Guest Keltakulta

Pidätkö sormusta aina?

633 viestiä aiheessa

Mulla tämä kihla on ollut ihan kokoajan sormessa. Ois ehkä johonkin ratsastustunnille tai nyrkkeilyyn pitäny jättää kotiin, kun on sormus jo niin kolhuilla, ja hiertanyt pari kertaa sormenkin auki :( Vihkin valitsen siten, että se on käytännöllinen. Eli ei mitään ulkonevia timantteja ainakaan. Luulenpa että sekin sormus jää sitten kokoaikaisesti sormeen ja myös sinne tallille ja nyrkkeilyyn..

HUI! Saatko sä oikeasti pitää siellä nyrkkeilyssä sormusta? Ainakin aikanaan kun harrastin taekwondoa oli meillä kaikkien korujen pitäminen salissa kiellettyä. Ihan jo oman turvallisuuden takia. Jos teet jotain sellaista, että sormi menee "rikki" ja alkaa turpoamaan voi sormus olla aika vaarallinen!!

Harkitse edes jatkossa, ettet niitä sormuksiasi sinne nyrkkeilyyn ja tallille laittaisi sormeesi!

Ja asiaan.. itse käytän kihlaani joka päivä, mutta useimmiten kotiin tullessa ja alkaessani laittaa sen jälkeen ruokaa, otan sormuksen sormesta. Aamulla sitten taas töihin lähtiessä sormeen paikalleen :)

Ju-jutsussa ja krav magassa oli korut kielletty, mutta jossain kuntonykkeilyssä olen kihlaa pitänyt. Ja aina tallilla :) Vihkiä en varmasti tule pitämään näissä harrasteissa. Ehkä se kihlakin sitten samalla lähtisi pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tähän mennessä (reilu kk:n on sormus ollut sormessa), olen ottanut sen pois vain leipoessa ja käsiä rasvatessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En pidä sormuksia leipoessani enkä yleensä muutenkaan ruokaa laittaessani varsinkin, jos kuorin tai paloittelen vihanneksia. Otan sormuksen pois myös saunassa, suihkussa, uimassa, vessan siivouksessa, kaikkea kävelyä rivakampaa liikuntaa harrastaessani, käsiä rasvatessani ja nukkuessani. Mulla sormet turpoavat vähän öisin, ja sormukset alkavat painaa.

Muuten kyllä käytän aina. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otan sormuksen (kihla) pois yleensä aina, kun tulen kotiin. Ovesta ulos lähtiessäni sormus taas on sormessa, menin sitten lähikauppaan tai kuntoilemaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, käytän aina, paitsi:

- saunassa

- suihkussa

- uimassa

- ratsastamassa

- tiskatessa

- siivotessa

- ja joskus harvoin ruuanlaitossa, kun tarvii oikein käsitellä ruokaa (harvemmin tarvii, kun mies hoitaa kokkauksen) :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kummatkin käytämme aika laiskasti kihlojamme, yritämme muistaa laittaa sormeen kun lähdetään kotonta. Me emme töissä käytetä turvallisuuden ja naarmuuntumisen vuoksi. Kotona en pidä sormusta ellei ole unohtunut sormeen, yleensä kun tulen kotiin pesen kädet ja laitan sormuksen naulakkoon :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän sormusta lähes aina. Paitsi: nukkuessa, leipoessa, suihkussa/saunassa, kuntosalilla, siivotessa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otan sormuksen (kihla) pois yleensä aina, kun tulen kotiin. Ovesta ulos lähtiessäni sormus taas on sormessa, menin sitten lähikauppaan tai kuntoilemaan smile.gif

Jokseenkin sama juttu mulla. Sormus sormeen kun poistun kotoa ja pois sormesta kun tulen kotiin. Tosin välillä tulee pidettyä myös kotona, ei kuitenkaan tiskatessa tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lähes aina, paitsi siivoillessa, käsiä rasvatessa tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlaani käytäs lähes aina, ainoastaan rasvojen kanssa läträtessä otan sen pois.

Vihkin kanssa joudun todennäköisesti toimimaan hiukan huolellisemmin, sillä

solitaire ei taida olla kaikissa tilanteissa kauhean käytännöllinen! :girl_pinkglassesf:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aina se on sormessa, en ota koskaan pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihla ja oikeassa kädessä oleva sormus ovat käytännössä aina sormissa. Ainoastaan leipoessa otan ne pois hygieniasyistä, ja joskus pihalla askarrellessa jätän sormukset sisälle. Uimaan en mene sormusten kanssa, koska pelkään niiden putoavan (sormet kuitenkin kutistuu kylmässä vedessä) ja muissakin tilanteissa joissa sormukset voivat pudota, otan ne pois. Tietenkin sormukset ovat napakan kokoiset eikä putoamisen todellinen riski ole kovin suuri, mutta silti tulee toimittua näin. :girl_smile: Silloin kun sormukset ovat poissa, on todella alaston olo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä en saa töissä pitää sormusta...mut muuten se on sormessa lähes kokoajan..käsien rasvaus ja leipominen taitaa olla ainoita millon otan pois..ja aattelin vihkisormusta pitää ihan samalla lailla kuhan sen sormeeni saan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sormustani pidän aina. Paitsi hiusten värjäyksessä, vaikka onkin hanskat kädessä. Tämän sormuksen kanssa on maalattu, tapetoitu, kannettu kiviä, kaivettu maata, suihkussa, lenkillä, ruuan laitossa, käsiä rasvatessa. Mutta kyllähän sormus ehkä kannattaisi välillä ottaa pois, mutta eipä tule otettua. Valkokultainen timantillinen sormus kyseessä, ollut kohta kolme vuotta, ja kuukauden päästä (siis ennen häitä) käytetään rodinoinnissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-

Muokattu: , käyttäjä: Annanas

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pääasiallisesti pidän kokoajan. Etukäteen kauhistelin, että mitähän siitä tulee, kun en osaa käyttää koruja muutenkaan. Sormuksia en ole käyttänyt ikinä aiemmin. Tämän vuoksi suunnittelinkin sormukseni sellaisiksi, ettei timantit nouse pinnasta ja reunat on sileät. Halusin pienet ja käytännölliset sormukset, jotta voin pitää niitä kokoajan. Toki ihon rasvauksen ajaksi riisun sormukset hetkeksi pois.

Taikinoihin en kuitenkaan sormuksiani upota ja nyt remontoidessa on huomannut riisuvansa timantit useammin. Mies yhtenäpäivänä jo huomauttikin, että missä on vaimon sormukset, kun eivät ole sormessa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän muuten, mutta en töissä. Työssäni pitää olla mahdollisimman "huomaamaton", jotenka sormukset jää silloin kotiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän kihlaa aina paitsi, jos leipoessa tarvitsee vaivata taikinaa käsin ja hiuksia värjätessä. Eli kihla on sormessa myös käsiä rasvatessa, tallilla jne. Jos ottaisin sen pois, en muistaisi enää laittaa takaisin. En tiedä, pitäiskö vihkiä sitten yrittää vähän paremmin varjella, jos siinä on enemmän kiviä. Kuitenkin esim. käsiä rasvaan ihan jatkuvasti, joten saisin koko ajan olla nykimässä sitä irti... ;) Ja ratsastamassakin käyn lähes joka päivä, usein myös matkalla töistä tullessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlasormus on kulkenut kyllä yleensä mukana töissä ja vapaa-ajalla, ei kuitenkaan esim. jumppaan tai lenkille mentäessä. Kotona sormus päätyy yleensä pöydälle (jos ei muuten, niin viimeistään nukkumaan mennessä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä otan yöksi pois koska sormet turpoaa niin paljon yön aikana, sama urheillessa. Leipoessakaan en pidä. Muuten pidän aina! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä otan kihlasormuksen pois ainoastaan, ku laitan rasvaa käsiin. Ukkeli ottaa sormuksen pois suihkuun mennessä ja tiskatessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Leipoessani ja käsiä rasvatessani otan pois. Pitäisi opetella uudestaan käyttämään tiskihanskoja, kädet kuivuu ja pelkään, että sormus naarmuuntuu tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En pidä aina. Otan aina pois sormesta mm. kotiin tullessa, käsiä pestessä töissä. Aika usein myös unohdan sormuksen kotiin tai jätän tahallani esim. kesällä kun en sitä pois sitten saa niin helposti kun nivel turpoaa sen verran.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse otan sormukset ainakin suihkuun mentäessä pois. Ihan senkin takia, ettei hiuksia pestessä turhaan revi timantteja tai hiuksia. ;) Joskus olen yölläkin ottanut, mutta voin nukkuakin kyllä sormuksen kanssa. Mihinkään remppahommiin en myöskään sormuksiani laittaisi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä pidän, paitsi esim. käsiä rasvatessa / morsiamen jalkoja hieroessa... :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään