Narsku

Kultajousen Princess-sormukset

30 viestiä aiheessa

Siirtäkää jos on jo ketjua tästä, mutta onko kenelläkään kokemusta Kultajousen Princess-sormuksista? Itselleni olen haaveillut valkokultaista sormusta, johon on upotettu pieniä timantteja (en nyt muista sen kyseisen mallin numeroa), mutta ovatko ne sormukset oikeasti hyviä? Kannattaako ostaa?

Muokattu: , käyttäjä: -Tiitu-
Ketjua siivottu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Princess sormukset ovat kotimaisia, niitä valmistaa Osmo Narsakka Hämeenlinnassa. Vain kivet tulevat hiottuina ulkomailta, niinkuin tietääkseni kaikille suomalaisille koruvalmistajille. Runko on alusta alkaen Narsakan tekemä. Princess sormuksissa käytetään 18K kultaa, valkokulta on palladium sekotteista, ei nikkeli- niinkuin monissa ulkomaalta tuoduissa sormuksissa. Näin ollen Princess sormukset sopivat myös nikkeliallergikolle.

Melkein kaikissa Princess sormuksissa on umpinainen runko, joten se on kestävämpi. Myös pari kevyempää mallia löytyy, ei toki siksi että ostajaa haluttaisiin johtaa harhaan, vaan siksi, että suurin osa asiakkaista haluaa ostaa halvan sormuksen. Kun runko on koverrettu, on myös hinta muutaman kympin halvempi.

Timantti-istutuksessa on aina timantin alla "reikä". Tämä valoreikä mahdollistaa timantin loisteen. Jos kivi olisi upotettu kultaan ilman läpi olevaa reikää, näyttäisi timantti tummemalta, eikä se pääsisi oikeuksiinsa. Mikäli näihin reikiin kertyy likaa, kannattaa pestä sormus. Ihan Fairy ja vanha hammasharja kelpaa. Tämä lika saattaa aiheuttaa ihottumaa, mutta syy on todellakin vain käyttäjässä, ei tuotteessa.

Princess sormuksissa käytetään Si- laatuisia kiviä. SE on kirkas ja siinä saattaa olla pieniä sulkeumia. Kuitenkaan niin pienissä kivissä kuin näissä sormuksissa käytetään, niitä ei voi paljain silmin nähdä. Mikäli silti haluaa paremman kiven Princess sormukseen, myös se onnistuu.

Edullisemman hinnan tekee pääasiassa se, että Kultajousi ostaa valtavia määriä. Koska Kultajousessa on yli 50 liikettä Suomessa ja Ruotsissa reilu sata myymälää, ovat tilausmäärät paljon isompia kuin muilla ketjuilla/liikkeillä. Yksistään yhtä mallia tilataan satoja vuodessa. Kultajousi on näin ollen pysynyt neuvottelemaan hyvät sopimukset valmistajiensa kanssa.

Hintaan vaikuttaa myös tetenkin se, että käytännössä kaikki tuotteet ovat heidän omaa maahantuontia tai omaa mallistoa. He eivät siis maksa välitykuluja kenellekään.

Toivottavasti vastasin kysymyksiinne...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Melkein kaikissa Princess sormuksissa on umpinainen runko, joten se on kestävämpi. Myös pari kevyempää mallia löytyy, ei toki siksi että ostajaa haluttaisiin johtaa harhaan, vaan siksi, että suurin osa asiakkaista haluaa ostaa halvan sormuksen. Kun runko on koverrettu, on myös hinta muutaman kympin halvempi.

Onko Trilogy sormuksissa umpinainen runko? Se sormus kiinnostaa minua erittäin paljon, mutta onko siitä jokapäiväiseen käyttöön?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselleni tulee vihkiksi trilogy (se keskikokoinen) ja juuri olen tässä sitä hypistelemässä... :D Juuri katsottuani, umpinainen runko on!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on mukana nyt roikkunut Princess C13728 sormus 3 vuotta, siitä ajasta kaksi ekaa vuotta se oli melkein yhtäjaksoisesti sormessa.

Pieniä naarmuja ja lommoja löytyy useampia, mutta kun tiedän kohdelleni sormusta välillä todella huonostikin niin en voi syyttää kuin itseäni. Huomattavasti vähemmän käytetyn kalliit, vähän käytetyt kultaiset korvarenkaanikin ovat kamalammassa kunnossa.

Olen ollut todella tyytyväinen sormukseen ja pidän siitä valtavasti vaikka tällä hetkellä pohdinkin miltähän se näyttää samassa kädessä paljon hillitymmän vihkisormuksen kanssa :rolleyes: .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullakin on sormessa koreillut Princess-sormus kohta kolme vuotta, ja tosi tyytyväinen olen ollut. Tarkkaa merkkiä en muista, mutta se on keltakultainen, jossa viisi timanttia valkokultaistutuksella. Pieniä naarmuja on toki vuosien aikan tullut, mutta ne saa helposti pois kun vie sormuksen hiottavaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Mistähän mahtaa johtua, että yksi myyjä kultajousessa sanoo, ettei sormusta voi tilata heti oikeassa koossa, vaan se pitää tilata kokoa 17 ja sit pienentää. Toinen myyjä taas sanoo, että ilmanmuuta saadaan tilattua oikean kokoinen sormus. Ihmetyttää! Jos tilataan liian suuri sormus niin pienentäminen maksaa! Yritetäänkö tässä huijata, vai? :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Minulle sanottiin, että voidaan tilata myös minun kokona eli 16.5. No kuitenkin ostin koon 17, koska luulin, että se olisi sittenkin parempi. Kotona vähän 'kokeillessa' huomasin, että täytyykin olla 16.5, niin kyllä pienennyttivät ilmaiseksi (eli lähettivät Ouluun pienennytettäväksi)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä ja tyttöystävällä on Kultajousesta ostetut valkokultaiset Princess-kihlasormukset ja laatu on todella kuvottavaa. Parin vuoden käytön jälkeen piti sormuksia pienentää ja tyttöystävän sormuksesta paikata "lohjennut" pala jonka alta näkyi jotain tummaa (kertoo jo paljon laadusta).

Veimme sormukset koru Liitolalle Turkuun ja parin päivän päästä seppä soitti että tyttöystäväni sormuksessa oleva lohkeama on selkeä valu- ja laatuvika jonka ei olisi pitänyt päästä mistään laatujärjestelmästä läpi ja että sormus on niin kova ettei sitä pysty pienentämään. Seppä myös kertoi Kultajousen teetättävän sormukset Aasiassa ja että niiden työstäminen on vaikeaa. Seppä kirjoitti pyytämättä meille todistuksen selkeästä valuviasta ja siitä että Kultajousen olisi syytä antaa meille uusi sormus. Tiesi ilmeisesti hyvin Kultajousen toimintavat ja että ilman toisen sepän todistusta emme tulisi uutta sormusta saamaan. Turun Länsikeskuksen Kultajousessa (josta sormukset alunperin ostettu) päivittelivät tietenkin asiaa kovaan ääneen (varsinaista pahoittelua emme saaneet) ja lupasivat toimittaa sormuksen omalle sepälleen tarkistettavaksi, parin viikon päästä saimme sitten nihkeän soiton tyyliin "nyt ois uus sormus valmiina, kuulemiin". Hyvitykseksi saimme jonkun naurettavan parinkympin lahjakortin Kultajouseen.

Eli jos laatua haluatte, pysytte kaukana Kultajousen tuotteista! Turussa asuville Koru Liitola on hyvä ja laadukas koruliike, hyvät alennukset ja palvelu, tuotteet huippulaatua, aina!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä on aika kyseenalaista kuunnella, mitä joku kilpaileva kultaseppä sanoo toisen liikkeen tuotteesta. Princess-sormukset ovat Hämeenlinnalaisen Osmo Narsakan tekemiä, eivätkä todellakaan tuontisormuksia. Tuontisormuksiakin Kultajousessa on, mutta Princess-mallisto ei ole. Teillä tuskin on Princess-sormukset, koska ne kaikki ovat timanttisormuksia.

Mun myös ihmetyttää tuo asenne, että korun ongelman kanssa mennään toiseen liikkeeseen valittamaan, eikä siihen alkuperäiseen liikkeeseen. Sinne mennään sitten valmiiksi vihaisina, kun ollaan saatu kilpailijalta vettä myllyyn. Veikkaan, että saman valmistusvirhe olisi todettu Kultajousen ammattitaitoisella sepällä ja tuote olisi korvattu.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää, mitä odotitte saavanne korvaukseksi tuosta sormuksen laatuviasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen käsittänyt Princess sormusten olevan aina timatilla varustettuja (vihkisormuksia), joten mikä sormuksen mies niistä ottaisi itselleen...? Lisäksi Kultajousen sivuilla lukee näin: "Timantit istutetaan 18 K kelta- tai valkokultaan olipa kyseessä sormus, korvakoru tai riipus. Valkokulta on palladiumilla värjättyä täysin nikkelitöntä seosta. Kultasepäntyö tehdään Suomessa valitsemallamme alihankkijalla." Eli suomalaista työtä?

Eikös sormuksen mukana saa jonkun laatu todistuksen, että jos tulee jotain ongelmia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kultajousen kaikki Princess sormukset tehdään Suomessa ja kihlat tulee kaikki kotimaasta tai Italiasta. Tiedän, koska olen ollut siellä duunissa. Heillä on myös laaduntarkkailu kohdallaan, kaikki tuotteet testataan Inspectalla kullan pitoisuuden osalta jne. Aasiasta ei tule mitään kihlasormuksia, he myyvät useita tuhansia kappaleita, joten valitettvasti sekaan saattaa joskus joutua tuotteita mitkä johtuu valmistusvirheestä, mutta kaikki nämä varmasti korvataan asiakkaille. Seppien puheet on kateellisten panettelua...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua!

Sain vihdoin unelmieni princess sormuksen, mutta:

sormuksessa on tummia pieniä laikkuja! Mistä johtuu?!? Mitä sille voi tehdä?

lisäksi sormuksessa näyttää olevan kaksi pientä koloa/naarmua

ja sormus on liian iso! Sovitin myymälässä tavallista leveähköä sormusta ja silloin tuntui ja myyjäkin niin sanoi, että koko 16,5 on hyvä. No sormus pienennettiin heti siihen kokoon, mutta se onkin liian iso :(

Voiko sormusta pienentää enää, kärsiikö sormus/timatit siitä?

Mennään tänään liikkeeseen (sormuksen sain eilen), toivottavasti osaavat/viitsivät auttaa.

Harmitta, kun muuten sormus on unelmieni täyttymys...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei! Mistähän mahtaa johtua, että yksi myyjä kultajousessa sanoo, ettei sormusta voi tilata heti oikeassa koossa, vaan se pitää tilata kokoa 17 ja sit pienentää. Toinen myyjä taas sanoo, että ilmanmuuta saadaan tilattua oikean kokoinen sormus. Ihmetyttää! Jos tilataan liian suuri sormus niin pienentäminen maksaa! Yritetäänkö tässä huijata, vai? :blink:

Meille Kultajousessa myyjä sanoi, että heille tulevat (ainakin Princess-mallin) sormukset ovat aina kokoa 17. Eli siis ne kappaleet, joita siellä liikkeessä voi sovittaa ym. Erikseen sitten tilataan muun kokoinen sormus, kun asiakas haluaa ostaa sen.

Me käytiin eilen ostamassa minulle vihkisormus. Se mitä kokeilin, oli kokoa 17. Laittoivat tilaukseen samanlaisen sormuksen mutta kokoa pienemmän :) Tulee ensi viikolla sitten.

Varmaanki jokin väärinkäsitys/sekaannus sillä myyjällä joka on sanonut, että EI voisi tilata heti omaa kokoa olevaa sormusta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joskus tiedustelin tätä kotimaisuusasiaa, ja lopulta mulle myönnettiin, että Princess-sormusten rungot tulevat valmiina Aasiasta, mutta timantin istutustyö suoritetaan Suomessa. Näin voidaan sanoa sormuksen olevan kotimaista käsityötä, vaikka todellisuudessa kotimaista on vain kiven kiinnitys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lainaus vaimoliini:

Minäkin olen käsittänyt Princess sormusten olevan aina timatilla varustettuja (vihkisormuksia), joten mikä sormuksen mies niistä ottaisi itselleen...? Lisäksi Kultajousen sivuilla lukee näin: "Timantit istutetaan 18 K kelta- tai valkokultaan olipa kyseessä sormus, korvakoru tai riipus. Valkokulta on palladiumilla värjättyä täysin nikkelitöntä seosta. Kultasepäntyö tehdään Suomessa valitsemallamme alihankkijalla." Eli suomalaista työtä?

Minulle sanoivat Kultajousessa että sormuksissa ON nikkeliä. Silloin eivät voi olla kotimaisia koska eikös nikkelin käyttö suomessa ole kiellettyä?? Tuontikoruissa sitä saa olla mutta ei täälä valmistetuissa. En uskaltanut ostaa Kultajousesta sormusta.

Muokattu: , käyttäjä: *kesäkeiju*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lainaus vaimoliini:

Minäkin olen käsittänyt Princess sormusten olevan aina timatilla varustettuja (vihkisormuksia), joten mikä sormuksen mies niistä ottaisi itselleen...? Lisäksi Kultajousen sivuilla lukee näin: "Timantit istutetaan 18 K kelta- tai valkokultaan olipa kyseessä sormus, korvakoru tai riipus. Valkokulta on palladiumilla värjättyä täysin nikkelitöntä seosta. Kultasepäntyö tehdään Suomessa valitsemallamme alihankkijalla." Eli suomalaista työtä?

Minulle sanoivat Kultajousessa että sormuksissa ON nikkeliä. Silloin eivät voi olla kotimaisia koska eikös nikkelin käyttö suomessa ole kiellettyä?? Tuontikoruissa sitä saa olla mutta ei täälä valmistetuissa. En uskaltanut ostaa Kultajousesta sormusta.

Kultajousessa myydään sekä ulkomailta tuotuja koruja, että tätä kotimaista Princess-mallistoa.

Itse olen ollut tyytyväinen hankkimaani Princess-malliston sormukseen, ja jos yhtään on koruja käsitellyt, kyllä huomaa selkeän eron niiden ja ulkolaisten välillä jo pelkässä painossa ja "ryhdikkyydessä". Mielestäni Princess on oikein laadukasta työtä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on kihlana Princess-malliston C12041. Olen todella tyytyväinen ollut sormukseen, vaikka en sitä itse valinnutkaan (mies oli ostanut valmiiksi kosintaa varten). Sormus on todella kaunis! Sormuksessa näkyy pieniä kulumisen jälkiä, mutta niitä nyt voi odottaakin olevan, koska sormus on ollut käytössä 2,5 vuotta. En ole käyttänyt sitä edes huollossa, koska ei ole vielä tarvinnut. Käytän sitten ennen häitä.

Kävimme mieheni kanssa etsimässä vihkisormusta tässä taannoin myös Kultajousesta. Ajattelin, että Princess-mallistosta löytyisi helposti kaveri kihlalleni, mutta olin väärässä. Haluaisin vihkin olevan näyttävämpi kuin kihlan ja yksikään malliston kriteereihini sopivista sormuksista ei istunut kihlan kanssa. Sormusten väliin jäi todella suuri rako tai sitten sormukset eivät ulkonäöltään sopineet toisiinsa. Puolipyöreään kivettömään kihlaan varmasti sopivat hyvin! Sormusten hinta kyllä mietityttää myös. Hinnat ovat selvästi nousseet parin vuoden takaisesta (omakin sormukseni kohdalla yli 50 €), mutta se taitaa johtua vain kullan hinnan noususta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Sopisiko kihlasi kanssa tämä: C16676? On princess-mallistoa, samanlainen runko ja timanttien koko voi muuttaa varmasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on Princess-kihlasomus, se on komeillut sormessani parisen vuotta. mitään moittimista ei ole ollut, nättejä ja laadukkaita sormuksia <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^Sopisiko kihlasi kanssa tämä: C16676? On princess-mallistoa, samanlainen runko ja timanttien koko voi muuttaa varmasti.

Tuota sormusta alunperin itselleni ajattelinkin, ja sovitin myös sitä. Kaunis sormus, mutta ei sopinut sormeeni ollenkaan. Sormeni ovat aika lyhyet, niin noin leveä yhdistelmä tulee liian lähelle niveltä. Harmitti vähän kyllä. Eli "tuplasormukset" jouduin pudottamaan valintakriteereistä välittömästi pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin eilen kultajousessa katselemassa sormuksia ja löysin princess-mallistosta itselleni aivan ihanan sormuksen :-X pitää nyt vielä harkita mitä tekee mutta olivat nämä sormukset kyllä painavampia/kestävämmän oloisia kuin muut sormukset mitä oli.. En vain löydä sormuksen kuvaa mistään netistä eikä ole esityslehtisessäkään mutta myyjä anto tuotenumeron niin voin myöhemmin kysellä sormusta jos sitä haaveilen edelleen :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulisin mielelläni kokemuksia Kultajousen myymästä Princess -mallistosta. Esim. Sandbergin sormuksissa ei käytetä ollenkaan nikkeliä (valkokulta) ja ovat täysin kotimaisia. Miten mahtaa olla Princess -sormusten kohdalla? Ovatko ne ihan alusta loppuun saakka tehty Suomessa ja onko seos todella nikkelitöntä?

Kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulisin mielelläni kokemuksia Kultajousen myymästä Princess -mallistosta. Esim. Sandbergin sormuksissa ei käytetä ollenkaan nikkeliä (valkokulta) ja ovat täysin kotimaisia. Miten mahtaa olla Princess -sormusten kohdalla? Ovatko ne ihan alusta loppuun saakka tehty Suomessa ja onko seos todella nikkelitöntä?

Kokemuksia?

Princess sormukset ovat 100 % kotimaisia ja täyin nikkelitöntä palladium valkokultaa. Itsellä ollut sormessa jo viisi vuotta, eikä mitään ongelmia. Sormukset ovat tosi laadukkaita ja hinnat paremmat kuin muilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään