Guest Keltakulta

Pidätkö sormusta aina?

633 viestiä aiheessa

Alun perin olin vallan neuroottinen tuon sormuksen kanssa (kihloissa nyt kolmatta vuotta) ja pidin sitä yötä päivää kaikkialla (taikinaa vaivatessa otin vaan pois) mutta nykyään sitä ajattelee enemmänkin niin ettei se sormus sitä lupausta tee. välillä oli niin paha ihottuma käsissä että oli useamman kuukauden pois sormesta. tuona aikana pidin sitä kaulaketjussa. nykyään on välillä sormessa ja välillä ketjussa. baariin tms. lähtiessä sen kyllä laitan sormeen. kihla on kapea ja siihen rinnalle on tulossa joskus sitten myöskin kapea vihki, koska paksut sormukset hiostaa inhottavasti alle jäävää ihoa. jos sormuksista tulee kamalan leveä "paketti" tulee sormuksia luultavasti käytettyä vieläkin vähemmän.

meillä oli viime keväänä sisäpiirin vitsi miehen kanssa kun opiskelupaikkakunnalla ollessa ei kumpikaan pitänyt sormuksia vaan ne roikkui vierekkäisissä koukuissa vessan ovessa, sitten kun lähdettiin käymään kotipaikkakunnalla laitettiin "kulissit kuntoon" eli sormukset sormeen. tuon jutun avulla ikäänkuin selvisi se kihloissa olemisen syvin olemus. ollaan yhtä paljon kihloissa olipa sormukset sormessa tai ei...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla siis vasta kihla, jota pidän aina sormessa, voisi hävitä jos ei olisi aina. Toki otan sen myös pois käsiä rasvatessa, koska kihlassani on myös timantti.. ja myös likaisissa hommissa ja leipomisessa... mutta muuten on aina sormessani :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minulla siis vasta kihla, jota pidän aina sormessa, voisi hävitä jos ei olisi aina. Toki otan sen myös pois käsiä rasvatessa, koska kihlassani on myös timantti.. ja myös likaisissa hommissa ja leipomisessa... mutta muuten on aina sormessani :)

Ihan sama juttu mulla. Oikeestaan aina tuo tuossa on. Eipä sitä edes huomaa, mutta alaston on olo ilman sitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olenkohan jo vastannut.. hmm..

Sormus on sormessa vapaapäivinä, arkiviikoilla se on kotona kotelossaan. Töissä ei käsikorut kuulu työasuun, joten en uskalla töihin ottaa sormusta, etten hävittäisi sitä tai unohtaisi johonkin. On minulla toki kaulaketju, johon voin sormuksen pujottaa, jos se unohtuu sormeen ma-aamuna.

Kotonakin otan sormuksen pois, jos hygienian vuoksi niin on viisainta. Kapeankin sormuksen alle kun mahtuu Euroopan väkiluvun verran mikrobeja, joista suurin osa on haitallisia.. :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minulla siis vasta kihla, jota pidän aina sormessa, voisi hävitä jos ei olisi aina. Toki otan sen myös pois käsiä rasvatessa, koska kihlassani on myös timantti.. ja myös likaisissa hommissa ja leipomisessa... mutta muuten on aina sormessani :)

Ihan sama juttu mulla. Oikeestaan aina tuo tuossa on. Eipä sitä edes huomaa, mutta alaston on olo ilman sitä.

Ihan sama täällä, vaikka ei kihlaa vielä olekaan, vaan koko paketti tulee sitten samana päivänä. :-X

Mutta kun huithapeli on :girl_haha: ja alastomalta tuntuu jos on ilman "vakkarikorua" niin samaan tyyliin mennään kuten yllä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuo ettei pidetä vihkiä kuin kodin ulkopuolella ollessa ja vierailujen ajan kuulostaa mielestäni vähän hassulta, itseähän varten se sormus on ostettu eikä muille esiteltäväksi.

No, mullahan ei ole vielä sormessa kuin kihla, mutta en aio vihkiäkään käyttää yhtään sen enempää kuin kihlaakaan. Koska sormus on minulle ostettu rakkaudella, haluan vaalia ja kohdella sitä varoen. Ajattelen siis asian hieman toisin päin kuin ne, jotka pitävät sormusta aina (ei siinäkään sinänsä mitään pahaa , itse en halua koko ajan käyttää). Toisaalta kihla- ja vihkisormuksetkin ovat minulle loppujen lopuksi vain koruja - siis esineinä - ja siksi en sovella niihin mitään muuta käyttämistapaa kuin muihinkaan koruihini. Hoidan ja säilytän siis muitakin aitoja korujani huolella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En käytä yöllä enkä "likaisissa" töissä tai muissa tilanteissa, jotka voivat sormusta vahingoittaa. Mutta muuten käytän koko ajan tämmöisessä normaalissa menossa eli käytän kuitenkin sormusta paljon. Itsekkin haluan vähän "säästellä" sormusta eli pitää hyvää huolta siitä, että pysyy kauniina ja timantit kyydissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on valkokultainen kihla ja pidän sitä koko ajan. En osaa enkä halua olla ilman. Ei se edes lähde pois helposti, vaan jumittaa nivelen kohdalle, joten en senkään takia sitä juurikaan irrottele. Mä varmaan hukkaisin sormukseni jos ottaisin sen usein pois, kun en muistais mihin oon sen laittanut. ;) Vihkisormukseen tulee kiviä, mitenkähän sen sitten saa näyttään hyvältä, koska pidän sitäkin varmaan koko ajan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisään vielä, että mä valitsen sormukseni sitä silmälläpitäen, että se on kokoajan sormessa. En ostaisi kallista sormusta kaappiin pölyttymään. (en sano, että joku teistä niin tekisi, mutta se on silti mielestäni jotenkin.. outoa..)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toistaiseksi sormessa on ainoastaan kihlasormus ja sitäkään en pidä ihan joka tilanteessa sormessa. Koska vihkisormuksessa tulee olemaan kiviäkin, niin sitä varon varmaan enemmän. Työharjoittelussa ja koulun harjoitustunneilla (opiskelen hoitoalaa) jätän sormuksen pois, samoin kuntosalille mennessä. Kädet rasvaan myös ilman sormusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sormustakaan ei ole vielä sormessa (vasta sunnuntaina), mutta nyt jo tiedän, että käyttö tulee olemaan ongelmaista tulevan työn suhteen. Täytyypi varmaan hankkia kaulaketju mihin sormukset pujottaa työn ajaksi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän aina ja kokoajan. Ainoa missä olen pois ottanut niin leikkauksissa ja röntgenissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lisään vielä, että mä valitsen sormukseni sitä silmälläpitäen, että se on kokoajan sormessa. En ostaisi kallista sormusta kaappiin pölyttymään. (en sano, että joku teistä niin tekisi, mutta se on silti mielestäni jotenkin.. outoa..)

En halua inttää, mutta harva nainen kai pitää kaikkia korujaan yhtä aikaa yllä, vaan osa on siellä "kaapissa pölyyntymässä" sillä aikaa kun muita käytetään. Vihkisormusta on toki vain yksi, mutta sitä suuremmalla syyllä sitä haluaa käyttää varovaisesti - näin siis tulee olemaan omalla kohdallani. Sormusta (tai siis siihen liittyvää ajatusta) voi arvostaa paitsi pitämällä sitä koko ajan myös siten, että käyttää sitä varoen. Itse kuulun jälkimmäiseen koulukuntaan eikä siinä mielestäni ole mitään outoa. Toisaalta tiedän myös naisia, jotka vaihtelevat vasemman nimettömän sormusta muun senpäiväisen vaatetyylin mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuo ettei pidetä vihkiä kuin kodin ulkopuolella ollessa ja vierailujen ajan kuulostaa mielestäni vähän hassulta, itseähän varten se sormus on ostettu eikä muille esiteltäväksi.

No, mullahan ei ole vielä sormessa kuin kihla, mutta en aio vihkiäkään käyttää yhtään sen enempää kuin kihlaakaan. Koska sormus on minulle ostettu rakkaudella, haluan vaalia ja kohdella sitä varoen. Ajattelen siis asian hieman toisin päin kuin ne, jotka pitävät sormusta aina (ei siinäkään sinänsä mitään pahaa , itse en halua koko ajan käyttää). Toisaalta kihla- ja vihkisormuksetkin ovat minulle loppujen lopuksi vain koruja - siis esineinä - ja siksi en sovella niihin mitään muuta käyttämistapaa kuin muihinkaan koruihini. Hoidan ja säilytän siis muitakin aitoja korujani huolella.

Olisin itse voinut kirjoittaa saman ;) Tykkaan pitaa koruja mutta kotiin tullessa otan ne pois. Se vain on sellainen tapa, en osaa olla korut "paalla" kotona. Ulos lahtiessa laitan sormukset sormeen samalla lailla kuin vaikka kengat ja takin :P Rakastan sormuksiani mutta eivat ne sentaan mikaan pyhalehma ole.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta on ihan vitun sama pitääkö joku sormuksiaan koko ajan vai ei. En voi ymmärtää miten joku voi tulkita esim. toisen avioliitosta sen perusteella jotain jos sormukset kotona riisuu. Itse en pidä mitään koruja kotona (korvikset ovat ainoat), en myöskään ole kotona ikinä farkuisssa, suorissa housuissa ja hameessakin harvoin. Kotona minulla on aina ns. sisällä pidettävät kotivaatteet. Hiukset minulla on taas ulkona aina kiinni, mutta kotona auki jne. Suurin syy miksi en pidä sormuksia kotona on se, että minulla sormieni paksuus vaihtelee jopa päivän aikana eli sormus voi yllättäen tuntua ahtaalle tai liian suurelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lisään vielä, että mä valitsen sormukseni sitä silmälläpitäen, että se on kokoajan sormessa. En ostaisi kallista sormusta kaappiin pölyttymään. (en sano, että joku teistä niin tekisi, mutta se on silti mielestäni jotenkin.. outoa..)

En halua inttää, mutta harva nainen kai pitää kaikkia korujaan yhtä aikaa yllä, vaan osa on siellä "kaapissa pölyyntymässä" sillä aikaa kun muita käytetään. Vihkisormusta on toki vain yksi, mutta sitä suuremmalla syyllä sitä haluaa käyttää varovaisesti - näin siis tulee olemaan omalla kohdallani. Sormusta (tai siis siihen liittyvää ajatusta) voi arvostaa paitsi pitämällä sitä koko ajan myös siten, että käyttää sitä varoen. Itse kuulun jälkimmäiseen koulukuntaan eikä siinä mielestäni ole mitään outoa. Toisaalta tiedän myös naisia, jotka vaihtelevat vasemman nimettömän sormusta muun senpäiväisen vaatetyylin mukaan.

Mulla ei paljoa koruja itsellä ole, eikä yhdelläkään tietenkään ole samaa merkitystä kuin tuolla sormuksella. Mä nään sen asian niin että kihla/vihkisormuksen symbolinen paikka on vasemmassa nimettömässä ja siinä se myös mulla aina on.

Kai mä sen sitten ymmärrän, jos sormus on niin kallis ettei sitä halua pitää, ettei se vahingoitu.

Tosin, en tajua sitä, miksi pitää ostaa niin kalliita (mitä tahansa)koruja, ettei niitä voi käyttää. Enkä kyllä tajua sitäkään, että sitä sormusta vahdetaan joka toinen päivä, koska se ei sovi tyyliin. Mutta se on toki vain minun tapani ja ajatukseni, muut tehköön niinkuin haluaa. :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: haave

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minusta on ihan vitun sama pitääkö joku sormuksiaan koko ajan vai ei. En voi ymmärtää miten joku voi tulkita esim. toisen avioliitosta sen perusteella jotain jos sormukset kotona riisuu. Itse en pidä mitään koruja kotona (korvikset ovat ainoat), en myöskään ole kotona ikinä farkuisssa, suorissa housuissa ja hameessakin harvoin. Kotona minulla on aina ns. sisällä pidettävät kotivaatteet. Hiukset minulla on taas ulkona aina kiinni, mutta kotona auki jne. Suurin syy miksi en pidä sormuksia kotona on se, että minulla sormieni paksuus vaihtelee jopa päivän aikana eli sormus voi yllättäen tuntua ahtaalle tai liian suurelle.

Olen kanssasi samaa mieltä, mutta ihmettelen vaan onko joku tulkinnut sitten (täällä) toisen avioliittoa sillä perusteella pitääkö kotona sormuksia..?

Muutenkaan en ymmärrä ihmisiä, jotka luulevat tuntevansa toisen ja voivansa arvostella henkilökohtaisesti oikeastaan tuntematta tätä ollenkaan.

Mutta tämä meni nyt aika paljon offtopikiksi. sori.. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tosin, en tajua sitä, miksi pitää ostaa niin kalliita (mitä tahansa)koruja, ettei niitä voi käyttää. Enkä kyllä tajua sitäkään, että sitä sormusta vahdetaan joka toinen päivä, koska se ei sovi tyyliin. Mutta se on toki vain minun tapani ja ajatukseni, muut tehköön niinkuin haluaa. :girl_smile:

Ei kai kukaan kaikkia korujaan aina käytä, vaikkeivät kalliita olisikaan? Ja en usko että tässä on kyse siitä, etteikö sormuksia voisi käyttää, vaan siitä, että halutaan käyttää niitä varoen ja säästellen. Ymmärrän sen hyvin, sillä kihla ja vihki ovat tunnearvoltaan varmasti rakkaimmat korut, ja kukapa tahtoisi niitä kohdella kaltoin/ naarmuunnuttaa tms.

Itse en pidä kihlaa leipoessa, suihkussa, käsiä rasvatessa/ hiuksia laittaessa, likaisissa töissä tai töissä ylipäätään. "Perusoleillessa" se yleensä sormessa on. En tahdo, että kivien alle menee hirveästi törkyä tai että pinta suotta naarmuuntuu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tosin, en tajua sitä, miksi pitää ostaa niin kalliita (mitä tahansa)koruja, ettei niitä voi käyttää. Enkä kyllä tajua sitäkään, että sitä sormusta vahdetaan joka toinen päivä, koska se ei sovi tyyliin. Mutta se on toki vain minun tapani ja ajatukseni, muut tehköön niinkuin haluaa. :girl_smile:

Ei kai kukaan kaikkia korujaan aina käytä, vaikkeivät kalliita olisikaan? Ja en usko että tässä on kyse siitä, etteikö sormuksia voisi käyttää, vaan siitä, että halutaan käyttää niitä varoen ja säästellen. Ymmärrän sen hyvin, sillä kihla ja vihki ovat tunnearvoltaan varmasti rakkaimmat korut, ja kukapa tahtoisi niitä kohdella kaltoin/ naarmuunnuttaa tms.

Itse en pidä kihlaa leipoessa, suihkussa, käsiä rasvatessa/ hiuksia laittaessa, likaisissa töissä tai töissä ylipäätään. "Perusoleillessa" se yleensä sormessa on. En tahdo, että kivien alle menee hirveästi törkyä tai että pinta suotta naarmuuntuu.

Komppaan! Olen nimenomaan valinnut sellaiset sormukset, että voin niitä huoletta käyttää seuraavat 60 vuotta (kalleus tai halpuus tässä sivuseikka) - mutta en siitä huolimatta todellakaan halua vaurioittaa niitä tahallani, joten kyllä ne saavat luvan levätä piirongin reunalla, jos kaivelen kukkapenkkejä tai vaivaan pullataikinaa tai korjaan polkupyörää... Eikä varmasti ole kyse siitä, etteikö sormuksillani olisi tunnearvoa tai sitä ylempänä mainittua symbolista merkitystä :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä pidän sormusta (siis kihlaa tällä hetkellä) koko ajan PAITSI ruokaalaittaessa ja siivotessa. Joskus saunotessa jätän myös pois, jos on tarkoitus kuoria vartaloa/kasvoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ite pidän kihlaa aina muuten, paitsi käsiä rasvatessa, töissä ja leipoessa. Vihkisormuksen valitsen myös niin että sitä voi ihan normaalisti pitää sormessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En pidä sormuksia aina. En edes suurimpaa osaa ajasta. Kuljin yli 25 vuotta ilman sormuksia, eikä yksi avioliitto muuta sitä asiaa, että inhoan sormuksien tunnetta sormessani. Kotona ollessa en pidä niitä koskaan (tai harvoin, jos ovat unohtuneet sormiini), muualla usein, mutta en läheskään aina. Suhtaudun huumorilla kyselyihin avioliittoni tilasta, kun kuljeskelen maailmalla ilman sormuksia... ;)

Mutta yksi paikka, jossa minulla on AINA sormukset, on baari. Ne pitävät ei-toivotut lähentely-yritykset kaukana!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

töissä en pidä ikinä sormuksia, joten sain valita vihkisormuksen sen mukaan että sen ei tarvitse olla käytännöllinen. jes! eli en aio pitää sormuksia jatkossakaan muulloin kuin vapaalla, kun en tee mitään ihmeitä tai juhliessani.

Mutta yksi paikka, jossa minulla on AINA sormukset, on baari. Ne pitävät ei-toivotut lähentely-yritykset kaukana!

mä oon huomannut täysin päinvastaista :D

ilmeisesti jos mä jollekin muullekin kelpaan, niin en voi ihan hirveen huono olla :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla tämä kihla on ollut ihan kokoajan sormessa. Ois ehkä johonkin ratsastustunnille tai nyrkkeilyyn pitäny jättää kotiin, kun on sormus jo niin kolhuilla, ja hiertanyt pari kertaa sormenkin auki :( Vihkin valitsen siten, että se on käytännöllinen. Eli ei mitään ulkonevia timantteja ainakaan. Luulenpa että sekin sormus jää sitten kokoaikaisesti sormeen ja myös sinne tallille ja nyrkkeilyyn.. Eikä tämä tarkota että en sormusta/sen tarkoitusta arvostaisi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kihlasormus oli miehen hankkima (yllätys kuten kosintakin), ja siksi leveämpi kuin mitä olisin toivonut. Mies perusteli valintaansa sillä, että toivoo mun käyttävän sormusta aina, ja pelkää, että mun vauhdissa ei kovin ohut sormus kestä. Vuoden käyttökokemusten perusteella on myönnettävä, että oikeassa oli. Nyt olen hankkimassa kihlan viereen ohuempaa vihkisormusta, toivottavasti se kestää vieruskaverinsa avulla..

Mulle sormus ja sen sisältämä symboliikka tuo turvaa ja onnea, ja haluan sen mukaan kaikkeen elämääni, myös siihen likaisempaan osaan. Meitä on monenlaisia morsiamia, ja onneksi myös monenlaisia sormuksia ja sormuksenkäyttötapoja!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään