Jump to content
Naimisiin.info

Kihlojen hinnat


Blue

Recommended Posts

Ihan pakko nyt tehdä täällä pientä kyselyä:

Minkä hintaisia kihlasormuksia olette hankkineet?

Mulla on aina ollut se käsitys, että etenkin naiselle vihkisormus tulee olemaan se arvokkaampi sormus.

Muokattu: , käyttäjä: -Tiitu-
Ketjua siivottu
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • Replies 484
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tais olla jotain 130€/kpl, ihan ilman timanttia ehdottomasti kihlasormus myös mulla, eli meillä on täysin identtiset renkulat...

Mikähän tään mallin nimi nyt on, siis sileä ja "kantikas" ei siis pyöristetty :)olikohan leveyttä 3mm, vihki sormus tulee sitten samaa tyyliä mutta timantilla :D Siitä on jo kuva leikattu "MWP:n kanteen :D

Link to comment
Share on other sites

Noin tonnin maksaa tuleva kihla. Vihki on katsottu kans valmiiksi ja se tulee maksaan noin 1300. Sormuksiin haluan satsata, koska häät tulee olemaan pienet. Tavallaan "jää" rahaa niihin enemmän. En oikeastaan kauheasti viitti edes miettiä noiden hintaa, varsinkaan yhteensä, koska onhan ne ihan järjettömän hintasia. Mutta ne on mitä haluan ja niitä pitää jaksaa katella omassa kädessä joka päivä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me lähdettiin etsimään keltakultaisia, kivettömiä ja flakka-mallisia sormuksia, leveyksillä 3mm ja 5mm.

Ensimmäisessä paikassa hintaa tuli mun omalle 245,- ja sulhaselle 395,-, yht. 640 e.

Käveltiin sitten seuraavaan paikkaan josta täysin vastaavia tarjottiin yhteishintaan 324,-.

Kummassakin hinnoista oli jo laskettu 15% alennus. Kolmannessa paikassa, edelleen

juuri samanlaisia, mutta 14k sijaan 18k kullasta tehdyille sormuksille saatiin yhteishinta 290,-

(mun 120e, miehen 170e), mitään alennuksia ei tarjottu. Lisäksi toimitus oli nopeampi

kuin paikassa no. 2. Voitte arvata minkä valitsimme.:D

Tarinan opetuksena voidaan pitää vertailun tärkeyttä. Se, että jostakin paikasta tarjotaan esim. opiskelija-alennusta (meillä tuo ensimmäinen paikka) ei todellakaan tarkoita, että halvin vaihtoehto löytyisi sieltä. Oltiin todella

yllättyneitä, että hinta voi heitellä näinkin paljon vaikka tuote on käytännössä aivan identtinen.

Ja tosiaan kaikki liikkeet olivat ainakin imagoltaan laadukkaita,

asiansa osaavia ja hyvämaineisia. :)

Link to comment
Share on other sites

Mun kihla 370 euroa, oli 70% alennuksessa, kaiverrus kuului hintaan.

Miehen kihla 300 euroa, kaiverrus kuului hintaan.

Molemmat ovat valkokultaa, mun sormuksessa 3 timanttia (karaatteja en tiedä).

Tulevat valkokulta-vihkisormuksemme saavat maksaa max 130 euroa kipale, kaiverruksen on kuuluttava hintaan. B) Ei muita koristeluja.

Link to comment
Share on other sites

Meillä kihlamme maksoivat yhteensä 1450e. Miehen kihlasta saimme tingittyä -35%, omastani taasen -20%. Mieheni kihla maksoi lopulta 550e ja miun 900e. Vihkeistä ei ole vielä virallista päätöstä, mutta samoissa hintahaarukoissa tullaan pyörimään niidenkin suhteen. Tosin tässä on jo yli vuosi oltu naimisissa, mutta me ollaan ortodokseja ja meillä ei sen takia yleensä "kuulu olla" kuin tuo kihla. Mutta vihkitkin ajatelimme hankkia sitten toiseen nimettömään heti kun on rahnaa, niin että kaikki varmasti tajuaa että varattuja tässä ollaan ((:

Sormuksia on käyty jo katselemassa. Mie haluan luultavimmin allianssin "vihkiksi", nykyinen kaunokainen on yksikivinen siro prisessahiottu solitaire. Kullalla on nyt taottu jytky kultasormus, todella kaunis pintainen. Ei mikään perusmalli. Vihkiksi hän haluaa kanssa jotakin erilaista, vielä ei olla sopiva ehdokasta bongattu.

Link to comment
Share on other sites

Meillä tuli kihlojen hinnaksi yhteensä noin 500 €.

Kummallakin samanlaiset keltakultaiset flakkarunkoiset sormukset, leveyttä on 6 mm.

Haluttiin jotain "erikoisempaa" vaikka flakkasormukset onki varsin tavallisia niin meidän tuttavapiirissä ei ole kellään muulla :) Erittäin tyytyväisiä ollaan valintoihin.

Link to comment
Share on other sites

Ihan tarkkaan en muista mutta olisiko miehen kihla maksanut joku 95e ja oma 85e, kuitenkin vajaalla 200€lla pärjättiin yhteensä. Samanlaiset ovat, miehellä toki vähän isompi koko niin oli sitten vähän kalliimpi. Eipä hintavertailua silloin tullut tehtyä, kunhan valittiin eka kaupasta :D Mutta ovat nuo kelvanneet <3

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Viimeinkin on kihlasormukset tilattu, noin kuukauden jälkeen itse kihlauksesta. Yhteishinnaksi tuli 435 € ja hintaan sisältyy käsinkaiverrus. Kalevalakorun mallistosta löytyivät, timantteja ei ole vielä tässä vaiheessa B) (vihkiin sitten...) . Kun vielä saataisiin ne sormiin jo tällä viikolla, into on kova. :D

Link to comment
Share on other sites

Kihlasormukseni maksoi vähän yli 2000 euroa ja miehen noin 900 euroa. Runkona samanlaiset leveät valkokultasormukset ja omaani tuli lisäksi timantit.

Link to comment
Share on other sites

Meillä maksoi yhteensä 180e. Minun oli 69e ja sulkin 110! Perus puolipyöreä 14k keltakultainen kihla. Tosin omaan olen istuttanut 0,4kt timantin, joka on jo nostattanut hintaa usealla satasella(kultasepän työ mukaanlukien! Kaiken lisäksi se seppä teki niin surkeaa työtä, että pakko korjauttaa, joten näköjään hinta nousee vieläkin.. <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Molemmilla samanlaiset valkokultaiset, alesta yhteensä 200€. Ja en oo katunut päivääkään, että en ottanut keltakultaa tai timantteja. Mä rakastan mun yksinkertaista sormusta.<3 Se oli mun unelma jo yläasteiästä saakka, vaikken silloin kihloja miettinytkään. Ja onhan se niin, että moni erehtyy luuleen tuota hopeaksi, ikäänkuin kel onni on, se onnen kätkeköön-tyylisesti. En tiä, tajuaako tota kukaan, mutta.. :D

Link to comment
Share on other sites

me ostettiin kihlamme Thaimaasta, siis ihan jalokiviliikkeestä. hinnaksi tuli yhteensä noin 800€

keltakultaiset ja molemmilla yksi timantti. miehen timantti on omaani hieman isompi (karaateja en nyt muista) koska olisi näyttänyt muuten niin "mitättömältä" koska srmus itsessäänkin on suurempi.

eli tismalleen meillä samanmoiset nuo sormukset. ;)

Link to comment
Share on other sites

Kävimme eilen tilaamassa kihlasormukset. Sormuksille tulee hintaa n. 720 €

Minulle palladium valkokultaa ja timantit 7 x 0.05 W-VS = 0,35 ct ja miehelle 5 mm leveä valkokultainen flakka-sormus.

Link to comment
Share on other sites

meillä on ihan tavalliset sileät valkokultaiset kihlat, maksoivat muistaakseni 100 euroa kpl. hyvät on olleet! vihkiksi sitten jotain kivellistä.

Link to comment
Share on other sites

Miun kihlasormus maksoi 226€. Se on 3mm leveä, 14k valkokultaa ja kolmella timantilla. Seos ei oo kyllä parhainta laatua, siinä rodiumin alla on nikkelipitoista valkokultaa. Miehen kihlasormusta ei vielä ole löydetty. Se ois varmaan kalliimpi, koska vihkisormus ostetaan vaan miulle. Platinasormus ois hieno:)

Link to comment
Share on other sites

Meidän kihlat maksoi niin paljon jotta söin kynsiä ruoaksi pari kuukautta. No ei sittenkään. Halvaksi tuli, mutta ei se rahan määrä sormessa maksa juurikaan mitään. yhteensä päästiin jotain 200e tienoilla.

Link to comment
Share on other sites

meijän kihlat makso muistaakseen 130€(mun) ja 170€(miehen). Meille ihan sopivan hintaset. :) ei tosiaanka oo varaa laittaa kihlakski sellasta hienoa timantti sormusta. tavalliset kihlat on meidän makuun enemmän. :) Ja tyytyväisiä ollaan oltu. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä on tavalliset valkokultaiset kihlat, ei ihan ohuimmat muttei kovin leveätkään (en muista leveyttä, sormukset vielä kaiverrettavina ;) )

Mun kihla maksoi 150e ja miehen 130e (oikeasti miehen sormuksen hinta taisi olla 170e, mutta ostopäätöksen jälkeen myyjä huomasi, että sormus on poistuvaa mallistoa ja sen saa halvemmalla). Se ei tietenkään meitä haitannut :)

Mä olisin halunnut kihlasormukseksi Kalevakorun mallistosta erään hopeisen sormuksen, jonka hinta oli vain n. 50 euroa, mutta siihen olis ollu tosi vaikea löytää yhteensopivaa vihkisormusta, joten päädyin sitten tuohon tavalliseen valkokultaiseen.

muoks. Oltiin varauduttu siihen, että sormuksiin uppoaisi n. 600-700 euroa, eli aika paljon halvemmalla päästiin. 280 euroa meni.

Muokattu: , käyttäjä: Amber
Link to comment
Share on other sites

Me ostimme molemmille perinteiset keltakultaiset kihlat, yhteishinnaksi neuvoteltiin 185 e. Omani on 4mm leveä, ja siinä on kauniit timanttileikkaukset, joihin ihastuin. Miehellä taas tavallinen puolipyöreä malli, leveys 3mm. Hänelle ei vihkisormusta tulekaan, mutta koki silti omakseen ottaa mahdollisimman hillityn vaihtoehdon. Minulle hankitaan sitten ensi vuonna vielä vihki, johon haluan ainakin sen yhden timantin! :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä kihlarinkulat samanlaiset, 14 k valkokultaa ja 3 mm paksuutta, maksoivat yhteensä 160 €. Suht tyytyväinen olen ollut, vaikka mietittiin, että olisi voinut olla kyllä ihan 18 k kultaakin, siinä vaiheessa kun ostettiin, oltiin niin hätäisiä ja vähän yritettiin pihistelläkin :) Itselleni olen laittanut vihkisormuksen maksimiksi 500 € (18 k valkokultaa ja 3 timanttia, melko siron haluaisin) ja sulholle tulee sit varmaan myös uusi vihki nykyisen kihlan tilalle 18 k valkokullasta, max. 200 €. Todennäköisesti teetetään.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Kävimme eilen tilaamassa kihlasormukset. Sormuksille tulee hintaa n. 720 €

Minulle palladium valkokultaa ja timantit 7 x 0.05 W-VS = 0,35 ct ja miehelle 5 mm leveä valkokultainen flakka-sormus.

Saanko udella, mistä liikkeestä?

Link to comment
Share on other sites

Saanko udella, mistä liikkeestä?

Kyseessä on kultaseppä jolla on oma liike pk-seudulla, ei siis mikään ketju. Ei taida auttaa jos pirkanmaalla asustelet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...