinen tuon aitoustodistuksen suhteen, laitettiin nimittäin juuri reilun puolen karaatin edestä timangeja tilaukseen, ja kyllähän sormuksesta siitä pitää joku lappu saada. Kihlasta (ostettu Helsingistä) sain nimittäin automaattisesti aitoustodistuksen, ja siinä on huomattavasti vähemmän ct:tä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis pienistä kivistä (vaikka niitä olisi kuinka monta) ei edes mitään varsinaista "aitoustodistusta" saa, se on vain sellainen liikkeen oma kortti, jossa on karaatit ja puhtausluokat mainittuna. Sen saa automaattisesti, ei sitä tarvitse erikseen pyytää. En nyt muista, mikä se karaattimäärä kivellä on, jonka jälkeen sillä yleensä on varsinainen "todistus", eli siis jalokivilaboratorion paperit. Mun kivellä on GIA:n paperit, jossa on kaikki mahdolliset tiedot kivestä, hologrammit yms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään