Anniina

Millaisen ja minkä hintaisen vihkisormuksen...?

958 viestiä aiheessa

Vihkisormukseni on Löwenmarkin Silja-rivitimanttisormus (valkokultaa ja 12*0,02 karaatin timanttia ). Juuri se täydellinen sormus, mikä valittiin jo kihlasormusta samasta paikasta tilatessa. Hinta vähän alle 1200 eur kaiverruksineen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävimme jo sulhon kanssa katselemassa molemmille vihkisormusta. Minulla haaveena oli valkokultainen allianssi, eli jossa timantit kiertävät koko sormuksen, mutta erään liikkeen myyjä osasi asiantuntevasti neuvoa, että se on todella arka sormus, joka ei ole lainkaan arkikäyttöön tarkoitettu. Muiden liikkeiden myyjät olisivat sumeilematta myyneet sormuksen edes varoittamatta, koska haluavat varmaan vain saada vain myytyä kalliin sormuksen. Toinen mikä pisti mietityttämään on myös hinta. Mietiskelin illalla, että onhan vajaa 3000e niinkin pienestä asiasta, kuin sormus, aivan mielettömän iso tukku rahaa. Luovuin siis allianssi-haaveesta. Ehkä joskus hääpäivänä pyhäsormukseksi. Katselin siis valkokultaisia rivitimanttisormuksia ja mieluisia sieltä löytyikin parikin kappaletta ja ykkössuosikki jopa alle 1000 eurolla. Pitää käydä se ostamassa sitten vähän lähempänä häitä.

 

Miehelle vihkisormuksen etsiminen olikin sitten aika turhaa. Todella paljon miehille on vain sileitä rinkuloita eikä mitään erikoista. Yksi olisi ollut ihan ok, mutta se oli liian paksu ollakseen samassa sormessa kihlan kanssa. Täytyy vielä käydä erikoisliikkeet katsomassa, mutta jos sieltä ei löydy, taitaa mennä teettämishommiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mutta erään liikkeen myyjä osasi asiantuntevasti neuvoa, että se on todella arka sormus, joka ei ole lainkaan arkikäyttöön tarkoitettu. 

 

Miten myyjä perusteli tämän?

 

Allianssin kivet kannattaa kyllä tarkistuttaa sepällä vuosittain, tai edes parin vuoden välein, että ovat kunnolla kiinni. Monet sepät tekevät tarkistuksen jopa veloituksetta, kivien uudelleenkiinnittäminen saattaa jo maksaakin. En kyllä itse näe juuri muuta syytä miksi se olisi vain "pyhäsormus". Kannattaa harkita myös tuon allianssin teettämistä, niin saa ehkä hieman laadukkaamman kuin ketjuliikkeiden maahantuomat versiot. Alle kolmella tonnilla irtoaa kyllä jo huolellisesti käsin tehty allianssi, jossa ei ole materiaalissa säästelty. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ai niin, se piti vielä sanoa että minulla on kokemusta Andreasenin kihlasormuksista ja voin vakuuttaa, että työn laatu on todella hyvää eivätkä sormukset ole mitään rimpuloita.

Mielestäni voit turvallisin mielin hankkia allianssin jos se on unelmasormuksesi.

Muokattu: , käyttäjä: hiippu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole vielä edes kihloja hommattuna, eikä varmaan tule vielä hetkeen hommattua, sillä emme osaa päättää, mikä meidän budjetti on ja millaiset sormukset tarkalleen ottaen haluamme. Ainoat sormukset, joita olen oikeastaan edes katsellut ovat Kalevala korun. Mua vain hirvittää ton kullan tämän hetkinen hintataso, ja siksi olenkin vakavasti harkinnut hopeisen sormuksen hankkimista. Olen katsellut kalevalakorun Sisar-sormusta. Se on vain tosi leveä (1,2 cm), mutta mallailtuani vanhaa Kalevalan sormusta Suomuhaukea (leveys 1,0 cm) tohon sormeeni ei se liian leveälle tunnu. Miehelle suunnitteilla on varmaankin titaaninen perusrinkula ainoaksi sormukseksi.

 

Minä sanoinkin jo miehelle, että mikäli hän haluaa, että minulle tulisi kaksi sormusta, niin haluaisin kihlaksi hopeisen bling bling sormuksen ja vihkiksi jonkun perushillityn kultaisen. Yhdessä en noita käyttäisi, mutta voisi aina välillä muiden korujen mukaan vaihtaa sitten sormusta. Mitään pelkkää timangisormusta en halua itselleni, sillä olen sen verran poikatyttö, ja uskon, että timanttisormus voisi näyttää huvittavalle lökäpöksyisen pipopään sormessa  :girl_haha:

 

Muoks. Piti viel heittää ilmoille kysymys, et onks tiedossa jotain aleja kultasepänliikkeissä Tampereella tai pääkaupunkiseudulla? Sen jo huomasinkin, että jostakin liikkeistä voi saada opiskelija-alea Tampereella, mut koskeekohan se 20 % ale sit oikeasti kaikkia tuotteita. Aika usein sitä alea ei kuitenkaan noista Kalevala koruista saa...

Muokattu: , käyttäjä: pink_girl

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Tiedätkin varmaan, ettei hopeista suositella kihlaksi tai vihkiksi pehmeytensä takia. Mitäpä tykkäisit palladiumista? Kuuluu platinametalleihin ja on hopeanväristä mutta huomattavasti vankempaa materiaalia.
Teetetynkin saa muutamalla satasella, hieman edullisempaa kuin kulta.
Sitä ei myöskään tarvitse rodinoida kuten valkokultaa, säilyttää vaalean värinsä ilmankin, eikä se tummu kuten hopea.

Muokattu: , käyttäjä: hiippu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Vaikka ollaankin ihan suomalaisia minä ja mieheni niin lähdettiin vähän "jenkkilinjalle" sormusten kanssa.

Yllätyksenä sain aika pramean kihlasormuksen. Solitaire timanttisormus 0,8 karaatin timantilla ja sormus on valkokultaa.

Aikamoinen timanttihan tuo on Suomen mittapuussa mutta rakastan sormustani. Vihkiksi taas haluan yksinkertaisen puolipyöreän valokultaisen rinkulan joka on mitoltaan sama kuin kihlasormukseni.

Paheksuntaa olen jo saanut kihlasormuksen timantin koosta tutuilta ja tuntemattomilta...

Täällä kanssa toinen supi-suomalainen pariskunta, jolla hyvin samanlaiset suunnitelmat. Eli tarkoitus on tilata minulle platinainen solitaire-sormus noin 0,8 karaatin timantilla (nyt kun kultasepät palaavat lomilta, on tarkoitus päättää kiven koko ja laittaa sormukset tilaukseen), mutta tämä tulee siis vihkisormukseksi. Kihlaksi tilaamme platinaisen kanavasormuksen rivillä sopivan kokoisia timantteja, jotta kihlasta ei tulisi liian leveä. En oikeastaan jaksa välittää muiden mielipiteestä tulevan vihkini suhteen (olen varma, että herättää kyllä sitä negatiivistakin huomiota), koska tämä on tismalleen unelmieni yhdistelmä.

Mielenkiinnosta kuitenkin kysyisin miten tämä paheksunta on kohdallasi ilmennyt? Mulkoillaanko vain vai tuleeko ihan suullista palautetta? Ennen kaikkea haluaisin tietää, oletko kokenut jotain käytännön vaikeuksia suuren timantin kohdalla? Ottaako kiinni vaatteisiin/sormikkaisiin, tai joudutko varomaan sitä jotenkin erityisesti?

 

Suunnitelmanne kuulostaa hyvälle ;) Ja juuri niinhän se on että sen pitäisi riittää että itse ollaan tyytyväisiä ja muiden mielipiteistä ei kannata välittää.

Kun sormukseni ilmaantui sormeen niin työpaikalla muutama nainen ei sanonut sanaakaan vaan katsoivat halveksuvasti sormeani ja pyöräyttivät silmiään. Kihlajaisjuhlissa tietysti kaikki tutut halusivat nähdä sormuksen ja monilta naisilta sain tosi negatiivisia kommentteja kuten "Itse en kyllä tuollaista sormusta pistäisi sormeeni mistään hinnasta" ja muuta erikoista...

Ja kun sormukseni ei mikään erikoinen valinta ollut. Ihan perus kihlasormus olisi noin maailman mittakaavan mukaan.

Itselleni ei tulisi ikipäivänä mieleen mennä sanomaan mitään negatiivista toisen sormuksesta kihlajaisissa tai muutenkaan päin naamaa...

Aikuiset ihmiset hohhoi ! :D

En oo kokenut mitään hankaluuksia sormuksen kanssa. Nahkahanskoja en kauheen mielellään enää käytä kun ovat niin tiukat ja sormus painaa ikävästi mutta tällaisestakin tilanteesta selviää kun kääntää timantin kämmenpuolelle.

Kesällä matkustimme Etelä-Amerikkaan ja siellä joskus kyllä koin oloni vähän turvattomaksi ja automaattisesti käänsin timantin kämmenpuolelle.

En koe että joutuisin varomaan mitään erityisesti tän sormuksen kanssa. Leipoessa, siivotessa ja kuntosalilla otan sormuksen pois, mutta ei oo mennyt vaatteita rikki eikä jäänyt sormus mihinkään kiinni :)

 

Ompas kummallista. Minun sormustani (alla keskimmäinen sormus) ei kukaan ole kommentoinut negatiivisesti. Kihlasormus on ollut yllättävän käytännöllinen, vaikka sen kivi on suomalaisittain suuri (halkaisia on 5,3 mm). Pidän sitä joka päivä, myös tallilla käydessäni. Kuntosalille otan sen pois. Toisaalta pesen sen joka ilta sähköhammasharjalla, jotta kivi pysyy puhtaana :D :D

 

post-43411-0-64343200-1365758402_thumb.j

 

Tässä vielä yhdistelmän tiedot: kihla (keskellä) on platinaa ja se on teetetty kultasepällä. Sen kivi on 0,556 ct VVS2/J AGS 000 Hearts&Arrows. Vihkit ovat valkokultaa Kultajousen mallistosta, ja niissä on molemmissa 0,25 ct SI/W timantit. Yhdistelmän kokonaiskarattipaino on yli 1 ct.

 

Kihla on mieheni maksama, joten sen tarkkaa hintaa en tiedä, mutta vihkit olivat molemmat -50% ja saimme ne aivan uskomattomaan hintaan, eli yhteensä 500 eurolla! Kihlan timantin olen itse valinnut ja sillä on AGS-sertifikaatti, ja se on hionnaltaan huippuluokkaan. Vihkisormusten timanttien laadusta olin hintatasoon nähden positiivisesti yllättynyt. Olen itse perehtynyt timantteihin ja minulla on 10x luuppi, jolla niitä voi vielä tarkemmin tutkia. Hionta niissä ei yllä ison timantin tasolle (tietenkään), mutta ne ovat yllättävän puhtaita, vaikka ne myytiin pelkästään SI:nä. Eli kyllä myös edullisesti voi saada kivoja ja näyttäviä sormuksia :)

 

Ja sen voin antaa ohjeena kaikille, kenellä ei ole vielä vihkisormusta valittuna, että panostakaa sormukseen niin paljon kuin suinkin voitte. Se on ainoa koru, joka on päällä (toivottavasti) loppuelämän. Kaunis sormus tuo hyvää mieltä joka päivä :)

Muokattu: , käyttäjä: nojs

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hiippu: Juu tiedän kyl, ettei hopea ole niin kestävää. Pitäis tosiaan ehkä hieman aktivoitua noiden sormusten etsinnässä ja ottaa enemmän selvää eri vaihtoehdoista. Voishan ton hopeisen hommatakin vaikka kihlaksi, sillä en kuitenkaan aio kahta sormusta sormessani kantaa. Vois sitä sit käyttää silloin, kun ei uskalla kantaa kalliimpaa sormessa  :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vasemmalla kihlasormukseni, keltakultaa, leveys 4 mm ja kivet 16 x 0,01 ct W/Si, oikealla tuleva vihkisormus, leveys 3 mm ja kivi 0,10 ct W/Si.  :give_heart:  Kihlaa haluaisin vähän ohentaa mutta en tiedä onko mahdollista. Kihlan hinta oli 300e (oli puoleen hintaan) ja vihkisormus olis nyt tarjouksessa 400e, ovh 550e. Vois varmaan jo käydä ostamassa, vaikka itku kun ei voi sitä pitää vielä yli vuoteen... :girl_cray2:

post-43089-0-10127700-1365766208_thumb.j

Muokattu: , käyttäjä: Muru&Mursu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muru&Mursu: kaunis tuo sinun vihkisormuksesi! :) Toki muidenkin sormukset tällä palstalla ovat kauniita :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hannibal ja muut: olisiko allianssin mahdolliseen arkuuteen syynä se, että sormus (ainakin omani) kuluu enemmän kämmenpuolelta? Jos timantit ovat vain päällä, ei niihin kohdistu samanlaista rasitusta kuin jos niitä on myös kämmenpuolella. Mutta kyllähän ihmisillä on allianssisormuksia, enkä ole kenenkään kuullut niistä valittavan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kihlan+vihkin yhteishinnaksi tuli hurjat 75e, joka kului vihkisormuksen kunnostamiseen. Molemmat siis suvustani saatuja perintösormuksia.

 

Isoäitini vanha ohut keltakultainen kihla sai kaverikseen isoisoäitini keltakultaisen rubiinisormuksen. Vaikka rubiinisormus säännöllistä huoltoa tarvitseekin, laskeskelin että säästin useamman vuoden korjausrahat sillä etten valinnut uutta sormusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun ihanuus. <3 Sepän kanssa yhdessä suunniteltu, sopii TÄYDELLISESTI yhteen kihlan kanssa ja niin kaunis. 4 0.05 timskua ja valkokultaa.

 

 

http://aijaa.com/buDRBX

Muokattu: , käyttäjä: TINDE2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hannibal ja muut: olisiko allianssin mahdolliseen arkuuteen syynä se, että sormus (ainakin omani) kuluu enemmän kämmenpuolelta? Jos timantit ovat vain päällä, ei niihin kohdistu samanlaista rasitusta kuin jos niitä on myös kämmenpuolella. Mutta kyllähän ihmisillä on allianssisormuksia, enkä ole kenenkään kuullut niistä valittavan.

 

Ei sen pitäisi vaikuttaa arkuuteen, sillä koska allianssissa on timantteja sormuksen ympäri, niin se ei jää yhteen asentoon, vaan pyörii ihan omaan tahtiinsa. Esimerkiksi rivisormus tulee korjattua aina samaan asentoon, jos ne timantit kämmenpuolelle eksyy. Aika haukka saa olla jos allianssia aina samassa asennossa pitää. Uskoisin siis allianssin kuluvan varsin tasaisesti kauttaaltaan. Kulumisen vuoksi kuitenkin se (ja kivisormukset ylipäätänsä) kannattaa tarkistuttaa vuosittain, että ne kivet varmasti myös pysyvät kiinni. Ja tämän vuoksi suosittelisin myös teetettyä allianssia, jossa on kunnolliset raeistutukset. Ketjuliikkeiden valmisallianssit voivat hyvin ollakin hauraampia, ohuemmasta materiaalista tehtyjä ja arempia .

 

Loppujen lopuksi en keksi tuon myyjän puheille allianssin arkuudesta juuri muuta syytä, kuin että hän tiesi myyvänsä huonolaatuista allianssia (ts. joku/useampikin sellaisen ostanut on käynyt reklamoimassa kun kivet irtoilivat pian ostamisen jälkeen tms.).

 

En myöskään näe estettä hopeakihlalle/vihkille, mikäli joku sellaisen haluaa. Toki hopea naarmuuntuu ja kuluu helposti, mutta jos valkkaa sormuksen sieltä tukevammasta päästä valikoimaa, niin ei se puhki kulu ees päivittäisessä käytössä. Esimerkiksi noista Kalevalakorun sormuksista Rajalinin sormus, Kaarna ja Uskelan ketohaan sormus ovat muistaakseni melko tukevasta materiaalista valmistettuja ja kestävän oloisia. Ja hopeasormuksiakin voi teettää! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä oli joskus "teinikihlana" hopeasormus ja se kului kyllä aivan naarmuille ja klommoille todella äkkiä. Ja silloisen poikaystävän sormus meni aivan littanaksi kun litistyi rempatessa, joutui pihdeillä katkomaan sen että sai sormesta irti...  <_< Ei kyllä ollut mikään kovin tukeva ja laadukas sormus... Valkokultaisia peruskihloja saa 100-150 eurolla. Hopeasormuksen saa tietysti zirkoneilla aika murto-osahinnalla tästä.  Kyllähän tämä keltakultakihlanikin on jo aika hyvin naarmuilla, mutta kiillottamalla saa uudenveroiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kihlan+vihkin yhteishinnaksi tuli hurjat 75e, joka kului vihkisormuksen kunnostamiseen. Molemmat siis suvustani saatuja perintösormuksia.

 

Isoäitini vanha ohut keltakultainen kihla sai kaverikseen isoisoäitini keltakultaisen rubiinisormuksen. Vaikka rubiinisormus säännöllistä huoltoa tarvitseekin, laskeskelin että säästin useamman vuoden korjausrahat sillä etten valinnut uutta sormusta.

Voi kun minullakin olisi tuollainen tilanne kuin sinulla! Voisiko rubiinisormusta vilauttaa? :) nimimerkillä tahtoo!  :wub:  Mitä tarkoitit säännöllisellä huololla juuri rubiinisormuksen kanssa? Kyllähän timanttien istutus kannattaa myös tarkistuttaa esim. 5 vuoden välein, ja valkokultaisen sormuksen rodinointi kuluu pois jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kihlan+vihkin yhteishinnaksi tuli hurjat 75e, joka kului vihkisormuksen kunnostamiseen. Molemmat siis suvustani saatuja perintösormuksia.

 

Isoäitini vanha ohut keltakultainen kihla sai kaverikseen isoisoäitini keltakultaisen rubiinisormuksen. Vaikka rubiinisormus säännöllistä huoltoa tarvitseekin, laskeskelin että säästin useamman vuoden korjausrahat sillä etten valinnut uutta sormusta.

Voi kun minullakin olisi tuollainen tilanne kuin sinulla! Voisiko rubiinisormusta vilauttaa? :) nimimerkillä tahtoo!  :wub:  Mitä tarkoitit säännöllisellä huololla juuri rubiinisormuksen kanssa? Kyllähän timanttien istutus kannattaa myös tarkistuttaa esim. 5 vuoden välein, ja valkokultaisen sormuksen rodinointi kuluu pois jne.

 

Pitää katsoa jos saan aikaiseksi kuvata jossain vaiheessa :) Rubiini on sen verran pehmeämpi kivi kuin timantti, että tulee helpommin säröjä ja kivet irtoavat. Mutta about 1krt/vuosi huoltamisen pitäisi riittää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mutta erään liikkeen myyjä osasi asiantuntevasti neuvoa, että se on todella arka sormus, joka ei ole lainkaan arkikäyttöön tarkoitettu. 

 

Miten myyjä perusteli tämän?

Nimenomaan sillä kämmenpuolen kulumisella esim. kauppakassia kantaessa. Lisäksi sormus tulisi aina ottaa pois suihkussa, saunassa, käsiä pestessä, yöksi jne, jotta pysyy hyvänä, enkä ole noin huolellinen käyttäjä. Myytävä sormus oli Sandbergin T2-W. Niin luki myös tuolla Sandbergin ketjussa, että allianssi on huolellisen käyttäjän sormus, joten ei ole syytä olla uskomatta. Mukavalta näytti tuo linkinkin sormus. Aikaa on kuitenkin vielä katsella ja harkita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kyllä niin halpa hopeinen kihla ettei toista, maksoi hurjat 20e :girl_haha:

On ainakin tähän asti vaikuttanut kivan jämäkältä sormukselta, ei oo semmonen ohkanen vaan just sopivan paksu. Naarmujahan siihen on tullu, mutta ne saa pois ku käyttää huollossa ennen häitä.

Vihkiksi haluan sitte valkokultaa tai äitini vanhan keltakultaisen timanttisormuksen. Ite valittin tuon halvan kihlan sillä, että ei haittaa vaikka se joskus meniski siihen kuntoon ettei kehtaa pitää, sen voi jemmata muistoksi ja käyttää sitten pelkkää vihkiä. Äitilleni ei mahdu enää oma vihki ja nykyisin hän käyttääkin isältä lahjaksi saatuja muita sormuksia päivän ja fiiliksen mukaan, joten miksen siis minäkin.

Vihkin hintaa oon miettiny ja tulin siihen tulokseen, että valitten semmosen joka tuntuu omalta. Kuitenkaan mitään ihan 1000e en halua että mieheni alkaa sormukseen laittamaan. Pelkäisin vain koko ajan että hukkaan sen jonnekkin :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

mutta erään liikkeen myyjä osasi asiantuntevasti neuvoa, että se on todella arka sormus, joka ei ole lainkaan arkikäyttöön tarkoitettu. 

 

Miten myyjä perusteli tämän?

Nimenomaan sillä kämmenpuolen kulumisella esim. kauppakassia kantaessa. Lisäksi sormus tulisi aina ottaa pois suihkussa, saunassa, käsiä pestessä, yöksi jne, jotta pysyy hyvänä, enkä ole noin huolellinen käyttäjä. Myytävä sormus oli Sandbergin T2-W. Niin luki myös tuolla Sandbergin ketjussa, että allianssi on huolellisen käyttäjän sormus, joten ei ole syytä olla uskomatta. Mukavalta näytti tuo linkinkin sormus. Aikaa on kuitenkin vielä katsella ja harkita.

 

Kuten mainitsin, niin se sormus harvemmin pysyy tasan yhdessä asennossa, joten kuluminen on yleensä aika tasaista. Jos huollatat sormuksen säännöllisesti kultaepällä (vuoden-parin välein) niin en näe riskiä siinä, että käyttäisit sormusta myös suihkussa, saunassa, käsiä pestessä ja öisin. Suurin ongelma on sormuksen likaantuminen (valoaukkoihin ja kivien väleihin kertyy kuonaa ihosta), mutta ihan vaikka kuukausittaisella putsaamisella (ihan kotioloissa, siis vaikka astianpesuainevedellä tai korunpuhdistukseen tarkoitetulla nesteellä ja pehmeällä hammasharjalla) pidät senkin kurissa. Sepän tekemän huollon yhteydessä koru kuitenkin puhdistetaan yleensä ultraäänipesurilla vielä tarkemmin, jolloin kivien ja rungon väliin joutunut lika poistuu ja kivet yleensä myös kiristetään, mikäli ovat löystyneet. 

 

Jos siis ihan oikeasti koet, että allianssi on se unelmiesi sormus, niin älä suotta luovu siitä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Naisten timanttisormus 0,03ct

Tuotemerkki: Kultajousi

Tuote: timanttisormus

Timantit: 0,03ct W/SI

Materiaali: 14k keltakultaa

399€

 

Pojan ja äidin valitsema yhdessä tämä <3

post-43164-0-07215200-1366826839.jpg

Muokattu: , käyttäjä: OnnellinenHeidi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihkisormukselleni tuli hintaa 680 euroa kaikkien alennusten ja tinkaamisten jälkeen :D

 


post-42619-0-73363200-1368624947_thumb.j

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään