mai

Kihla- tai vihkisormuksen koko?

332 viestiä aiheessa

Mun sormus on kokoa 15 ja tuntuu olevan hieman liian iso. Koitettiin kokoa 14 mutta se taas ei mennyt edes sormeen enkä tajunnut kysyä jos siltä väliltä olisi ollut. Veikkaan kyllä ettei välikokoja ole koko liikkeessä koska kyseessä on näinkin pieni koko. Miehelläni on 18- ja se lähtee pois vähän "nitkuttamalla" eli ei tule nivelen kohdalta jollei vähän auta. Itselläni kuitenkin tuntuu suihkussa olevan taas liiankin suuri ja pelkään koko ajan sen putoamista. Hinta on kuitenkin se yli 500e niin en ota riskiä että se häviäisi. Sormus on ollut sormessa nyt vasta muutaman päivän ja ostimme ne pari viikkoa sitten. Ne ovat tillanderin sormukset joten olisikohan mahdollista saada veloituksetta pienennys vai maksaako se aina? Omassani on myös 5 timanttia ja kaiverrus mutta olen katsonut että siellä on ainakin joku väli jossa ei ole mitään.. vaikuttaakohan tämä? Saakohan sormusta mahdollisesti myös suurennettua joskus jos sormet suurenevat.. ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^meille ainakin kultaseppä sanoi, että yhden koon muutoksen sormukseen saa maksutta. Sormuksemme on kuitenkin teetetyt, joten en tiedä, mikä käytäntö kultasepillä on valmiiden korujen kanssa. Ymmärtääkseni kokoa voi muuttaa kumpaan suuntaan hyvänsä. Vähän riippuu sormuksen vahvuudesta, kuinka paljon on varaa venyttää suuremmaksi.

Omat sormukseni ovat noin 16- ja kihla ainakin näin yksinään tuntuu löysältä. Haettiin sormuksia silloin kovimpien pakkasten aikaan, joten ajattelin, että ehkä sormet kesällä ovat vähän paksummat, enkä uskaltanut pienentää enempää. Ensimmäisessä sovituksessa 16 tuntui selvästi löysältä, mutta 15,5 sovitussormus aivan liian tiukalta.

Saa nyt nähdä sitten, miltä koko vaikuttaa, kun molemmat ovat sormessa. Sormukseni olisi mahdollista juottaa yhteen yhdeksi leveämmäksi kokonaisuudeksi, jolloin koonkin olisi kai hyvä olla vähän kapeata sormusta löysempi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Soitin tänään tillanderille josta sormukset siis ovat ja koska omassani on 5 timanttia niin on kuulemma hankala pienentää ja muutenkin malli on vaikea. Sanoi myös että jos kyse on ihan pienestä pienennyksestä niin voisi onnistua. Mutta onkohan 15 --> 15 - pieni vai onko puoli senttiä vielä mahdollista pienentää.. sitä ei tiedä.. Harmittaa kyllä vähän jos sormukselle ei voida tehdä mitään mutta liikeessä ei ollut välikokoja kokeiltavana ja siellä se tuntui hyvältä, mutta käytänössä taas ei. Onkohan se miinus siinä ratkaiseva tekijä.. ? tuntuu vaan niin pieneltä että siksi epäilen..Oikean käden nimettömään sormus olisi parempi mutta en tiedä kuinka paljon oikean käden nimetön on vasemmman käden nimetöntä isompi.. :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kyllä se yksi miinuskin vaikuttaa ihan selvästi: oma kihlani oli 15,5 ja liian iso (pyöri ja putoilikin kylmällä ilmalla esim. käsineiden mukana) - mutta kun se pienennettiin kokoon 15+, siis juuri yhden miinuksen verran, niin siitä tuli täysin sopiva (tulee pois sormesta helposti mutta ei omia aikojaan).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo kyllä se varmasti vaikuttaakin mutta se vaan tuntuu niin äärimmäisen pieneltä se miinus että siksi epäilen. Täytyy varmaan mennä johonkin toiseen kultasepänliikkeeseen koittamaan jos sattuisi löytymään välikokoja. Ja jos tätä sormusta pystytään edes pienentämään mutta luulisin että se miinus tai puolikas on sen verran vähän ettei tulisi ongelmia.. ? :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kuulostaahan se vähältä, mutta kyllä se sormuksen koossa on "paljon": 15 ei mennyt mulla edes ensimmäisen nivelen yli, 15+ oli sopiva ja 15,5 tosiaan putosi itsestään läpi, eli kokoero jokaisen varttimillin kohdalla oli ihan käytännössä merkittävä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No onneksi huomenna sekin selviää :) ja kyllä se varmasti vaikuttaakin ku mullakaan ei 14 menny millään sormeen ja siihenkin on eroa vaan se milli niin kyllä se 1/4 mm voi olla jo ratkaiseva tekijä vaikkakin se mikä on talvella hyvä ei sitte olekaa enää kesällä tai mistä sitä tietää mut olettaisin näin :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pari viikkoa sitten haettiin kihlat ja muista enää varmaksi tätäkään, mutta olisikohan 17,5 ollut tämä minun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kihla on 16, mutta se tuppaa pakkasella melkein tippumaan sormesta. Olen harkinnut ihan pienenpientä pienentämistä, mutta toisaalta kun sormet ovat lämpimät, niin sormus on ihan jees. Vihkiä ei vielä ole hommattuna, mutta on varmaan samaa luokkaa sitten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlani on himpun alle 16. Teetettävää vihkisormusta varten sovitin ja mittailin kaikki sormukseni ja totesin, että 16 on liian pieni pidettäväksi kihlasormuksen yläpuolella -- sormi on kuitenkin siinä kohti vähän paksumpi kuin sormen tyvessä -- mutta 16,5 tippuu sormesta. Vihkistä tulee siis kooltaan aavistuksen isompi kuin 16.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No nyt mulla sitten pienennettiin 15 --> 15- ja taisi mennä jo vähän liikaakin.. aamulla en meinaa saada sormesta pois.. pitäisi siis taas suurentaa mutta katson nyt ainakin tämän kuun. Kannattaa kuulemma talveksi hommata n.. "stopparisormus" joka siis pitää kihlan paikoillaan talvisin.. onko jollain kokemuksia tästä? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihla oli kokoa 15 ja pyöri kun hyrrä (varsinkin kun sormet oli jäässä). Vihkisormusostoksilla jätettiin samalla kihla pienennettäväksi. Molemmat sormukset siis kokoa 15-, mutta saa nähdä otetaanko ennen häitä ne kokoon 14,5 (meinaan vielä pyörii, mutta meniskö enään nivelen kohdalta sormeen?) :D

Muokattu: , käyttäjä: Morsian K

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla kihla ollut 16+, aika tiukka ja ahdistava oli. Nyt kun käytiin ostamassa vihkisormus jätin kihlan suurennettavaksi. Sitten kihla on 17-, ja vihki on 17.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

16- on molemmat. Mulla sormien koko vaihtelee kyllä melkoisesti. Toisina päivinä sormus lähes tippuu, toisina puristaa, eikä meinaa lähteä sormesta millään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onpas täällä pienisormisia ihmisiä. Itsellä hirveät nakkisormet. Kihla on 20+ ja vihki 19,5. Kihla meinaa välillä tippua, jos on kylmä. Ja vihki pitää sen paikoillaan, välillä tuntuu että tuli otettua liian pieni, mutta välillä on just hyvä. Miehen kihla on 18.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihla on 15.5 ja talvisin tuntuu väljältä, kylmässä ei uskalla pitääkään. Vihkisormuksen otan kokoa 15.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

16,5 on kihla ja samankokoinen tulee vihki olemaan. Kesällä aika sopiva, talvella hieman väljä mutta ei se ole tainnut kertaakaan pudota.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Molemmat 18,5 itse en kokenut sormusten pitäjä ja ahdisti jos hiemankin piukka. Oikea koko varmaan olisi tuo 18, mutta sormeta turpoavat välillä niin halusin väljemmät :girl_smile:

Niin ja miehellä taitaa olla 19,5

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen kävin ottamassa mitat kultasepän luona. Kihlani on 17- ja Vihkisormus 17.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sekä kihla että tuleva vihki on tällä hetkellä pinennettävänä, koosta 17 -> 16. Laihtumisen myötä en oo voinu kihlaa pitää sormessä noin puoleen vuoteen kun se meinas tipahtaa koko ajan, mutta en raaskinnu pienentää sitä aiemmin kun en tiennyt kuinka paljon laihdun ennen häitä. Aikomuksena oli pienentää vaan puoli numeroa mutta yllättäen koko 16 meni myös hyvin sormeen joten päätin ottaa riskin ja pienentää sen verran, kun kuitenkin on tarkoitus vielä laihtua ja sit täytyis taas pienentää sormuksia... Täytyy vaan toivoa, että kirkossa mies saa tungettua sormuksen mun sormeen :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kihla ja vihki 15. Vihkisormusta piti pienentää, ku sitä pienin koko saatavilla oli 16. Sormet kai hoikistunu muutamassa vuodessa, ku tää kihla on hiukan löysä :D Mut ei se tosta tipu kyllä mihinkään, ku sille on muotoutunu hyvä paikka :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihla on kokoa 15, kylmällä säällä tuntuu välillä väljältäkin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kihla on muistaakseni kokoa 16, miehellä muistaakseni 17. Kunhan vaan saatais ne kultasepältä, joka on niitä valmistanut kohta 4 viikkoa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään