Marica

Sormuksen teettäminen

195 viestiä aiheessa

Profiilisormuksesta oli juttu Kodin Kuvalehdessä keväällä 2004. :

Mies sormuksessa

Se oli rakkautta ensisilmäyksellä! Se näytti vaatimattomalta teräkseltä, mutta tarkemmin katsottuna sormus on ainutlaatuinen. Sen ulkoreunassa on ihmisen profiili: leuka, huulet, nenä ja otsa. Sellaisen haluan vihkisormukseksi! Valittavana oli kulta, hopea, platina ja titaanikin, mutta vasta ruostumaton jaloteräs tuntui omalta. Frankfurtilaisessa korugalleriassa miehestäni otettiin sivukuva, jonka perusteella muotoilija Thomas Giesen Aachenista hioi sormuksen pintaan mieheni profiilin. Vuosienkin jälkeen tulen hyvälle tuulelle joka kerta profiilia vilkaistessani. Suomessa sormuksia ei myydä, mutta sen voi tilata suoraan muotoilijalta. Hinta alkaa 353 eurosta. VV

www.contura-ring.de

ko.sivusto on myös englanniksi, ja sormuksen voi tilata netin kautta. Giesen on tehnyt profiilisormuksia jo yli 10 vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluan kirjoittaa tänne, koska olemme todella tyytyväisiä kihlasormuksiimme, jotka teetimme R.Nieminen ateljeesta. Kuulin liikkeestä muutamalta asiakkaaltani, jotka olivat sieltä ostaneet vihkisormukset. Teetämme sieltä myös vihkisormukset keväällä.

Kaikkihan tietää yleisesti, että Helsingissä on maan huonoin asiakaspalvelu. ja varsinkin hääliikkeissä.... no tottahan se on... mutta tänne kannattaa kyllä mennä!!!! Aivan mahtavaa asiakaspalvelua ja todella ammattitaitoinen koruseppä. Kävimme muutamissa koruliikkeissä, jotka ovat ketjuja, kysymässä hintavertailun vuoksi haluamani sormuksen hintaa. Sanoivat 1200€. Siis mitä tuumasin!!! Omani maksoi n.650€ yhteensä mieheni sormuksen kanssa 1100€. Olen aina luullut, että teettäminen on kalliinpaa. Päinvastoin se on edullisempaa ja saa paljon hienomman sormuksen. Suosittelen lämpimästi paikkaa!! Olen muutamalle asiakkaalleni ja ystävälleni puhunut paikasta, ovat olleet niin tyytyväisiä palveluun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meinattiin tettää minulle vihkisormus. Kivi tuohon sormukseen pitää hiottaa, koska tällä hetkellä kivi on iso möntti :)

Vanhemmiltani on jäänyt vanhat sormukset..ajattelin josko niistä teettäisi sormuksen sulattamalla.

Kumpikohan on halvempi vaihtoehto. Ostaa valmis sormus ja istuttaa kivi siihen, vai sulattaa nuo vanhat sormukset ja istuttaa kivi sitten siihen sormukseen..? Kas siinä pulma :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kullan hintahan on tällä hetkellä erittäin korkea, joten hinta laskee jos on omaa kultaa käytettävissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ois iso kivi, joka pitäis hiottaa ja istuttaa ostettuun tai vanhaan sormukseen.

Kannattaako siis kivi istuttaa sulatettuihin vanhoihin sormuksiin, vai ostaa esim 4mm leveä kihlasormus??

Auttakaapa mitä teen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ihastunut ajatukseen saada pitsisormus vihkiksi! Haluaisin teettää joka tapauksessa sormuksen joten nyt kaipaisin muiden mahdollisia kokemuksia, vinkkejä ja hintatietoja... :flirt:

Muokattu: , käyttäjä: Idylla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin vielä kertoa omat kokemukseni varoituksen sanana kaikille, jotka harkitsevat teettämistä. Kysyin tarjouksia viime syksynä noin kymmenestä paikasta. Muistaakseni kolme kultaseppää vastasivat tiedusteluun ylipäätään mitään. Kävimme mm. Mika Tarkkasella, joka kuitenkin esitteli ainoastaan omaa mallistoaan, eikä teettäminen toiveiden mukaan olisi ollut mahdollista ainakaan kuukausiin. Emme saaneet palvelusta hyvää kuvaa, koska meidät kutsuttiin käynnille aivan turhaan ja vasta paikan päällä kerrotiin, ettei sormuksia voisi kuukausiin vielä tehdä.

Päädyimme lopulta kuitenkin teettämään eräällä kultasepällä, jolta saimme hyvän tarjouksen. Sormusta tehtiin kuukausia ja liikkeellä oli alusta alkaen suuria vaikeuksia ymmärtää, mitä halusimme. Nyt vihdoin useiden mallikuvien jälkeen valmistunut sormus ei herättänyt kuin pettymyksen tunteita. Sormus ei vastannut sitä mitä olin tilannut, olin painottanut tiettyjä asioita joita halusin ja asioita joita en halunnut ja lähettänyt lukuisia valokuvia malleiksi joista nämä asiat selkeästi ilmeni. Nyt odotan kauhulla joudummeko silti maksamaan epämieluisan sormuksen. Sormusta ei siis edelleenkään ole, mikä on surullista, sillä olisimme halunneet ne käyttöön jo kuukausia sitten. Eli jos voisin nyt tehdä jotain toisin, olisin ottanut vaikka lainaa ja ostanut valmiin sormukset "kalliimmalla", koska vain silloin voi tietää mistä maksaa. Toki useinhan teettäminen tuntuu sujuvan, mutta meidän kokemuksemme ovat olleet todella huonoja. Ja lähes kaikkiin täällä naikkareissakin kehuttuihin pk-seudun seppiin olimme yhteydessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen jotenkin aina ajatellut, että teettäessä sormuksella on ikäänkuin tyytyväisyystakuu, eli sormusta muokataan kunnes se on mieluisa (eli alkuperäisen suunnitelman mukainen). Mun sormukset on teetetty ja kyllä niihin tehtiin muutoksia vielä valmistumisen jälkeenkin, jotta olivat oikeanlaiset. Sormus siis käytännössä tehtiin kokonaan uusiksi kertaalleen, koska sivukivien istutus oli tehty eri tavalla kuin pyysin, eikä sitä voinut korjata kuin valamalla sormus kokonaan uusiksi.

Eikö teille tehty valoksia/ kuvia etukäteen, joista olisitte nähneet kohtaavatko sepän ja sun ajatukset? Mulle tehtiin sormuksista valokset, joista näin mm. kivien istukset. Lisäksi seppä teki 3D-kuvan, josta näki etukäteen aika hyvin valmiin sormuksen, ja toki muutoksia pystyi vielä tekemään helposti.

Keskustelisin sepän kanssa ja kertoisin, millaiset asiat sormuksessa eivät ole mieleen ja kysyisin, että mitäs asialle nyt tehdään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen jotenkin aina ajatellut, että teettäessä sormuksella on ikäänkuin tyytyväisyystakuu, eli sormusta muokataan kunnes se on mieluisa (eli alkuperäisen suunnitelman mukainen). Mun sormukset on teetetty ja kyllä niihin tehtiin muutoksia vielä valmistumisen jälkeenkin, jotta olivat oikeanlaiset. Sormus siis käytännössä tehtiin kokonaan uusiksi kertaalleen, koska sivukivien istutus oli tehty eri tavalla kuin pyysin, eikä sitä voinut korjata kuin valamalla sormus kokonaan uusiksi.

Eikö teille tehty valoksia/ kuvia etukäteen, joista olisitte nähneet kohtaavatko sepän ja sun ajatukset? Mulle tehtiin sormuksista valokset, joista näin mm. kivien istukset. Lisäksi seppä teki 3D-kuvan, josta näki etukäteen aika hyvin valmiin sormuksen, ja toki muutoksia pystyi vielä tekemään helposti.

Keskustelisin sepän kanssa ja kertoisin, millaiset asiat sormuksessa eivät ole mieleen ja kysyisin, että mitäs asialle nyt tehdään.

Saimme etukäteen piirros-ohjelmalla tehtyjä kuvia, jotka olivat kuitenkin melko epätarkkoja. Kuvaa muokattiin toiveiden perusteella parempaan suuntaan useampia kertoja, mutta sepän mukaan sormukset näyttävät raskasrakenteisilta vain kuvissa ja valmiin sormuksen piti olla siro. Sormus on luonnossa ihan yhtä raskas, ja mm. kivet vaihdettiin hänen neuvostaan suurempiin sillä seurauksella, että ne ovat nyt liian suuret, eikä ulkonäkö vastaa ollenkaan sitä mitä tilasin (eikä lähettämiäni mallivalokuvia) jne. 3D-kuvien jälkeen seuraavan kerran näin sormuksen vasta valmiina. Vahamallia tms. josta istutusten tarkemmat kohdat olisivat selvinneet, en saanut nähtäväksi. Ainoa tapa muuttaa sormusta on kuulemma todella tehdä se alusta alkaen uudestaan. Tyytyväisyystakuuhan ei ole automaattinen, toivottavasti tämä seppä olisi kuitenkin myötämielinen. Harmittaa todella, että luotin heidän ammattitaitoonsa kuin myös se, ettei sormuksia saada käyttöön edelleenkään. Prosessi on kestänyt jo neljä kuukautta, ja olisimme tunnesyistä halunneet päästä käyttämään sormuksia mahdollisimman pian. Heidän näkemyksensä kauniista sormuksesta ei valitettavasti käynyt yksiin oman makuni ja tilaukseni kanssa, kehuivat vielä erikseen kuinka kivet nyt peittävät koko sormuksen vaikka olin painottanut jatkuvasti etten halua timanttien olevan sormuksen levyisiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips!

Me teetimme sormukset Mika Tarkkasella. Ihan OT, mutta ihmettelen kovasti kuinka vähän hänen palveluitaan tunnutaan ainakin täällä naikkareissa käytettävän. Sen verran upeaa työtä tuo mies tekee.

Komppaan Allurea täydellisesti - kultaseppämestari Mika Tarkkanen on todellakin omalla alallaan.

Ihmettelen Alluren tavoin myös kovasti, ettei täällä naikkareissa näytä olevan kovin monia hänen asiakkaitaan.

Tarkkasen palvelu on jotain aivan uskomattoman hyvää - olimme mieheni kanssa päiväkausia aivan fiiliksissä. :girl_smile:

En voi enää kuvitellakaan, että asioisin muualla kuin Tarkkasella.

Tilasimme minulle kaksi valkokultaista rivitimanttisormusta, joiden hinta on hyvinkin kohdallaan, laadusta puhumattakaan.

Teetätämme sormukseeni vielä kolmannen osan myöhemmin, esim. ensimmäiseksi hääpäiväksi.

Muokattu: , käyttäjä: Sculpture

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihmettelen Alluren tavoin myös kovasti, ettei täällä naikkareissa näytä olevan kovin monia hänen asiakkaitaan.

Tarkkasen palvelu on jotain aivan uskomattoman hyvää - olimme mieheni kanssa päiväkausia aivan fiiliksissä. :girl_smile:

En voi enää kuvitellakaan, että asioisin muualla kuin Tarkkasella.

Epäilen, että Tarkkasella on palvelu muuttunut niistä ajoista kun te olette siellä sormuksianne teettäneet, ellette sitten löytäneet mieleistä mallia valmiista malleista. Oma kokemukseni on, että mieleinen täytyy löytää valmiista malleista, eikä Tarkkanen ollut millään lailla halukas keskustelemaan vaihtoehdoista valmiskokoelman ulkopuolelta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluan tässä kiittää ja kehua kultaseppä Jouni Saarenpäätä Kultasepänliike Qivasta (Jyväskylä)! Teetimme siellä molemmille vihkisormukset, ja olemme erittäin tyytyväisiä sekä saamaamme palveluun että lopputulokseen.

Palvelu oli ensimmäisestä käynnistä lähtien erittäin asiatuntevaa, ystävällistä ja joustavaa. En oikein itsekään tiennyt, millainen unelmieni sormus olisi, ja Jouni piirsi epämääräisten selostusteni ja "tästä tykkään, tästä en" -suuntaviivojen perusteella monta mallikuvaa, joista sitten viimein muotoutui omannäköinen. Liikkeessä asioidessa tuntui, että meitä kuunneltiin ja että kultaseppäkin todella halusi meidän saavan mieleiset sormukset.

Oma sormukseni syntyi lopulta yhdistelemällä kivoja juttuja (profiili, timanttien asettelu, hionta ja istutus) useammasta eri sormuksesta. Mieheni sormus oli simppeli ja olisi ollut tilattavissa Aurialta valmiinakin, mutta Jouni teki kuitenkin samantyyppisen itse ja vieläpä Aurian hintaa edullisemmin. Liikkeestä soitettiin tai laitettiin tekstiviesti aina, kun joku uusi vaihe oli valmiina (uusia piirroksia, sormusten rungot jne.), ja Jyväskylässä asuvina meidän oli helppo käydä katsomassa ja sovittelemassa sormuksia ja vaikuttaa lopputulokseen valmistusprosessin aikanakin.

Jouni (ja muu henkilökunta) selitti ja kertoi aina perusteellisesti esim. eri materiaalien, hiontojen ja istutusten erot ym. ja olivat kärsivällisiä silloinkin, kun mietin ja jahkailin ja kyselin milloin mitäkin omaa sormusta suunnittellessani. Itse valmistus vei vain muutaman viikon (ei tosin sesonkiaikaan), ja nyt sormukset ovat kotona valmiina odottamassa muutaman viikon päästä koittavaa vihkipäivää.

Suosittelemme Qivaa ja Jounia erittäin lämpimästi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on Annette Tillanderin tekemät sormukset ja uskallan suositella lämpimästi: http://www.atillander.fi/. Annettella on oma tyyli ja täysin tyylistään poikkeavia koruja hän ei taida tehdä. Mutta muutenkin olen sitä mieltä, että aika moneen visuaalisen alan palveluun (kukkakaupat, sisustussuunnittelijat ja kultasepät) pätee aika hyvin se, että kannattaa etsiä se, jonka tyyli miellyttää eniten omaa silmää. Ei voi olettaakaan, että kaikki osaavat (tai haluavat) tehdä kaikkea. Annetten koruissa on erityisen kaunista tapa, jolla kivet istutetaan.

sormus4.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teetin oman vihkini Sandbergilla, ja kaikki sujui loistavasti.

Kävin Sandbergin esittelyissä juttelemassa Päivi Sandbergin kanssa ja vaihdoin s-posteja Uurin kanssa, ja he molemmat ymmärsivät heti täysin mitä halusin, ja vastailivat kärsivälliset kysymyksiini.

Kihlani oli Sandbergilla lainassa 2vkoa, kun sovittivat vihkin täydelliseksi kihlani kanssa timanttirivejä myöten, ja kun vihdoin hain sekä kihlani, että valmistuneen vihkini, ne istuvat todellakin täydellisesti yhteen, ja vihki oli juuri sitä mitä pitikin :) plussana kerrottakoon että myös kihlani oli puhdistettu, kiilotettu ja laitettu viimeisen päälle säihkyvään kuntoon! ;)

Tilauksen tein Stokcmannin 7-kerroksessa sijaistevassa Lindroos myymälässä, ja kaikki sujui moitteettomasti koko ajan.

Aikaa tilauksesta sormuksen saantiin meni pari kuukautta muistaakseni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä teetin sormukseni Aitokulta -nimisessä liikkeessä. Olen kyllä tyytyväinen palveluun ja sormuksesta tuli upea ja aivan varmasti paljon paremman laatuinen sekä materiaaleiltaan että työn laadulta kuin tuohon hintaan olisi liikkeestä saanut. Tuli kuitenkin huomattua, että teettäminen ei sovi kaikille - itselläni tuli sormuksen kotiuduttua sellainen olo että se on minulle liian hieno ja kaunis, ja vaihdankin sormuksen viime metreillä perus rivariin. Eli toiset meistä on niin epävarmoja omasta tyylistään että edes muoviversion sovitus teettämisvaiheessa ei ole riittävä varmuus siitä että sormus on sopiva - opin tästä ainakin sen, että (minkään asian) teettäminen ei ole minun juttu vaan minun täytyy nähdä tuote livenä ennen ostamista.

Sormus on myynnissä (aivan uuden uutukainen ja kaivertamaton) ja myyn sen halvemmalla eteenpäin kuin itse ostin, jos joku vaikka sattuu ihastumaan tuohon kaunokaiseen. Ei tuota raski jättää kaapin perällekään istumaan.

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php?/topic/87256-valkokultainen-timantisormus/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ multa poistettiin vihkin iso kivi jälkikäteen, kun tajusin, etten ole kuitenkaan ihan niin bling bling. Sormus oli kaunis, mutta nyt elän sileän sormuksen kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin eilen Taigakorussa sepän juttusilla. Odottelen sähköpostiin sormuksen 3D-mallia saapuvaksi tänään tai huomenna :)

Melkein jo tilasin Korukaivokselta perus rivisormuksen, mutta viime metreillä muutin mieleni. Nyt on tekeillä solitaire, jossa hintsusti jotain erilaista tai "omaa". Jänskättää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihmettelen Alluren tavoin myös kovasti, ettei täällä naikkareissa näytä olevan kovin monia hänen asiakkaitaan.

Tarkkasen palvelu on jotain aivan uskomattoman hyvää - olimme mieheni kanssa päiväkausia aivan fiiliksissä. :girl_smile:

En voi enää kuvitellakaan, että asioisin muualla kuin Tarkkasella.

Epäilen, että Tarkkasella on palvelu muuttunut niistä ajoista kun te olette siellä sormuksianne teettäneet, ellette sitten löytäneet mieleistä mallia valmiista malleista. Oma kokemukseni on, että mieleinen täytyy löytää valmiista malleista, eikä Tarkkanen ollut millään lailla halukas keskustelemaan vaihtoehdoista valmiskokoelman ulkopuolelta.

Mulla on ainakin syksyltä/talvelta 2009/2010 hyvin positiivinen kokemus Tarkkasesta. Teetimme hänellä sekä minun että mieheni vihkisormukset. Aloitimme molemmissa tapauksissa sormusten suunnittelun siitä, että katselimme heidän valmiita mallisormuksiaan ja lähdimme niiden pohjalta ideoimaan meidän sormuksiamme.

Minun sormukseni oli ehkä helpompi, koska minulla oli hyvin tarkka visio siitä mitä sen pitää olla. Näin ollen valmiista sormuksist katselimme vain istutustapaa, josta olin kahden vaiheilla.

Mieheni sormus sen sijaan kehtieltiin muutaman tapaamiskerran jälkeen niin, että katselimme erilaisia vaihtoehtoja ja ideoita ensin Tarkkasen valikoimista. Sitten katselimme vielä mieheni kanssa kotona netissä sormusmalleja ja tulostimme kivat mukaan. Niiden kuvien kanssa juttelimme Mikan kanssa ideoista ja tämänkin jälkeen jäimme vielä muhittamaan ajatusta. Kotona sitten piirsimme loppujen lopuksi mieheni kanssa sormuksen kuvan ajatustemme pohjalta ja sitä loppujen lopuksi lähdettiin sitten toteuttamaan. Lopputuloksesta tuli aavistuksen erilainen kuin alkuperäinen suunnitelmamme oli, tämä tosin oli meidän hyväksymämme ratkaisu Mikan antaman ehdotuksen pohjalta. Olemme olleet molemmat tyytyväisiä omiimme sekä toistemme sormuksiin!

Mutta yleensäkin kultasepän valitsemisesta, kun teettää sormuksia. Kannattaa katsella eri kultaseppien töitä ja mennä paikkaan, jonka sepän "käsiala" miellyttää. Eri kultasepillä on hyvin erilaiset tyylit tuotteissaan. Joidenkin valmistamat tuotteet ovat "rouheampia" kuin toisten taas "pikkusievempiä" jos näin voisi kuvialla. Ja toinen on tietysti itse kultaseppä varmaan edes turha sanoa, että jos tuntuu, ettei yhtään kohtaa sepän kanssa juttu, niin turha teettää hänellä mitään. Lopputuloksesta tulee suuremmalla todennäköisyydellä onnistunut, jos tekijä ja teettäjä puhuvat samaa kieltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyselisin onko Turun seudulla joku teettänyt sormusta ja missä? Itse olen suunnitellut teettävänä vihkisormuksen, kuulisin mielelläni muiden kokemuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on pakko kertoa omasta -hieman huonommasta- kokemuksesta. Sain täältä palstalta vinkin "hyvästä" kultasepästä ja lopulta päädyin teettämään sormukseni hänen pajallaan. Suunnittelimme yhdessä haluamanlaiseni sormuksen ja hän hahmotteli sormuksesta kuvan piirtäen paperille. Kun sormus oli valmis, ei sen timanttiosio vastannut lainkaan mielikuvaani. Sanoin tuolloin asiasta kultasepälle, joka kehoitti kuitenkin tutustumaan sormukseen ensin. Asia jäi ja vuoden päivät yritin totutella sormuksen ulkonäköön. Ei se siitä miksikään muuttunut, joten marssin takaisin liikkeeseen ja vaadin asian korjausta. Kultaseppä teki muutosehdotuksia, mutta ei suostunut sormusta korjaamaan ilmaiseksi näin pitkän ajan jälkeen. Päädyin sitten vähän puolittaiseen vaihtoehtoon, koska en halunnut maksaa kallista muutostyön hintaan. Nyt olen joutunut ojasta allikkoon, enkä ole lainkaan enää tyytyväinen sormukseeni. Täytyy varmaan vaihtaa kultaseppää ja maksaa pitkin hampain suuria summia siitä, että saan vihdoin sellaisen sormuksen kuin haluan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helmivaimo ikävä kuulla tuollaisesta tapauksesta :(

Meillä on suunnitelmissa teettää Morriksella. Vaikuttaa erinomaiselta paikalta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyselisin onko Turun seudulla joku teettänyt sormusta ja missä? Itse olen suunnitellut teettävänä vihkisormuksen, kuulisin mielelläni muiden kokemuksia.

Samaa kyselisin minäkin. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on tarjouspyyntö vetämässä aitokullassa

http://aitokulta.fi/

Viime viikolla käytiin suunnittelemassa ja piirtelemässä sormusta ja ensi viikolla saan tietokonemallinnuksen. Saisin siis varmaan jo aiemmin, mutta oma aikataulu on sellainen etten jouda siellä käymään aiemmin. Kerron lisää kun edistyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli vanha sormus, josta rakennetaan kokonaan uusi ja erilainen sormus. Vanhasta siis käytetään kulta ja timantit. Sormus on Kotkassa kultasepällä ja saan sen n.kolmen vkon päästä. Luotan kultaseppään; meillä oli alusta alkaen hyvinkin samoja ajatuksia uudesta sormuksesta.

En vaan malttaisi odottaa kolmea viikkoa. Millainenkohan siitä tulee? :girl_sigh:

Tulen sitten kertomaan, että miten kävi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Loppujen lopuksi aikaa kului enemmän, kuin kolme vkoa, mutta nyt sain kultasepältä sormukseni. Se siis tehtiin vanhasta sormuksesta käytännössä kokonaan uusiksi!

Se on ihana! :-X Hieman jännitin sitä, kun en saanut käsin piirrettyä kuvaa kummempaa, enkä nähnyt sitä missään vaiheessa keskeneräisenäkään. Mutta valmiina sen näin ja se on juuri sellainen, kuin halusinkin.

Ja tuli halvemmaksikin teettäminen kuin uuden ostaminen.

*Tyytyväinen morsian, joka ei millään jaksaisi odottaa tammikuun puoltaväliä, että voisi tuon ihanuuden ottaa käyttöön tuolta kaapista, jossa käy sitä joka päivä hipelöimässä*

:girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään